Haaveena vauva 2022

Jännäilyä :) piinapäivät... Ja erittäin sekava viesti, fiilistelyä.

Oon testaillu nyt kuitenkin sitä, et miten raskaushormoni hiipuu elimistöstä testeistä kun on saanu pregnyliä. Pari päivää sitten oli jo valkoiset testit ja aattelin, että Ompas outoa, kun näin nopeesti hiipu. Oli siis aamun ja illan testeistä negatiiviset. Aattelin sit äsken (nyt illalla) tehdä testin (huonoja liuskatestejä, joita en jatkossa tilaa (one step valkoisessa kääreessä) vaikka halvimpia olikin ja tuhlaan niitä nyt pois. No tänään oli sit yllätys. Raskaustestin kastamisesta oli kulunut noin 4 minuuttia, kun katsoin, että siihenhän on piirtynyt selkeä, haalea vaaleanpunainen haamuviiva. Tein tietysti heti toisenkin, ja siihenkin tuli samanlainen viiva samassa aikataulussa. (testiohjeessa on luettava tulos 5 minuutin kuluttua uittamisesta). Tänään oli 10:s päivä siitä kun pregnyl pistettiin. Pistopäivästä n. 10 vrk kuluessa sen pitäisi olla poistunut elimistöstä. Tänään aamulla testi oli blanko- negatiivinen. Nii nyt se vasta jännityksen iski, et oisko sittenkin voinut onnistua. (ollaan lapsettomuushoidoissa ja selittämättömästi lapsettomia.) Meinasin tänään ostaa pregcheckin testejä prismasta, mut ne oli loppu, enkä halunnut ostaa rfsu:n huonoja testejä. Huomenna on siis kauppaan mentävä, jos haluaa testata varmistusta. Tänään siis vasta dpo 8 menossa, kp 23/28.
Viikonlopuksi tulossa yövieraita, nii pitää kattoo miten testaillut onnistuu :D.
 
vierailija
Minulla itse hoitajat ja kätilöt, sekä lääkärit jotka sitten minua hoitivat, kyllä sattuivat koko nelipäiväisen osastolla oloajan olemaan ihania. Kaikki vain meni kovin epäonnisesti kokonaisuudessaan. Henkilökuntaa varmasti kuitenki talossa liian vähän joskus. Ja polilla odotustilassa odottelu oli kohtuutonta. Itse osastolla sitten joka oli naistentautien osasto, oli kyllä niin miellyttävää, kuin se voi tässä tilanteessa olla.

(varoitus älä lue jos oksettaa)

Kovasti jo odotan tulevaa täällä. Huomenna saan ilmeisesti lääkäriltä soiton näytteiden tuloksista jotka ovat tulleet. Josko sitten uskaltaa allaa suunnitella jatkoa. Tosin hyytymiä tässä vielä on tullut, täytyy niistäkin kysäistä. Ovat pari olleet sen verran suuria että on saanut sormilla vetää ulos vessassa istuen
Kananmunan kokoa suurempia hyytymiä jos tulee, tilanne on syytä tarkastaa.

Tsemppiä! Olen pahoillani ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Kertokaa viisaammat! Tein ovistestin ke iltana ja se oli räikeä plussa. Tänään tein ovistestin aamulla ja taas räikeä plussa. Onko tää normaalia?
Mulla oli kans samalla tavalla tästä kierrosta. Testaaminenhan pitäis lopettaa siihen ekaan plussaan. Se LH-hormoni voi kai olla koholla pidempäänkin, johon testi reagoi. Viisaammat kertokaa enemmän ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Hulda91
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89
Kertokaa viisaammat! Tein ovistestin ke iltana ja se oli räikeä plussa. Tänään tein ovistestin aamulla ja taas räikeä plussa. Onko tää normaalia?
On normaalia! Joillain se näkyy pari päivää. Ja itseasiassa, Suomessa on vallalla se ajatus että testaus lopetetaan 1. plussaan, mutta jenkeissä (etenkin Premom-sovelluksen käyttäjät/adminit) ohjeistaa mittaamaan läpi koko kierron, sillä se räikein plussa on vasta se the plussa. Ja se voi todella tulla vasta vaikkapa seuraavana päivänä ekasta plussasta.

Johtuu siitä että se LH kohoaa naisilla eri tavalla, toisilla tulee nopea surge ja peak, toisilla taas hidas. Jakauma n. +-50/50.

Ja taustatietona, toi Premom-äppi on siis sellainen, että sillä otetaan kuva aina jokaisesta ovistestistä, jonka perusteella se piirtää käppyrän siitä viivan tummumisesta ja sen perusteella laskee sulle sen ovispäivän. Äpissä on myös hurja määrä informaatiota ovis-asioista. Ja myös chat-yhteisö jonne jengi laittaa vaikkapa kuvia omista käyristään ja ovistesteistä ja raskaustesteistä.
 
Viimeksi muokattu:
Voi vitsi @KirJoh89 miten jännittävää! Toivottavasti teille annettaisiin nyt se plussa, johan sitä on odotettu! Kerro sitten testikuulumisia kun niitä tulee. Päästäisiinpä molemmat siirtymään odottajien ryhmään! Ja tietty myös @mustikka123

Ajattelin itse testata uudelleen taas työpäivän jälkeen.

Soitin eilen testin jälkeen innoissani miehelle ja hän toi kotiin tullessa kukkia ja jäätelön. Sitten näytin innoissani testiä ja kuvaa testistä testiajalla, jolloin mies kysyi, että missä sen toisen viivan pitäisi olla :D yritän nyt itsekin hillitä, että en tilaa vielä haamulaisen perusteella itselleni suunnilleen lastenvaunuja, kun eihän näistä koskaan tiedä. Mut ihana haaveilla.

Ja vielä oireista: ennen plussaa en huomannut mitään oireita, paitsi palelun, mutta nyt on muutenkin kylmä. Alavatsalla on myös kipuja, mutta sekoittui kyllä ihan normi menkkakipuun ja tein vielä vatsalihaksiakin salillapari päivää sitten, niin en osannut yhdistää oireiksi.

Tässä kierrossa ovis tuli jotenkin todella selkeänä plussana ja talleteltiin -2 ja -1. Muuta kikkaa ei ole ollut käytössä kuin perus terveet elämäntavat ja liikunta, ravintolisänä d-vitamiini, magnesium ja foolihappo.
 
Keskiviikkona testasin one stepin liuskalla ja ei mitään. Ei ollut edes tarkoitus enää lähipäivinä testailla, lähinnä menkkoja odotella. Tää oli ihan päähänpisto, kun kavereiden kanssa olis saunailtaa viikonloppuna ja testejä on laatikossa tuplalähetyksen vuoksi.
Ihme on jos tällä iällä ja historialla syliin asti näin nopeasti tulis. Jotenkin jalat saatava maahan..
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Täällä kp 14 ja ovulaatio loistaa poissaolollaan.
Ei mitään oireita ja aamulla ovistesti erittäin haalea.
Peittoa heiluteltu nyt tälle kierrolle muutaman kerran, yritän houkutella miestä pitämään tälläsen joka tonen tai kolmas päivä rytmin ainakin sinne ovikseen saakka jos se nyt vain tulee.

Harmittaa jotenkin niin paljon, kun meilläkin jo yk 10 meneillään ja jos yk 11 alkaa niin menen yksityiselle testeihin.

Hirveän surullinen olo ajatuksesta, että ollaan näin nuoria ja mitään ei tapahdu.
Osittain jo ruvennut käymään päässä läpi asioita, että mitäs jos me ei koskaan saadakkaan yhteistä lasta.
 
  • Surullinen
Reactions: tutina
@Mimmimami
Varovaiset onnittelut! <3
Tosin toi testi ei mulle oo tuttu (onkohan Onestepin puikko?), mutta jos toi olis joku "viivanpaikka" ni olis kyllä todella törkeä.

Ihana plussa-aalto käynnissä, onnea kaikille plussanneille! <3
Raskauskeijun testeillä aiemminkin testaillut ja yhtään viivanpaikkaa ainakaan ennen ei ole ollut. Muutama päivä odotella ja testailla sit uudestaan. Sit vasta jännittääkin!
 
AMR
Sen verran omaa napaa, että kävin tänään äitiyspolilla ja siellä tehtiin ultraus. Alkio oli kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja sydän siellä jo sykki. ❤ Vuodot on todennäköisesti jotain ”normaalia” raskauden aikaista vuotoa ja kovat kivut voi selittyä endotaustalla kun kiinnikkeet alkaa repeillä yms. Mutta niin helpottunut olo. :love:

muoks. Paljon onnea plussatestin tehneille ❤
 

Yhteistyössä