Haaveena vauva 2022

Virallisesti ohjeessa lukee:” aloitus neljäntenä päivänä LH plussasta.....” Eli siitä illan plussasta lähtisin laskeen, seuraavana päivänä eli huomenna olis 1.päivä (dpo0) ylihuominen olis päivä 2. (Dpo 1) jne ja dpo 3 aamulla alottaisin käytön..
Mä en vaan pysty ottaan aamulla tuota hormonia, kun alkaa hulluna pyörryttään ni aattelin iltaisin laittaa (ala kautta mulle määrättiin) :) Kiitos näistä! :)
 
Pahoittelut keskenmenosta.<3

Jännittääkö sinua yhtään tuollainen pienehkö ikäero? Mulla todellakin siis ristiriitaiset fiilikset, kun sydän huutaa toista mutta järki koittaa ehkä vähän vielä himmailla. :D En tiedä, ehkä se on paras niin että kohtalo päättää miten käy. Eipä näissä jutuissa koskaan takuita mistään ole.

Hei,

pakko tulla tähän väliin kommentoimaan kun mietit mahdollista pientä ikäeroa sisarusten välillä.

Meillä esikoinen 11/19 ja rakas kuopus syntyi 2/21 eli sisaruksilla eroa vuosi ja kolme kuukautta ja hyvin ollaan selvitty tähän saakka ❤

Nyt kun kuopus on reilu 6 kk ja alkaa viihtymään pidempiä aikoja siskonsa seurassa niin monta kertaa olen katsellut läpi kyyneleiden heidän touhuamistaan yhdessä ja ollut niin onnellinen että meillä meni kaikki hyvin ja saatiin meidän perhe täyteen ❤

Tsemppiä sulle ja muille ihanille naisille! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Sadepisaroita
Pahoittelut keskenmenosta.<3

Jännittääkö sinua yhtään tuollainen pienehkö ikäero? Mulla todellakin siis ristiriitaiset fiilikset, kun sydän huutaa toista mutta järki koittaa ehkä vähän vielä himmailla. En tiedä, ehkä se on paras niin että kohtalo päättää miten käy. Eipä näissä jutuissa koskaan takuita mistään ole.

Itsekin voisin tähän kommentoida. Esikoinen syntynyt 12/20 ja nyt olisi huhtikuinen tulossa ❤ jos kaikki menee hyvin niin lapsilla ikäeroa noin 1v 4kk.
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
vierailija
Itsekin voisin tähän kommentoida. Esikoinen syntynyt 12/20 ja nyt olisi huhtikuinen tulossa jos kaikki menee hyvin niin lapsilla ikäeroa noin 1v 4kk.
Täällä menty sydämellä. Neljä lasta alle kahden vuoden ikäerolla, hulinaa on, mutten vaihtaisi päivääkään! Voimavarat itsellä kasvaneet vuosien kuluessa. Itsellä vaakakupissa painoi se, että aloitimme kypsässä iässä, ja jos halusi yrittää useampaa, ei ollut aikaa odotella. Ihan ok on jaksettu. Viideskin oli tulossa alle samalla alle kahden vuoden ikäerolla, mutta meni kesken. Nyt odotamme taas (huhtikuista), joten tulee n. 3,5v ikäero jos vaan kaikki menee hyvin. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja pohdintoihin. Kannattaa miettiä omaa jaksamista ja esim. tukiverkkoja. Meillä sydän sanonut viimeisen sanan.
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja hanba
Hei,

pakko tulla tähän väliin kommentoimaan kun mietit mahdollista pientä ikäeroa sisarusten välillä.

Meillä esikoinen 11/19 ja rakas kuopus syntyi 2/21 eli sisaruksilla eroa vuosi ja kolme kuukautta ja hyvin ollaan selvitty tähän saakka

Nyt kun kuopus on reilu 6 kk ja alkaa viihtymään pidempiä aikoja siskonsa seurassa niin monta kertaa olen katsellut läpi kyyneleiden heidän touhuamistaan yhdessä ja ollut niin onnellinen että meillä meni kaikki hyvin ja saatiin meidän perhe täyteen

Tsemppiä sulle ja muille ihanille naisille!
Kiitos että jaoit teidän kokemuksen. Kyllä usein miettii just sitä, että sisarukset on toisilleen lahja, vaikka vanhemmilla voikin olla välillä enemmän kuin täynnä kädet hommia. :)
 
Itsekin voisin tähän kommentoida. Esikoinen syntynyt 12/20 ja nyt olisi huhtikuinen tulossa jos kaikki menee hyvin niin lapsilla ikäeroa noin 1v 4kk.
Onnittelut raskaudesta<3 Meidän tyttö ihan just 1v3kk ja jos mietin että meille syntyisi ihan just vauva niin olisihan se hurjaa. :D Mutta kuten sanottua, sisarukset on lahja ja varmasti teidän lapsista tulee olemaan paljon iloa toisilleen.<3
 
  • Tykkää
Reactions: Vaniljapulla
Voi hitto, ovistikku näyttää plussaa tänään vaikka odotin että ovis ois vasta sillon kp14, nyt on siis kp11. Jännittävää! Suunnittelin meille kunnon treffiviikonloppua, mut kai sitä voi keskellä viikkoakin. Täytyy yllättää mies nyt jotenkin, yritän pitää tunnelman sellaisena että tästä ei tulis vieläkään mitään suorittamista :D Kohta piinaillaan taas varmaan..
 
AMR
Kp 20/30. Menispä viikko nopeeta. Nyt oon pysynyt yllättävänkin järjirssäni kun työt on pitäneet kiireisenä. Rinnat ja etenkin nännit on kyllä kipeenä, mutta toisaalta mulla välillä oviksen jälkeen onkin. Tekis mieli heivata raskaustestit johonkin piiloon, etten sortuis testailemaan myöhemmin. :D
 
@AMR mulla kans etätöissä välillä mieli karkaa vessan laatikoihin, et jospa sittenkin uittaisin yhden testin, mut sitten muistan, että on vasta dpo 7, niin se on näillä päivillä ihan yhtä tyhjän kanssa :D mietin jo, että osaisinko pidätellä itseäni vielä perjantain yli viikonloppuun, kun ei silloinkaan välttämättä vielä näy mitään…. Mutta tuskin jaksan :)
 
  • Tykkää
Reactions: AMR
AMR
@AMR mulla kans etätöissä välillä mieli karkaa vessan laatikoihin, et jospa sittenkin uittaisin yhden testin, mut sitten muistan, että on vasta dpo 7, niin se on näillä päivillä ihan yhtä tyhjän kanssa mietin jo, että osaisinko pidätellä itseäni vielä perjantain yli viikonloppuun, kun ei silloinkaan välttämättä vielä näy mitään…. Mutta tuskin jaksan
Mullakin nyt dpo 5. Vielä kun malttais. :D On se tää piinailu kyllä nimensä veroista.
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
Heips!
Huomenna entisen mukaan (pillereillä) pitäis menkat alkaa ja vähän sen suuntaiset olotkin. Mitenhön kipeenä sitä sit onkaan, kun ovikivut oli kaameet ja kesti sen viikon.?!?
Varmaan olisin muuten huviksi jo testaillutkin, mutta postillapa kestänyt viikon toimittaa Raskauskeijun pakettia.. Lähetetty on sieltä heti viime keskiviikkona. Murr.. Joskus ennen tulivat tosiaan jopa seuraavana pöivänä.
Iköeroihin, niin meillä on 2v5kk, 2v8kk ja sitten silloiseen iltatähteen 4v. Tykkäsin kovasti tuosta n. 2,5v ikäerosta.
 
@petronella09 mä olen kanssa päättänyt, että en mittaa lämpöjä ollenkaan, vaikka samalla se oli eka juttu, mistä arvasin plussan tulleen ekassa raskaudessa. Jotenkin se tuntuu liian masentavalta saada se eka alhainen lämpö. Ja sen testin uittaa sitten kuitenkin.

Meillä tulee ikäeroksi vähintään 4 v. En oikein tiedä, onko se hyvä vai huono. Ei vaan ehditty tekemään aikaisemmin.
 
Moikka,
Keväisen keskenmenon ja viime kierrossa olleen hyvin varhaisen keskenmenon jälkeen tuntuu mieli vähän paremmalta jo, ja uskallan tänne kirjoitella Aikaisemmin yritysfiilistä tuskin oli...

Tässä kirjoittelee 33v. Minipillerit jätettiin pois 05-2020. Ensimmäinen raskaus tosiaan 01-2021, josta keskenmeno 03-2021. Keskenmeno saatiin lopulta päätökseen vasta 05-2021... ja sitten tuo kemiallinen tuossa 08-2021.
Tässä kierrossa ensimmäisen kerran tikuttelin ovista Plussa tuli kp 16/29 ja nyt menossa kp 20/29. "Talletteluja" oli kp 13, 14, 16 ja 18. Nyt sitten vain odotellaan.... Vähän oli sekavaa, että olisko ovisplussan jälkeen sitten olla seksiä ehdottomasti vielä kp 17 ja 19, mutta mulla halut ihan tipotiessään ja ensimmäistä kertaa seksi tuntui inhottavalta suorittamiselta. Siksi vähän harkitsen, tikuttaisko sitten ollenkaan enää seuraavissa kierroissa.
Toisaalta, viikko sitten otin koronan tehosterokotteen, joten se voi vaikuttaa ties kuinka paljon tai vähän tähän kiertoon tavalla tai toisella.

Tulipas omanapa....
 
_pikkuväkinen
Tiedättekö sen raastavaa kipeän ja polttavan ahdistavan tunteen, minkä vauvakuume voi pahimmillaan tehdä? Mua ahdistaa taas kärsiä tästä vaivasta ja valvoa öitä pohtien olisiko mahdollista. Puoliso ei vielä ole sanonut sanaa suuntaan eikä toiseen, ei pysty lupaamaan lisää, kun nykyistenkin kanssa kokee jaksamisen olevan tiukilla. Mutta miten tämän ahdistuksen kanssa selviää? Mulla ei ole aiemmin auttanut kuin uusi raskaus. Tällä kertaa tiedän että olisi kyllä viimeinen, kun omatkaan voimavarani eivät varmasti riittäisi enempään. Mutta turhauttaa tosiaan kun ei ole mitään kontrollia omaan oloon ja tähän todella ahdistavaan kuumeeseen. :/ Sitä kipua tuntuu olevan aika turhaa selittää kellekään, kun ihmiset kokevat vauvakuumeenkin niin eri tavoin. Tuntuu ettö sydän on ihan säpäleinä ja ahdistus puskee väkisin ulos kropasta, muttei mahdu.
 
Jotenkin tuntuu täälläkin et kierrossa jotain outoa. Sain toisen koronapiikin kolme viikkoa sitten. Nyt jo kp17 edelleen arvuuttelen onkoha ovis jo ollu. Viime loppuviikosta kävin tikuttaa ja vkl tulikin jo lähes plussa. Mut oireiden perusteella en ole huomannut selvää ovulaatiopäivää, on ollut joka päivä samaa nippailuja ja limoja yms. Onkohan vaan nyt kroppa sekas piikistä.
 
Meillä koira on nyt herättänyt mut joka yö, neljän yön ajan. Viimeksi kun on ollut tällästä useamman yön putkeen herättelyä olin raskaana. Samainen rakki herätti mut joka ikinen yö kun odotin esikoista. Kun esikoinen syntyi niin herättely loppui. Eli hieman nostaa toiveajattelua että voisiko olla että kuukautiset ei alkaiskaan ens viikolla. Eiköhän tota elukkaa vaivaa vaan joku kuuhulluus :D
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

2.9.2021 Torstai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, ya 2/2021, 2.lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+ Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21 , 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
+ Danio 7/21, 2. lapsi
Andune 7/21, 1. lapsi
Mimmimami 8/21 ,5 . lapsi
bb-8 08/21, 3. lapsi
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
SannuB, 2. lapsi
Chili, 3. lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Miracle..........................kp 52/?
Pienihme.....................kp 38/26-57
Minnix................................kp 34/34
Mamtobe...................kp 30/28
Andune....................kp 26/29
Hulda91...........................kp 22/30
Mansikka_maanantai.....kp 21/31
Petronella09...............kp 21/25-28
Kirjoh89..........................kp 21/28
SannuB.........................kp 21/26
Martta83......................kp 20/26-27
SandraB..........................kp 19/27
Esikoishaaveita........kp 18/29
Iinanen..........................kp 19/23-24
Chili.................................kp 17/28
Eeva650.....................kp 15/28-36
bb-8.............................kp 15/26-30
Elsa96.......................kp 13/26-28
Innerchild...................kp 12/25-30
Toiveikas1992..........kp 11/28-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Andune ..................dpo 10
Petronella09...........dpo 10
SannuB........................dpo 8
Kirjoh89.......................dpo 7
Mansikka_maanantai dpo 6
BB-8…………………………dpo 0
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille ! Täällä takana taas yks paleltu yö, eli menkat tuskin alkaa vielä tänäänkään. Hikoilen kun pieni porsas yleensä edellisen yön kun aamipäivästä alkaa menka.. Nyt lopettanu lugesteronin jo sunnuntaina jollon RT nega.. yleensä noin 2vrk. Siitä niin alkaa menkat.. nyt menny jo 3,5vrk eikä mitään! Harmittaa kun ei näy eikä kuulu että pääsis nyt jo se hoitokierto alkaan! Eli tänään onkin kp 30/28 :(
 
Jotenkin tuntuu täälläkin et kierrossa jotain outoa. Sain toisen koronapiikin kolme viikkoa sitten. Nyt jo kp17 edelleen arvuuttelen onkoha ovis jo ollu. Viime loppuviikosta kävin tikuttaa ja vkl tulikin jo lähes plussa. Mut oireiden perusteella en ole huomannut selvää ovulaatiopäivää, on ollut joka päivä samaa nippailuja ja limoja yms. Onkohan vaan nyt kroppa sekas piikistä.
Kyllähän monilla on kiertoon vaikuttanu se rokote, eli on kyllä mahdollista että nyt vähä mahdoton saada selkoa ovulaatiosta. Varminta tietysti yrittää vaan pupuilla parin päivän välein niin ainakin maksimoi mahdollisuudet; olipa ovis milloin vaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: tutina
En nyt ymmärrä tätä kiertoa. Synnytyksen jälkeen kk kierto on pituudeltaan vähän vaihdellu; 23-30 päivää ehkä noin. Keskiarvo 26 päivää. Ennen raskautta oli aika lailla tasan 28pv. En tiedä voiko imetys vaikuttaa miten paljon, kai se jonkun verran voi. Mut siis appi väittää että nyt on ovulaatio, mutta oireet loistaa poissaolollaan. En myöskään toissapäivänä tai eilen saanu ovistestiin MITÄÄN toista viivaa, en edes hailua. Että en tiiä. Mietin nyt sitä koronarokotetta, mut toisen annoksen oon saanu jo elokuun alussa ja elokuun menkat tuli sen jälkeen ihan oikeaan aikaan.

Noh, ehkä tää oli ovuloimaton kierto, tai sitte se ovis meni vähin oirein jo aiemmin. Mun piti olla rento ja nyt jo mietin pääni puhki tätä. Plaah. Kai sitä silti vois huvikseen testin tehä sitten menkkojen ennustettuna alkupäivänä ellei ne ala jo aiemmin.

Eli vähä piinailen vaikka nyt on mahdollisuudet kyllä tosi pienet yhtään mihinkään muuhun ku pieneen pettymykseen.
 
Täältä ei ainakaan kovin todennäköisesti oteta starttia plussa-aaltoon, eka testi uitettu tänään dpo8 ja lumivalkea nega jälleen kerran. Toki aikaiset päivät on testailla, mutta tässä kierrossa on ollut tosi selkeät menkkakiertotuntemukset, niin en usko. Myös ekassa raskaudessa muistan, että plussa näkyi tosi aikaisin.

Tavallaan ihan hyväkin, jos en plussaa nyt, kun olen ollut tämän viikon kipeänä ja käyttänyt esimerkiksi kortisoninenäsumutetta, mitä täytyisi vielä hetki jatkaa.
 

Yhteistyössä