Haaveena vauva 2022

Helmi24
Hei,
Osaisikohan kukaan vastata, että onko vielä toivoa saada plussa tästä kierrosta..

Eli siis mulla alkoi 29.7 viime kuukautiset ja neljä päivää sitten sain testiin haalean mutta selkeästi punertavan vaaleanpunaisen viivan. Tänään tehdyssä testissä ei sitten näkynytkään mitään.. Onko mahdollista että olisin raskaana ja se näkyisi vasta myöhemmin?

Kolme vuotta sitten olin raskaana, mutta sylini on vielä tyhjä.. Melkein vuosi sitten jätettiin ehkäisy pois uudestaan.

Minulla on ollut samanlaisia oireita kuin viimeksi raskaana eli nännit on todella kipeät, ruokahaluni on pohjaton ja näen joka yö oudon intensiivisiä unia jotka muistan vielä aamuisin sekä kahvi oksettaa ja satunnaista pahoinvointia.. Oireita on ollut nyt n. viikon..

Asiaa siis vaikeuttaa myös se, että minulla on ollut kuukautiset vain n. 2 kertaa puolessa vuodessa, ilmeisesti munasarjojen monirakkulataudin takia.. Eli ”myöhästyneet/poisjääneet” kuukautiset ei minulla tarkoita vielä mitään ja teinkin testin lähinnä nännien takia, koska minulla ei ikinä muulloin ole tällätavalla sattunut nänneihin paitsi juuri viimeksi raskaana ollessa..
 
Kiitos vastauksista TOIVEIKAS1992 ja PETRONELLA09. Saattaa siis minullakin liittyä kierukkaan nämä kivut. Kierukka oli 5 kuukautta, poistosta jo puoli vuotta ja nyt vasta alkaa kierto palailemaan. Tosin näin lyhyttä (26pv) ei ole vielä koskaan ollut. Parempi tämä silti kuin ensimmäiset 65 päivän kierrot.
Mulla oli kierukan poiston jälkeen eka kierto melkein 40 päivää. Muuten kierrot ollu 24-31 välillä. Meillä yk 9 nyt käynnissä. Kierto ollut aina ennen säännöllinen 28 päivää, mutta ei enää kierukan jälkeen..
 
Hurjan paljon kiitoksia kaikille tsempeistä. Helpottaa oloa - tämä palsta on kyllä korvaamaton tuki. ❤

Tänään edelleen vuotoa, eli jo kolme päivää tullut verta. Töihin paluu kesälomalta oli tänään, ja se helpotti kun sai muuta ajateltavaa ja aika kuluu nopeammin. Olen jo ihan tyyni sen suhteen, jos tämä menikin kesken - jokin syy sille varmasti on ja tämä pieni ei ollut valmis kehittymään.

Mutta en kuitenkaan täysin luovu toivosta ennen varhaisultraa.

Toivotan kaikille tähän kiertoon hurjasti tsemppiä! Toivoisin niin teille kaikille plussaa mahdollisimman pian ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Kiitos @Alinna86 ja @Töppönen_ vinkeistä. Muistelin ite et apteekin herkkä ainaki on haamuja helposti näyttävä.

Tässä kierrossa ovis kivut oli aivan jäätävät ja jotenki outo olo ollut viimepäivät. Toki kroppa voi jännittää tulevaa ja antaa kaikenlaisia oireita. Eli taidan ostaa nää herkät testit ihan varalle tiistai aamulle niin ainaki voi sit hyvillä mielin hypätä ivf kiertoon ja sumutteluun eikä mietitytä et mitäköhän jos.
 
Täälä kierto ollu vaihteleva, viime kierto 25 ja sitä edellinen 31.
Aloitin oviksen testauksen tänään kp 8.
Ajattelin näin muutamat ensimmäiset päivät tikuttaa noilla liuskoilla ja otan digin sitte käyttöön kun toivon mukaan rupeaa viivaa näkymään niissä liuskoissa.
Tän aamuinen ovis testi oli vielä täysin nega.
Oireiden perusteella pari aijempaa ovista on tullu vasta kp 15-17 välillä.

Viikon verran oon syönyt maca ja gelee royale kapseleita mama vitamiinin lisäksi ja otettiin nyt käyttöön myös se babystep liukkari.
Toivotaan hyviä vaikutuksia, ajatellin nimittäin olla yksityiselle yhteydessä tästä meidän asiasta vaikka onkin "vasta" yk 9 menossa, en saa mielenrauhaa asiaan, on jotenkin tosi vahva tunne, että tässä mättää nyt jokin.
Julkiselta sanottiin, että lähdetään vasta tammikuussa etenemään asiassa jos plussaa ei ennen sitä tule.

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Satsuma27
Hei kaikki! Voisin itsekin siirtyä taustalta vähän kirjoittelemaan tänne. Vasta pari yrityskertaa takana, mutta haikea olo kun taitaa kp1 olla tänään, kaikkien tuntemusten perusteella... Vauvakuume on kova, kun vihdoin ollaan puolison kanssa siinä elämäntilanteessa, että vauva olisi erittäin tervetullut. ❤

Onkohan täällä kellään kokemusta lyhyestä kierrosta ja raskautumisesta? Minulla on kierto keskimäärin vain 23 päivää. Stressaan, että onkohan tuollaisella kierrolla edes mahdollista raskautua..
 
Itse aloitin aluksi kp 7 mutta nykyään kp 9.Onneksi aloitin ajoissa,tuli yllätyksenä että ovulaatio on kovin aikaisin.Todella harhaanjohtavaa kun monissa dokumenteissa puhutaan että keskimäärin ovulaatio on kierron 15 päivä.Heittoa voi olla tosi paljon molempin suuntiin.
Välillä en tikuta jossain kierroissa ollenkaan kun yritystä jo yli vuosi,niin rahaa palaisi ja on palanut testeihin näiden kuukausien aikana Meillä on joka toinen päivä taktiikka käytössä talletusten suhteen,välillä jos siltä tuntuu että jaksaa ja huvittaa niin päivittäin tai kaksikin kertaa päivässäLämpöjen mittauksesta voi olla myös hyötyä
Meilläkin tallettelut vähintään joka toinen päivä, lämpöjä ei auta mittailla kun olen ylilämpönen luonnostani, eli aina 37.5 lämpö vähintään jo vuosien ajan. Nyt olen pari päivää testaillut aamu kympiltä ja sellaista haaleaa viivaa näyttää, ei mitään vahvistumista havaittavissa ja nyt kp 12-13.
 
@petronella09 olipa ajatuksia herättävää tuo tekstisi hormonaalisesta epätasapainosta. Itsellänikin on ollut usean kuukauden rinnat todella arat, jo ennen ovista aina menkkoihin saakka.
@Toiveikas1992 mulla myös tässä kierrossa gelee royale käytössä. Tuntui, että paikat olivat kosteammat kuin aikaisemmin, jo kp 9 alkaen. Ovis tuli normaalisti kp 14, ei siis aikaistunut. Harmi vaan että lapsen ja miehen flunssan vuoksi tallettelut jäi yhteen kertaan. Katsotaan nyt sitten tuleeko loppukierrosta vielä jotain vuotohäiriöitä ym, mutta jos ei, niin aion vielä tulevassakin kierrossa käyttää geleetä.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992
Huh, olipa paljon viestejä. Tuttuun tapaan unohdin mitä piti kenellekin sanoa, mutta onnea tässä välissä plussanneille ja tsemppiä muille <3 Jotenki jäänyt tän selaaminen taka-alalle, kun oon vaan odotellut että kierto rullaa eteenpäin. Huomenna alan tikuttaa ovista, nyt olin viikonlopun pois kotoa ni en täällä viittiny vielä aloittaa. :D

Olin ihan varma, että tästä kierrosta tulis ihanan stressitön, mut tottakai mua nyt koko ajan vähän kaivelee yks hoidettava asia joka kyllä ratkeaa pian, mut jotenkin hankalaa ku ei saa mieltä rauhoittumaan kunnolla. Mut ehkä se tästä vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
ON: mullehan kävi ny tietysti sille et vuosia flon keräämäni tieto hävis bittiavaruuteen. Ärsyttää ku muutenkin kaikki vastustanu tässä kierros. Ny si oon tilanteessa missä flo ennustaa kuukautisten alkamispäiväksi sunnuntaita mut en muista ku viimesimmät menkat niin tää on periatteessa sama ku oisin uusi käyttäjä nii tiiä milllanen painoarvo tälläki ny on. Turhauttaa.
 
  • Surullinen
Reactions: Bb-8 ja Bluebelle
Se vielä piti tosta gelee royalesta sanoa että toista munasarjaa jomotteli usean päivän ajan, joten heti ajattelin, että nyt hyvä munasolu siellä kasvaa. Harmi vaan tosiaan, että kierto jäi kunnolla hyödyntämättä.
 
Hei kaikki! Voisin itsekin siirtyä taustalta vähän kirjoittelemaan tänne. Vasta pari yrityskertaa takana, mutta haikea olo kun taitaa kp1 olla tänään, kaikkien tuntemusten perusteella... Vauvakuume on kova, kun vihdoin ollaan puolison kanssa siinä elämäntilanteessa, että vauva olisi erittäin tervetullut. ❤

Onkohan täällä kellään kokemusta lyhyestä kierrosta ja raskautumisesta? Minulla on kierto keskimäärin vain 23 päivää. Stressaan, että onkohan tuollaisella kierrolla edes mahdollista raskautua..
Mulla on kierto ~ 25 päivää, ja tulin raskaaksi tokasta kierrosta kierukan poiston jälkeen. Ennen kierukkaa oli kierto 21-25 päivää. Tämä siis itsellä mitä ilmeisemmin äidiltä peritty ominaisuus, myös hänellä ollut nuorena tuollainen reilun kolmen viikon kierto. Tuo 23 päivää menee vielä normaalipituisen kierron haitariin. Kannattaa muistaa, että ovulaatio todennäköisesti osuu aika varhaiseen vaiheeseen kiertoa, tyyliin jo 7-9 päivää kuukautisten alkamispäivästä. Luteaalivaihe kun on yleisesti se vähintään 10 päivää.
 
Mä kuuntelinkin juttua tosta gelee royaliasta. Onko sen syömiseen jotakin ohjetta? Niin kuin esim. Greippimehun juomiseen. Vai voiko sitä syödä koko ajan? Mä alan ehdottomasti popsia noita pillereitä, jos ne kadoksissa olevat menkat alkaisi.
 
Mä kuuntelinkin juttua tosta gelee royaliasta. Onko sen syömiseen jotakin ohjetta? Niin kuin esim. Greippimehun juomiseen. Vai voiko sitä syödä koko ajan? Mä alan ehdottomasti popsia noita pillereitä, jos ne kadoksissa olevat menkat alkaisi.
Mä otin ennen ovista 2 päivässä ja nyt oviksen jälkeen jatkoin yhdellä. Purkissa on ohje, että 1-2tablettia päivässä.
 
  • Tykkää
Reactions: aniiloraK
@petronella09 olipa ajatuksia herättävää tuo tekstisi hormonaalisesta epätasapainosta. Itsellänikin on ollut usean kuukauden rinnat todella arat, jo ennen ovista aina menkkoihin saakka.
@Toiveikas1992 mulla myös tässä kierrossa gelee royale käytössä. Tuntui, että paikat olivat kosteammat kuin aikaisemmin, jo kp 9 alkaen. Ovis tuli normaalisti kp 14, ei siis aikaistunut. Harmi vaan että lapsen ja miehen flunssan vuoksi tallettelut jäi yhteen kertaan. Katsotaan nyt sitten tuleeko loppukierrosta vielä jotain vuotohäiriöitä ym, mutta jos ei, niin aion vielä tulevassakin kierrossa käyttää geleetä.
Innolla odotan myös minkälaisia vaikutuksia itselle tulee näistä uusista kapseleista. Haittaa niistä tuskin ainakaan on. :)
Mulla yleensä tosi ns tarkka kierto sillain, ettei mulla koskaan tuu ylimääräisiä vuotoja tms. Ja kuukautiset kestää aina sen 4 päivää. Kiertojen pituus nyt vain on vaihdellu.
 
Heip! Voisin tulla listoille, nyt kun aletaan syksyn tullen ja rokotuksen otettuna aktivoitumaan asian suhteen. Ollaan siis jo loka-marraskuusta yritetty mut kesä oli taukoa.

Eli nyt on ehkä yk10. Kp14/28, 3.lapsi.

Kysymys heti teille, jotka käytätte lugesteronia! Minulla alkoi nyt testiin loppuvuodeksi sen käyttö, kun labrat näytti heikkoa progesteronipitoisuutta ja luteaalikin ollut 9-10 pv, raskautuminen kestää. Paljon myös yleisoireita. Ohje oli aloittaa luget ovisplussasta seuraavana päivänä. Noh, testi näytti myöhään eilen illalla ovisplussaa (ei vielä aikaisemmim illasta ollut) ja nyt tänään vielä vahvemmin, tänään ehkä tunsin myös kipuja mut en nyt mene vannomaan että ois ollut jo ovis. Aloittaisitteko varmuudeksi vasta huomenna vai jo tänään? Eiks luget voi jotenkin sössiä ovista jos liian aikaisin aloittaa? :D

Onnittelut täällä plussanneille <3
 
Heip! Voisin tulla listoille, nyt kun aletaan syksyn tullen ja rokotuksen otettuna aktivoitumaan asian suhteen. Ollaan siis jo loka-marraskuusta yritetty mut kesä oli taukoa.

Eli nyt on ehkä yk10. Kp14/28, 3.lapsi.

Kysymys heti teille, jotka käytätte lugesteronia! Minulla alkoi nyt testiin loppuvuodeksi sen käyttö, kun labrat näytti heikkoa progesteronipitoisuutta ja luteaalikin ollut 9-10 pv, raskautuminen kestää. Paljon myös yleisoireita. Ohje oli aloittaa luget ovisplussasta seuraavana päivänä. Noh, testi näytti myöhään eilen illalla ovisplussaa (ei vielä aikaisemmim illasta ollut) ja nyt tänään vielä vahvemmin, tänään ehkä tunsin myös kipuja mut en nyt mene vannomaan että ois ollut jo ovis. Aloittaisitteko varmuudeksi vasta huomenna vai jo tänään? Eiks luget voi jotenkin sössiä ovista jos liian aikaisin aloittaa?

Onnittelut täällä plussanneille <3
Mä olen aloittanut luget dpo3. Olen käsittänyt, että jos liian aikaisin aloittaa, voi munasolun irtoaminen estyä.
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

31.8.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, ya 2/2021, 2.lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+ Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21 , 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
+ Danio 7/21, 2. lapsi
Andune 7/21, 1. lapsi
Mimmimami 8/21 ,5 . lapsi
bb-8 08/21, 3. lapsi
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
SannuB, 2. lapsi
Chili, 3. lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Miracle..........................kp 50/?
Pienihme.....................kp 36/26-57
Minnix................................kp 32/34
Mamtobe...................kp 28/28
Andune....................kp 24/29
Hulda91...........................kp 20/30
Mansikka_maanantai.....kp 19/31
Petronella09...............kp 19/25-28
Kirjoh89..........................kp 19/28
SannuB.........................kp 19/26
Martta83......................kp 18/26-27
SandraB..........................kp 17/27
Esikoishaaveita........kp 16/29
Iinanen..........................kp 15/23-24
Chili.................................kp 15/28
Eeva650.....................kp 13/28-36
bb-8.............................kp 13/26-30
Elsa96.......................kp 11/26-28
Innerchild...................kp 10/25-30
Toiveikas1992..........kp 9/28-31


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Andune ..................dpo 8
Petronella09...........dpo 8
SannuB........................dpo 6
Kirjoh89.......................dpo 5
Mansikka_maanantai dpo 4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mansikka_maanantai
ON: mullehan kävi ny tietysti sille et vuosia flon keräämäni tieto hävis bittiavaruuteen. Ärsyttää ku muutenkin kaikki vastustanu tässä kierros. Ny si oon tilanteessa missä flo ennustaa kuukautisten alkamispäiväksi sunnuntaita mut en muista ku viimesimmät menkat niin tää on periatteessa sama ku oisin uusi käyttäjä nii tiiä milllanen painoarvo tälläki ny on. Turhauttaa.
Apua miten turhauttavaa! Mullakin eilen Flo tökki ja näytti jotkut kuukaudet tyhjänä mut sit ne palautui muutaman tunnin päästä. Toivottavasti sullakin palautuis vielä.

ON: dpo 4-5, ehkä tylsimmät päivät kierrossa. Loppuviikolle odottelen merkkejä kiinnittymisestä esikoisesta mulle tuli kiinnittymisvuotoa, josta seuraavana päivänä iski pahoinvointi, joka jatkui viikolle 15 saakka. Oon tosi herkkä hormoneille, joten siksi varmaan sain selkeitä oireita jo ennen plussaa. Ja muutenkin tunnen kierron vaiheet selkeinä kehossa ja olossa. Onko muita hormoniherkkiä?
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix ja Bb-8
@SannuB mulla on nyt dpo 7 ja mitään merkkejä raskauden puolesta ei ole ilmassa, joskaan ei vastaankaan. Viime yönä näin unta, että minulle tuli kiinnittymisvuotoa ja olin tosi iloinen asiasta. Johtunee siitä, että viime päivät sitä on kyttäilty toiveikkaana :) Viikko oviksen jälkeen on kyllä tylsintä aikaa yrityksessä, odottaa vaan, että pääsisi testaamaan.

Lisäksi oviksen jälkeen alan varoa asioita, kuten liian rajua trampalla pomppimista esikoisen kanssa, tulehduskipulääkkeitä.. sitten tuntuu, että just niille päiville sattuu joku vamma tai vaiva, että haluaisi ottaa.

En ole tässä kierrossa oikein jaksanut seurata mitään, lämpöjä tai muutakaan.

Perjantaina olisi tarkoitus testata.
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
Surullinen1.1
Voi miten haikeana seuraan tätä ketjua. Tunnukseni olen aikoja sitten poistanut, mutta silti rääkkään itseäni tätä välillä seuraten.

Olette onnellisessa asemassa kun saatte yrittää lasta!
Toivon teille jokaiselle pikaista raskautumista!

Me saimme puolison kanssa rankoilla hoidoilla oman pienen tyttäremme. Enempää emme voi saada. Kaikki sen jälkeen meni pieleen ja lopulta kohtu poistettiin kuukausi sitten. Siihen asti jaksoin uskoa meidän onnen kääntymiseen ja mahdollisuuteen saada vielä toinen aarre. Toisin kävi. Joudun tätä vielä kauan työstämään. Tuntuu niin epäreilulta kaikki.
 
Heip! Voisin tulla listoille, nyt kun aletaan syksyn tullen ja rokotuksen otettuna aktivoitumaan asian suhteen. Ollaan siis jo loka-marraskuusta yritetty mut kesä oli taukoa.

Eli nyt on ehkä yk10. Kp14/28, 3.lapsi.

Kysymys heti teille, jotka käytätte lugesteronia! Minulla alkoi nyt testiin loppuvuodeksi sen käyttö, kun labrat näytti heikkoa progesteronipitoisuutta ja luteaalikin ollut 9-10 pv, raskautuminen kestää. Paljon myös yleisoireita. Ohje oli aloittaa luget ovisplussasta seuraavana päivänä. Noh, testi näytti myöhään eilen illalla ovisplussaa (ei vielä aikaisemmim illasta ollut) ja nyt tänään vielä vahvemmin, tänään ehkä tunsin myös kipuja mut en nyt mene vannomaan että ois ollut jo ovis. Aloittaisitteko varmuudeksi vasta huomenna vai jo tänään? Eiks luget voi jotenkin sössiä ovista jos liian aikaisin aloittaa?

Onnittelut täällä plussanneille <3
mulla ohjeena myös toi dpo 3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: chili_

Yhteistyössä