Haaveena vauva 2022

Heippa! Kysymys tissikivuista. Te joilla tissit kipeytyy ennen kuukautisia, milloin helpottaa? Mulla nyt kp 3 ja joka päivä vaan pahenee. Viime yönä oli jo vaikea nukkua. Ennen vuotoja oli vaan nännin ja rintojen sivut vähän arat nyt kauttaaltaan todella KIPEÄT!
 
Blanttu
Koronarokote ja kierto. Täällä on varmasti ollut puhetta koronarokotteesta ja kk kierrosta. Ensimmäisen rokotteen jälkeen oli viikon lyhyempi kierto kuin normaalisti ja toisen rokotteen jälkeen oli 9 päivää lyhyempi kuin normaalisti. Onko muilla ollut heittoa kierroissa? Ei siinä jos nyt mentiin vähän sekaisin kierron kanssa niin seuraava oviksen ajankohta on parempi.
 
Heippa! Kysymys tissikivuista. Te joilla tissit kipeytyy ennen kuukautisia, milloin helpottaa? Mulla nyt kp 3 ja joka päivä vaan pahenee. Viime yönä oli jo vaikea nukkua. Ennen vuotoja oli vaan nännin ja rintojen sivut vähän arat nyt kauttaaltaan todella KIPEÄT!
Mulla oli ihan järkyttävät tisskivut pari kiertoa kierukan poistosta. Siis sattu oviksesta kuukautisten alkuun saakka siis niin paljon, että pelkät rintaliivit ba paidat sattu yms. Nykyään tissikipu tulee vähän ennen kuukautista ja katoaa hyvin siinä kp 2-3 aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Alocasia
Koronarokote ja kierto. Täällä on varmasti ollut puhetta koronarokotteesta ja kk kierrosta. Ensimmäisen rokotteen jälkeen oli viikon lyhyempi kierto kuin normaalisti ja toisen rokotteen jälkeen oli 9 päivää lyhyempi kuin normaalisti. Onko muilla ollut heittoa kierroissa? Ei siinä jos nyt mentiin vähän sekaisin kierron kanssa niin seuraava oviksen ajankohta on parempi.
mä syytän ainakin mun liianlyhyestä kierrosta korona-rokotetta.. Menkat siis alko jopa lugesteronista läpi mitä ne ei oo koskaan muullon tehny.. Oon myös lukenu että monelle on tullu kiertohäiriöitä siitä..
 
Tsemppiä @Suikku1. Mulla on kahdessa viimeisessä raskaudessa vuotanut niin raakasti alkuraskaudessa että luulin menevän kesken. Vuosin sellaisia isoja klimppejä oikein ja olin varma et meni kesken. Joten ehkä sullakin vois pieni toivonkipinä löytyä et ois vielä siellä alkio kyydissä ❤.
 
  • Rakkaus
Reactions: Suikku1
Heippa! Kysymys tissikivuista. Te joilla tissit kipeytyy ennen kuukautisia, milloin helpottaa? Mulla nyt kp 3 ja joka päivä vaan pahenee. Viime yönä oli jo vaikea nukkua. Ennen vuotoja oli vaan nännin ja rintojen sivut vähän arat nyt kauttaaltaan todella KIPEÄT!
Minulla alkoi tissikivut kun kierukka poistettiin .Tuntunut välillä että ovat oviksesta menkkojen loppumiseen asti enemmän ja vähemmän kipeät. Välillä ovis päivänä niin kipeät että lämmitettävällä kaurapussilla hierottava:( Sellanen tunne kun maito nousis rintoihin .Vyöhyketerapeutin mukaan johtuisi hormonaalisesta epätasapainosta, kun se aknekin vaivaa :( Nyt käytössä homeopatia että tasapaino löytyisi:) Käsittämätöntä että ehkäisyn jätöstä jo 1v 4kk ja edelleen tasapaino hukassa :/ Kierto kyllä heti palautui säännölliseksi :)
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

29.8.2021 Sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, ya 2/2021, 2.lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+ Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21 , 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
+ Danio 7/21, 2. lapsi
Andune 7/21, 1. lapsi
Mimmimami 8/21 ,5 . lapsi
bb-8 08/21, 3. lapsi
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
SannuB, 2. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Miracle..........................kp 48/?
Pienihme.....................kp 34/26-57
Minnix................................kp 30/34
Mamtobe.................kp 26/28
Andune....................kp 22/29
Hulda91...........................kp 18/30
Mansikka_maanantai.....kp 17/31
Petronella09...............kp 17/25-28
Kirjoh89..........................kp 17/28
SannuB.........................kp 17/26
Martta83......................kp 16/26-27
SandraB..........................kp 15/27
Esikoishaaveita........kp 14/29
Iinanen..........................kp 13/23-24
Eeva650.....................kp 11/28-36
bb-8.............................kp 11/26-30
Elsa96.......................kp 9/26-28
Innerchild...................kp 8/25-30
Toiveikas1992..........kp 7/28-31


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Andune ..................dpo 6
Petronella09...........dpo 6
SannuB........................dpo 4
Kirjoh89.......................dpo 3
Mansikka_maanantai dpo 2
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Koronarokote ja kierto. Täällä on varmasti ollut puhetta koronarokotteesta ja kk kierrosta. Ensimmäisen rokotteen jälkeen oli viikon lyhyempi kierto kuin normaalisti ja toisen rokotteen jälkeen oli 9 päivää lyhyempi kuin normaalisti. Onko muilla ollut heittoa kierroissa? Ei siinä jos nyt mentiin vähän sekaisin kierron kanssa niin seuraava oviksen ajankohta on parempi.
Mulla oli ennen rokotetta epäsäännöllinen kierto et meni kuukausiakin ilman menkkoja, mutta rokotteen jälkeen kierto on vaan alkanu säännöllistymään :D Toki toinen annos vasta lokakuussa, että saas nähdä
 
Te jotka ovulaatiotikkuja olette enemmän käyttäneet, onko ne kuinka luotettavia? Tai lähinnä onko keneltäkään mennyt tikuttaminen ohi mutta kaikesta huolimatta raskaus alkanut, kemiallinen tai muu? Tilasin nyt 40kpl ovistestejä ja mietin lähinnä kuinka monta tikkua/ kierto tulisi käyttää ja voiko se ns. positiivinen tulos mennä ohi esim. jos aamulla testaa negan ja testi olisikin positiivinen illasta. Oon ihan urpo näiden kanssa :/
 
Kiitos vastauksista TOIVEIKAS1992 ja PETRONELLA09. Saattaa siis minullakin liittyä kierukkaan nämä kivut. Kierukka oli 5 kuukautta, poistosta jo puoli vuotta ja nyt vasta alkaa kierto palailemaan. Tosin näin lyhyttä (26pv) ei ole vielä koskaan ollut. Parempi tämä silti kuin ensimmäiset 65 päivän kierrot.
 
Te jotka ovulaatiotikkuja olette enemmän käyttäneet, onko ne kuinka luotettavia? Tai lähinnä onko keneltäkään mennyt tikuttaminen ohi mutta kaikesta huolimatta raskaus alkanut, kemiallinen tai muu? Tilasin nyt 40kpl ovistestejä ja mietin lähinnä kuinka monta tikkua/ kierto tulisi käyttää ja voiko se ns. positiivinen tulos mennä ohi esim. jos aamulla testaa negan ja testi olisikin positiivinen illasta. Oon ihan urpo näiden kanssa :/
Itse olen tikuttanut kerran päivässä ja aamusta.Aluksi käytin liuskoja tai puikkoja mutta niiden tulkitseminen oli todella hankalaa ja vaihdoin clearbluen digiin vaikka onkin hintava. Digillä saanut joka kierrossa hymynaaman eli plussan :) Minulle siis riittänyt tuo kerta päivään tikutus.
Kierrossa itselläni kuluu max. 5 liuskaa,tässä kierrossa riitti kaksi,aloitin kp 9 ja kp 10 tuli jo hymy. Itselläni aikainen ovis ja saanut hymyn kp 10-12.
 
Itse olen tikuttanut kerran päivässä ja aamusta.Aluksi käytin liuskoja tai puikkoja mutta niiden tulkitseminen oli todella hankalaa ja vaihdoin clearbluen digiin vaikka onkin hintava. Digillä saanut joka kierrossa hymynaaman eli plussan Minulle siis riittänyt tuo kerta päivään tikutus.
Kierrossa itselläni kuluu max. 5 liuskaa,tässä kierrossa riitti kaksi,aloitin kp 9 ja kp 10 tuli jo hymy. Itselläni aikainen ovis ja saanut hymyn kp 10-12.
Niin tuo vähän mietityttää että milloin sen tikuttamisen kannattaisi edes aloittaa jos on epäsäännölliset kierrot, eli pitäisikö nyt olla jo aloittanut kp 11 :/
 
Niin tuo vähän mietityttää että milloin sen tikuttamisen kannattaisi edes aloittaa jos on epäsäännölliset kierrot, eli pitäisikö nyt olla jo aloittanut kp 11 :/
Itse aloitin aluksi kp 7 mutta nykyään kp 9.Onneksi aloitin ajoissa,tuli yllätyksenä että ovulaatio on kovin aikaisin.Todella harhaanjohtavaa kun monissa dokumenteissa puhutaan että keskimäärin ovulaatio on kierron 15 päivä.Heittoa voi olla tosi paljon molempin suuntiin.
Välillä en tikuta jossain kierroissa ollenkaan kun yritystä jo yli vuosi,niin rahaa palaisi ja on palanut testeihin näiden kuukausien aikana:( Meillä on joka toinen päivä taktiikka käytössä talletusten suhteen,välillä jos siltä tuntuu että jaksaa ja huvittaa niin päivittäin tai kaksikin kertaa päivässä:)Lämpöjen mittauksesta voi olla myös hyötyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Mä sain ekan rokotteen kesäkuussa, jolloin kierto oli normaalia pidempi. Seuraava rokote osuu tulevaan kiertoon, saa nähdä miten käy silloin!
Täällä myös ensimmäinen rokote saatu kesäkuussa,toinen olisi vuorossa syyskuussa menkkojen aikaan mikäli alkavat ja kyllähän ne alkaa:( Kaikki mahdolliset menkkoja edeltävät oireet on ilmaantunut:(
Silloin kesäkuussa toivoin että olisin jo raskaana toisen annoksen tulossa vuoroon mutta huonolta näyttää:(
 
Te jotka ovulaatiotikkuja olette enemmän käyttäneet, onko ne kuinka luotettavia? Tai lähinnä onko keneltäkään mennyt tikuttaminen ohi mutta kaikesta huolimatta raskaus alkanut, kemiallinen tai muu? Tilasin nyt 40kpl ovistestejä ja mietin lähinnä kuinka monta tikkua/ kierto tulisi käyttää ja voiko se ns. positiivinen tulos mennä ohi esim. jos aamulla testaa negan ja testi olisikin positiivinen illasta. Oon ihan urpo näiden kanssa :/
Mä tykästyin kans ovisliuskoihin, niistä pystyy hyvin vertailla viivan kehitystä niin tietää vähän etukäteen, milloin ovis alkaa lähestyä. Riippuu tietty ihmisestä, monilla liuskat tummuu pikkuhiljaa ja toisilla plussa tulee puun takaa. Mulla itellä tulee ensin joskus kp 12 tienoilla jo lähes plussa, kunnes vaalenee taas ja sit 6-7 pv sen jälkeen tulee oikea plussa. Mutta siitä ekasta tummasta viivasta tiedän että kantsii aktivoitua pupuilussa pikkuhiljaa.

Ite oon saanut plussan kiinni ihan aamupissastakin, mutta sekin riippuu ihmisestä. Yleensä oon tikuttanut 2 x päivässä siitä n. kp 12 eteenpäin, joka oli kyllä vähän turhaa mutta sitä kautta opiskelin itse vähän miten oma kroppa toimii. Plussa näkyy mulla yleensä vaan 1 tikun ajan, mutta lähes yhtä tumma tulee vielä plussan jälkeenkin.

Tärkeintä on että ei oo laimee näyte, tai muuten plussakaan ei jää kiinni.

Suosittelen hyvin vahvasti kaikille aamulämpöjen mittausta, sen avulla näkee heti, oliko ovis oikeasti vai pitääkö jatkaa tikutusta.

(Lämpömittarin ei oo mikään pakko olla digitaalinen 2 desimaalilla, sillä tein ite tutkimusta yhden mittarin hajotessa ja huomasin että vanhanaikainen mittari näyttää ihan riittävän hyvin, sitä vaan tarvii pitää kauemmin suussa. Toki jälleen, ihmiset on erilaisia ja toisilla lämmöt vaihtelee kierrossa hyvin vähän.)
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Täällä myös ensimmäinen rokote saatu kesäkuussa,toinen olisi vuorossa syyskuussa menkkojen aikaan mikäli alkavat ja kyllähän ne alkaa Kaikki mahdolliset menkkoja edeltävät oireet on ilmaantunut
Silloin kesäkuussa toivoin että olisin jo raskaana toisen annoksen tulossa vuoroon mutta huonolta näyttää
Itse otin ekan rokotteen kesäkuun lopulla ja sen jälkeen tuli yhdet menkat kylläkin kierto venyi 35 päiväiseksi. Nyt sitten olisi syyskuun lopulla toisen vuoro, hieman jännittää sen ottaminen näin raskaana.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän testi olis paras aikaiseen testaukseen ennen menkkojen alkua?

tiistaina aloitan synarelan sumuttamisen, jolla ajetaan eka hormoonitoiminta alas ennen ivf piikityksiä. Jotenki silti haluisin ihan vaaaaan varalta testata ennen sumuttamista et enhän vaan oo raskaana koska en tiiä miten toi lääke sit vaikuttas JOS maailman ilme olis tapahtunu ja raskaus alkanu.
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis
Mikähän testi olis paras aikaiseen testaukseen ennen menkkojen alkua?

tiistaina aloitan synarelan sumuttamisen, jolla ajetaan eka hormoonitoiminta alas ennen ivf piikityksiä. Jotenki silti haluisin ihan vaaaaan varalta testata ennen sumuttamista et enhän vaan oo raskaana koska en tiiä miten toi lääke sit vaikuttas JOS maailman ilme olis tapahtunu ja raskaus alkanu.
Clearblue se mikä näyttää sinisen plussan tai miinuksen(y)
Olispa ihme tapahtunut :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sinisilmät
Mikähän testi olis paras aikaiseen testaukseen ennen menkkojen alkua?

tiistaina aloitan synarelan sumuttamisen, jolla ajetaan eka hormoonitoiminta alas ennen ivf piikityksiä. Jotenki silti haluisin ihan vaaaaan varalta testata ennen sumuttamista et enhän vaan oo raskaana koska en tiiä miten toi lääke sit vaikuttas JOS maailman ilme olis tapahtunu ja raskaus alkanu.
Preck check minun mielestä paras. Näyttää aikaisin enkä oo saanut sillä turhia viivoja. Lisäksi ne on tosi edullisia, niin raaskii vaikka useammankin uittaa. Tuolla mitä @Alinna86 ehdotti, oon valitettavasti saanut melko selkeänkin ”plussan” sen olematta plussa. :(
 

Yhteistyössä