Haaveena vauva 2022

Olen aika varma,että joudun uuteen kiertoon viikonloppuna, viimeistään maanantaina:( Viikonlopun herkuttelut kostautui ja viime yönä nukuin muutaman tunnin kamalan närästyksen vuoksi:( Tänään ilmaantui tuttu turvotus, ilmaa ihan kamalasti..vatsaa myös jomottelee, rinnat aristaa enemmän ja vähemmän joka päivä..aamulämpö oli myös lasku suuntainen, kai siihen voi vaikuttaa huonosti nukuttu yökin:/Viime yönä tuli taas kamala hikipuuska.
 
Plussahan se sieltä tuli :) digitesti on jo eiliseltä, mutta kiinnosti nähdä miten vahva viiva on puikkotestissä. Tänään on siis dpo 16 ja kp 32/30-31


Oloina ehkä merkittävin oli se, ettei normaaleja PMS-oireita kuulunut. Yleensä oon tosi turvonnut pari päivää ennen menkkoja. Kivut ja tiputtelu puuttu myös. Ainoita tunnistettavia oireita mitä mulla normaalisti ei ole, on rintojen arkuus ja parantunut hajuaisti. Muuten ei juurikaan ole eroa. Vielä :D Olo on tosi hyvä kun yleensä tähän aikaan kiertoa oma peilikuva ärsyttää.
 
Plussahan se sieltä tuli digitesti on jo eiliseltä, mutta kiinnosti nähdä miten vahva viiva on puikkotestissä. Tänään on siis dpo 16 ja kp 32/30-31


Oloina ehkä merkittävin oli se, ettei normaaleja PMS-oireita kuulunut. Yleensä oon tosi turvonnut pari päivää ennen menkkoja. Kivut ja tiputtelu puuttu myös. Ainoita tunnistettavia oireita mitä mulla normaalisti ei ole, on rintojen arkuus ja parantunut hajuaisti. Muuten ei juurikaan ole eroa. Vielä Olo on tosi hyvä kun yleensä tähän aikaan kiertoa oma peilikuva ärsyttää.
Voi ei, miten ihanaa :) Sylin täydeltä onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: Rääväsuinen
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

27.4.2021 Tiistai

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandra B, ya 10/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi
Kiertopäivä

Heidisofia..........kp 30/29-32
Keksi82...............kp 28/28
Hulda91...............kp 28/30
Bubbu..............kp 27/28
*Tähtipölyä*............kp 27/30-33
Skyela....................kp 26/27
Sofialiina.............kp 25/23-24
Meemuli...............kp 23/35-43
Petronella09......kp 22/27
Toiveikas1992....kp 19/28
Suhveli....................kp 18/27
Irtokehys..............kp 16/28-32
Leonida................kp 12/29
Mansikka_maanantai...kp 12/30
Minttuni................kp 10/25
Alinna86.............kp 10/26
Mirksukka...........kp 8/28-30
Skidi..........................kp 7/35-36
Sinisilmät.............kp 7/29
Scarletta...........kp 5/28
Töppönen...........kp 4/26
Kirjoh89................kp 2/28
Krippis...................kp 2 /25-28
Wbä.......................kp 2/27
Iinanen................kp 2/23-24




★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Heidisofia................dpo 13
Bubbu.........................dpo 13
*Tähtipölyä*............dpo 10
Petronella09..........dpo 9
Meemuli.....................dpo 2


★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Puhdasta negaa näytti testit, testasin sekä RFSU:n ja PC:n testeillä. Sofialiina pois piinalistalta.

Menkkoja tässä odotellaan. Jalat oli tosi levottomat illalla ja yöllä. Heräsin kolme kertaa ja piti kolmen aikaa suihkutella jalkoja kylmällä vedellä, jotta sai uudelleen unta. Mulla noi jalkojen levottomuus aina pahenee kuukautisten aikoihin.
 
@sofialiina Onko sulla ferritiinit mitattu?
Mulla siis myös levottomat jalat mutta syynä huonot rauta-arvot. On kyllä niin inhottava vaiva :(
Onnea @Rääväsuinen ,hienot viivat❤

On.
Oviksen tikutus alkaa olla käsillä, tuli tosi tosi haalee viiva vasta joten tänään on turha uittaa toista. Jännä kun nyt alkaa olla jo oloja, ois tehny mieskin kaataa joka päivä viimiset 3 päivää mut pakko oli eilen malttaa jotta ois hyviä siittiöitä h-hetkeen :LOL:
Me mennää nyt tää kierto joka toinen päivä tyylillä. Periaatteessa ei tarttis tikuttaa mutta onhan ne kaks viivaa ihan kiva saada ees johonki tikkuu :D Ja siitä voi vähän päätellä millon uus kierto alkaa, varsinkin kun mulla tota heittelyä on.
Huomenna iltapäivällä jos tekee ovis testin ja siit sit eteenpäin 2xpäivässä. Flo ennustaa ovista viikonloppuun, mikä olis just hyvä:X3:
Ehkä tää kroppa nyt heräilee kkm jälkeen kuten jo aiemminkin täällä valitin ettei oo oikee mitää ovis oloja eikä haluja ollu, nyt vaa ootan iltaa ja kahdenkeskistä aikaa..tai sit se kliseinen täällä valitus autto ongelmaan:ROFLMAO:
 
@Alinna86 Joo, uskoisin, että raudat on ihan hyvät. Vuosi sitten oli ferritiinit yli 80 ja hb 130 ja rapiat. En usko, että tilanteessa on muutosta. Omat levarit on todennäköisesti idiopaattista muotoa, eli muut syyt yksinään ei selitä oireita, kun hyvinkin laajoissa labroissa ei löytynyt mitään. Toki hyvät rauta-arvot jeesii. Myos isällä ja tädillä on kyseistä vaivaa. Ja itsellä on isäni tapaan jalat olleet levottomat lapsuudesta asti. Uniongelmat tuli kuvioihin parikymppisenä. Tällä hetkellä on onneksi ihan ok-tilanne. Oireet pysyy pääasiassa poissa pienellä annoksella pramipexolea (parkinsonintautiin tarkoitettu lääke) ja hyvällä unihygienalla.
 
Onnea plussanneille ja paljon tarrasukkia että pysyy matkassa!

Harmi, kun niin moni testannut myös negoja toivon parempaa onnea ensi kiertoon.

Minulla vielä 1,5 viikkoa pillereitä jäljellä. Edelleen tuntuu turhalta syödä, mutta teen kuten miehen kanssa on sovittu. Saas nähdä, kauanko menee että kierto sitten tasaantuu.

Hieman on alkanut myös jännittämään, sillä mulla on suvussa todella vahva kaksostaipumus. Äitini on kaksonen, samoin mummi. Lisäksi mun äiti on odottanut kaksosvauvoja ennen minua, mutta he eivät selvinneet.
 
Onnea plussanneille ja paljon tarrasukkia että pysyy matkassa!

Harmi, kun niin moni testannut myös negoja toivon parempaa onnea ensi kiertoon.

Minulla vielä 1,5 viikkoa pillereitä jäljellä. Edelleen tuntuu turhalta syödä, mutta teen kuten miehen kanssa on sovittu. Saas nähdä, kauanko menee että kierto sitten tasaantuu.

Hieman on alkanut myös jännittämään, sillä mulla on suvussa todella vahva kaksostaipumus. Äitini on kaksonen, samoin mummi. Lisäksi mun äiti on odottanut kaksosvauvoja ennen minua, mutta he eivät selvinneet.

Jos teillä on sovittu että aloitatte vasta 1,5 viikon päästä yrittämisen ja käytössäsi on yhdistelmäpillerit, kannattaa tosiaan syödä loppuun asti.
Google osasi mulle kertoa että eka kierto pillereiden jälkeen olisi hedelmällisempi kuin muut, eli sitä ei kannata heittää hukkaan. :giggle: :geek:

Sitä suositellaan odottamaan yhdet menkat jotta LA olisi helpompi määrittää (etenkin jos kierto ollut epäsäännöllinen ennen pillereitä), mutta kai se vauva sieltä osaa ulos tulla vaikkei neuvola osaisi tarkkaa päivää siihen laskeakaan.
Ja etenkin jos lähtee tikuttamaan ovista niin sithän se LA on ihan helppo laskea ja paljon tarkempikin kuin menkoista laskettuna.

Itellä just yk1 käynnissä ye-pillereiden jälkeen ja sieltä kiltisti tuli eka ovis n. 2 vkoa vikasta pilleristä. Eli jos sinullakin on ollut aiemmin säännöllinen kierto niin suosittelen tuota omaa taktiikkaani. :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Plaah eilen illalla dpo9 tuli pc:hen tosi hailura mutta selkeästi nähtävä haamu! Mutta koska tänään aamulla ei näkynyt mitään, pakko sen oli vain olla viivanpaikka :/ Mistä lähtien pc:t näyttää tuollaisia viivanpaikkoja, ärsyttävää :D Noh, eiköhän se uusi kierto pian ala. Puoli vuotta letrot käytössä ja pari kiertoa myös pregnyl+luget eikä auttanut. Nyt pidän vähän taukoa hormoneista kun nuo tekee mulle tosi tukalan olon ja mietitään, lähetäänkö edes sen tarkemmin selvittämään labroja jne jne, koska sitähän se seuraavaksi vaatis. Painonpudotus itessään varmasti edessauttais myös! (Oon raskautunut 2 krt laihiksen aikana:D) Nojoo, tuo saattaa toki olla ihan sattumaa mut siis kyllähän laihiksen aikana usein muutenkin elämäntavat on korostuneen hyvät. Tsemppiä muille piinailijoille ja toivotaan paljon vauvoja alkuvuoteen 2022 <3
 
Jatkan vielä, että mitkäs labrat olisi tärkeää tehdä, kun halutaan selvittää hormoneiden tilaa raskautumistoive mielessä? Mitkä kaikki arvot pitäisi katsoa, minulta ei siis ole koskaan mitattu mitään, mut selkeästikään ihan täpöllä ei kroppa toimi, kun ovis ei aina itsekseen tule, se on ultrassa pari krt todettu. Mutta sitten taas 2/3 raskaudesta on alkanut ihan ilman apuja! Toki oon nyt taas vähän vanhempi :D Muuten on tehty kyllä labroja ja kaikki muut kunnossa, paitsi rautakuuri kesken edelleen.
 
Jatkan vielä, että mitkäs labrat olisi tärkeää tehdä, kun halutaan selvittää hormoneiden tilaa raskautumistoive mielessä? Mitkä kaikki arvot pitäisi katsoa, minulta ei siis ole koskaan mitattu mitään, mut selkeästikään ihan täpöllä ei kroppa toimi, kun ovis ei aina itsekseen tule, se on ultrassa pari krt todettu. Mutta sitten taas 2/3 raskaudesta on alkanut ihan ilman apuja! Toki oon nyt taas vähän vanhempi :D Muuten on tehty kyllä labroja ja kaikki muut kunnossa, paitsi rautakuuri kesken edelleen.
FSH ja AMH on vissiin ne mistä alotetaan. Sen jälkeen sitten otetaan hieman laajempia hormonijuttuja (itsellä on lähetteessä mm. kilppariarvo, testosteroni, lutenisoiva hormoni ja muutama muu hiukan vieraampi vielä). AMH on siis kypsyvien follikkeleiden erittämä kasvuhormoni. Normaali arvo riippuu vähän iästä, mutta yleisenä sääntönä voi sanoa, että ei saa olla liian korkea eikä liian matala. AMH:ta ei julkisella kauhean herkästi vissiin mitata, ja en tiedä miten menee sinulla, kun ei ole ensimmäinen muksu.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja chili_
FSH ja AMH on vissiin ne mistä alotetaan. Sen jälkeen sitten otetaan hieman laajempia hormonijuttuja (itsellä on lähetteessä mm. kilppariarvo, testosteroni, lutenisoiva hormoni ja muutama muu hiukan vieraampi vielä). AMH on siis kypsyvien follikkeleiden erittämä kasvuhormoni. Normaali arvo riippuu vähän iästä, mutta yleisenä sääntönä voi sanoa, että ei saa olla liian korkea eikä liian matala. AMH:ta ei julkisella kauhean herkästi vissiin mitata, ja en tiedä miten menee sinulla, kun ei ole ensimmäinen muksu.
Kiitos tiedoista! Joo olen elänyt ainakin käsityksessä, että jos on jo 2 lasta, niin julkiselta ei enää apuja saisi, voi toki olla, että olen ymmärtänyt jotain väärin. Missäköhän hinnoissa nuo gynen määräämät "peruslabrat" huitelee, onko tietoa? :)
 
Kiitos tiedoista! Joo olen elänyt ainakin käsityksessä, että jos on jo 2 lasta, niin julkiselta ei enää apuja saisi, voi toki olla, että olen ymmärtänyt jotain väärin. Missäköhän hinnoissa nuo gynen määräämät "peruslabrat" huitelee, onko tietoa? :)
Mä kävin itse Mehiläisen Felicitaksessa hedelmällisyysneuvonnassa, jossa otettiin ultra ja mitattiin AMH. Tälle tuli hintaa 200 euroa, kun oli joku alennuskamppis. Normaalisti vissiin 300 euroa. Ton AMH:n mittaaminen oli aika kallista. Voit lukea omista kuvioista sivulta 6, niin ei tartte tässä toistaa. :)
 
Mä kävin itse Mehiläisen Felicitaksessa hedelmällisyysneuvonnassa, jossa otettiin ultra ja mitattiin AMH. Tälle tuli hintaa 200 euroa, kun oli joku alennuskamppis. Normaalisti vissiin 300 euroa. Ton AMH:n mittaaminen oli aika kallista. Voit lukea omista kuvioista sivulta 6, niin ei tartte tässä toistaa.
Kiitos tiedosta! Päädyin nyt äsken sitten kuitenkin varaamaan soittoajan "vakkarigynelleni" jossa hyppäsin letrokierroissa. Aattelis, että onnistunee labrojen lähetteet nyt puhelimitse :)
 
Voi pahus @chili_ ja typerät viivapaikat:sneaky::poop:
Parempaa onnea ensi kiertoon❤
Multa otettiin yksityisel noi hormoonikokeet mm. amh ja fsh, maksoi 200e. Mutta sain myös tietää sen että hedelmällisyys alentumassa joten kiire alkaa olla, et oli kyl hyvä että kävin (y)

@heidisofia Haamulta näyttää :love:
Anteeksi en nyt muista mutta mikä kp tai dpo sulla?
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Voi pahus @chili_ ja typerät viivapaikat
Parempaa onnea ensi kiertoon
Multa otettiin yksityisel noi hormoonikokeet mm. amh ja fsh, maksoi 200e. Mutta sain myös tietää sen että hedelmällisyys alentumassa joten kiire alkaa olla, et oli kyl hyvä että kävin

@heidisofia Haamulta näyttää
Anteeksi en nyt muista mutta mikä kp tai dpo sulla?
Piti ihan itsekkin tarkistaa mutta siis jo 30/29 ja dpo 13
 

Yhteistyössä