Haaveena vauva 2022

Hemmetti että tuntuu tää odottavan aika olevan pitkä. Sitä kuuntelee omaa kehoa nyt niin tarkkaan et voisko tää tarkottaa jotain jne… mulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut iltasin pahoinvointia, sellasta ällötystä, en oo oksentanut; noh eilen illalla oli sellasta ja rinnat tuntuu kireeltä.

Kysymys kuuluukin että joko ois mahkuja saada viivat testiin huomenna?Perjantaina pitäis menkkojen alkaa 🤔
 
vierailija
Hemmetti että tuntuu tää odottavan aika olevan pitkä. Sitä kuuntelee omaa kehoa nyt niin tarkkaan et voisko tää tarkottaa jotain jne… mulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut iltasin pahoinvointia, sellasta ällötystä, en oo oksentanut; noh eilen illalla oli sellasta ja rinnat tuntuu kireeltä.

Kysymys kuuluukin että joko ois mahkuja saada viivat testiin huomenna?Perjantaina pitäis menkkojen alkaa
Mulla ei oo viel oikein mitää muuta kuin välillä se joku tunne tuolla mahassa jota en ihan osaa selittää. Menkkojen pitäis alkaa la-su. Eilen oli ainakin nega, tänään pissin ton vikan ovistestin, ei siinäkään mitään viivaa ainakaan vielä. Pitäis malttaa odottaa, miksi se on niin vaikeaa?
 
Hemmetti että tuntuu tää odottavan aika olevan pitkä. Sitä kuuntelee omaa kehoa nyt niin tarkkaan et voisko tää tarkottaa jotain jne… mulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut iltasin pahoinvointia, sellasta ällötystä, en oo oksentanut; noh eilen illalla oli sellasta ja rinnat tuntuu kireeltä.

Kysymys kuuluukin että joko ois mahkuja saada viivat testiin huomenna?Perjantaina pitäis menkkojen alkaa
Täälä mennään samoissa ajatuksissa, tosin ei oo kokemusta raskauksista. Niin en tiiä millaisia tuntemuksia sitä odottaa.. 😀
Pitäis kans alkaa perjantaina menkat ja tänään tuli ekat menkkatuntemukset vasta.. Yleensä rinnat on kipeämmät mitä nyt ja tottahan sitä ajattelee että onko ovuloinut ollenkaan.
Kyllä sitä vaan koko ajan ajattelee että ei tärpännyt nytkään.
Toisaalta tekisi mieli testailla jo mutta kyllä se sattuu nähdä se negatesti..
 
Tänään kävin toisen kerran akupunktiossa tässä kierrossa, seuraava sitten jos/kun mennään uuteen kiertoon.Flo ennustaa uutta kiertoa tosiaan alkavaksi aatonaattona, multa puuttuu ihan täysin joulu fiilis :(

Talletteluja ei ole ollut nyt neljään päivään, eikä oikein halujakaan :/ Tuntuu pakko pullalta..Eilen tuntui että iskeekö taas joku hiivatulehdus, tänään ei taas merkkiäkään :/
 
Mulla ei oo viel oikein mitää muuta kuin välillä se joku tunne tuolla mahassa jota en ihan osaa selittää. Menkkojen pitäis alkaa la-su. Eilen oli ainakin nega, tänään pissin ton vikan ovistestin, ei siinäkään mitään viivaa ainakaan vielä. Pitäis malttaa odottaa, miksi se on niin vaikeaa?
Nyt mä sain rekisteröityä vihdoin, oon siis toi vierailija jolla tuikki, testaili tyhmänä kp 8 ja mitähän muuta oonkaan kirjotellu.

La-su siis oottelen menkkoja, takana keskeytynyt km 14.10 todettu ultrassa rv 13+0, yritystä kesästä asti, kierukka sitä ennen 15vuotta ja aiemmasta parisuhteesta lapset 16v ja 17v.

@Sofiika ja @Selis yritetäänkö yhdessä malttaa testata vaikka vasta aikaisintaan keskiviikkona?
 
  • Tykkää
Reactions: sinnae
Ihan uskomattomia nämä mun kierrot. Nyt tosiaan joku kp 39 tai sinne päin. En tajua. Katselin tuota sovellusta, johon merkkaan aina menkat, niin on tällaista epäsäännöllisyyttä ennenkin ollut, mutta harvemmin kuitenkaan 40 päivän kiertoja. Tosin löytyy niitäkin. Esikoisen tärppi on käynyt kp 20, eli pitkä on ollut kierto silloinkin. Vaihtelua on kyllä kierroissa paljon, sinä aikana kun olen tuota sovellusta käyttänyt, eli vuodesta 2014 asti, kierrot olleet 28-44 päivää... Jonkun gynen muistan katsoneen, että toinen munasarja oli pcos-tyyppinen, mutta siitä on aikaa, ja ultrailtu on sen jälkeenkin, eikä muut gynet ole siitä maininneet ainakaan.

Tämä tuntuu vain ihmeelliseltä, että liittyykö nämä peräkkäiset superpitkät kierrot nyt jotenkin siihen, että on alettu yrittää vauvaa. Niitä haamuja/viivanpaikkojakin oon saanut vaikka kuinka monta. Tulee vaan mieleen, että tapahtuuko aina joku kiinnittymisyritys mutta ei sitten onnistukaan, vai mikä on. Varasin huomenna ajan gynelle. En ole juuri tällä ennen käynyt, näkyi olevan myös lapsettomuuslääkäri, niin saa ainakin asiantuntijan mielipiteen tähän, ja mahdollisesti jo jotain apujakin. Vaikka yritystä ei vielä kovin kauaa takana olekaan.
 
Nyt mä sain rekisteröityä vihdoin, oon siis toi vierailija jolla tuikki, testaili tyhmänä kp 8 ja mitähän muuta oonkaan kirjotellu.

La-su siis oottelen menkkoja, takana keskeytynyt km 14.10 todettu ultrassa rv 13+0, yritystä kesästä asti, kierukka sitä ennen 15vuotta ja aiemmasta parisuhteesta lapset 16v ja 17v.

@Sofiika ja @Selis yritetäänkö yhdessä malttaa testata vaikka vasta aikaisintaan keskiviikkona?
Peukku nimimerkin hankkimiselle. Mutta ikävää, että oot joutunut kokemaan keskenmenon. <3
 
Voi höh @Lumihiutale_ . Tsemppiä uuteen kiertoon. Mä itseasiassa en tiiä pystynkö olee huomenna testaamatta, on niin saakelin huono olo, jos näillä oloilla ei oo raskaana niin mitä ihmettä tää on . Mutta vasta dpo 10 huomenna…
Mullakin on huomenna dpo 10. Kesken menneessä sain hailean haamun dpo 9 ja haalean plussan dpo 12. Oireet tais hiipiä vasta sen jälkeen. Ja raskaus kuitenkin eteni niin pitkälle että sykekin nähtiin, se vain ei jaksanut sykkiä. Nyt on kuitenkin aavistus et vois plussata, vai onko se kuitenkin vain niin iso toive?
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

14.12.2021 Tiistai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi

Topukka……………..…..…....kp 40/30
Netta123..................…........kp 39/29
Lili_86..................…...........kp 30/32-34
Sofiika.......................…........kp 26/30
Pöllöliini.........…..................kp 26/28-29
Selis....................…................kp 25/28-30
Sadepisaroita.......................kp 20/25-31
Suikku1................................kp 20/26-28
Lemoni87...........................kp 16/28
Martta83............................kp 15/26-27
Hellu_..........................…......kp 14/27-28
Keksi82................….............kp 13/28
SandraB……………………….kp8/27
Liljah………………………………kp7/26-27
Lumihiutale…………………kp1/27-28

★★★★★★★★★★★★★

Selis…………………………..dpo10
Mimmimani…………..dpo10
Sadepisaroita……….dpo7
Guinevere……………….dpo3
 
Viimeksi muokattu:
Kanatuinen
@Selis tsemppiä! Itsellä sama juttu, tänään aamulla tein herkän testin ja se oli puhdas nega. Hetken päästä alkoi myös tiputteluvuoto. Mun aina niin säännöllinen kierto on tämän neljän kk (ja yhden varhaisen km) jälkeen totaalisesti sekaisin: yli 30 päivää ja nyt 27 päivää. Noi muiden kiertojen negat ei tuntunut yhtä pahalta kuin tämä, nyt itkettää ja suorastaan ihan v*t*ttaa.
 
Pahoittelut uusiin kiertoihin joutuneille ja negan testamentilla, ja tsemppiä 😞 Etenkin silloin kun on ollut toiveet korkealla olojen takia, tuntuu se nega aina erityisen pahalta 😔
Mä en tiedä miten oon jotenkin nyt niin aikaansaamaton, vihdoin saatiin se ovisplussa niin sit tallettelut vain sinä samana päivänä kun hymynaama ja seuraavana... voiko se ees riittää 🤨harmittaa kun ollut jotenkin niin väsynyt.. mutta toisaalta ovis kp 17 oli ihan huippujuttu kun viime kierto oli ovuloimaton yli 50 päivää ja edellinen ovis oli kp21.
joku taisi miettiä et miksi noita pitkiä kiertoja tai ovuloimattomia tulee aina kun yrittää lasta, niin meillä sama. Viimeksi tollanen megapitkä kierto kun yritettiin kolmosta. Sit olleet nätisti ihan säännölliset ja nyt taas. Oon selitykseksi saanut nyt monesta paikasta stressin, en tiedä voiko olla yksinään sitä 🤷🏼‍♀️
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti mietityttää ottaa kolmas koronarokote just oviksen aikaan 🤔 sitten menee tammikuulle mutta onhan ärsyttävää jos ovis jää pois rokotuksen takia. Kokemuksia?
Minua on alkanut mietityttämään kolmannen ottaminen :/ Sen aika olisi aikaisintaan joskus tammi/helmikuussa .Kahdellakin rokotteella kun kumminkin sai koronapassin ja on parempi kun ei rokotteita ollenkaan.Sain toisesta rokotteesta tosi paljon oireita :( mutta ei siitä sen enempää..

Pahoittelut uudesta kierrosta @lumihiutale:(

Pahoittelut myös negan testanneille :(
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
Nyt mä sain rekisteröityä vihdoin, oon siis toi vierailija jolla tuikki, testaili tyhmänä kp 8 ja mitähän muuta oonkaan kirjotellu.

La-su siis oottelen menkkoja, takana keskeytynyt km 14.10 todettu ultrassa rv 13+0, yritystä kesästä asti, kierukka sitä ennen 15vuotta ja aiemmasta parisuhteesta lapset 16v ja 17v.

@Sofiika ja @Selis yritetäänkö yhdessä malttaa testata vaikka vasta aikaisintaan keskiviikkona?
Ensin ajattelin että se on oikein hyvä, mutta taidan vaan odotella menkkoja alkavaksi.. Sen verran alkaa olla menkkatuntemuksia alamahalla..
 
Paljon tsemppiä negan tehneille ja uusista kierroista <3

Täällä nyt hiljaiseloa kp7. Toivottavasti tää kierto menisi nyt nopeasti koska ensin odotellaan joulua (oviksen ohella) ja sit piinapäivistä osa menee joulun vietossa ja uuden vuoden vietossa yms.
 
Meillä on työpaikan pikkujoulut perjantaina ja taidan vasta pe aamulla testailla seuraavan kerran… aikaisemmista raskauksista en oo saanu kovin ajoissa plussaa niin miks saisin nyt 🤣. Malttamattomana vaan ei tahdo muistaa tälläsiä juttuja. Perjantaina pitäis alkaa menkat tai viimeistään lauantaina, mulla on suht säännöllinen kierto 29-30 pvä. Luulis et jotain näkyis tuolloin jos sais plussan 🤔. Sit vois rauhassa ottaa illalla muutaman drinkin jos on nega.
 
Nega testattu. Plaah, ois pitää vaan malttaa mieli…
No voi plääh. Mä vähän mietin jo kans testaamista mutta koska ei oo testiä kaapissa ja olis pitäny lähtä aamulla kupla otsassa sitä hakemaan niin sain vältettyä. Huomiseksi varmaan kyl ostan.

Mulla ei kovin tarkkaa hajua ole mitkä olis mulle menkkaoireita, mulla on ollu ns. normaalit menkat (ilman pillereitä, kierukkaa tai lyhyt aika synnytyksestä) n.17-18 vuotiaana kun jätin pillerit, käytettiin kumia kunnes alettiin yrittää lasta (olin 18v), tuli km, raskaus ja synnytys uus raskaus 7kk päästä ja jälkitarkastuksessa kierukka. Kierukka oli 15v eikä menkkoja ollut ollenkaan. Mahdollisesti ovuloin kyllä ajoottain silloinkin mutta kun ei ole limakalvoa kohdussa niin eihän se mihinkään johda. Kierukan poiston jälkeen mulla oli tyhjennysvuoto ja yhdet menkat ennen tätä nyt keskenmennyttä. Ainoa minkä tiiän on että rintojen arkuus liittyy raskauteen, sitä ei ikinä ole ollut ilman.

Ja sitä arkuutta ei vielä ole. Mutta alamahalla, etenkin vasemmalla on tylppää jomotusta, painetta ja tänään uutena polttelua. Ei kuitenkaan menkkakipumaista mutta koko ajan tunnen sen kohdan. Lienee keltarauhanen munasarjassa joka sen aiheuttaa kyllä.

No huomenna sitten katson näkyykö mitään testissä...
 
  • Tykkää
Reactions: Sofiika
Moikka kaikille! Onpa jotenkin tosi jännittävää kirjoittaa tänne pitkästä aikaa. Olen pitänyt ties kuinka monen kuukauden tauon kokonaan tänne kirjoittelusta ja myös lukemisesta, koska ajattelin että olisi parempi mitä vähemmän altistaisin itseäni vauvahaaveilulle. Uusille tiedoksi, olen 33-v, mieheni 41-v ja olemme yrittäneet raskautua nyt vuoden ilman ainuttakaan plussaa, tai edes haaleaa viivanpaikkaa. Mulla on säännöllinen 27-28vrk kierto ja ovisplussan saan joka kk, mutta ei vaan tärppää. Meille on varattuna ensimmäiset lapsettomuustutkimukset helmikuulle. Mulla on nyt DPO9, Kp21 ja ihan sellainen olo että tuhru alkaa hetkenä minä hyvänsä. Kun vuosi tuli täyteen, mua alkoi ihan tosissani pelottaa ja ahdistaa tämä ja siksi ajattelin että nyt aktivoituminen täällä voisi olla hyvää vertaistukea.
Tsemppiä kovasti teille kaikille ❤❤❤❤ Ja hyvää mieltä kaikesta huolimatta.
 

Yhteistyössä