Mun mittapuussa sä ainakin”kuulut listoille” jos sinne vaan haluat
Jos aktiivisuutta mietitään niin sit en varmaan kuuluis minäkään, vaikka kaikki viestit käyn lukemassa, mut vaan harvoin kommentoin, ja listoilla ollu jo 1,5v 

Se ei vähennä jo olemassa olevien lasten arvostusta, että toivoisi uutta vauvaa. Täytyy kyllä myöntää, että mäkin ajattelin ennen noin. Ennen kuin aloin toivoa uutta pientä meidän perheeseen. Mutta nyt ymmärrän, mikä tyhjä aukko minuun jää jos en sitä saakaan. Silti olen todella kiitollinen kolmesta tyttärestäni.Mieli on maassa,eilen riideltiin miehen kanssa ihan kunnolla Hänen mielestään oon katkera ja stressaantunut ja en ymmärrä että vauva tulee jos on tullakseen Riita lähti siitä kun koetin kertoa miltä tuntuu kun kaikki muut ympärillä raskautuu ja miltä itsestä tuntuu kun ei pysty. Hän vaan vetosi siihen etten voi ajatella noin kun meillä on jo lapsia..Mun mielestä tunteitaan ei voi padota sisälle ja on oikeus tuntea että jotain puuttuu ja syliin vielä mahtuisi
Toivottavasti te täällä ymmärtätte ettekä tuomitse.
Toivon teille lapsettomille enemmän kun mitään omaa vauvaa ja tietenkin muillekin
Paljon halauksia sinulle! Sekundäärinen lapsettomuus on myös lapsettomuutta joka aiheuttaa surua ja monia muitakin tunteita. Se ei tarkoita etteikö olisi kiitollinen ja nauttisi jo olemassa olevista lapsista. Kannattaa vielä yrittää jutella miehesi kanssa näistä tunteista mitä lapsen yritykseen liittyy.Mieli on maassa,eilen riideltiin miehen kanssa ihan kunnolla Hänen mielestään oon katkera ja stressaantunut ja en ymmärrä että vauva tulee jos on tullakseen Riita lähti siitä kun koetin kertoa miltä tuntuu kun kaikki muut ympärillä raskautuu ja miltä itsestä tuntuu kun ei pysty. Hän vaan vetosi siihen etten voi ajatella noin kun meillä on jo lapsia..Mun mielestä tunteitaan ei voi padota sisälle ja on oikeus tuntea että jotain puuttuu ja syliin vielä mahtuisi
Toivon teille lapsettomille enemmän kun mitään omaa vauvaa ja tietenkin muillekin
Mieli on maassa,eilen riideltiin miehen kanssa ihan kunnollaHänen mielestään oon katkera ja stressaantunut ja en ymmärrä että vauva tulee jos on tullakseen
Riita lähti siitä kun koetin kertoa miltä tuntuu kun kaikki muut ympärillä raskautuu ja miltä itsestä tuntuu kun ei pysty. Hän vaan vetosi siihen etten voi ajatella noin kun meillä on jo lapsia..Mun mielestä tunteitaan ei voi padota sisälle ja on oikeus tuntea että jotain puuttuu ja syliin vielä mahtuisi
Toivon teille lapsettomille enemmän kun mitään omaa vauvaa![]()
ja tietenkin muillekin
![]()
![]()
Tervetullut mukaanHeippa kaikille!
Meillä 3. lapsi haaveissa ja yritys aloitettiin juuri, viimeisen yhdistelmäpillerin otin tiistaina ja nyt odottelen tyhjennysvuotoa alkavaksi. Esikoinen 12/15 ja kuopus 12/19. Itse olen 37 v. ja minulla on endometrioosi. Endo ei ole aiemmin vaikeuttanut raskaaksi tuloa, mutta saa nähdä mikä nyt on tilanne. Vasemmassa munasarjassa on endometriooma joka on ollut suurimmillaan 5 cm ja oikeassakin taitaa jotain kiinniJos tilanne olisi toinen, oltaisiin odotettu vielä vuosi-pari ennen kolmannen yrittämistä, mutta koska minulla alkaa olemaan jo ikää yhdistettynä tuohon endoon sekä taloudellisiin asioihin, niin tuntui järkevältä aloittaa yritys jo nyt ja luottaa vaan siihen että pienemmänkin ikäeron kanssa sitten selviää. Tuosta talouspuolesta sen verran, että nyt kun äitiyspäivärahan määräytymisperusteet on muuttuneet tuohon la:ta edeltävään 12 kk, niin tämmöistä ”pitkän sairausloman riskiläistä” se vähän hirvittää. Nyt jos kävisi niin onnellisesti että raskaus alkaisi tässä 6 kuukauden sisään (ennen kun kuopus täyttää 3 v.), niin ehtisin saamaan saman äitiyspäivärahan kun kuopuksesta.
Te kenellä useampia lapsia! Oliko suurin muutos teidän perheelle ensimmäinen, toinen vai kolmas lapsi?
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Näin sekundäärisestä lapsettomuusta kärsivänä olen kyllä samaa mieltä että tunteet ja suru on sallittuja.Jos ei raskaaksi enää tule on se suuri suru yhtälailla vaikka lapsia jo on.
Kaupallinen yhteistyö: Libero