Haaveena vauva 2022

vierailija
Toivotaan, että teille se onni suodaan vielä ensi vuodelle
Minäkin olin jo vuoden 2020 haaveilijoissa ja kyllähän se kirpaisi aina kun tajusi, että taas se vuosi vaihtuu. Tässä ketjussa sitten viimein plussasin
Samma här, täällä myös yksi ahkera taustailija jo -20-ketjusta, vihdoin plussa lähes parin vuoden yrityksen jälkeen (yksi km välissä)! Ja pliis älkää muuttako listaa, ihana seurata ja saa paljon vertaistukea, itse sain just lohtua etenkin siitä aina, kun jollekin listan alkupäästä ilmestyi plussa eteen!
 
Kovin vakuuttelin että testaan vasta jos sunnuntaina menkoista ei oo merkkejä. Sorruin ja testasin tänään (dpo10) onestepin liuskalla. Ei enää valkoisempaa testiä voi olla mitä se oli
Noo, sit vaan menkkojen alkua odottamaan.
Ei oo vielä toivoa menetetty, kahestakin syystä:
1. Onestep ei oo kovin herkkä, se näyttää haamun myöhemmin kuin Pregcheck.
2. Testi ei voi näyttää jotain mitä ei oo vielä tapahtunut, eli jos kiinnittyminen on tapahtunut vaikkapa viime yönä, se ei vielä näkyisi testissä, saati Onestepissä. Ja siis se kiinnittyminen voi tapahtua vaikkapa vasta 12 dpo.

Joten pidetään vielä peukut vakaasti pystyasennossa!
 
  • Tykkää
Reactions: Sadepisaroita
@Eimy Joo testasin ja oli vahvistunut. Pitää testata päivällä ja tulevina päivinä vielä vähän lisää että varmasti jatkuu vahvistuminen. Aika uskomatonta. Nyt sain näkymään viivan jopa kuvassa eilen oli niin haalea että siitä ei saanut kuvaa otettua. On vielä toki haalea viiva tämäkin mutta toki vasta dpo 10 ja 24/27 menossa. Kohdunnapukka on tosi ylhäällä ja kova. Ei oikeastaan mitään ihmeellisiä oireita. Eilen toki ihmettelin jo ennen testin tekoa kun miehen tekemät kalapuikot haisi aivan järkyttävälle. Vähän tuikkii mahassa ja housun napin joutu avaamaan syönnin jälkeen. Toivottavasti tämä pysyy mukana. En tiedä miten kestetään jos tulee iso pettymys.

Näin 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen tuntuu että ei uskalla uskoa vielä tähän. Paljon ollut lähipiirissä keskenmenoja, vauvan menetystä ja kuolema kohtuunkin.. Tuntuu että ei osaa ottaa tätä niin huolettomasti kuin ekan kanssa. Mitä vain voi mennä vielä pieleen.

Onko muut jo testailleet? saataisko kesäkuihin porukkaa lisää?
 
Kovin vakuuttelin että testaan vasta jos sunnuntaina menkoista ei oo merkkejä. Sorruin ja testasin tänään (dpo10) onestepin liuskalla. Ei enää valkoisempaa testiä voi olla mitä se oli
Noo, sit vaan menkkojen alkua odottamaan.
Mulla samat päivät, menkat pitäis myös tulla sunnuntaina. Minä testasin eilen jo hätähousuissani ja puhdas nega. Se oli myös Onestepin liuska, niitä mitä saa Raskauskeijusta nyt pari kaupan päälle kun tilas ovistikkuja (olikohan ne ees onesteppejä, nooh kuitenkin). Herkkyydestä en tiedä, kun ei tossa paketissa oikeen lue mitään. Mutta EIMY tuossa sanoikin et ei olisi kovin herkkä. Testailin senkin vuoksi näin ajoissa, koska viime lauantaina alkoi ihmeelliset vatsavaivat, ajoitus olis voinut sopia kiinnittymiseen. Alavatsaa nippailee ja menkkamaisia kramppeja välillä.. Tuntuu kyl välillä ylävatsassakin et saattaa vaan muuten maha sekoilla omiaan. Lupasin nyt itselleni etten testaa ennen sunnuntaita, jos menkat ei ala. Helpommin sanottu kuin tehty, pari testiä ois kaapissa vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sadepisaroita
Mulla samat päivät, menkat pitäis myös tulla sunnuntaina. Minä testasin eilen jo hätähousuissani ja puhdas nega. Se oli myös Onestepin liuska, niitä mitä saa Raskauskeijusta nyt pari kaupan päälle kun tilas ovistikkuja (olikohan ne ees onesteppejä, nooh kuitenkin). Herkkyydestä en tiedä, kun ei tossa paketissa oikeen lue mitään. Mutta EIMY tuossa sanoikin et ei olisi kovin herkkä. Testailin senkin vuoksi näin ajoissa, koska viime lauantaina alkoi ihmeelliset vatsavaivat, ajoitus olis voinut sopia kiinnittymiseen. Alavatsaa nippailee ja menkkamaisia kramppeja välillä.. Tuntuu kyl välillä ylävatsassakin et saattaa vaan muuten maha sekoilla omiaan. Lupasin nyt itselleni etten testaa ennen sunnuntaita, jos menkat ei ala. Helpommin sanottu kuin tehty, pari testiä ois kaapissa vielä.
Ei kannata vielä luopua toivosta. Mullaki näky eilen vasta iltapäivästä tosi tosi haalee (aamulla ei) ja menkat pitäis alkaa lauantaina. Oviksen ajankohtakin vaikuttaa. Mulla oli ekassa raskaudessa ovis tosi myöhään ja haaleen viivan sain vasta 4pv ku oli menkat myöhässä.
 
Minut voi poistaa listalta.

Tänään kp1, kouluviikko 4 ja tää jälkimmäinen vie kyllä töiden lisäksi niin hurjasti aikaa, etten ole ehtinyt tänne edes piipahtamaan. Palaan sitten taas, jos elämä rauhoittuu tai sitten en. Johan tässä on reilu 2 vuotta takana ilman plussan plussaa, usko siihen plussaan 0 eikä aikomusta mennä hoitoihin. Siirryn siis myös nauttimaan muista elämän osa-alueista ennen kuin katkeroidun.
 
@Coguine jep,viiva näkyy, vaikkakin väristä ei ihan hirveästi selvää vielä kuvasta saa (tai siis mun näyttö ei vaan välitä sitä hyvin). Mutta ei näytä PC:n viivanpaikaltakaan. :)
Jos menee samalla tavalla ku itselläni, ni sen viivan erottaa helpommin taas uudelleen sit kun toi rakeisempi "kuivumisvaihe" on mennyt jo ohi.
Varovaiset onnittelut! <3

Muok. Nyt kun katoin uudelleen niin näkyy siinä kyllä pinkkiä tännekin asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Coguine
Omaa napaa koska en osaa olla ajattelematta tätä yrittämistä.

Kokeilen tällä kertaa oviksen metsästystä ilman liuskoja, pelkällä hunchilla ja aamulämmöillä. Ni tää on tietyllä tapaa hirmuisen tylsää!
Tikuttamalla sai konkreettisesti "tehtyä" asioille jotain, kusasta purkkiin joka kerta kun tuli tää sama pakkomielteisen malttamaton olotila.
Mut nyt kun ei tikuta ni ei oo mitään mitä voin tehdä.

Enkä viitti tikkuja enää tilatakaan tässä vaiheessa, kun ovis voi iskeä päälle vaikka jo illalla, mutten vaan vielä tiedä sitä.

Ja hauska miten vasta näin yritysvaiheessa ymmärtää sen, mitä ihmiset oikeesti käy läpi kun ne yrittää lasta. En tiiä oonko koskaan ollu yhteiskunnalle näin hyödytön ku mitä nyt oon ollut, kun aivoihin ei vaan mahdu mitään muuta ku ovis raskausraskaus ovisraskaus ovis. :rolleyes::X3:
 
Onpas täällä nyt jännät päivät käsillä useammalla. Toivotaan vahvistumista @Coguine , ja muille piinailijoille myös viivan ilmestymistä tikkuun loppuviikosta viimeistään.<3

@Eimy ihana viesti. :D Se on just niin että päähän ei mahdu muuta kun nämä kaikki kiertoon ja yritykseen liittyvät asiat. Välillä on toki pakko vähä muutakin ajatella kun arki pyörii tässä ohessa tavalliseen tapaan, mut joka hetki kun on yksin omien ajatusten kanssa nii samat jutut alkaa pyöriä mielessä. Ei tätä turhaan vauvakuumeeksi sanota. :)

Mulla nyt kp 10, ja ovistikut aivan blankoja vielä. Tänään ollu kyllä vv jo venyvämpää, että en tiiä voiko olla et se tulee nyt jotenkin nopeaa se huippu sitten kun on tullakseen. Aiemmin oli just niin että viivat vahvistu pikkuhiljaa. En jaksa ruveta montaa kertaa päivässä tikuttaan tässä kohtaa, mutta toivotaan että saan tällä tavalla oviksen kiinni vielä lähipäivinä. :)
 
vierailija
Dpo 12 on kyllä tosi myöhäinen aika kiinnittymiseen. Dpo 5-6 alkaa kiinnittymisprosessi ns. Kunnolla. Monesti alkionsiirrossa avataan alkionkuorta että kiinnittyisi paremmin. Nämä "myöhäiset kiinnittymiset" on usein myöhäisempiä ovulaatioita/ hedelmöittymistä. Niistä ei oman olon puolesta voi 100% varmuutta saada. Oikeestaan alkionsiirrossa aikataulut hedelmöityksestä on ainoat 100% varmuudet.
 
Dpo 12 on kyllä tosi myöhäinen aika kiinnittymiseen. Dpo 5-6 alkaa kiinnittymisprosessi ns. Kunnolla. Monesti alkionsiirrossa avataan alkionkuorta että kiinnittyisi paremmin. Nämä "myöhäiset kiinnittymiset" on usein myöhäisempiä ovulaatioita/ hedelmöittymistä. Niistä ei oman olon puolesta voi 100% varmuutta saada. Oikeestaan alkionsiirrossa aikataulut hedelmöityksestä on ainoat 100% varmuudet.
Jep, ihan totta kyllä puhut. On monta liikkuvaa osaa näissä, kun ovis itsessään voi tulla sen n. 12-48 h ovisplussasta (liuskat) ja munasolu taasen voi ootella sopivaa siittiöystävää oman aikansa. Ja sit kun kiinnittyminen on tapahtunu, menee oma aikansa kun hCg:tä alkaa erittymään niin paljon että se alkaa näkyä testissä.

Itse omakohtaisena kokemuksena edellisessä raskaudessa uskon, että kiinnittyminen taisi tapahtua suunnilleen 6 dpo ja testissä näkyi 9 dpo.

Mutta, that being said, jollain voi hyvinkin näkyä vasta "12 dpo", jos todellinen ovis olikin vaikka päivää myöhemmin ja siittiö tullut kulmille vasta munasolun treffipäivän loppumetreillä.
Ja tietenkin riippuu myös, millä testillä testailee ja kuinka väkevästä pissasta. Ja mihin aikaan päivästä. (Pienillä dpoilla ekat näkyy yleensä vasta iltapäivästä/illasta.)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
vierailija
Jep, ihan totta kyllä puhut. On monta liikkuvaa osaa näissä, kun ovis itsessään voi tulla sen n. 12-48 h ovisplussasta (liuskat) ja munasolu taasen voi ootella sopivaa siittiöystävää oman aikansa. Ja sit kun kiinnittyminen on tapahtunu, menee oma aikansa kun hCg:tä alkaa erittymään niin paljon että se alkaa näkyä testissä.

Itse omakohtaisena kokemuksena edellisessä raskaudessa uskon, että kiinnittyminen taisi tapahtua suunnilleen 6 dpo ja testissä näkyi 9 dpo.

Mutta, that being said, jollain voi hyvinkin näkyä vasta "12 dpo", jos todellinen ovis olikin vaikka päivää myöhemmin ja siittiö tullut kulmille vasta munasolun treffipäivän loppumetreillä.
Ja tietenkin riippuu myös, millä testillä testailee ja kuinka väkevästä pissasta. Ja mihin aikaan päivästä. (Pienillä dpoilla ekat näkyy yleensä vasta iltapäivästä/illasta.)
Ja hyvinkin testiriippuvainen ja kaikilla ei hcg:tä erity virtsaan niin paljon.

Siittiöillä menee joku 7h vielä että siittiöt kapasitoituu (inssissä tää hoidettu pesemällä) eli munasolun irtoamisen aikaan siksi hyvä siittiöiden olla hollilla.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Eimy
vierailija
Ihanaa kun joku tietää näistä jutuista selvästi!
Voitko pliis tulla jakaa tätä tietoutta joka kerta ku joku testausvastanen tulee huutelee, ettei muut saa testata ainakaan ennen 14 dpo kun mitään ei voi sitä aiemmin muka näkyä?
Voin pitäis varmaan rekisteröityä kun lueskelen näitä kuitenkin täällä epätoivoissani kierien
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Eimy
Varovaiset onnittelut @Coguine ! Toivottavasti vahvistuu viivat.

Minut voi nyt viimein poistas piinailijoista ja täräyttää plussan nimen eteen. Vaikka viivat ei virtsatesteissä näytä vahvistuvan, niin tänään verikokeen tulos oli jo yli 1000 IU/l eli juurikin hyvä näille päiville. Reilun 2 viikon päästä olisi ultra, eli vielä saa jännittää, mutta pakko se on nyt varovasti uskoa raskauteen.
 
Mulla vierähtänyt pitkä aika kun olen viimeksi täällä käynyt lukemassa. Onnea plussanneille ja kovasti tsemppiä kaikille yrittäjille! ♡

Täällä oli aiemmin puhetta miesten suorituspaineista ja itselläkin moisesta kokemusta. Minulla ollut nyt aika surulliset fiilikset yrittämisen suhteen: Yritys aloitettu keväällä ja molemmat, sekä minä, että mies olimme kovasti innostuneita asiasta. Aluksi talletteluja oli joka toinen päivä taktiikalla.... Jossain vaiheessa ovulaation tikutusten alettua miehelle tuli suorituspaineita ja tallettelut menivät tuurilla. Viimeisen parin kuukauden aikana talletteluja ollut vain kerran. Harmittaa että yritys tavallaan pilasi hyvän seksielämän. En oikein tiedä miten tähän voisi itse vaikuttaa tai tilannetta parantaa. Minulla PCOS joka jo itsessään vaikeuttaa tilannetta sillä kierrot pitkiä ja aina ei ovulaatiota tule.

Mutta kokonaan en ole toivoa menettänyt. Onneksi vuoden yrittämisen jälkeen ehkä päästään avun piiriin, joten ensi kevättä odotellessa. Mukavaa syksyä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Eimy
Toivotaan, että teille se onni suodaan vielä ensi vuodelle ❤
Minäkin olin jo vuoden 2020 haaveilijoissa ja kyllähän se kirpaisi aina kun tajusi, että taas se vuosi vaihtuu. Tässä ketjussa sitten viimein plussasin ❤
Kiitos kannustavasta viestistä ❤❤

Aika vaan taitaa loppua kesken:( olin 37v kun aloitettiin,nyt jo tullut mittariin 39v..

Eilen koetin saada miestä innostumaan talletteluihin ja toissa päivänä,kuulemma vaan niin väsynyt:( Itkin sitten itseni uneen,kun juuri hälle sanoin että ehkä lopetamme liian aikaisin ja siksi ei tärppää:/ Tallettelut loppuu yleensä oviksen jälkeen ja loppu kierto levätään..

Dpo 3 ja ollut jatkuva pissa hätä ja painetta alavatsalla,välillä supistusmaista kipua:/ aloin pelkäämään että onko kysta taas tullut:(

Pahoittelut @Eeva650:( Toivoisin niin kovin sinulle plussaa ❤❤
 
Nyt on dpo 8 tai 9, aika epätoivoiselta tuntuu, tyhmää testailla tässä vaiheessa mutta nykyään ennen vuotoa on ollut huono olo ja se vasta toiveita aina nostaakin joten haluisin vaan tietää negan että voisi keskittyä jo ensi kiertoon.. Uskaltaisiko huomenna testailla?
 
Nyt on dpo 8 tai 9, aika epätoivoiselta tuntuu, tyhmää testailla tässä vaiheessa mutta nykyään ennen vuotoa on ollut huono olo ja se vasta toiveita aina nostaakin joten haluisin vaan tietää negan että voisi keskittyä jo ensi kiertoon.. Uskaltaisiko huomenna testailla?
Ainahan sitä voi testailla mut eihän se ole harvinaista ettei dpo 10 vielä näy testissä mitään. Toivottavasti se plussa sieltä tulee.<3
 
Etten nyt taas iloitse ja kuvittele ennen aikojani, mutta ettei vaan ois kuulkaa ovispäivä tänään! Jesjesjes!
Pitää vaan saada mies hilattua kotiin koska aiemmasta talletuksesta on jo muutama päivä.

Voi kyllä olla että on ihan väärä hälytys, mutta sopis toi ovis aamulämpöjen osalta niin hyvin tänään kuvioihin.

Ois pirkule pitäny tikuttaa tää kierto kun sen keskarin takia kroppa ihan kuutamolla, eikä esim. viimeseen pariin päivään oo peitonheiluttelu huvitellut yhtään.
 
Täällä ovis tuli ja meni tiistaina, laitettiin menemään su ja ma, maanantaina tuli niin selkeä ovisplussa ettei ole tullut kertaakaan tässä yrityksessä. Vähän harmittaa, ettei enää tiistaina ehditty hommiin kun molemmilla niin kiirettä töissä. Tavallaan hyvä, että kiireisenä jatkuu, johan sitä ens viikon viikonloppuna pitäis päästä testaamaan. Tällä hetkellä on kyllä mukavan rento fiilis yrityksessä. Ekat stressikierrot on nyt kärvistelty ja nyt ei jaksa enää ihan joka värähdystä seurailla.

Kävin tänään kirppiksellä ja silmään sattui aivan ihana vauvan uimapuku. Kylläpä kouraisi silleen ihanasti sydämessä, että miten ihanaa olisikaan taas pukea niin pieniä vaatteita jonkun päälle. Vitsi, kun saisi pidettyä yllä tämän positiivisen haaveilun:love:

Suht samoilla dpoilla nyt paljon porukkaa, sataisipa nyt niitä paljon puhuttuja syysplussia <3
 
Siis mulle kävi tänään tosi jännä juttu. Mulla on noitaystävä, joka aistii erillaisia asioita. Hän ei tiedä, että yritetään vauvaa, ei olla edes nähty moneen kuukauteen. Häneltä tuli tänään viesti "oletko sä raskaana?". Oli pakko soittaa hänelle ja kertoa hänelle yrityksestä, sanoi, että hänelle oli tullut todella vahva tunne, että olen raskaana tai tulossa raskaaksi. :D
 

Yhteistyössä