Haaveena vauva 2022

@Mannuska, eikö olekin jännä tuo ovulaatio! itselle kävi pillereiden jälkeen ihan samoin!

@Hulda91 jaksamisia sinne! Megamenkat on aina aika kauheita, kokemusta on... Ja lähipiirin vauvauutiset varmasti käy mielenpäälle tuossa hetkessä.

Omaa napaa:
Tein eilen testin jonka tuloksessa ei ollut mitään tulkittavaa - nega tuli..
Toivon että johtuu siitä etten tehnyt aamulla tottakai mutta kai tässä pitää alkaa odottamaan kohta uutta kiertoa, kun luulisi jotain jo näkyvän, jos on näkyäkseen..

Hymiöt ei toimi näköjään tänään ollenkaan puhelimella..
 
  • Surullinen
Reactions: Eimy
vierailija
Moi! Saisikohan täältä apua/vertaiskokemuksia? Kuukautiset alkoi ti muutaman päivän myöhässä, jos tulkitsin ovulaation oikein(en testannut). Nännit aristaa aina ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen asti. Nyt kuitenkin etenkin toinen rintani on tosi kipeä, erityisesti yhdestä kohtaa jos vähänkin koskee. Tämmöistä ei ole ennen ollut, mutta onko jollain kokemusta? Onko ihan normaali oire kuukautisten aikana?
 
Ihan älytön tää ovulaatio. Himot on niin huipussaan ettei mitään rajaa, olin koko päivän eilen miehen kimpussa. Hormoniehkäisyllä sitä ei meinannut seksi millään kiinnostaa, ero on todella suuri.

Tunsin ovulaation yöllä, oikealla puolella alavatsaa, todella vahvana. Sinänsä mielenkiintoista koska kaikki tuntemukset tässä kierrossa tähän asti ovat olleet vasemmalla.

Minut voi lisätä piinalistalle, dpo 0 tänään.
Tää oli mulle kans ylläri, tosin positiivinen sellanen! Kivaa vaihtelua oikeasti _haluta_! Tosin välillä tuntuu että miehelle voi olla kans pikku shokki, kun se on tottunut olemaan se aktiivisempi ehottelija ja nyt yhtäkkiä oonkin sen kimpussa n. viikon verran putkeen aina. Mutta piristää kivasti pitkää parisuhdetta kun sai vähän uutta kipinää, enkä tiedä haluanko enää ehkä koskaan palata hormonaaliseen ehkäisyyn.
 
@Hulda91 Paljon tsemppiä, toivottavasti vuoto loppuu pian <3 Katse kohti uutta kiertoa <3

@possu. Tsemppiä sinnekin, ei heitetä vielä kirvestä kaivoon!


Moi! Saisikohan täältä apua/vertaiskokemuksia? Kuukautiset alkoi ti muutaman päivän myöhässä, jos tulkitsin ovulaation oikein(en testannut). Nännit aristaa aina ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen asti. Nyt kuitenkin etenkin toinen rintani on tosi kipeä, erityisesti yhdestä kohtaa jos vähänkin koskee. Tämmöistä ei ole ennen ollut, mutta onko jollain kokemusta? Onko ihan normaali oire kuukautisten aikana?
Mulla oli just viime kierrossa toinen rinta todella kipeä yhdestä kohtaa (ei siis koko rinta), tosi kosketusarka. Muutoin ei ollut mitään tuntemuksia rinnoissa eikä nänneissä. Kipu/aristus kesti ovulaatiosta menkkojen loppuun asti ja sitten loppui itsestään. Kerkesin huolestua mutta meni kuin menikin itsestään ohi. Enpä osaa sanoa onko normaalia mutta ilmeisesti tapahtuu kuitenkin.
 
Tää oli mulle kans ylläri, tosin positiivinen sellanen! Kivaa vaihtelua oikeasti _haluta_! Tosin välillä tuntuu että miehelle voi olla kans pikku shokki, kun se on tottunut olemaan se aktiivisempi ehottelija ja nyt yhtäkkiä oonkin sen kimpussa n. viikon verran putkeen aina. Mutta piristää kivasti pitkää parisuhdetta kun sai vähän uutta kipinää, enkä tiedä haluanko enää ehkä koskaan palata hormonaaliseen ehkäisyyn.
On kyllä oikeasti iso yllätys minullekin. Meidän seksin määrä on noussut tyyliin eksponentiaalisesti ehkäisyn poisjätön jälkeen. Eikä siinä vielä todellakaan kaikki, tuntuu että rakastan miestäni paljon enemmän, olen useammin iholla kiinni ja haen kovasti hellyyttä ja rakkautta. Todella hyvä muutos siis. Mies on todella mielissään itsekin tästä ja sanoi just eilen että halut on hänelläkin kasvaneet kunnolla kun oon hänen kimpussa koko ajan. En mä kyllä pysty nähdä itseäni enää hormonaalista ehkäisyä ottamassa. Tavallaan aika pelottavaa, mäkin oon ehkäisyä käyttänyt jotain 10 vuotta, oonko ollut ihan oikea oma itseni näinä vuosina? En varmaan, kun muutos on näin suuri.
 
On kyllä oikeasti iso yllätys minullekin. Meidän seksin määrä on noussut tyyliin eksponentiaalisesti ehkäisyn poisjätön jälkeen. Eikä siinä vielä todellakaan kaikki, tuntuu että rakastan miestäni paljon enemmän, olen useammin iholla kiinni ja haen kovasti hellyyttä ja rakkautta. Todella hyvä muutos siis. Mies on todella mielissään itsekin tästä ja sanoi just eilen että halut on hänelläkin kasvaneet kunnolla kun oon hänen kimpussa koko ajan. En mä kyllä pysty nähdä itseäni enää hormonaalista ehkäisyä ottamassa. Tavallaan aika pelottavaa, mäkin oon ehkäisyä käyttänyt jotain 10 vuotta, oonko ollut ihan oikea oma itseni näinä vuosina? En varmaan, kun muutos on näin suuri.
Minä taas koen että olin mukavampi ja halukkaampi kierukan kanssa (jaydess). Tämä aika ilman, olen ollut hirviö puolet kierrosta ja paljon pahemmalla tuulella, ärtyisämpi....vihannut miestä aina viikon ennen menkkoja.


Otan siis takaisin kyllä :)

Muoks. Myös menkat ilman kierrukkaa oli aivan karmeat! Se tulvan määrä... Kierukan kanssa tiputteli vain, pikku suoja riitti, aina ei tarvinnut sitäkään. Toki ekat 6kk kierukan laitosta tiputteli lähes kokoajan, mutta sitten se asettui ja ilmaantui vain menkkojen aikaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Oireita nyt dpo12 kun on plussattu ennen menkkoja- vatsa kuralla/ilmapallona. "Hädän tunne", vaikka mitään ei tule. nälkä vähän väliä. Vv muuttunut paksuksi. Repäisykipuja äkkinöisissä liikkeissä. Finnejä oudoissa paikoissa leuan alapuolella/leukaperissä. Hikoilu niin että paita kastuu. Ja haisee :/ normaalisti en hikoile. Pissahätä yllättää klo 05-06 välillä. Suuttuminen yllättävistä asioista.
 
Noniin eilen kävin ultrassa ja alkiolla ei enää ollut sykettä. Sain jo eilen kohdun suuta kypsyttävän lääkkeen ja huomenna menen osastolle ottamaan cytotekit että saadaan tyhjennys hoidettua elikkäs mä varmaan kuukauden kahden päästä tulen takaisin piinailemaan tänne
Onpas harmillinen uutinen. :( Toivottavasti toipuminen sujuu hyvin, ja voimia toki henkisen puolen toipumiseen.
 
Täällähän alkaa olla plussa-aalto käynnistynyt! Paljon onnea @Jonna_83 ja @Keksi82! Nämä oman ikäluokan plussat antaa kummasti lisätsemppiä ja uskoa omaankin yritykseen ja osoittaa että tärppäysnopeus on yksilöllistä.

Isot pahoittelut myös uuteen kiertoon tai kokonaan uuteen yritykseen joutuneille. :(

Täällä nyt kp 7. Aivan jäätävä pettymys takana vaikka olikin ajatuksena rento yritysvapaa kuukausi, kun kävi niin että menkat tuli kaksi päivää myöhässä ja oltiin mökillä eikä testejä mukana. Ajatuksena siis että en mökillä jaksa negatestinegailua, mutta kun menkat sitten dpo 17 alkoi niin olis se negatesti ehkä ollut pienempi pettymys kuin menkat niin monen päivän spekuloinnin ja raskausajatusten päätteeksi. Eipähän tarvinnut anyways mökillä kärsiä menkoista ja kävinpä tässä myös kavereiden kanssa piiitkästä aikaa juhlimassa ja oli niin hauskaa!! Nyt on taas ihan super hyvä ja positiivinen mieli. :love:

Ihmettelen vaan taas sitä että jo nyt kp 7 verta & valkuaismaista limaa tullut. Ovis odotettavisaa vasta viikon päästä. Monessa kierrossa ollut tällaista menkkojen ja ovisplussan välissä ja yleensä ovis tikkujen mukaan kp14. Onko kellään muulla tiputteluja tai vastaavaa näin paljon ennen ovista? :unsure:
 
  • Rakkaus
  • Surullinen
Reactions: Jonna_83 ja Eimy
Kiva että mieli kuitenkin on hyvä @Mozart :)
Ei ole kokemusta tiputtelusta, muistelisin sen olevan ehkä ongelma jostain, mut en muista mistä (?) toivottavasti joku osais kertoa jotain.
Itsehän menisin tietysti jo Googleen selvittelee:D Kovin hiljaista nyt palstalla muutenkin :(
 
  • Tykkää
Reactions: Mozart
Mulle saa huomiselle päivittää kp 4. Kierto oli 60 päivää pitkä eli tuo älytön stressi ja suru näköjään pisti kierron sekasin.. Tässä nyt mennään vähä tulee jos on tullakseen meiningillä, kun ei vaan nyt jaksa vielä ajatella yrittämällä yrittämistä tämän kaiken jälkee.. Mutta seurailen kyllä täällä taustalla ja päivittelen kuulumisia❤
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
@heidisofia pahoittelut täältäkin ja paljon voimia ja jaksamisia.

Minut voi ottaa pois piinalistalta ja huomiselle päivät tää kp2. Uutta matoa koukkuun siis. Tällä hetkellä mieli on kyllä maassa, kun toiveet ehti jo nousta kaikista villeistä unista ja pienistä oireilusta, mutta ehkäpä muutama lasi viiniä auttaa. :)
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!



10.7. Lauantai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
Coguine 7/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
+Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Apustaja, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
Maija1004, 5/21, 1. lapsi
Twix, 05/21, 1. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★

Nimi Kiertopäivä

Marjusk...........................kp 34/32
Scarletta.........................kp 28/28
Alinna86...........................kp 25/26
Esikoishaaveita.................kp 25/29
Eeva650......................kp 24/28-36
Kirjoh89.......................kp 21/28
SandraB.........................kp 20/26
Petronella09................kp 19/27
Apustaja.........................kp 18/?
Minnix................................kp 17/34
Karen99.....................kp 16/27-34
Mannuska...................kp 14/25-28
Ewa87..............................kp 13/30
Toiveikas1992..............kp 13/28
Elsa96.......................kp 13/26-28
Twix............................kp 13/27-28
Eimy..........................kp 12/26-30
Iinanen......................kp 11/23-24
*Tähtipölyä*...............kp 9/30-32
Hulda91...........................kp 7/30
Coguine.......................kp 5/28
Meemuli....................kp 4/35-43
Possu..........................kp 2/24-27







★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Marjusk....................dpo 13
Alinna86........................dpo 11
Esikoishaaveita............. dpo 9
Eeva650...........................dpo 6
Kirjoh89............................dpo 6
Mannuska.....................dpo 0


★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta !
mut voi ottaa pois piinalistalta, testasin sit kaikista oireista huolimatta negan tänä aamuna. Nyt sit jännitellään saanko lugesteronilla siirrettyä menkkoja 19.7 alkavalle viikolle että päästäis jo ens kierrosta inssiin..
Mä en sit päässy vieläkää plussa-aaltoon, keikun varmaan kohta yksin yrityslistan alkupäässä
Ihan perseestä:(
Saisi kyllä plussia alkaa satelee pidempään yrittäneillekin :cry:
Onneksi teillä hoidot on alkamassa, kun niillä kuitenkin onnistumis % on hyvät, ja toivotaan et pääsette jo ensi kierrosta heti ❤
 
Olen pahoillani uudesta kierroista @Mamtobe :( Olisi ollut jo teidän vuoro plussata.

Pahoittelut myös muille uusiin kiertoon joutuneille :(

Pahoittelut @heidisofia keskenmenosta:(

Omaa napaa: en ole pahemmin halunnut kirjoitella,mieli maassa ja muiden plussat toivon sijaan luo epätoivon tunteita:( Viikko menkkoihin ja aamulämpö jo lasku suuntainen , en usko että olisi kiinnitys dippi :/ Kasvot kukkii ihan kamalasti taas :(

Mukavaa viikonloppua kuitenkin !
 
Kiva että mieli kuitenkin on hyvä @Mozart
Ei ole kokemusta tiputtelusta, muistelisin sen olevan ehkä ongelma jostain, mut en muista mistä (?) toivottavasti joku osais kertoa jotain.
Itsehän menisin tietysti jo Googleen selvittelee Kovin hiljaista nyt palstalla muutenkin
Joo tokihan Google on jo laulanut :D. Vähän kyllä löytyy asiaa muusta kuin luteaalivaiheen tiputtelusta, mutta vähäiseen estrogeeniin saattaisi googlen mukaan liittyä. Toisaalta sitä tulee yleensä vaan kertaluontoisesti ja sit oviksen yhteydessä uudestaan, ja limikset ja munikset näytti gynen mukaan hyviltä kun yhdessä tällaisessa kierrossa kävin tarkastuksessa /ultrassa. Alkaa kyllä kaikki mahdolliset tässä mietityttää yritysajan venyessä.

Kovasti tsemppiä @possu1 ja @Mamtobe, on se kyllä ankeeta joutua uuteen kiertoon. Ovulaatiota kohti se fiilis taas jostain nousee, mulla meni nyt justiin noin kuin Possu sanoi, että ekaks pari päivää masentaa, sit pari lasia viiniä ja ajatukset tulevaan ja nyt täällä kp 8 jo into piukeena odottelen ovista.

Edit: @petronella09 kovasti tsemppiä. Onnistuisko keksiä jotain ihan muita juttuja/aktiviteettejä joiden kautta saisi masisajatuksia työnnettyä pois ja ihan mitä vaan positiivista / iloa aiheuttavaa tilalle niin saisi mielialaa korkeammalle.
 

Yhteistyössä