Haaveena vauva 2022

Muuten kyssäri kuumeilijoille, onko myös muita jotka on ennemminkin "raskauskuumeessa"?
Itsellä muiden vauvojen näkeminen ei tuota oikein minkäänlaista reaktiota tai ajatuksia, vaan odotan nimenomaan että pääsen olemaan raskaana ja jos joku, niin muiden raskausmahat jne on se "kateuden" aihe, jos niin voi sanoa.

Tottakai myös siis tietenkin haaveilen siitä että saan oman, terveen lapsen, mutta monesti kun puhutaan vauvakuumeilusta, se yhdistetään siihen vauvankaipuuseen ja muiden lasten ihailuun, niin sellaista en ole koskaan kokenut. Vaikea kuitenkin pukea sanoiksi sitä omaa "kuumeilutunnetta".

Olenkohan ainoa tällainen?
Minulla on kokonaisvaltainen vauva kuume.Haluan olla raskaana,tuntea vauvan potkut,haluan synnyttää, imettää, seurata vauvan kehitystä taaperoksi ❤❤ Kaipaan syliteltävää,kun kuopus jo 8v ❤
 
Tällä tietoa minulla korona rokotus loppu kuusta, silloin taas yksi kierto mennyt.Koetan vielä saada ajan aiemmin, jos niitä ilmaantuu jostain syystä lisää Kauhee painostus "kesä työpaikassa" että pitää rokote ottaa :/ jos viikon päästä plussaan niin mitenköhän sitten selitän etten rokotetta aio ottaa:/ No turha murehtia, en varmaankaan ole raskaana vieläkään Tänä aamuna tuli ensimmäinen hikipuuska mikä kielii menkkoja. Rinnat elää ihan omaa elämää, välillä pingottaa ja sitten yht äkkiä ei taas kun lievää arkuutta:/
Jos haluaa yrittää kiirehtiä, niin kantsii yrittää soitella lähimpiin rokotuspaikkoihin ja kertoa että jos teillä joku päivä jää yli niin mä voin tulla ottamaan.
Koska monesti tosiaan paikoilla jää annoksia käyttämättä päivän päätteeksi ja nehän menee sit roskiin.
Tässä tosin pitää itse vaan olla suht valmis lähtemään rokotusasemalle sit jos soitto tulee.
 
Jos haluaa yrittää kiirehtiä, niin kantsii yrittää soitella lähimpiin rokotuspaikkoihin ja kertoa että jos teillä joku päivä jää yli niin mä voin tulla ottamaan.
Koska monesti tosiaan paikoilla jää annoksia käyttämättä päivän päätteeksi ja nehän menee sit roskiin.
Tässä tosin pitää itse vaan olla suht valmis lähtemään rokotusasemalle sit jos soitto tulee.
Juu olen ollut yhteydessä,mutta kaikki vapaat ajat ollut niin ettei töiden vuoksi onnistu:/ Ja on laitettu nimi ylös että voi soittaa jos rokotetta jää yli :)Vihdoin sinne ilmaantui ajat sellaiselle päivälle että minulla on vapaata.Silloin pari kuukautta takaperin aikoja olisi ollut tarjolla paljon paremmin ,mutta silloin ei ollut vielä rokotus vuoroni:/
 
Juu olen ollut yhteydessä,mutta kaikki vapaat ajat ollut niin ettei töiden vuoksi onnistu:/ Ja on laitettu nimi ylös että voi soittaa jos rokotetta jää yli Vihdoin sinne ilmaantui ajat sellaiselle päivälle että minulla on vapaata.Silloin pari kuukautta takaperin aikoja olisi ollut tarjolla paljon paremmin ,mutta silloin ei ollut vielä rokotus vuoroni:/
Onpa outoa ettei saa käydä työajalla rokotuksessa jos kerta työpaikka edellyttää rokotusta! Meillä sai käydä työajalla jos ei muulle ajalle saanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_
Joo siitä kikka kolmosesta
Meillä oli siis ekaa kertaa käytössä raskauskeijulta baby start liukkari oviksen aikaan. Se on siis semmonen mikä auttaa siittiöitä kulkemaan oikeeseen osoitteeseen, eikä tapa niitä niinku monet muut liukkarit tekee.
Tiedä sitten oliko vaikutusta vai sattumaa
Meneepä tilaukseen meillekkin jos siirrytään yk7, samoin kun ajattelin tilata digitaalisen ovulaatiotestin enskiertoon.:D
Tänään dpo0, eilen tallettelut, tänään koitan vielä lämmitellä tuota ukkoa ja sen jälkeen voin antaa hälle vähän rauhaa makkarin puolella.. :LOL:
 
Muuten kyssäri kuumeilijoille, onko myös muita jotka on ennemminkin "raskauskuumeessa"?
Itsellä muiden vauvojen näkeminen ei tuota oikein minkäänlaista reaktiota tai ajatuksia, vaan odotan nimenomaan että pääsen olemaan raskaana ja jos joku, niin muiden raskausmahat jne on se "kateuden" aihe, jos niin voi sanoa.

Tottakai myös siis tietenkin haaveilen siitä että saan oman, terveen lapsen, mutta monesti kun puhutaan vauvakuumeilusta, se yhdistetään siihen vauvankaipuuseen ja muiden lasten ihailuun, niin sellaista en ole koskaan kokenut. Vaikea kuitenkin pukea sanoiksi sitä omaa "kuumeilutunnetta".

Olenkohan ainoa tällainen?
Mulla kyllä enemmänki juurikin tätä vauvakuumetta, haluaisin niin kipeästi oman pienen vauvan syliin ja hoidettavaksi.
Raskaus itsessään on jotenki ollut minulle aina tosi kaukainen ja vieras ajatus, pelkään pelkkää ajatustakin synnytyksestä niin paljon, että olen 90% varma, että jos joskus raskaaksi tulen niin haluan sektion.
Pelkään myös sitä, että mikä on vointi, onko pahoinvointia jne, pystynkö tehdä töitä loppuun saakka.
Mutta nyt ajan kanssa ja pettyneiden kuukausien jälkeen olen ruvennut haaveilemaan raskausvatsasta, vauvan potkuista ja ylipäätään siitä tiedosta ja tunteesta, että olisi raskaana.
Uskon, että ajan saatossa, mieli muuttuu asioiden suhteen.
Joitakin vuosi sitten olin vielä sitä mieltä, että en koskaan halua lapsia.
Ja sitten iskikin vauvakuume kuin salama kirkkalata taivaalta. :unsure: :D
 
Minulla on kokonaisvaltainen vauva kuume.Haluan olla raskaana,tuntea vauvan potkut,haluan synnyttää, imettää, seurata vauvan kehitystä taaperoksi ❤❤ Kaipaan syliteltävää,kun kuopus jo 8v ❤
Mä niin ymmärrän! Mulla tytöt jo 15 ja 11- vuotiaat, ja tyhjä syli. Toki tarvitsevat mua paljon, mutta tosi eri tavalla. Rakas koirakin kuoli huhtikuussa, jota pidin mun Karvavauvana ja hoivasin ja hellin.
 
Mä kaipaan raskautta ja vauva-aikaa, sitä rennon letkeää kotona oleilua. Haluaisin myös yrittää imetystä uudelleen, koska se meni esikoisen kanssa penkin alle ja uskon, että olisin nyt kärsivällisempi sen kanssa. Synnytyksen voisin skipata ja tässä vaiheessa sektio tuntuu oikein hyvältä vaihtoehdolta.

1-5 vuotiailla on myös yleensä loistavat jutut, kunnes maailma ne latistaa. Sitä ajatellessa, miten lapsi sitoo, mistä kaikesta joutuu myös luopumaan ja miten selviää neuvolan ja varhaiskasvatuksen arvostelusta, meinaa välillä alkaa ahdistamaan. Tämä on ajan saatossa helpottanut.

Tunteita siis täältäkin löytyy laidasta laitaan. Oon ikuinen pessimisti, joka vaikuttaa varmasti myös pelkoihin ja ahdistuksiin, mitä välillä tulee.
 
Hei,

Palasin kyselemään palstan yleistä mielipidettä koronarokotteestaan kun haaveena on vauva. En saanut haulla millään vanhoja kommentteja tästä auki. Joten pahoittelut, että aihe on monelle toistoa.
Eli otitko/aiotko ottaa? Kysymys kohdistettu vain heille, jotka ottaisivat ehdottomasti heti jos ei olisi vauvahaavetta. Tarkoitus ei ole siis herättää keskustelua rokotteesta yleensä.
Itse olisin saanut rokotteen nyt 2 viikkoa. Kieltäydyin aluksi, ihan vaan koska en jaksa mitään 2kk varoaikaa. Mutta nyt varasin lopulta ajan kuitenkin. Neuvolan mielipiteen kysyin ensin.
Ottaisin, vakava tautimuoto olisi vakava myös kaiken järjen mukaan vauvalle, kun se äidin hapettumiseen vaikuttaa. Ja tietääkseni ei ole enää varoaikaa, vai muistanko nyt ihan väärin? :)
 
.

1-5 vuotiailla on myös yleensä loistavat jutut, kunnes maailma ne latistaa. Sitä ajatellessa, miten lapsi sitoo, mistä kaikesta joutuu myös luopumaan ja miten selviää neuvolan ja varhaiskasvatuksen arvostelusta, meinaa välillä alkaa ahdistamaan. Tämä on ajan saatossa helpottanut.
Ja sitten vielä koulumaailman arvostelu, siinä viimeistään tulee harmaita hiuksia kun wilma viestiä pukkaa teit niin tai näin. Erikoisen lapsen äitinä, varhaiskasvatus meni vielä kivasti verrattuna tähän ekaluokkaan. Kun opettajat raportoi eriparisukista löhtien jokaisen ilmeen ja askeleen ja kummeksuu kodin tapoja. Meillä asuu todella boheemi kahdeksanvuotias tyttö joka ei istu tytön muottiin, ainakaan koulumaailman mielestä. Todella raskasta. Ottaisin vauva ja taaperovuodet takaisin koska vain :D

Itsellä on ollut vaikeaa, pitää muistutella että tämä oli vasta eka oikein mennyt kierto lyhyen minipilleri pätkän ja keskeytyneen raskauden jälkeen. Ja alunperin meidän pitikin aloitella vasta kesäkuussa. Tuntuu että olen näkymätön, ja yhtä äkkiä vanha. Lapsi on alkanut puhua kavereille että saa ehkä pikkusiskon tai veljen. Ohikuulin tämän, emme siis ole maininneet hänelle yrityksestämme.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Ja sitten vielä koulumaailman arvostelu, siinä viimeistään tulee harmaita hiuksia kun wilma viestiä pukkaa teit niin tai näin. Erikoisen lapsen äitinä, varhaiskasvatus meni vielä kivasti verrattuna tähän ekaluokkaan. Kun opettajat raportoi eriparisukista löhtien jokaisen ilmeen ja askeleen ja kummeksuu kodin tapoja. Meillä asuu todella boheemi kahdeksanvuotias tyttö joka ei istu tytön muottiin, ainakaan koulumaailman mielestä. Todella raskasta. Ottaisin vauva ja taaperovuodet takaisin koska vain

Itsellä on ollut vaikeaa, pitää muistutella että tämä oli vasta eka oikein mennyt kierto lyhyen minipilleri pätkän ja keskeytyneen raskauden jälkeen. Ja alunperin meidän pitikin aloitella vasta kesäkuussa. Tuntuu että olen näkymätön, ja yhtä äkkiä vanha. Lapsi on alkanut puhua kavereille että saa ehkä pikkusiskon tai veljen. Ohikuulin tämän, emme siis ole maininneet hänelle yrityksestämme.
Omani on jo 15vee, joten noihin Wilma-viesteihin on jo tottunut. Mutta nyt kun muistutat, se eka luokka oli kyllä haastava. Opettaja oli hyvin vaativa, sekin varmasti saa muut tuntumaan rennon lepsuilta. Ja se ihan pienen lapsen arvostelu tuntui pahemmalta, kun 3veelle alettiin hokemaan miten päiväkoti on valmennusta koulua varten. Nyt tietää, että hän on jotain saattanut oikeastikin tyriä ja kritiikki tuntuu aiheellisemmalta.
 
Hurjasti tarrasukkia matkaan Alinna!

Yritin myös löytää vastaustasi siihen mainitsemaasi keinoon, joka tässä kierrossa oli käytössä. Nimimerkillä: uusi yrityskierto alkoi taas.
Se taisi hukkua viestipaljouteen! Mutta siis semmonen liukkari kuin babystart oli meil oviksen aikaan käytössä. Saa tilattua raskauskeijulta :) Toinenkin plussasi kun tämä oli käytössä niin kantsii ainakin kokeilla :X3:
 
Tänään se pysyvä hymynaama sitten pärähti ovistestiin. Eli mut voi lisätä piinailijoihin dpo -1.
Eilen aamulla talleteltiin ja mies kuulemma pääsee jo huomenna työreissulta niin ehkäpä toivoa on vaikka tää päivä jääkin hyödyntämättä. Tää yk tuntuu myös ihan erilaiselta kun tietää oviksen ja on ihan tosissaan yrittänyt saada vauvaa alulle oikeina päivinä.
 
Se siitä ilosta sitten.
Viivat haaleampia, tein cb ovis diginkin eikä tullu ku tyhjä ympyrä.
Kemiallinen x 100. Aina vaan tätä alamäkeä Miks meitä pitää kiusata kerta toisensa jälkeen
Jos vertaa muihin kemiallisiin, vuoto alkaa muutaman päivän päästä sitten. Aamulla heräsin myös hirveeseen hedariin.

Voi poistaa piinailijoista.
Sydän särkyy teidän puolesta :( ❤
 
@Alinna86 osanotto. Tiedän miltä tuo tuntuu kun käy pieni plussa ja sit taas seur. päivänä ei mitään. Niitä vaikka kuin monta itselläkin.

Onkohan mitään keinoja vaikuttaa kemiallisiin, olen sitä miettinyt. Luin jostain immunologisista reaktioista, jotka voisi selittää niitä, että alkio tuhoutuu niin alkuunsa, mutta en tiedä onko jotain miten tähän voisi vaikuttaa… :(
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
@Alinna86 olen niin pahoillani teidän puolesta :( ❤ en voi muuta kun toivoa jaksamista ja uskon rippeitä tulevaan...

Samoin @PiP83 pahoittelut ja tsemppiä!

Täällä kp13. Ovistestit negaa ja ei mitään tuntemuksia. Flo ennustaa ovista 3 päivän päähän. Tänään, huomenna ja ylihuomenna mahdollisuudet talletella, sitten alkaa taas 4 päivän työrupeama jolloin ei ehdi. En tiedä miksi mulla on niin skeptiset fiilikset koko ovista kohtaan, pelkään että en edes ovuloi. Toivon kuitenkin parasta.

Jos tämä kierto ei tuota tulosta, niin ainoa positiivinen asia on yhdet heinäkuun juhlat, joissa meinaan irrotella jos en ole raskaana :D taitaa olla yli vuosi aikaa kun olen viimeksi edes koskenut alkoholiin, heh.
 
@Alinna86 osanotto. Tiedän miltä tuo tuntuu kun käy pieni plussa ja sit taas seur. päivänä ei mitään. Niitä vaikka kuin monta itselläkin.

Onkohan mitään keinoja vaikuttaa kemiallisiin, olen sitä miettinyt. Luin jostain immunologisista reaktioista, jotka voisi selittää niitä, että alkio tuhoutuu niin alkuunsa, mutta en tiedä onko jotain miten tähän voisi vaikuttaa…
MÄ oon taas miettinyt sitä yli vastaanottavaista kohtua :( et kaikki paskatkin tarttuu vaan kyytiin mistä ei oo loppupeleissä mihinkään. Ärsyttää kun aina saa turhaa toivoa :( Jännä tän kanssa vaan et tuli niin myöhään, yleensä saan kemialliset kiinni dpo 11. Mulla edelleen plussa tikussa mutta haalea. Aloin jo miettii kohdun ulkoisenkin mahdollisuutta, toivottavasti ei kuitenkaan :(
Hyviä puolia sit taas on se että ei antanut sitä toivoa moneksi viikkoa, näistä pettymyksistä toipuu paljon nopeammin kuin niistä että oot monta kk turhaan raskaana ja oksennat ja sit menee kesken. Yritän myös ajatella positiivisesti että kemiallisesta seuraava kierto on aika hedelmällinen. Meillä kahden kemiallisen jälkeen on alkanu uus raskaus vaikkakin molemmat päättyi vk 11-12.
 
Se siitä ilosta sitten.
Viivat haaleampia, tein cb ovis diginkin eikä tullu ku tyhjä ympyrä.
Kemiallinen x 100. Aina vaan tätä alamäkeä Miks meitä pitää kiusata kerta toisensa jälkeen
Jos vertaa muihin kemiallisiin, vuoto alkaa muutaman päivän päästä sitten. Aamulla heräsin myös hirveeseen hedariin.

Voi poistaa piinailijoista.
Olen niin pahoillani :cry::cry::cry:
 

Yhteistyössä