Haaveena vauva 2022

Hei,

Palasin kyselemään palstan yleistä mielipidettä koronarokotteestaan kun haaveena on vauva. En saanut haulla millään vanhoja kommentteja tästä auki. Joten pahoittelut, että aihe on monelle toistoa.
Eli otitko/aiotko ottaa? Kysymys kohdistettu vain heille, jotka ottaisivat ehdottomasti heti jos ei olisi vauvahaavetta. Tarkoitus ei ole siis herättää keskustelua rokotteesta yleensä.
Itse olisin saanut rokotteen nyt 2 viikkoa. Kieltäydyin aluksi, ihan vaan koska en jaksa mitään 2kk varoaikaa. Mutta nyt varasin lopulta ajan kuitenkin. Neuvolan mielipiteen kysyin ensin.
Otin rokotteen, koska rokote on mielestäni paljon turvallisempi kuin sairastettu tauti vauvalle. En voi suojautua taudilta kuin rokotteella. Emme ole pitäneet varoaikaa rokotteiden jälkeen eikä enää suositellakaan.
 
@Charrypie - 86 paljon onnea!

@Alinna86 kyllä nyt niin paljon plussalta näyttää, että onnea toivotan sinullekin ja kiinnostuneena jään odottamaan sitä kikkaa!

Suhveli: mä sain viikonloppuna rokotteen ja nyt näinä päivinä on ovis. Ei ehkäistä tai jätetä yrittämättä sen takia, toisaalta kesä menee nyt muutenkin tjottaillessa negastressin minimoimiseksi. Olen tosi helpottunut kun sain nyt rokotteen kun en ole raskaana, alkuraskaudessa en uskaltaisi ottaa ihan vaan ettei jäisi jossittelun varaa kun keskenmenot on vielä yleisiä. En osaa nyt yritysvaiheessa pelätä mitään muuta kuin sitä koronaa. Hankalaahan näitä on päättää kun ei tieteellistä tietoa ole, joten nämä päätökset pitää itse tehdä ja kunnioittaa kaikkien omia päätöksiä omaan kehoon liittyen.
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Joo siitä kikka kolmosesta
Meillä oli siis ekaa kertaa käytössä raskauskeijulta baby start liukkari oviksen aikaan. Se on siis semmonen mikä auttaa siittiöitä kulkemaan oikeeseen osoitteeseen, eikä tapa niitä niinku monet muut liukkarit tekee.
Tiedä sitten oliko vaikutusta vai sattumaa
Meilläkin oli muuten plussakierrossa tämä liukkari käytössä. Näin kahden ihmisen otannalla varma homma tämä! :geek:
 
Alinna86 toivotaan vahvistumista!

Mä palaan tänne haaveilemaan, sunnuntaina alkoi vuoto ja testit haalistuu pikku hiljaa, eli jäikin kemialliseksi/kesken meni (todennäköisesti).
Olikin jo heti alkuun tästä epäily, kun niin hitaasti tuntui viivat vahvistuvan ja digissäkin perjantaina (dpo16) vain 1-2 vko ja purettuna tosi hailakka viiva.
Tilkkaan en nyt saa yhteyttä, kun omapolku ei toimi, enkä voi töistä ruveta soittelemaan... Onko jollain kokemusta, seurataanko näitä ihan alussa kesken menneitä jotenkin, vai pitääkö vaan testailla itse?
Pahoittelut :(
 
Otin tänään rokotteen, enkä aio pitää varoaikaa. Kuukautiset eivät ole alkaneet. Tein kuitenkin negatestin ennen rokotetta. Kp28 menossa. Jotaiin syystä flo on muuttanut ennustetta niin että kierron pituus olisikin 29. Ovis tosin on flown mukaan myös siirtynyt väärälle päivällä kuin milloin se oli oikeasti. Sitähän ei pysty nyt muuttamaan. Saa nähdä milloin ne kuukautiset alkaa sitten.
 
Tällä tietoa minulla korona rokotus loppu kuusta, silloin taas yksi kierto mennyt.Koetan vielä saada ajan aiemmin, jos niitä ilmaantuu jostain syystä lisää :) Kauhee painostus "kesä työpaikassa" että pitää rokote ottaa :/ jos viikon päästä plussaan niin mitenköhän sitten selitän etten rokotetta aio ottaa:/ No turha murehtia, en varmaankaan ole raskaana vieläkään:( Tänä aamuna tuli ensimmäinen hikipuuska mikä kielii menkkoja. Rinnat elää ihan omaa elämää, välillä pingottaa ja sitten yht äkkiä ei taas kun lievää arkuutta:/
 
vierailija
Tällä tietoa minulla korona rokotus loppu kuusta, silloin taas yksi kierto mennyt.Koetan vielä saada ajan aiemmin, jos niitä ilmaantuu jostain syystä lisää Kauhee painostus "kesä työpaikassa" että pitää rokote ottaa :/ jos viikon päästä plussaan niin mitenköhän sitten selitän etten rokotetta aio ottaa:/ No turha murehtia, en varmaankaan ole raskaana vieläkään Tänä aamuna tuli ensimmäinen hikipuuska mikä kielii menkkoja. Rinnat elää ihan omaa elämää, välillä pingottaa ja sitten yht äkkiä ei taas kun lievää arkuutta:/
Voit aina sanoa että otettu on. Ei se kenenkään asia ole painostaa. Edes töissä.
 
Voit aina sanoa että otettu on. Ei se kenenkään asia ole painostaa. Edes töissä.
Uskallanko valehdella :/ työni on keittiö työtä paikassa missä vanhuksia. En ole heidän kanssa tekemisissä päivän aikana ollenkaan,koska työtä tehdään vain keittiössä.

Lisään vielä, että täällä missä asun niin rokotetta ei suositella ollenkaan raskaana olevalle, joten mikäli raskaana olisin niin en ota rokotetta. Lasta odottava sukulainen ei myöskään ole rokotettu.
 

Yhteistyössä