Haaveena vauva 2020

@niinaj91 onnea ❤
@Alinna86 noi pitkät kierrot on kyllä syvältä. Jos muistan oikein ni jos menkat on 3 kk pois saa ainakin teroluteja käynnistämään kiertoa.
@Hypsy toivottavasti muuttuisi vielä plussaksi ❤

tänään oli viimein r-testi täysin nega. Nää menkat on kyllä niin oudot, ihmeellistä limavuotoa. Nyt mä mietin että pitääkö tää kierto jättää välistä yrityksestä vai yrittääkö heti vaan. Mulla olis noi clomit kun pitäis aloittaa kp3 ja se olis huomenna
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Olen nyt aamun googlettanut hedelmällisyys ja alkoholi.
Onko muilla mielipiteitä tähän? Itse olen vähentänyt näitä ryyppyreissuja ja tissutteluja mutta entä mies? Luin että yksi ryyppyreissu voi huonontaa sperman laatua seuraavat 3kk??? Oma mies on saunakaljottelija ja firman puolesta on jos vaikka milloin illanistujaisia, ens kuussakin 2 tämmöistä taas tulossa.
Enkä nyt oo riemuissani näistä. Nythän aloinkin miettimään kun mulle annettiin aikaraja tän vauva projektin myötä, voisinko itsekin pyytää olla juomatta, tuskin onnistuu mutta aioin ottaa tän puheeksi. Vaaranahan tässä on se että hirvee riitä tästä saadaan aikaiseksi mutta pakko yrittää jos alkoholi huonontaa mahdollisuuksia vielä entisestään :eek:
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

22.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Alinna86.........................kp 69/28
Hipposka.......................kp 54/30
Nerthus..........................kp 52/28
Töppönen.......................kp 50/26-28
linneah........................... kp 49/26
Mmohini.........................kp 40/32
Hope91...........................kp 40/30-37
Nenskuli........................kp 34/28-33
Hypsy..............................kp 32/34
Koodikissa......................kp 32/24
Vauvameille....................kp 32/28-35
Minttara.............................kp 32/26
Mandariinilohko..............kp 31/xx
taikinatonttu....................kp 29/28
Futurmama......................kp 29/29-34
Mirella92......................... kp 28/29
Kasikuus..........................kp 28/27-28
Ninnanen.........................kp 27/24-26
niinaj91.............................kp 27/26-28
Persikka123....................kp 25/32
Vaniljapulla.....................kp 25/30
Snanniska.......................kp 25/28
Amadecasa....................kp 24/34-55
Tupsahus.........................kp 23/x
Shibali................................kp 22/23-28
Janet88............................kp 22/28-38
Ilona Eloisa....................kp 21/xx
pehmis26........................kp 19/27-29
PumpuliNunpuli.............kp 19/26
Haavejuttu....................kp 18/29
Masu90............................kp 18/27-30
Lina87...............................kp 18/28
Napsunen......................kp 16/35
minttuni...........................kp 16/23-32
Marrrsipaani..................kp 16/28
Zennuli.............................kp 16/26-28
lolu......................................kp 13/28
Piipaa93..........................kp 11/25-27
Keltasirkku-....................kp 9/28-32
Lilmi89..............................kp 8/29
Jjenn..................................kp 8/30-31
W.we..................................kp 7/25
Nieve30...........................kp 7/29
Krippis..............................kp 6/22-24
Magnolia89.....................kp 3/26
Helmiii............................kp 3/29-43

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..............................dpo 38
Ninnunannu...................dpo 29
Mandariinilohko..........dpo 17
Alinna86.............................dpo 15
Ninnanen..........................dpo 14
Hope91................................dpo 14
Kasikuus............................dpo 12
Hypsy..................................dpo 10
Snanniska........................dpo 10
Mirkkuli26.........................dpo 8
Vaniljapulla.....................dpo 8
Tupsahus..........................dpo 6
PumpuliNumpuli............dpo 6
Pehmis26..........................dpo 6
Haavejuttu......................dpo 4
Lina87.................................dpo 5
Zennuli................................dpo 2
Marrrsipaani....................dpo 2
Janet88...............................dpo 2
Minttuni................................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
En noita värejä saa viesteihin niin vastaan näin. Mulla on tänään dpo 4.
 
Olen nyt aamun googlettanut hedelmällisyys ja alkoholi.
Onko muilla mielipiteitä tähän? Itse olen vähentänyt näitä ryyppyreissuja ja tissutteluja mutta entä mies? Luin että yksi ryyppyreissu voi huonontaa sperman laatua seuraavat 3kk??? Oma mies on saunakaljottelija ja firman puolesta on jos vaikka milloin illanistujaisia, ens kuussakin 2 tämmöistä taas tulossa.
Enkä nyt oo riemuissani näistä. Nythän aloinkin miettimään kun mulle annettiin aikaraja tän vauva projektin myötä, voisinko itsekin pyytää olla juomatta, tuskin onnistuu mutta aioin ottaa tän puheeksi. Vaaranahan tässä on se että hirvee riitä tästä saadaan aikaiseksi mutta pakko yrittää jos alkoholi huonontaa mahdollisuuksia vielä entisestään
Kyllä mun mielestä voit! Jos hänkin on aikarajan laittanut niin onhan sulla oikeus pyytää häntä olemaan juomatta alkoholia :D
 
Kyllä mun mielestä voit! Jos hänkin on aikarajan laittanut niin onhan sulla oikeus pyytää häntä olemaan juomatta alkoholia
Olen pikkuhiljaa kallistumassa samaan.. jatkan siis edelleen lukemista aiheesta ja olen järkyttynyt.
Onko tässä ainakin osa syy meidän epäonnistumisiin? :eek: :eek:
Miten muut vauva haaveilijat puolisoineen käyttävät alkoholia? Ootteko vähentäneet lopettaneet jopa kokonaan?
 
Olen pikkuhiljaa kallistumassa samaan.. jatkan siis edelleen lukemista aiheesta ja olen järkyttynyt.
Onko tässä ainakin osa syy meidän epäonnistumisiin?
Miten muut vauva haaveilivat puolisoineen käyttävät alkoholia? Ootteko vähentäneet lopettaneet jopa kokonaan?
Sauna olut silloin tällöin ja mies ottaa punaviiniä mun seurana yhden pienen lasillisin oviksen jälkeen :D Mies ja minä viimeksi juotu vappuna 2019 kunnolla. Ennen mies otti melkein joka saunapvä yhden sauna oluen, mut nykyään ehkä kerran kuukaudessa.
Me siis puhuimme asiasta ja kun kerroin, että sillä on vaikutus siittiöihin, ni itsekin tajusi, että jopa se sauna olut olisi hyvä jättää pois. Minun mies ennen yritystäkään ei juonut kunnolla kuin kerta vuoteen, jos sitäkään. Eli täällä ei kyllä olla oltu alkoholin suurkuluttajia juuri koskaan :)
Suosittelen puhumaan miehelle ja kertomaan, että myös hänen on tehtävä uhrauksia yhteisen haaveen takia ja jos aikakin alkaa tulla jo vastaan.
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Olen pikkuhiljaa kallistumassa samaan.. jatkan siis edelleen lukemista aiheesta ja olen järkyttynyt.
Onko tässä ainakin osa syy meidän epäonnistumisiin?
Miten muut vauva haaveilijat puolisoineen käyttävät alkoholia? Ootteko vähentäneet lopettaneet jopa kokonaan?
Meillä mies ei juo juuri koskaan joskus saunakaljan. Ei sille maistu, itsekkään en juo oikeestaan koskaan!
En mä oo ees tajunnu et alkoholin juominen vois vaikuttaa mihinkään mutta nyt kiellän tolta sen saunakaljankin :LOL:
 
Olen pikkuhiljaa kallistumassa samaan.. jatkan siis edelleen lukemista aiheesta ja olen järkyttynyt.
Onko tässä ainakin osa syy meidän epäonnistumisiin?
Miten muut vauva haaveilijat puolisoineen käyttävät alkoholia? Ootteko vähentäneet lopettaneet jopa kokonaan?
Meillä se hyvä että kumpikaan ei käytä alkoholia kuin joskus ja jouluna, ja silloinkin pari lasia viiniä, kumpikaan ei vaan tykkää kännäämisestä. Mies kyllä käyttää nuuskaa, mutta onneks on vähentäny tosi paljon ja on nyt lopettamassa.
Ja en nyt kuitenkaan ihan liikaa antais painoarvoa tuolle alkoholiasialle jos käyttö on kuitenkin kohtuullista. Suomessa ei juur lisäännyttäis jos kohtuukäyttö vaikuttais dramaattisesti lisääntymisterveyteen. Mutta ehdottomasti peukku vähentämiselle, ei varmasti haittaa yhtään, päinvastoin (y):giggle:
 
Voi paska @Kasikuus !! Ääh, kyllä oireet sulla niiin lupaavat!
Tänäänkö pitäis menkat alkaa??

Tänne ei huvita enää ees kirjotella kun niin sekava lukea tekstejä, saiskohan tätä sivustonäkymää jotenki pienemmäksi?! Meilllä oli jopa seksiä viime yönä, wohooo (kp7) ! Eli kaikki hyvin taas
Tämä on näköjään mennyt jotenkin ohi, tai sit en ole koko tekstia tiedostanut :D Menkat pitäis alkaa vasta ti.
 
Kohtuullista.
Mikä on?
Mies juo vähintään 2x kuussa kaatokännit siihen vielä saunaoluet välipäivinä.
Minusta ei ole kohtuullista. Itsekin käytin alkoholia enemmän ennen tätä vauva projektia. Mutta vähensin. Ja tietysti viime vuonna olin yhteensä 22viikkoa raskaanakin ni en juonut pisaraakaan.
Oon ennenkin maininnut juomisesta mutta ei oteta kuuleviin korviinkaan,katotaa mikä soppa tästä tänään saadaan aikaan :cry:
 
Kohtuullista.
Mikä on?
Mies juo vähintään 2x kuussa kaatokännit siihen vielä saunaoluet välipäivinä.
Minusta ei ole kohtuullista. Itsekin käytin alkoholia enemmän ennen tätä vauva projektia. Mutta vähensin. Ja tietysti viime vuonna olin yhteensä 22viikkoa raskaanakin ni en juonut pisaraakaan.
Oon ennenkin maininnut juomisesta mutta ei oteta kuuleviin korviinkaan,katotaa mikä soppa tästä tänään saadaan aikaan
Harmi, kun kaikki miehet ei ymmärrä, että ei nainen ole ainut, jonka uhrauksia pitää tehdä ja sit vielä samalla yksin kantaa lasta 9kk, kestää kaikki mitä se tuo tullessaan kipuja myöten ❤ Miehet pääsee minusta aivan liian helpolla, vaikka joutuukin kestämään kaikki hormonimyrskyt ym. mitä raskaus ja sen yrittäminen saattaa tuoda mukanaan. Jos he kokisivat saman mitä me, niin olettaisin, että ymmärrystä löytyisi pikkusen enemmän. Tsemppiä, toivon, että selviätte ilman isompaa riitaa ja miehesi ottaa puheet vakavissaan ❤ Ja ei, ei toi kovin kohtuulliselta määrältä kuulosta!
 
Eihän tästä keskustelusta osaa häipyä, vaikka plussa on tullut. :ROFLMAO:
Joku kyseli valkovuodosta plussakierrossa. Omalla kohdallani valkovuotoa tuskin on normikierron aikana, ovulaationkin aikaan vain vähän. Mutta muutamia päiviä ennen plussaa ja tähän päivään asti (nyt 5+1) valkovuotoa tulee päivittäin. Joinain päivinä on niin paljon vuotoa, että on pakko vaihtaa pikkarit kun ne on niin märät... Joinain päivinä taas vähäisempää. Mutta uskon että tääkin on niin yksilöllistä, että en lähtis yleistämään.

Toivon plussia teille kaikille, toivottavasti saatte tärppejä mahdollisimman pian! ❤
 
Heips kaikki. En osaa yhtään käyttää tätä uutta palstaa, en saa hymiöitä enkä osaa reagoida muiden juttuihin, joten jääny tämä nyt vähemmälle. Mut koitan lukea silti aina välillä teidän kuulumisia.

Tsempit piinailijoille @Kasikuus @Hypsy @Mirkkuli26 @Alinna86 ja kaikki muut ❤
Onnea plussasta @niinaj91 ❤ oliko muita plussanneita?

@Alinna86 minkälainen aikaraja teillä on? Meidänkin piti yrittää kolmatta lasta vain viime vuosi huhtikuusta eteenpäin mut haave osoittautui liian isoksi et vois lopettaa yrittämisen vaikka tää onkin henkisesti välillä tosi rankkaa puuhaa. Nyt siis yk 13 menossa ja kohta vuosi takana. Vuodessa mitään ei ole tapahtunut, ei haamuja tms. Usko raskautumiseen mulla aika nolla mut vielä halutaan yrittää. Onko sun miehen siittiöt tutkittu?

Meillä jotain pientä positiivistakin. Kaikki tutkimukset meillä on nyt tehty ja kummastakaan ei löytynyt mitään vikaa (mun iän tuomaa munasolujen vähenemistä lukuunottamatta). Miehen siemennesteanalyysin tulos oli oikein hyvä. Hän on ollut nyt ihanasti tukena ja tosiaan tästä on tullut enemmän yhteinen projekti.

Nyt dpo 7 ja mä meen tänään viihteelle tyttöporukassa ja aion ottaa sen verran kun hyvältä tuntuu. En jaksa uskoa et olisi tärpännyt, lääkäriin mukaankin kannattaa elää ihan normaalia perustervettä elämää siihen asti jos/kun plussan saa testiin. Esim. Buranaa tms. tai alkoholia voi pieniä määriä/kohtuudella käyttää. Me urheillaan molemmat paljon, ei polteta ja syödään terveellisesti. Minä ja mies juodaan molemmat juhlissa tms. ihan kunnolla muutamia kertoja vuodessa. Saunakaljaa, viiniä tms. ei koskaan kotioloissa oteta edes yhtä. Itse oon perehtynyt etenkin unen ja alkoholin yhteyteen ja muutenkin ajoittain huonounisena en halua ottaa edes sitä yhtä viinilasia koska silloin uni ei palauta ja elimistö joutuu koville. Mut joskus silti haluan juhlia ja uhraan silloin unet. Mut kaikki ollaan yksilöitä, ymmärrän et jotkut haluu/pystyy saunaoluen tai viinilasin ottamaan. Varmaan toi yhteys siittiöihin on myös yksilöllistä mut kohtuus tosiaan hyvä muistaa, varmasti alkoholilla on jotain vaikutusta.
 
Tuo lista saattaa kyllä olla ihan sekaisin. Olen sitä paljon päivitellyt ja ei mitään tietoa, missä vaiheessa mennyt sekaisin. Jos muutki huomaa, niin kertokaa. :)

Ja tosiaan useampi nyt kommentoinut viime aikoina, nii siksi luulen että mennyt jossain vaiheessa sekaisin. Kylläpä se varmaan korjaantuu ajan kanssa, mutta korjaan kyllä kaiken, minkä vain huomaamme.
 
Viimeksi muokattu:
Mies on paljon muuttanut omaa toimintaansa tässä kuluneen vuoden aikana. Mutta ei jätä täysin jättänyt esim. alkoholia. Ja minun mielestä edelleen usein ja aika paljon. Mutta ite kyllä vielä enemmän muuttanut elämäntapoja. Tyytyväinen olen kuitenkin myös miehen panostukseen vaikka toivon kyllä, että voisi edelleen vähentää alkoholinkäyttöä.
 
Hei kaikki, oon tässä muutaman viikon seurannut taustalla ja liityn varmaan aktiivisempaan joukkoon, jos ei tästä kierrosta tärppää. Pakko nyt kuitenkin kommentoida muutamaa asiaa, kun ammatin puolesta tuoreempia tietoja saatavilla.
Buranaa ei nykyisin suositella edes raskautta yrittäessä. Voi vähentää raskautumisen mahdollisuutta ja alkuraskaudessa voi lisätä keskenmenon riskiä. Keskiraskaudessa voi satunnaisesti ottaa yhden, loppuraskaudessa sitten ehdoton nou nou. Suurimmalle osalle varmaan ok raskautta yrittäessä mutta jos yritys kestänyt jo pidempään, niin en ainakaan itse ottais. Alkoholi pienissä määrissä satunnaisesti tuskin haittaa merkittävästi siittiöiden tuotantoa mutta mitä enemmän kerralla ja mitä useammin, niin riskit kasvaa. Omalta mieheltä kieltäisin kännit, ei onneks oo ollut tarvetta.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti tavataan marraskuisissa !
 
Onko teillä muilla, jotka kuulostelette mahdollisia raskauden oireita erittäin tarkalla korvalla, niin sellaista, että ette luota oman kehon tuntemuksiin? Tarkoitan sitä, että nytkin oon tuntevinani sellaista menkkajomotusta/paineen tunnetta, mutta en oikeasti osaa sanoa, onko se totta vai kuvittelenko vain. Ihan sairaan turhauttavaa. Toki jos ois esim. tissit kipee tai olisin kippurassa menkkakivuista niin sitten uskon, mutta en nyt :cautious::cautious:
 
@Pampula3 Vuosi meilläkin aikaraja, ja se täyttyy huhtikuussa. Silloin mentiin tulee jos tulee meiningillä, oikee yritys, ovulaatio tikkujen kaa pelailu jne.alkoi kesällä.
Minulle lapsi olisi kolmas, miehelle esikoinen.
Aiemmat lapset tulivat "kuin tilauksesta", toivottuja molemmat, ei vahinkoja mutta tyyliin heti kun mietti pitäisikö ehkäisy jättää pois niin tärppäs.
Toki olin niin nuori.
Naiivisti ajattelin etteikö se kolmaskin tulisi yhtä helposti, vaan ei.
Tähän taipaleeseen on mahtunut nyt 3 keskenmenoa :cry:
Mun puolesta ei niinkään aikarajaa, vaikka toki itsekin täytän ensi vuonna 35v..mutta mies täyttää kohta 41. Sitä hän pohtii onko itse jo liian vanha.
Onneksi avauduin tänään tuosta alkoholi asiasta ja muutenkin, olo on nyt niin paljon parempi ja kevyt.
Niinhän siinä kävi että ensin suututtiin ja hyvin hiljaista oli meillä mutta annoin asian hautua vähän aikaa ja nyt sitten lupasi vähentää alkoa ja itse lupauduin puolestani lisätä liikuntaa ja ottaa salikortin taas käyttöön (y):giggle:
Mieheni harrastaa salia kyllä monta kertaa viikossa mulla on jäänyt vähemmälle, no olin raskaana ja ne pahoinvoinnit esti menemisen. Epäonnistunut keskenmeno esti menemisen koska muutenkin oli työlästä sen jälkeen kävellä edes postilaatikolle. Mut nyt ei oo estettä enään.
Ja niin mies myös sanoi ettei nyt aikarajaa oo, vaan jos siinä vielä vuos tai kaks menee niin sitten menee:love:
Ja jos haluan suostuu hän myöskin sperma tutkimuksiin(y)
Tuntuu nyt että kivi tippu sydämeltä:love:
Tästä on hyvä jatkaa❤
 
@Mirkkuli26 Toisinaan en luota tuntemuksiin. Miettii tosiaan, että nippaileeko muka oikeasti vai kuvittelenko vain, kun vauvakuume on niin kova, MUTTA esim. menkkajomotukset on mulla nyt niin kovat, että näitä ei voi kyllä kuvitella. Onneks ei koko aikaa kipuile, mut pari kolme krt päivässä jomottelee.
Mies on edelleen varma, että testi oli väärässä ja olisin raskaana.
Itteäni alkanu tänään epäilyttää sama, koska tää migreeni meinaa puskea niin usein ja sitä on ollut viimeksi ennen kuopuksen raskautta (eli yli 10v sitten.) Mut silti aattelin pysyä ihan tyynenä ja odottaa mitä päivät tuo tullessaan :)
 

Yhteistyössä