Haaveena vauva 2020

Argh, pakko tulla nyt tänne avautumaan, kun alko niin jännittää. Aamulla kramppas vatsaa vahvan menkkamaisesti ja päivällä tulikin sitten jonkin verran violetin/vaaleenpunasen sävystä vuotoa. Mietin että menkat varmaan, mutta.. mittasin lämmöt ja ne on 37.2, eli oudon korkeat, jos menkat jo alkais ja toiseksi mulla ei koskaan aiemmin ollut näin lyhyttä kiertoa. Varmaan taas vaan kuvittelen ja menkat sieltä vaan on tuloillaan.
Palauttaiskohan joku mut maanpinnalle.
 
  • Vau!
Reactions: W.we ja Lilmi89
Argh, pakko tulla nyt tänne avautumaan, kun alko niin jännittää. Aamulla kramppas vatsaa vahvan menkkamaisesti ja päivällä tulikin sitten jonkin verran violetin/vaaleenpunasen sävystä vuotoa. Mietin että menkat varmaan, mutta.. mittasin lämmöt ja ne on 37.2, eli oudon korkeat, jos menkat jo alkais ja toiseksi mulla ei koskaan aiemmin ollut näin lyhyttä kiertoa. Varmaan taas vaan kuvittelen ja menkat sieltä vaan on tuloillaan.
Palauttaiskohan joku mut maanpinnalle.
Mikä dpo/kp?:unsure:
Kiinnittymisvuotoa ehkä? :X3:
 
Meillä ei käytetä alkoholia kuin lähinnä lomamatkoilla ja silloinkaan ei mitään kaatokännejä, mutta... Kun mies sai erittäin hyvät tulokset simppanäytteestä, niin siinähän onkin syytä olla parantamatta elämäntavoissaan mitään. :LOL:

@Kasikuus Hyvältä kuulostaa!:love:

@Futurmama Muakin kiinnostaa dpo!:love:

@Mirkkuli26 Mä välillä myös epäilen oireitani. Selkeä kipu/polttelu on tullut tutuksi, mut esim saatan tutkia tissejä tyylillä "ei ole varmasti ennen näkynyt tuota verisuonta" jne.:LOL:

Sori, jos jää joillekin vastaamatta, mutta mun pää ei vain pysty sisäistämään montaa kommenttia mihin haluaisin kommentoida.:poop:

Mä kävin tänään ostamassa hyllyn tyhjäksi apteekin ultria ja niinhän sieltä taas hentoinen haamu pärähti. Ehkä hiemanhieman vahvempi kuin eilen, mutta mähän olen ennenkin näitä turhia haamuja saanut (one stepeillä kylläkin), niin enpä taida innostua. Jomotus on ollut tänään poissa, mutta kovasti on ajoittain vihlonut sitä ovuloinutta puolta, mitä lie tarkoittaa.
 
Täällä mennään dpo 5, ja eilen ja tänään ollut menkkapolttelua alamahalla. Valkovuotoa on myös runsaasti ja on semmosta paksua voidemaista. Eikös se kiinnittyminen näihin aikoihin tapahdu? Aina sitä yrittää olla kyttäämättä oireita mutta koskaan se ei onnistu. Mutta tässä kierrossa en testaa ennen kuin menkkojen oletettuna alkamispäivänä! Yksi testi on kaapissa, ja enempää en osta ennen kun menkat on myöhässä.
 
Täällä mennään dpo 5, ja eilen ja tänään ollut menkkapolttelua alamahalla. Valkovuotoa on myös runsaasti ja on semmosta paksua voidemaista. Eikös se kiinnittyminen näihin aikoihin tapahdu? Aina sitä yrittää olla kyttäämättä oireita mutta koskaan se ei onnistu. Mutta tässä kierrossa en testaa ennen kuin menkkojen oletettuna alkamispäivänä! Yksi testi on kaapissa, ja enempää en osta ennen kun menkat on myöhässä.
Kyllä, ihme juttu että kyttäämättä oleminen ei onnistu. Minäkin täällä aiemmin pohdin, että ihmeen rauhallinen fiilis ovista odotellessa. Eilisen ovisplussan jälkeen sitten taas jatkuvasti vauvahomma mielessä. Eiköhän se oireiden kyttäilykin astu kohta kuvaan. Tsemppiä :)
 
Onko teillä muilla, jotka kuulostelette mahdollisia raskauden oireita erittäin tarkalla korvalla, niin sellaista, että ette luota oman kehon tuntemuksiin? Tarkoitan sitä, että nytkin oon tuntevinani sellaista menkkajomotusta/paineen tunnetta, mutta en oikeasti osaa sanoa, onko se totta vai kuvittelenko vain. Ihan sairaan turhauttavaa. Toki jos ois esim. tissit kipee tai olisin kippurassa menkkakivuista niin sitten uskon, mutta en nyt

Minä ainakin osaan kuvitella itelleni vaikka mitä oireita, niin ihan senkin takia yritän olla luottamatta mihinkään oireisiin ennen menkkoja/plussaa.. Toki joka kierrossa silti löydän itseni googlettelemassa vaikka mitä oireita, vaikka oikeastihan kaikki oireet voi tarkoittaa tai olla tarkoittamatta raskautta. Sit oon kans niin taikauskoinen etten kerro mistään oireista kellekään ennen kuin oon plussan saanu, muuten ne kuitenkin katoo heti. :D

Alkoholista: Meillä yleensä juodaan vaan yhdet saunajuomat/viinilasilliset kun siltä tuntuu, niin en koe että tarttis alkaa rajoittamaan alkon käyttöä. Toki jos jotkut kekkerit niin sit enempi juon, mutta eipä ole viime aikoina liiemmin ollut. Dpo 6 ja litkin täällä kiinnittymispunaviiniä. :D Pitkä viikko edessä vielä..

Ihana katsella toisten plussia/haamuja täällä, laittakaa vaan lisää :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Brunet82 dpo on päivät ovulaation jälkeen eli piinapäivät nimenomaan :)

Mielenkiintoista lukea alkoholikeskustelua. Me urheillaan miehen kaa molemmat, ei käytetä lainkaan Alkoa. Ei olla ikinä ees nähty toisiamme humalassa vaikka ollaa naimisissa asti. Hehe. Mutta iso yhdistävä tekijä on kyllä se ettei kumpikaan juo, ehdittiin teinivuosina kokeilla niin ettei nyt aikuisena enää mitää tarvetta ja mielenkiintoa ja ollaa täysin nolla linjalla kumpikin :)
 
@Vesinokkaeläin kiitos tuoreemmasta tiedosta :) Mä oon onneks lähes koko yritysajan välttäny buranaa ja alkoholia tulee tosiaan käytettyä myös onneksi harvoin. Eri lääkäreillä tuntuu välillä olevan eri tietoa/näkemyksiä. Nuorempana tulin tosiaan helposti raskaaksi enkä ollut niin tarkka kaikesta. Mut nyt toki haluaa välttää kaikkia mahdollisia riskejä. Tosin nyt kun yritys kestää niin en myöskään halua elää koko aikaa niin kuin raskaana oleva, kun en kerran ole raskaana. Mutta terveellisistä elämäntavoista ei ole haittaa koskaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Pakko täältä kommentoida että ihanaa @Alinna86 että saitte puhuttua ja sovittua asioita miehen kans ❤ hitto että oisin kyllä niin halunnut että oisit plussannut, oot joutunut niin paljon jo kestämään. :( tsemppiä kummiskin lääkäriin, toivottavasti on antoisa käynti ❤

Ja @Kasikuus mä niin pidän edelleen peukkuja että sun oireet viittais kummiskin tulevaan plussaan vaikket siihen ite uskokaan ❤

Oi ihanaa @Hypsy sehän on vahvistunut ❤

Mulla itellä ollu huono päivä, kävin eilen mittauttaan progesteronin mielenkiinnosta ja oli niin surkee tulos et ilmeisesti en oo ovuloinu ollenkaan tässä kierrossa... mut toki en tikuttanu ovista joten tarkasta ajankohdasta ei tietoo et oliko hyvä mittauspäivä. pitää viä kysellä maanantaina lääkäriltä kun meillä Felicitaksen ensikäynti. Ainakaan ei ollu arvo lähelläkään siä missä pitäs olla luteaalivaiheessa. En tiä oonko sit ollenkaan ovuloinu kkm:n jälkeen vaikka onki ollu säännölliset kierrot ja myös ovislimaa oikeeseen aikaan... no, eipähän tarvii ainakaan yhtään jännittää tuleeko plussaa kun ei siihen näytä olevan minkäänsortin mahdollisuutta...
 
.. ja alkoholista, ennen tuli juotua tai siis tissuteltua usein, kunnes tuli lapsi ja nyt ei enää tule juotua kuin yksi siideri ja tosi harvoin. Mies juo tosi harvoin mutta kunnolla sitten.. Onneksi on töä laihdutusprojekti niin pysytään erossa alkosta! - 2,5kg viikossa nyt lähteny, vielä muutama kilo normi painoon :LOL: Ja oikeastaan vauvaintokin on vähän laantunut kun lapsella selvisi allergioita nyt, vaikka oishan se pikkusisarus ihana hänelle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Minä kävin tällä viikolla labroissa ja ferritiini oli 53. Ihan ok arvo ilmeisesti, mutta ei tekisi varmaan huonoa nostaakaan? Onko jollain hyviä vinkkejä millä saanut nostettua?

Täällä elellään melko matalapaineista aikaa, kp 3 ja yritys tuntuu kaukaiselta. Ehkä se taas tästä kun kierto etenee. Mieskin ollut kuumeessa, joka voi heikentää spermaa entisestään. Vielä kahdet menkat pitäisi jaksaa ennen hoitoja. Katselin youtubesta videoita lapsettomuushoidoista ja pistäminen alkoi jännittämään.
 
@Hypsy munki silmään näyttää vahvistuneen! <3

@Alinna86 Hienoa, että lukot tuntuivat aukeavan välillänne. <3 Kovasti toivon plussaa teille!

Meillä mies käyttää Alkoa enemmän, kuin mä, mut se on just semmosta, että saattaa ottaa yhden paristi viikossa. Mä käytän harvoin, silloin tällöin vajaa puoli lasillista viiniä otan. Oon lähdössä ulos parin viikon päästä ekaa kertaa ikuisuuteen, JOS en oo plussannut. :D
Särkylääkkeiden käytön oon pistänyt minimiin ja oon onnellinen, et migreeni on nyt pysynyt poissa ja oon pari kk ollut ilman särkylääkkeitä.


On: Tänään alavatsa on vähän kipuillut. Semmoista tökkivää kipua ja vähän repivää ollut myös. Mulla vähän semmonen olo, et mitä jos... Mut en tiiä sekoitanko The tunteeseen vai onks tää niin vahvaa toiveajattelua vain. :)
 
Onnittelut plussia saaneille ♥ Vaikee kans pysyä kärryillä tän uuden näkymän kanssa

Omaa napaa, mulla ei ikinä ennen oo ollut minkäänlaisia repäisykipuja missään kierrossa ja nyt on siis tuikkinut tosi ikävästi toiseen munasarjaan ja nyt pariin otteeseen ylösnoustessa vihlassut sinne myös kovasti... Dpo vasta 3 joten todella hämmentävää tämmönen kipuilu. Yleensä mulla noissa muutamassa nega kierrossa mitä tos kerkes oleen on joskus dpo6-> tullut erilaisia tuikkimisia kohdun seudulle mutta tämmöstä jonottelua ollut koskaan ennen....
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

23.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nerthus..........................kp 53/28
linneah........................... kp 50/26
Mmohini.........................kp 41/32
Nenskuli........................kp 35/28-33
Hypsy..............................kp 33/34
Koodikissa......................kp 33/24
Vauvameille....................kp 33/28-35
Minttara.............................kp 33/26
Mandariinilohko..............kp 32/xx
taikinatonttu....................kp 30/28
Mirella92......................... kp 29/29
niinaj91.............................kp 28/26-28
Persikka123....................kp 26/32
Vaniljapulla.....................kp 26/30
Snanniska.......................kp 26/28
Amadecasa....................kp 25/34-55
Tupsahus.........................kp 24/x
Shibali................................kp 23/23-28
Janet88............................kp 23/28-38
Ilona Eloisa....................kp 22/xx
Brunet82........................kp 22/26-28
pehmis26........................kp 20/27-29
PumpuliNunpuli.............kp 20/26
Lina87...............................kp 20/28
Haavejuttu....................kp 19/29
Masu90............................kp 19/27-30
Napsunen......................kp 17/35
minttuni...........................kp 17/23-32
Marrrsipaani..................kp 17/28
Zennuli.............................kp 17/26-28
lolu......................................kp 14/28
Piipaa93..........................kp 12/25-27
Keltasirkku-....................kp 10/28-32
Hipposka.........................kp 10/30
Lilmi89..............................kp 9/29
Jjenn..................................kp 9/30-31
W.we..................................kp 8/25
Nieve30...........................kp 8/29
Krippis..............................kp 7/22-24
Magnolia89.....................kp 4/26
Helmiii............................kp 4/29-43
Alinna86.........................kp 2/28
Töppönen_..................kp 1/26-28
Futurmama......................kp 1/29-34
Kasikuus..........................kp 29/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..............................dpo 39
Ninnunannu...................dpo 30
Mandariinilohko..........dpo 18
Hypsy..................................dpo 11
Snanniska........................dpo 11
Mirkkuli26.........................dpo 9
Vaniljapulla.....................dpo 9
Brunet82...........................dpo 8
Tupsahus..........................dpo 7
PumpuliNumpuli............dpo 7
Pehmis26..........................dpo 7
Haavejuttu......................dpo 6
Lina87.................................dpo 4
Zennuli................................dpo 3
Marrrsipaani....................dpo 3
Janet88...............................dpo 3
Minttuni................................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:

Mielenkiintoinen artikkeli siittiöiden laatuun vaikuttavasta ruokavaliosta. Alkoa meillä ei juurikaan käytetä, mies saattaa ottaa n. 1-3 annosta kuukaudessa, itsellä siideripullon juomiseen voi mennä yli kuukausi (pidän pulloa jääkaapissa ja otan silloin tällöin 1-2 kulausta). Viiniäkin löytyy kaapista mut ei oo tullu pulloja avattua.

Onnittelut kaikille plussanneille ja tsempit haamujen vahvistumisiin.

Ovis oli ja talleteltiin, nyt noin dpo2-3. Mielenkiinnolla odotellaan seuraavat pari viikkoa. Ollaan miehen kans puhuttu paljon miten kerron jos/kun tulee plussa. Oon kyllä suunnitellu, et vaikka testaan jo oletettua menkkapäivää ennen, et tulee plussa, kerron vasta oletettuna menkkojen alkamispäivänä. Niin oon myös negakierroissa tehnyt. Kertonut, et tänään testi näyttää negaa ja menkat alkaa varmaan lähiaikoina.

Tervetuloa uusille palstalaisille.
 
Kiitos @Shibali ❤ Pahoittelut huonoista uutisista :( Lääkärikäynnille tsempit ❤

@Hypsy Hitaasti, mutta varmasti ❤

Mulla katos se rintakipu.. Sitä kesti sen yhden yön ja aamun. Viime yön nukuin aika hyvin pitkästä aikaa. Vähän levänneempi olo, ainakin toistaiseksi :D Edelleen aika rauhallinen olo ja mies nauttii :D Tämä on todella harvinaista (lue:ei ikinä) että en ole 8 päivään hermostunut yhtään mistään, en edes töissä :ROFLMAO::LOL:
 
Ainiin, Tervetuloa uusille :)

@Zennuli ja @marrrsipaani jospa nyt ois teidän kierto (y) Aika hyvältä ainakin kuulostaa :love:

Ps. Ja alkaa kyl itelläki nyppii tää palstan ulkoasu. Tosi paljon menee ohi asioita ja jotenkin hankala aina muistaa kuka kirjoitti mitäkin. Miten voikin päivitys vaikuttaa niin moneen asiaan huonosti :( Ja noi hymiöt, voisivat korjata asian, ni ois mielekkäämpää kirjoittaa, kun sais lisätä hymiöitä ilman, että ne katoaa :mad:
 

Yhteistyössä