Haaveena vauva 2020

Mulla kans on noit panikki/ahistus juttui mut oon todenu ni monet kerrat ettei mulle toimi nämä luontaistuote jutut. Vuosien varrel kokeillu kaikkee.... Sama unottomuudenkaa :unsure:mutta raskaus aikana en oo juurikaan ahistusta kokenu tai sit ollu tooosi lievää, ja onkin yleistä et ahdistus/paniikit helpottuu raskaus aikoina.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Minäkin nään jotain @W.we testissä! Toivon todella että se sieltä vahvistuisi!:)

Mulla lähtee myös KSM66 nyt kokeiluun. Mies on nyt syönyt viikon verran ja sanoi, et on jotenkin tasaisempi olo. Toivon, että siitä olisi mullekin vaikutusta.

Tsemppiä @Titi-Love ❤ Toivottavasti tilanne selviää pian!
 
@Mirella92 hyvä jos helpotti käynti, ja toivottavasti tuo ksm66 helpottaa siihen että osaa rentoutua (y)
Mulle ainakin lapsettomuus oli hirveä peikko enkä olis ikinä varmaan suostunut lähtemään, mutta mulla on onneksi sen verran tsemppaava mies, jonka tuella tiesin selviäväni siellä :love: kyllä siitä uutta virtaa ja voimaa saa !

@Haavejuttu oletteko saaneet hyvin talleteltua ? :) jos tärppäisikin siksi ettei ole ovulaatio paineita :D

@Kasikuus kävin apteekissa ja pidätin ja pidätin, mutta 4h pidätyksellä samalainen haaluraakin haalurampi, kuitenkin vaaleanpunaista sävyäomaava viiva tuli apteekin ultraan, kuin aamulla rfsu:n herkkään... jos nyt jätän tämän oman onnensa nojaan ja seuraan viikonlopun yli selviänkö ilman vuotoa, niin maanantaina voisi aamulla kokeilla. Kaapissa on vielä yksi apteekin ultra ja digi odottamassa sinne (y)

Edit. Eihän tuossa kuvassa näy mitään :ROFLMAO:
Miten kuvittelin että olisi vähän edes tarttunut kameraan...
Jännää!!! Kyl mä tossa kans haamulaisen nään, pikkasen punertaa. :love:
 
Mulla on nyt rv 6+4 ja on ollut todella kovia menkkamaisia kipuja oikeastaan koko ajan, selässä, alamahassa ja nivusissa, välillä kovempia. Musta on tuntunut et kaikki ei oo ok. Vaisto sanoo. Oireita on kyllä, rinnat kipeät (nyt kyllä lieventynyt ja rinnat kutisee ja on vähän "lössähtänyt") ja lievää pahoinvointia. Eilen illalla tuli sellanen paksu limatulppa ja tänään aamusta samanlainen jossa oli vähän verta mukana, nyt supistusmaisia kipuja paljon. Onko muilla alkanut kuinka keskenmenot?
Oon jostain syystä ollut plussasta asti jotenkin varma, että tämäkin menee kesken.
Mä en yhtään muista kuinka helmikuussa oli, kun meni rv 5+2 kesken, muistaakseni oli menkkakipuja ja sitten alkoi verinen vuoto.
Mulla alkoi km ensin tuhruttavalla vuodolla ja sitten alkoi menkkakivut. Kivut koveni yötä kohden todella koviksi ja sit alkoi vuoto urakalla. Ehdittiin käydä neuvolassa ma aamuna kun su iltana oli tuhruttelu alkanut. Täti yritti tsempata kovasti että hyvin menee, mutta mulla oli ihan satavarma olo, että asiat ei ole kunnossa. Jotenkin koko raskauden oli minullakin sellainen ihmeellinen epävarma olo. Sitten on ollut taas kipuja ja runsasta vuotoa ilman keskenmenoa ystävällä ja siellä ryhmässä jossa ehdin kirjoitella plussanneiden kanssa. Toivon kovasti että ei olisi teillä km ja raskaus jatkuu hyvin.

KSM66 saa täältä kannatuksen! Olen käyttänyt ja mulla toimii. Selvittää päätä ja tasoittaa oloa ihan selvästi. Hyvä tuote on. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
vierailija
Minä onnittelen varovaisesti edes noista haamuista, on sekin 4 vuoden jälkeen varmasti kokemus ja jostainhan sitä hcg:ta tulee että nuo testit reagoi, eikö se ole todella hyvä asia. Anteeksi jos vaikutan idiootilta :unsure: mutta kun olen täällä tätä seurannut sydämestäni toivon kaikkea hyvää W.we :lle
 
Mä nyt sain ne terolutit tasaan kiertoa, en oo ennen niit syönyt kun yrittäny raskautta. Luin netist jotain et voi estääkkin ovulaation et pitäs syyä vast oviksen jälkeen. No mulle määrättiin kp 15-24 päiville 1tpletti/pvä... Eli just 15pvä olis oletettu ovis (jos menkat alkaa huomenna) ni mietin et syönkö sillon silti vai esim 16pvä oviksen jälkee tai täh? (n)

mullahan kyl vuosii sit edellises tero kuuris kävi niin et tulin raskaaks, ei kyl siihen tähdätty. En kyl tiiä oliko lääkkeel vaikutusta vai sattumaa...
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

29.11.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mape19........................ kp 79/25
Vauvameille...................kp xx/28-35
Hope91.........................kp 47/32-37
nessu87.........................kp 31/28
Hipposka.......................kp 31/30
tupsahus........................kp 30/xx
W.we..............................kp 27/25
vauvahaaveilija2396......kp 27/28-30
Helmiina1978................kp 25/29
Marilainen.....................kp 25/28
HMami..........................kp 25/28
Mirella92.......................kp 24/34
Elllla..............................kp 23/30
Kasikuus.......................kp 23/28-31
Jjenn.............................kp 23/30-31
Ninnanen.......................kp 22/24-30
Pikkuhaave....................kp 22/xx
Koodikissa.....................kp 19/24
Haavejuttu.....................kp 18/29
Amadecasa...................kp 18/34-55
Tiukuliina89.................. kp 17/31
hemuliina90...................kp 16/28
Marrrsipaani..................kp 15/28
Tingeli...........................kp 14/34-36
mimmi92........................kp 12/30
Masu90..........................kp 10/27-30
Nenskuli.........................kp 10/ ?
Keltasirkku.................... kp 9/28-32
taikinatonttu...................kp 4/28
Unimaa..........................kp 3/27
Ananas90......................kp 2/25-28
Snanniska......................kp 2/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Helmiina1978...............dpo 10
Ninnanen.....................dpo 7
pikkuhaave...................dpo 3
marrrsipaani.................dpo 3



★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Mä nyt sain ne terolutit tasaan kiertoa, en oo ennen niit syönyt kun yrittäny raskautta. Luin netist jotain et voi estääkkin ovulaation et pitäs syyä vast oviksen jälkeen. No mulle määrättiin kp 15-24 päiville 1tpletti/pvä... Eli just 15pvä olis oletettu ovis (jos menkat alkaa huomenna) ni mietin et syönkö sillon silti vai esim 16pvä oviksen jälkee tai täh? (n)

mullahan kyl vuosii sit edellises tero kuuris kävi niin et tulin raskaaks, ei kyl siihen tähdätty. En kyl tiiä oliko lääkkeel vaikutusta vai sattumaa...
Ehkä itse aloittaisin tosiaan vasta kun ovis lusittu. en tiedä ku en oo teroja syönyt, mut mitä oon täältä lukenut. Mut miks aloitat ollenkaan jos kierto säännöllinen? Toki toi aiempi raskaaksi tuleminen varmaan kannustaa. (y)
 
itsellä dpo10-11. one step ihan valkoinen. Ja hikoilut alkaneet, finnejä pukkaa...
 
Höh, @Helmiina1978 :unsure:
Ehkäpä täällä on sitten liuta jouluaattoplussia :love:

Omaa napaa: menkat on normaalia paljon runsaammat. Ihan kamalaa. Tursuaa joka puolelta ja sotkee :alien::poop:
Tällästä vuotoa ollut elämässä vain keskenmenossa. Noh. Ehkäpä tämäkin on hyvä asia. Oli kunnon kalvot kohdussa ja tästä kierrosta sit nappaa. Nimim. Positiivinen oltava vaikka väkisin :ROFLMAO:
 
Nopea tilannepäivitys ennen töitä:
Aamun testi puhdas nega. Ei siis mitään kuvittelemiani haamuja tai viivanpaikkoja.
Ilneisesti vain venynyt kierto lääkkeiden taki, nyt ei aut kuin odotella (n):notworthy:
Kai se vuoto alkaa pian, voi olla että myös stressi sitä siirtää :confused:
 
@Nessu87 mä taas olen lukenut että terolut ei estä ovulaatiota vaan vaikuttaa siihen luteaalivaiheeseen. Mun kierto on semmonen 33-63 ja syön lääkärin ohjeen mukaan terolutit kp 30 alkaen.

Täällä testattu kans nega heti aamusta. Kyllä se aina harmittaa vaikka toiveet ei olis kauhean korkealla.
 
Tämä voi olla vähän hullusti sanottu, mutta koska muistan miten kauheaa oli parikymmentä vuotta sitten toivoa raskautta, joka ei vuosiin alkanut, melkein soisin tämän oman plussautumisen tapahtuneen minun sijasta jollekin nuoremmalle, jolla ei ole vielä yhtään pikkuista. Tottakai tämä on ihme ja iloinen asia, mutta olin orientoitunut jo muutaman vuoden kuluttua häämöttävään itsellisyyteen nuoren aikuisen äitinä.
 
Edelleen kipuja, muttei koko ajan. Vuotoja ei nyt pahemmin enää ollu, illall vielä oli limaa jossa veriviiruja, mutta toivon vaan että alkas se kunnon vuoto jo. Haluan vaan pois tästä tilanteesta. Itse asiassa tää kaikki epävarmuus ja ahdistus on saanut mut tuntemaan etten oikeesti halua enää ees toista lasta. Koska tiedän ettei tää oo normaali raskaus, niin vahva tunne. Lähinnä nyt tuntuu tyhmältä että miksi ees yritettiin, ku yks keskenmeno takana ja sillo oli samat fiilikset, mut vuodon jälkeen se kuumeilu sit taas kasvoi. Nyt kaduttaa. Ehkä hormonitkin vaikuttaa. Koska nyt on aika helvetin suuri ahdistus ja katumus koko raskaudesta :( ihme fiilikset.

Kaikki paineentunne kohdusta ym. on kadonnut, toinen rinta enää sivulta arka. Menkkasärkyjä ja nivuskipua. Tietysti tää on joku keskeytynyt keskenmeno eikä vuotokaan ala itsekseen :/ se vuoto on oikeesti mun toive nyt, ettei tarvis lähteä lääkkeelliseen keskeytykseen..

Menee joulun odotuskin ihan pilalle, en oo kerinnyt ees lahjoja vielä ostelemaan, yleensä tähän mennessä on melkein kaikki hankittu, kun nyt kaikki aika mennyt tähän ahdistukseen ja kipuiluun ja vuodon odotteluun. Ja päänsärkyä ollut nyt eilisestä asti.

Taidan käydä ostamassa testin, jos siitä näkis jos olis lähteny vaalenemaan viiva.

Ens viikolla sitten puhelua varmaan neuvolaan jos pääsis johkin ultraan.
 
Kun siis mul normaalisti on säännölliset 28pvää. Mut nyt kun aloin selaan kalentereita helmikuust lähtien niin, kyl niis paljon heittoja oli... Jossakin kierrois oli 32 - 36,sit taas saatto olla pari kk 28,sit niiden jälkeen jotain 32 - jne. Esim. Viime kuussa kierto veny 31 eteenpäin, 28 kierron jälkeen. tänään ei vielkään menkkoi ja on siis kp 30.

Sen muistan et helmi-maalis oli just yli vkon myöhässä sillon oli kyl tosi stressi aikaakim,joka varmaan vaikutti.

sillon aikonaan sain terot ja ne palautti kierron normiin
 
Mulla ajoittain sama fiilis kuin @Titi-Love lla, että muu elämä tuntuu valuvan hukkaan tässä järkyttävässä vauvakuumeessa. Olen myös tosi paljon koittanut miettiä että jos meillä olisikin näin jo hyvä. Toive vauvasta on todella kova mut pohdin että nää kuukaudesta toiseen toistuvat pettymykset ja stressi tän asian kanssa ovat tekemässä musta alakuloisen, sressaantuneen ja ehkä pian jopa katkeran. Oikeasti olen iloinen ja positiivinen ihminen, en halua että elämänilo katoaa tämän myötä. Oman mielenterveyden ja miehen mielipiteen takia on ehkä pakko asettaa tälle pian joku takaraja, mut katsotaan nyt vielä jokunen kierto ainakin. Jos ois ekasta lapsesta kyse ois tilanne vähän eri, tuskin luovuttasin näin helpolla. Joku muukin tosiaan mainitsi että on melko brutaalia ettei ihminen saa itse päättää tuleeko lapsia vai ei ja kuinka monta...

Nyt kun käytän toista kiertoa letroja jne, niin elämä rytmittyy väkisinkin kierronpäivien mukaan ja kierrosta on oltava lääkkeitten ottopäivien takia koko ajan tietoinen. Ei varmasti ainakaan edesauta olemaan stressaamatta. Mäkin yritän keksiä kaikkea muuta, tavata ystäviä jatkossa enemmän jne. että ois muutakin sisältöä elämässä. Liikuntaharrastukset pitää pään kasassa myös.

Itse oon saanu myös paljon gynekäynneistä apua, vaikka toki yksityisellä nyt tämän syksyn aikana sinne on joitakin satasia menny. Letrojen takia kävin tänään taas kontrolliultrassa. Mulle tehtiin samalla aukiolotutkimus, toinen puoli oli hyvin auki, toisella puolella ei saatu selvyyttä mutta todennäköisesti auki sekin, joten hyvä tietää ettei sen puolen ole estettä raskautumiselle. Pelkäsin että toinen sektio ois voinu vahingoittaa jotain mut onneks niin ei ollut.

Tsemppiä kaikille, sori alakuloinen viesti. Tälläisiä ajatuksia kuitenkin tänään. Ihanaa kun näitä voi jonnekin purkaa, tää ryhmä on kyllä mahtavaa vertaistukea ja terapiaa ❤
 
Äh, ovistesti niin negatiivinen kuin vaan voi olla :cautious: Ensimmäinen kierto kun ovis meni tikkujen ohi. Ärsyttää kun nyt ei tiedä millon menkat alkaa :mad: Täytyy kp 28 jälkeen varmaan sidettä käyttää, sitten onkin kiva jos kierto on vaikka 32 päivää, en tykkää yhtään siteiden käytöstä kun mulla on herkkä iho ja siteet aina hautoo ihoa.
 
Äh, ovistesti niin negatiivinen kuin vaan voi olla :cautious: Ensimmäinen kierto kun ovis meni tikkujen ohi. Ärsyttää kun nyt ei tiedä millon menkat alkaa :mad: Täytyy kp 28 jälkeen varmaan sidettä käyttää, sitten onkin kiva jos kierto on vaikka 32 päivää, en tykkää yhtään siteiden käytöstä kun mulla on herkkä iho ja siteet aina hautoo ihoa.
Tiedän tuskasi.. (n)
 
Äh, ovistesti niin negatiivinen kuin vaan voi olla :cautious: Ensimmäinen kierto kun ovis meni tikkujen ohi. Ärsyttää kun nyt ei tiedä millon menkat alkaa :mad: Täytyy kp 28 jälkeen varmaan sidettä käyttää, sitten onkin kiva jos kierto on vaikka 32 päivää, en tykkää yhtään siteiden käytöstä kun mulla on herkkä iho ja siteet aina hautoo ihoa.
Suosittelen ehdottomasti kuukupin käyttöä! Niin helppo ja vaivaton (y)
 
Suosittelen ehdottomasti kuukupin käyttöä! Niin helppo ja vaivaton (y)
Sitä olen joskus miettinyt, mutta jotenkin pelottaa kun en tampooneihinkaan luota niin uskallanko kuukuppiin luottaa (n) Mulla tulee jostain syystä helposti vuoto jotenkin tampoonin ohi, siksi onkin aina side+tamponi kombo. Tamponi saattaa olla vaan vähän punainen toiselta reunalta ja vuotanut siteeseen. Vuoto on kyllä nykyään niin niukkaa että kuluu ehkä max 3 tampoonia menkkojen aikana, muuten mennään siteellä tai pikkuhousunsuojalla.
 

Yhteistyössä