Haaveena vauva 2020

@N4n Kiinnittymisvuoto on tosiaan ihan normaalia, mulle ei tullut. Ja dpo 8 kuulostaa hyvin mahdolliselta ajankohdaltakin! Kiinnittymisen jälkeen kohdunkaula pitäisi sulkeutua ettei sinne mee mitään enää, eikä tulla ulos ennen kuin synnytys tapahtuisi.
Kiinnittymisen jälkeen hormoni tuplaantuu joka toinen päivä, eli se riippuu kai miten alhainen sun normaali hcg on. Mulla näkyi haamu dpo 11 tai 12, eli mulla tuplaantui yli 25 noin 5 päivässä. Mutta kuten joku sanoi foorumilla, jos sun hcg on vaikka 0,1 normaalisti niin tuplaantuminen kestää yli 2 viikkoa.
Muoks: Eli r-testiä kannattaa tehdä jos a)tulee oireita tai b) menkat jää pois tai c) haluaa tehdä niitä :D
Sori kommentoin sen verran että hcgtä muodostuu vain istukasta alkion kiinnityttyä. Sitä alkaa muodostua samantien enevässä määrin. Jos ei-raskaana olevalta mitataan hcg se on aina käytännössä ”nolla” mutta riippuen mittaustavasta ja asteikosta tulos voidaan antaa alle 5, alle 1 tai vastaavaa. Alle 5 tarkoittaa aina käytännössä ”ei raskaana”. Mulla on mitattu hoitojen yhhteydessä lukemattomat kerrat hcg ja riippuen labrasta tulos on ilmoitettu ”alle 5”, ”alle 3” ja joskus ”alle1”. Eli kaikki nää on labravastauksissa vilahtaneet.
Mut siis joo. Hcg määrä riippuu istukan toiminnasta/tiettyjen solujen määrästä jonka takia määrä alkaa nousta yksilöllisesti. Joskus se on nopeasti huiman korkea (esim yhdessä luomuraskaudessa 4+0 mulla oli 500 (ovis pli tiedossa ja se oli kaikenlisäks myöhään) ja kahdessa hoitoalkuisessa satasen kieppeillä. Kaikki oli ihan valideja raskauksia. Sanotaan että 4pv kiinnittymisestä hcg on mitattavalla tasolla mut esim PC raskaustesti antaa pinkin haaluhaalun noin 10 yksikön määrällä :)

Aika usein matala hcg samana päivänä johtuu siitä et alkio kiinnittyy myöhemmon (se ei aina kiinnity just viikon kohdalla vaikka monesti todella myöhänen kiinnittyminen kielii ongelmista) tai ovis ollu todellisuudessa myöhemmin.

Tsemppii!!!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom ja N4n
Sori kommentoin sen verran että hcgtä muodostuu vain istukasta alkion kiinnityttyä. Sitä alkaa muodostua samantien enevässä määrin. Jos ei-raskaana olevalta mitataan hcg se on aina käytännössä ”nolla” mutta riippuen mittaustavasta ja asteikosta tulos voidaan antaa alle 5, alle 1 tai vastaavaa. Alle 5 tarkoittaa aina käytännössä ”ei raskaana”. Mulla on mitattu hoitojen yhhteydessä lukemattomat kerrat hcg ja riippuen labrasta tulos on ilmoitettu ”alle 5”, ”alle 3” ja joskus ”alle1”. Eli kaikki nää on labravastauksissa vilahtaneet.
Mut siis joo. Hcg määrä riippuu istukan toiminnasta/tiettyjen solujen määrästä jonka takia määrä alkaa nousta yksilöllisesti. Joskus se on nopeasti huiman korkea (esim yhdessä luomuraskaudessa 4+0 mulla oli 500 (ovis pli tiedossa ja se oli kaikenlisäks myöhään) ja kahdessa hoitoalkuisessa satasen kieppeillä. Kaikki oli ihan valideja raskauksia. Sanotaan että 4pv kiinnittymisestä hcg on mitattavalla tasolla mut esim PC raskaustesti antaa pinkin haaluhaalun noin 10 yksikön määrällä :)

Aika usein matala hcg samana päivänä johtuu siitä et alkio kiinnittyy myöhemmon (se ei aina kiinnity just viikon kohdalla vaikka monesti todella myöhänen kiinnittyminen kielii ongelmista) tai ovis ollu todellisuudessa myöhemmin.

Tsemppii!!!:love:

Tää oli todella kattava vastaus! (y)

@StellaMom, valitsen vaihtoehdon c :D Eiköhän tässäkin kuussa tuu testailtua jo turhan ajoissa. :ninja:

Menkat vihdoin kunnolla ohi, kestivätkin aivan liian kauan. Tiputtelua vielä loppuun. Ovista kohden menossa, joten voi taas aloittaa tallettelut :giggle:
 
Mäkin tilasin ovulaatio-ja raskaustestejä Raskauskeijulta. Tän kierron ovulaatiota en ehdi enää tikuttaa, mutta ainakin raskaustestit ehtii tulla ajoissa. Ja jos ei tärppää tässä kuussa niin pääsen toteamaan seuraavassa kierrossa, tapahtuuko ovis silloin kun olen olettanut.

Tarvitsisin vähän uskoa tulevaisuuteen tällä hetkellä. Kun aloimme yrittää vauvaa, tilanteemme oli hyvä, molemmat kokopäivätyössä. Minun työni loppui yllättäen joten olen koittanut haalia vastaavaa nopeasti. Raskautumiseenkin liittyy haasteita, koska olen reilusti ylipainoinen. :/
 
Hrrrhh kp 27/28 ja miksi ihminen ei ymmärrä olla tekemättä raskaustestiä vaikka mahdollisuudet plussaan on tosi minimissä :unsure: Ihan tylsää, että joku pakkomielle oli testailla ja tuijottaa sitten blankkoa tikkua :poop:
 
Kiitos vastauksista! :) Oireita on vähän, mutta tänään oli ainakin apteekin ultra nega. Ehkä testailen liian ajoissa, tai sitten en olekaan raskaana.
Missä vaiheessa kiertoa olet menossa? Toivottavasti olisi vaan vielä liian aikaista ja parin päivän päästä näkyy plussa testissä (y)

Olen itse päättänyt olla tällä kertaa testaamatta ellei menkat ole selvästi myöhässä. Kaapissa odottaa tasan yksi ei-herkkä testi ja sillä pitää tämä kierto pärjätä :ninja: Alkaa niin kyllästyttää negat ja se miten kovasti sitä toivoo aina testissä jotain näkevänsä. Aluksi testaaminen sentään vähensi kuviteltuja oireitani, mutta viime kierrossa en suostunut uskomaan nega tuloksiakaan vaan sitkeästi uskottelin itselleni, että kyllä se vielä plussaksi muuttuu :cautious: Oli ihan turhaa testailua ja toiveiden herättelyä roskishaamujen kanssa, kun en kuitenkaan raskaana ollut :poop: Mutta ymmärrän kyllä hyvin halun testata aikaisin ja siinä ei ole mielestäni mitään vikaa, jos se ei aiheuta tarpeetonta ahdistusta. Ja ihan täältä keskustelustakin taitaa löytyä niitä, joilla se tulos tosiaan on muuttunut kierron edetessä plussaksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: N4n ja Nessu87
Täällä olikin paljo keskusteluja tullu, kun en oo ehtiny vähään aikaan käydä lukemassa.. Oon vähä rennommin yrittäny olla nyt tässä kierrossa kun viime kierrossa tuli pettymys, vaikka oviksen tikuttelut ja tallettelut meni nappiin ja raskausoireista huolimatta ei mitään raskautta ollutkaan.. No, nyt taas tikuttelut menossa:geek:

Kaikille hurjasti tsemppiä(y)
 
Tässä vielä vertailukuvia kahdesta kierrosta, eli ylimmäinen kuva on edellisestä kierrosta KP 16 ja alimmainen kuva on tältä päivältä samalta kiertopäivältä, eli KP 16. Vähän elättelen toivoa että alkais ovis lähestymään tässä kierrossa nopeammin, koska viiva on aavistuksen tummempi ku viimeksi, noilla samoilla kiertopäivillä.. Ja tänään olo tuntu hieman kuumeiselta, mittasin lämmön klo 16.15 ja se oli 36.7 ja normaalisti mulla on ollu lämpö jotain 35.5-36 (mitä oon siis aiemmin nyt mittaillu aivan menkkojen jälkeen lämpöä) :rolleyes:

Kierto on siis jostain syystä ollut hieman pidempi viimeiset 2 kiertoa, pidentynyt 32 kp tuohon 37 pv ja nyt toivoisin että josko kierto lyhentyisi edes hieman.. Ei siis muita poppaskonsteja käytössä kun pyrkimys stressittömämpään elämään, säännöllinen liikunta sekä greippimehua vähintään yhesti päivässä (josta oon nyt kyllä viimesen viikon ajan liisiny:whistle:) :ROFLMAO:
 

Attachments

@Hope91 joo kyl veikkaan et huomen. Pärähtää räikee plussa! Toki talletuksii hyvä tehä valmiiks jos mahollist seuraatko huipun jälkeen vielä kauanko plussa näkyy?

ite pistän kyl raskauskeijulle tilauksen tuleen jos ma raskaus tai ovistesti näyttää negaa (tosiaan testailen ovistikuilla mahdollisen raskauden ja jos ei raskaan nin nään miten lh laskee)
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

21.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 52/28
Persikka123.................kp 45/34
EnkeliRinkeli.................kp 43/28
FaBuu...........................kp 38/28
Hipposka.......................kp 31/30
Lastunen.......................kp 29/xx
Lumihiutale_................ kp 28/28
taikinatonttu...................kp 28/28
Keltasirkku..................... kp 27/28-32
mimmik..........................kp 27/28-32
vauvahaaveilija2396......kp 27/28-30
Vaniljapulla....................kp 25/30-32
Vauvameille...................kp 25/28-35
Veevavi.........................kp 23/28-30
rosemarie......................kp 23/xx
Lapseton87...................kp 23/26-27
taatelinen......................kp 22/27-30
Pilvinentaivas...............kp 22/28-30
Mammakatri.................kp 22/22-41
nessu87........................kp 21/28
Millimetrii...................... kp 18/28-29
Hope91.........................kp 17/32-37
Mahaotus......................kp 17/24-26
Amadecasa..................kp 15/34-55
Helmiina1978...............kp 15/30
Marilainen.....................kp 15/28
Haaveilija-31.................kp 15/38
Mirella92.......................kp 14/34
Kasikuus.......................kp 10/28-31
Lennis...........................kp 10/28-34
Haavejuttu.....................kp 9/29
Tingeli...........................kp 8/34-36
Daana........................... kp 8/23
W.we.............................kp 6/25
nieve30.........................kp 4/28
Tiukuliina89.................. kp 4/31



★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:



FaBuu......................... dpo 24
pallomaha123..............dpo 24
papuma.......................dpo 22
Nessu87......................dpo 11
Vauvameille.................dpo 9
Vaniljapulla..................dpo 8
Veevavi........................dpo 8
Lapseton87..................dpo 8
Mammakatri.................dpo 5



★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hope91
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

21.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 52/28
Persikka123.................kp 45/34
EnkeliRinkeli.................kp 43/28
FaBuu...........................kp 38/28
Hipposka.......................kp 31/30
Lastunen.......................kp 29/xx
Lumihiutale_................ kp 28/28
taikinatonttu...................kp 28/28
Keltasirkku..................... kp 27/28-32
mimmik..........................kp 27/28-32
vauvahaaveilija2396......kp 27/28-30
Vaniljapulla....................kp 25/30-32
Vauvameille...................kp 25/28-35
Veevavi.........................kp 23/28-30
rosemarie......................kp 23/xx
Lapseton87...................kp 23/26-27
taatelinen......................kp 22/27-30
Pilvinentaivas...............kp 22/28-30
Mammakatri.................kp 22/22-41
nessu87........................kp 21/28
Millimetrii...................... kp 18/28-29
Hope91.........................kp 17/32-37
Mahaotus......................kp 17/24-26
Amadecasa..................kp 15/34-55
Helmiina1978...............kp 15/30
Marilainen.....................kp 15/28
Haaveilija-31.................kp 15/38
Mirella92.......................kp 14/34
Kasikuus.......................kp 10/28-31
Lennis...........................kp 10/28-34
Haavejuttu.....................kp 9/29
Tingeli...........................kp 8/34-36
Daana........................... kp 8/23
W.we.............................kp 6/25
nieve30.........................kp 4/28
Tiukuliina89.................. kp 4/31



★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:



FaBuu......................... dpo 24
pallomaha123..............dpo 24
papuma.......................dpo 22
Nessu87......................dpo 11
Vauvameille.................dpo 9
Vaniljapulla..................dpo 8
Veevavi........................dpo 8
Lapseton87..................dpo 8



★★★★★★★★★★★★★★★★
Paljon on piinailijoita aika pitkällä, missä @FaBuu, @pallomaha123 ja @papuma ? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Missä vaiheessa kiertoa olet menossa? Toivottavasti olisi vaan vielä liian aikaista ja parin päivän päästä näkyy plussa testissä (y)

Olen itse päättänyt olla tällä kertaa testaamatta ellei menkat ole selvästi myöhässä. Kaapissa odottaa tasan yksi ei-herkkä testi ja sillä pitää tämä kierto pärjätä :ninja: Alkaa niin kyllästyttää negat ja se miten kovasti sitä toivoo aina testissä jotain näkevänsä. Aluksi testaaminen sentään vähensi kuviteltuja oireitani, mutta viime kierrossa en suostunut uskomaan nega tuloksiakaan vaan sitkeästi uskottelin itselleni, että kyllä se vielä plussaksi muuttuu :cautious: Oli ihan turhaa testailua ja toiveiden herättelyä roskishaamujen kanssa, kun en kuitenkaan raskaana ollut :poop: Mutta ymmärrän kyllä hyvin halun testata aikaisin ja siinä ei ole mielestäni mitään vikaa, jos se ei aiheuta tarpeetonta ahdistusta. Ja ihan täältä keskustelustakin taitaa löytyä niitä, joilla se tulos tosiaan on muuttunut kierron edetessä plussaksi :)
Ai että, kun pystyisikin hillitsemään itsensä ja olemaan testaamatta! Säästyisi rahatkin :rolleyes:

Itse taas haluan testailla, kuten joku tuossa aiemmin mainitsikin, niin antaa toivoa ennen menkkojen alkua, kun on kuitenkin ajatus entä jos. Ei sitten tuu niin rysäyksellä alas pilvilinnoista :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87 ja Mahaotus
Hei kaikki, näyttääkö teillä ovistestit tasavahvaa viivaa/plussaa montakin päivää? Mulla aamulla taas tasavahvat viivat... :eek: 4 päivä putkeen
Mitä testiä käytät? Mulla pc tekee tota, se on musta selkeesti herkempi kuin rfsu. Jännään ite täällä, kun ekaa kertaa testissä olevat cb:n kaksoishormonitestit näytti vilkkuvaa hymynaamaa, mut ilmeisesti se voi näkyy montaki päivää ilman ovista (n) ja rfsu:n tikku ei anna ku hieman punertavaa viivanpaikkaa... Kp13.

@taikinatonttu tiiän niin ton tunteen, mutta kun on niin kärsimätön ni aina pakko silti testaa:poop:
@taatelinen mulle kävi kans viime kierros noin et vaikka testit näytti negaa ja tsäänssit oli minimissään ni silti kuvittelin olevani raskaana menkkojen alkuun asti :cry: tosi raskasta! Tulee niin paha mieli ja ihan idiootti olo ku tajuu, et iha vainoharhasena vaan elättelee toivetta vaik kaikki merkit on ilmas et pian alkaa vuoto:unsure:
 
Hei kaikki, näyttääkö teillä ovistestit tasavahvaa viivaa/plussaa montakin päivää? Mulla aamulla taas tasavahvat viivat... :eek: 4 päivä putkeen
Mulla oli viime kierto sellanen et tuntemuksien perusteella bongasin oviksen ja sain plussan tikkuu. Pari päivää myöhemmin tikutin negan ja viikon päästä ekasta plussasta tuli taas ovisplussa ja komeili testeissä monta päivää. Ei ikinä oo käyny sellasta nii vähän jo säikäytteli että mikäs homma :D
Täällä puhuinkin siitä ja ihmettelin ja mysteeriksi jäi kun menkat alkoi normaalisti.
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
@Hope91 joo kyl veikkaan et huomen. Pärähtää räikee plussa! Toki talletuksii hyvä tehä valmiiks jos mahollist seuraatko huipun jälkeen vielä kauanko plussa näkyy?

ite pistän kyl raskauskeijulle tilauksen tuleen jos ma raskaus tai ovistesti näyttää negaa (tosiaan testailen ovistikuilla mahdollisen raskauden ja jos ei raskaan nin nään miten lh laskee)
No viimeksi testipakkauksen liuskat loppu niin että testasin sen viimesen tikun ovisplussan jälkeisenä päivänä ja se heti oli jo haaleampi, selkeästi. Joten en ois luultavasti testannut enää vaikka tikkuja ois ollukin, kun nii selkeästi jo muuttu viivan vahvuus:rolleyes:
 
no niin.
joku sentään saa vahvoja plussia rsfu:n testeillä!!!!
Mä en oo saanut kuin puolet kontrolliviivasta, kun muut testit on näyttäneet plussaa. omituista.
Joo olin jo luovuttanu tossa kierrossa että se plussa tulis, ennen tuota testiä ja en ollu uskoa silmiäni ku se viiva siihen noin selkeenä pärähti:LOL: outoa tosiaan miten ne tulokset vaihtelee noin paljon eri testien välilläo_O
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
N4n
Missä vaiheessa kiertoa olet menossa? Toivottavasti olisi vaan vielä liian aikaista ja parin päivän päästä näkyy plussa testissä (y)

Olen itse päättänyt olla tällä kertaa testaamatta ellei menkat ole selvästi myöhässä. Kaapissa odottaa tasan yksi ei-herkkä testi ja sillä pitää tämä kierto pärjätä :ninja: Alkaa niin kyllästyttää negat ja se miten kovasti sitä toivoo aina testissä jotain näkevänsä. Aluksi testaaminen sentään vähensi kuviteltuja oireitani, mutta viime kierrossa en suostunut uskomaan nega tuloksiakaan vaan sitkeästi uskottelin itselleni, että kyllä se vielä plussaksi muuttuu :cautious: Oli ihan turhaa testailua ja toiveiden herättelyä roskishaamujen kanssa, kun en kuitenkaan raskaana ollut :poop: Mutta ymmärrän kyllä hyvin halun testata aikaisin ja siinä ei ole mielestäni mitään vikaa, jos se ei aiheuta tarpeetonta ahdistusta. Ja ihan täältä keskustelustakin taitaa löytyä niitä, joilla se tulos tosiaan on muuttunut kierron edetessä plussaksi :)
Oletettavasti dpo10, ei ole 100 varmaa. Onhan tuo nyt liian aikaista vielä, mutta se fr antoi (näköjään turhaa) toivoa, niin en malttanut olla testaamatta :D Täytyy siis vaan odotella ensiviikkoon ja kokeilla sitten uudestaan, jos vaan malttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Ai että, kun pystyisikin hillitsemään itsensä ja olemaan testaamatta! Säästyisi rahatkin :rolleyes:

Itse taas haluan testailla, kuten joku tuossa aiemmin mainitsikin, niin antaa toivoa ennen menkkojen alkua, kun on kuitenkin ajatus entä jos. Ei sitten tuu niin rysäyksellä alas pilvilinnoista :giggle:
Katsotaan nyt miten onnistuu olla testaamatta... Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä ja joka päivä tuntuu "oireet" lisääntyvän. Rankka viikko siis edessä, onneksi on mielenkiintoisia juttuja töissä. Mutta eipä siitä testaamisestakaan mitään apua ole, jos en suostu uskomaan, että nega tarkoittaa negaa :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

21.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 52/28
Persikka123.................kp 45/34
EnkeliRinkeli.................kp 43/28
FaBuu...........................kp 38/28
Hipposka.......................kp 31/30
Lastunen.......................kp 29/xx
Lumihiutale_................ kp 28/28
taikinatonttu...................kp 28/28
Keltasirkku..................... kp 27/28-32
mimmik..........................kp 27/28-32
vauvahaaveilija2396......kp 27/28-30
Vaniljapulla....................kp 25/30-32
Vauvameille...................kp 25/28-35
Veevavi.........................kp 23/28-30
rosemarie......................kp 23/xx
Lapseton87...................kp 23/26-27
taatelinen......................kp 22/27-30
Pilvinentaivas...............kp 22/28-30
Mammakatri.................kp 22/22-41
nessu87........................kp 21/28
Millimetrii...................... kp 18/28-29
Hope91.........................kp 17/32-37
Mahaotus......................kp 17/24-26
Amadecasa..................kp 15/34-55
Helmiina1978...............kp 15/30
Marilainen.....................kp 15/28
Haaveilija-31.................kp 15/38
Mirella92.......................kp 14/34
Kasikuus.......................kp 10/28-31
Lennis...........................kp 10/28-34
Haavejuttu.....................kp 9/29
Tingeli...........................kp 8/34-36
Daana........................... kp 8/23
W.we.............................kp 6/25
nieve30.........................kp 4/28
Tiukuliina89.................. kp 4/31



★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:



FaBuu......................... dpo 24
pallomaha123..............dpo 24
papuma.......................dpo 22
Nessu87......................dpo 11
Vauvameille.................dpo 9
Vaniljapulla..................dpo 8
Veevavi........................dpo 8
Lapseton87..................dpo 8



★★★★★★★★★★★★★★★★
Mut vois laittaa piinsilijoihin.
Dpo 5 lämpöjen mukaan.
Mennäään siis sillllä.

Oireita ei tietenkään tässä vaiheessa kiertoa ole.
Plussaan en tässä kierrodsa usko.
Jotenki mennynt toivo useammsn kemialisen jälkeen. Kemiallinen lugejenkin kanssa.

Np mutta mitäs tänne? Olen ollut laiska kirjoittamaan. Jotenkin tuktuu, et haluaa ottaa rennosti stressaanatta töb vauvahaaveen kanssa.
No helpommon sanottu, kun tehty.

 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
:)Mä oon huono kommentoimaan yleistä keskustelua, kun en oo kovin innokas testailija enkä ovulaatiotestiä oo nähnyt kuin kuvissa :LOL: jos yritettäis ensimmäistä vauvaa niin voisin kyllä nähdä itseni testailemassa innokkaammin tärppäämisen venyessä, nyt luulen etten edes muistais tai ehtis tältä taaperoarjelta keskittyä niin täysin rinnoin.
Ovulaatio ois odotettavasti eilen tai tänään. 4/5 kerrasta kärsin kovista oviskivuista, harvoin jää huomaamatta. Oviksen bongaan niiden lisäksi vuodosta, haluista ja valmiudesta :ROFLMAO: mutta meillä on tosiaan nyt kai sitten virallisesti yritys allitettu ja tästä alkaa sitten se ensimmäinen piinailu! Eniten arveluttaa tuo edellisen kierron 7-8 päivän mittainen luteaalivaihe, ja jos se tulee nyt tavaksi o_O
Etusivua jos vielä päivitetään niin mulle voi laittaa ya 09/2019
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978

Yhteistyössä