Sori kommentoin sen verran että hcgtä muodostuu vain istukasta alkion kiinnityttyä. Sitä alkaa muodostua samantien enevässä määrin. Jos ei-raskaana olevalta mitataan hcg se on aina käytännössä ”nolla” mutta riippuen mittaustavasta ja asteikosta tulos voidaan antaa alle 5, alle 1 tai vastaavaa. Alle 5 tarkoittaa aina käytännössä ”ei raskaana”. Mulla on mitattu hoitojen yhhteydessä lukemattomat kerrat hcg ja riippuen labrasta tulos on ilmoitettu ”alle 5”, ”alle 3” ja joskus ”alle1”. Eli kaikki nää on labravastauksissa vilahtaneet.@N4n Kiinnittymisvuoto on tosiaan ihan normaalia, mulle ei tullut. Ja dpo 8 kuulostaa hyvin mahdolliselta ajankohdaltakin! Kiinnittymisen jälkeen kohdunkaula pitäisi sulkeutua ettei sinne mee mitään enää, eikä tulla ulos ennen kuin synnytys tapahtuisi.
Kiinnittymisen jälkeen hormoni tuplaantuu joka toinen päivä, eli se riippuu kai miten alhainen sun normaali hcg on. Mulla näkyi haamu dpo 11 tai 12, eli mulla tuplaantui yli 25 noin 5 päivässä. Mutta kuten joku sanoi foorumilla, jos sun hcg on vaikka 0,1 normaalisti niin tuplaantuminen kestää yli 2 viikkoa.
Muoks: Eli r-testiä kannattaa tehdä jos a)tulee oireita tai b) menkat jää pois tai c) haluaa tehdä niitä
Mut siis joo. Hcg määrä riippuu istukan toiminnasta/tiettyjen solujen määrästä jonka takia määrä alkaa nousta yksilöllisesti. Joskus se on nopeasti huiman korkea (esim yhdessä luomuraskaudessa 4+0 mulla oli 500 (ovis pli tiedossa ja se oli kaikenlisäks myöhään) ja kahdessa hoitoalkuisessa satasen kieppeillä. Kaikki oli ihan valideja raskauksia. Sanotaan että 4pv kiinnittymisestä hcg on mitattavalla tasolla mut esim PC raskaustesti antaa pinkin haaluhaalun noin 10 yksikön määrällä
Aika usein matala hcg samana päivänä johtuu siitä et alkio kiinnittyy myöhemmon (se ei aina kiinnity just viikon kohdalla vaikka monesti todella myöhänen kiinnittyminen kielii ongelmista) tai ovis ollu todellisuudessa myöhemmin.
Tsemppii!!!