Haaveena vauva 2020

@Lastunen mites sulla menee? Onko testiin tullu ovisplussaa tai ootko vielä testaillut? :)
Kiitos kysymästä, ihan ok tällä hetkellä. Maanantaina tuli vielä ovisplussa, tai siis se piikki sillä digillä ja mun silmään näytti perinteinenkin plussalta. Seuraavana päivänä eli tiistaina olin tuntevinani ovistyylisiä kipuja, toki aivan varma en ole, kun ei ollut yhtä järkyttäviä kun viimeks (jolloin siis oli eka ovis pillereiden lopettamisen jälkeen). Limailua kuitenki oli maanantaina ja tiistaina vielä aamupäivälläkin. Ovisplussaa ennen kyllä talleteltiin ja päästiin vielä maanantaina illallakin tallettelemaan, kun mies sitten lähti työmatkalle ti aamusta heti. Ajoitukset tuntui menevän nappiin, mut silti jotenkin ei oo kauheen vahvaa luottoa onnistumiseen, ehkä yritän tsempata itteäni paremmin siihen negaan kuin viime kerralla :ROFLMAO: vähän kanssa huolettaa tää pitkä kierto, kun luteaali ainakin viimeks oli 12 pv.

Luin, että sulla oli monta päivää ovisplussa? Mullakin näkyi se jonkun pari kolme päivää, vaikka ei sen tiistain jälkeen ollut oireita enää.

Mulle voi siis merkata huomiseks dp 6
 
No niin sanoin miehelle, että nyt testataan kun periaatteessa jo myöhässä.

Samanlainen haamunhaamu/viivan paikka kuin tiistaina, mieskin näkee sen jopa. Ehkä hivenen selkeämpi, kuvaan tosin melkein mahdoton saada, eli todella haalea/viivanpaikka. Mutta kaiken järjen mukaan pitäisi olla jo selkeä viiva, kun inssistä ja irroituspiikistä on nyt 16 päivää aikaa.

https://aijaa.com/cIxn2L
 
Tein ovis testin tänään kp 22 ...ja selkee punanen viiva. Toinen otettu ylieilen ja siin on haalee haamu muttei tallentunu kameralle. Voinko nyt elätellä toiveita vai onko ihan tavallista saada ovistestiin 2 viivaa loppukierrosta? Huomiseen ootan r testin tekoo no matter what...
Joo on ilmeisesti ihan tavallista että menkkoja ennen ovistesti viiva alkaa tasasesti tummumaan. Mut ei se raskauttakaan poissulje, varsinkin jos on tosi tumma ovisplussa, voi kertoa myös et istukka erittää lh:ta. Ovistestistä ei varmaan voi päätellä tos kohtaa kiertoa mitään kumpaankaan suuntaan. Parin päivän sisään voit varmaan tehä raskaustestin jo:)
 
Mä jotenkin luulen että sulla olis vielä plussa tulossa? Tai voihan se toki olla jo ollut. Mulla kans pc herkästi viivaa, ja rfsu on tosi haalea. Kun ovisplussa niin rfsu on mulla ollut n. Puolet kontrollin vahvuudesta. Ja pc plussa ilmestyy silloin ihan alle minuutissa.
Oon iteki vähän miettiny samaa, että jospa sittenkin olis tuloillaan. Ja mulla kans esikon plussa kierrossa rfsut anto ehkä puolet kontrolliviivasta ovisplussan aikaan, eli hailuraa sillä tuntuu tulevan mun pissoista aina :D

Ärsyttää kun alkaa tuntuun toi ovistestienki teko joltain pirun salatieteeltä :rolleyes: mut kun nyt syvennyin tohon hormonivaihteluun kierron aikana, niin kai se on uskottava et se cb on nyt vaan mitannu sen estrogeenitason nousun mulla, kun vilkuttaa sitä hymynaamaa o_O ja nuo muut testit nyt näyttää mitä näyttää, ja ehkä saan sit vahvemman viivan jos se LH-piikki ois vielä edessäpäin. Aattelin kohta uusii ton rfsun, kattoo mitä se sanoo nyt. Tavallaan myös munasarjoja juilii molemmin puolin, et ehkä seki viittais vielä edessä olevaan ovikseen.

Tuleeks muille ikinä fiilis tässä ovista odotellessa, että riittäis jo tää pirun jyystäminen :rolleyes: ärsyttävää, kun kiva asia menee suorittamiseksi ku vauva vaan antaa odottaa itteensä..:(
 
@Effis mulla vilkutti 6 päivää, kunnes viimeisestä tikusta sit näytti piikin. Samalla nää perinteiset testit näytti myös sillon plussan. Sitä ennen pc ym. näytti vaan tollasia hailuroita. Ja mullakin kierrot näköjään mitä sattuu ja testasin melkein kolme viikkoa, joten tiedän kans, miten turhauttaa..
 
@Effis mulla vilkutti 6 päivää, kunnes viimeisestä tikusta sit näytti piikin. Samalla nää perinteiset testit näytti myös sillon plussan. Sitä ennen pc ym. näytti vaan tollasia hailuroita. Ja mullakin kierrot näköjään mitä sattuu ja testasin melkein kolme viikkoa, joten tiedän kans, miten turhauttaa..
Okei, hyvä tietää ku mulle tää on eka keikka cb:n testeillä (y) voihan perse jos tää venyy 6 päivään vilkkuvaa hymynaamaa, oon nyt jo ihan rikki tän kans :LOL::devil:
 
  • Tykkää
Reactions: Lastunen
Omaa napaa. Mä alotin jo oviksen tikuttamisen vaikka on vasta kp 10 ja flo ennustaa ovulaatiota viikon päähän :LOL: Mutta kun oli se keskenmeno viikko sitten rv 4+6 niin ei tiedä miten kierto sen myötä muuttuu, joten mielummin tikutan reilusti liian ajoissa kuin sitten liian myöhään :)
Rautaa tosiaan olen nyt syönyt n. 1,5kk ja aivan kamala ummetus tullut sen myötä :mad: Syön luumuja päivittäin ja silti on maha kovalla koko ajan, inhottavaa!

Ajattelin myös tehdä aika ison muutoksen elämässäni ja palata takaisin koulun penkille. Vaihdoin kesällä työpaikkaa ja uusi työpaikka onkin tosi mukava, mutta samalla olen ruvennut miettimään että olenkohan sittenkään oikealla alalla. Ei ehkä kaikkien mielestä paras ajoitus aloittaa opinnot nyt jos tärppääkin, mutta itse ajattelen sen niin että mielummin opiskelen nyt ja eletään vähän pienemmällä rahalla, valmistumisen jälkeen uudelta alalta saan 100% varmasti töitä (ja parempaa palkkaakin kuin nykykseltä alalta) ja kun haaveena meillä on ostaa talo, joten siihen tarvitaan vakituinen ja mieleinen työpaikka :) Enkä myöskään halua elää niin että mietin kaiken sen kautta että entä jos nyt tärppää, moni asia saattaisi muuten jäädä tekemättä. Valinnat on kuitenkin sellaisia ettei maailma kaadu jos tärppää, toki opiskelujen aloitus heikentää taloudellista tilannetta, mutta ei talous siihen kaadu. Ja kun miettii pidemmälle niin uusi ala on paljon työllistävämpi ja tosiaan palkkakin on hieman parempi.

Tulipas pitkä sepustus, mutta toivottavasti joku jaksaa lukea ja vaikka kertoa omia näkemyksiä raha asioihin/opiskeluun liittyen :)
 
@Lastunen hyvä että ovisplussa tuli! Mulla nää kaikki 3 kiertoo mitä on ollu on ollu erilaisia ja just nyt tosi outoo ku vahva ovisviiva näky 4 päivää :unsure: ihan vahvin tais kuitenki olla yks ilta tokana päivänä, mut onko ovis nyt sitä seuraavana päivänä vai jo siitä ekasta plussasta kun ne oli tasavahvat mutta tää oli vahvin viiva...

Mä en tiiä mut oon jo tullu täysin hulluks tän projektin kaa :ROFLMAO::ROFLMAO: mitenköhä sais unohdettuu että yrittää raskautuu ja että olis vaan normaalisti...
 
  • Tykkää
Reactions: Lastunen
Omanapailua :unsure: Toissapäivänä ovistesti täysin nega, eilen tuli jo viiva näkyviin ja tänään kp11 taas haaleampi. Kuuluuko sen käyttäytyä noin? (n) Tänään tullut normaalia valkovuotoa hiukan, jonka seassa aavistus verta + että nippailee alavatsaa. Onko se ovis näillä perusteilla tulossa vai mitä tämä on? :mad: Eilen tein testin n. 21 aikoihin ja tänään klo 11. Pitäiskö mun nyt alkaa testaa pari krt/pvä?

@Haavejuttu Olen opiskelun kannalla. On hyvä opiskella sitä mistä tykkää ja työllistyä siihen, kuin että tekee työtä mistä ei niin tykkää. Itse opiskelin 2.5v, vaikka oli rahallisesti vaikeaa ja sille alalle halusin. Kuitenkin opiskelujen jälkeen en hakenutkaan töitä vaan aloitin 2.5kk "loman" jälkeen uuden koulun aiemman koulutuksen "jatkokoulutukseen" ja 2vko ehdin olla harjoittelussa kun jo tarjottiin vakityöpaikkaan. Kävin sen vuoden kestävän koulun hurjaa vauhtia läpi hyvin arvosanoin, vain kahdeksassa viikossa ja nyt olen ollut kohta vuoden vakitöissä (y) Vaikka rahallisesti saattaa olla vaikeaa ja vielä vauvahaaveet, niin kyllä se minun mielestä kannattaa tehdä juuri sitä mistä tykkää. Kyllä se loppujen lopuksi palkitsee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
@Haavejuttu Joo opiskelemaan vaan jos siltä tuntuu! Onneksi aina pärjää vähän pienemmällä rahalla jos vain haluaa ja jos tuntuu, ettei nykyinen ala ole omaa, niin ihan hyvin voi kokeilla lähteä koittamaan jotain muuta. Meillä kaksi ensimmäistä lasta tullut heti sen jälkeen, kun valmistuin ensimmäiseen ammattiin, joka ei tuntunut omalta ja en sitten kerennytkään niitä töitä tehdä. Opiskelin sitten viimeisen äitiysloman jälkeen uuden ammatin ja nyt olen uuden ja enemmän oman alan töissä. Toki ne kotiäitivuodet elettiin aika pienellä rahalla, mutta hyvin pärjäsi.
 
Ootteko syöneet jotain vitamiineja yrityksen aikaan? Mitä suosittelette? Täällä näyttää siltä että tänään vois olla kp 1, jos tämä vuoto tästä runsaasti muuttuu, viimeistään huomenna, ja ensimmäinen yrityskierto saa alkaa :)
 
@Pilvinentaivas jatkuiko vuoto? Mitä jos ois kiinnittymisvuotoa? :)

@marrrsipaani täällä tismalleen sama tilanne ja ajatukset :D yk1 menossa ja meinasin että tunnistan kyllä oireeni niin hyvin, etten turhia testaile. Esikoisen testasin ja plussasin vasta kun menkat oli myöhässä useamman päivän, ihan tarkoituksella. Tosin mistä sitä tietää miten malttamattomaksi tässä vielä alkaa :ROFLMAO:
 
@Effis Juu turhauttaa tämä tekemällä tekeminen ja se että tää vauvahaaveilu on ajatuksissa ihan koko ajan! Kaksi ensimmäistä meillä tuli puolenvuoden sisään ihan itsekseen ilman mitään tekemisen meininkiä ja hyvä kun olin edes tietoinen mistään ovistestien olemassaolosta. Nytkin tässä viimeisen yrityksessä osasin ottaa ihan rennosti ton ekan 6 kk mut sit iski paniikki. Entä jos en tuukkaan enää raskaaksi ja meillä ikä (ainakin miehen mielestä) alkaa tulla jo vastaan... Siksi päätin ottaa nyt kaikki ovistestit ja greippimehut käyttöön, stressitaso tämän suhteen kun alkaa olla jo muutenkin maksimissa o_O:)

@Haavejuttu ehdottomasti opiskelemaan (y)Mä oon ollu vakkarityössä nyt 10v (välillä tosin lasten kanssa kotona) ja tammikuussa aion myös hakea jatkoopiskelupaikkaa ensi syksylle. Ottaisin vuodeksi virkavaapata ja tekisin vain opintoja jos saan paikan. Mikäli vauva ilmoittaisi tulostaan sitä ennen niin sitten siirrän suunnitelmia. Mulla tää vauvahaaveilu alkaa mennä nyt niin yli et hyvä kun on joku "varasuunnitelma" mikä saa hiukan edes ajatuksia muualle. Taloustilanne huolettaa toki hiukan aina mut miehen kanssa molemmat ollaan sitä mieltä et tarviin jotain muutoksen tuulia omaan tilanteeseen. Toivon mukaan vauvakin saataisiin alulle sitten kun sitä ei mieti ja stressaa enää ihan koko aikaa...Tai jos joudun unohtamaan koko haaveen, olis ainakin muuta mihin keskittyä.
 
Mut nyt jäi häiritseen että Kuinka ovis testei voi käyttää raskaus testina jos ne näyttää plussaa kierron lopus? Tai siis näin moon ymmärtäny et moni käyttää niitä ihan eka et vissiin näyttää herkemin ku rtestit, sit r testil varmistus? Mut nyt en vaan hiffaa et eihän siin oo sit mitään järkee jos se näyttäs viivoja oli raskaan tai ei?

valaiskaa joku siis miten ovistikku voi näyttää raskauden tai mist erottaa onko kyse raskaudest vai normaalist loppukierron ilmiöst et tulee viivat ovistestiin?
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Mut nyt jäi häiritseen että Kuinka ovis testei voi käyttää raskaus testina jos ne näyttää plussaa kierron lopus? Tai siis näin moon ymmärtäny et moni käyttää niitä ihan eka et vissiin näyttää herkemin ku rtestit, sit r testil varmistus? Mut nyt en vaan hiffaa et eihän siin oo sit mitään järkee jos se näyttäs viivoja oli raskaan tai ei?

valaiskaa joku siis miten ovistikku voi näyttää raskauden tai mist erottaa onko kyse raskaudest vai normaalist loppukierron ilmiöst et tulee viivat ovistestiin?
Mun käsityksen mukaan jos ovistesti on ennen menkkojen alkua selvästi positiivinen, eli testiviiva on kontrolliviivaa tummempi, niin sillon näyttäisi raskauden. Mutta varmaan kaikilla käyttäytyy eri tavalla, mulla esim ei näyttänyt ovistesti mitään kun raskaustestissä oli jo selvä haamu ja digi näytti raskaana 1-2.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Mut nyt jäi häiritseen että Kuinka ovis testei voi käyttää raskaus testina jos ne näyttää plussaa kierron lopus? Tai siis näin moon ymmärtäny et moni käyttää niitä ihan eka et vissiin näyttää herkemin ku rtestit, sit r testil varmistus? Mut nyt en vaan hiffaa et eihän siin oo sit mitään järkee jos se näyttäs viivoja oli raskaan tai ei?

valaiskaa joku siis miten ovistikku voi näyttää raskauden tai mist erottaa onko kyse raskaudest vai normaalist loppukierron ilmiöst et tulee viivat ovistestiin?
No ei siinä oikein kai ookkaan järkee. Kun suurella todennäköisyydellä näyttää loppu kierrossa viivaa jokatapauksessa. Jos on tosi tumma testiviiva, siis ihan selkeä plussa, silloin voi tosiaan kertoa raskauden alkamisesta. Kaikissa kierroin vaiheissa erittyy jonkin verran lh:ta, joten jonkunlaista viivaa varmaan saa aina näkyviin. Raskauden testaamiseen kai raskaustesti on varmin ja paras. Ymmärrän kyl kaikenlaisen himotestailun, kyl tää vauvakuumeilu vie niin mennessään...
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Sieltähän se kp 1 sitten tuli, kuten arvelin. Nyt rysähdettiin jo melko korkealta, vaikka tuntemukset puolsikin koko ajan menkkojen lakia, mutta kun aamun testissä se viivan paikka oli todella törkeä, ja vahvistui hieman kuivuttuaan jo tosi selkeäksi, harmittaa kun en kuvaa ottanut.

No ei se auta kuin niellä tämä pettymys, ja siirtyä kohti inssiä numero kaksi. Paremmalla onnella ehkä tässä kierrossa!
 

Yhteistyössä