Haaveena vauva 2020

@Kasikuus @StellaMom
Täällä tulee ikää pian 31v ja vuosi tullut yritystä täyteen. Mulla todettiin 5kk sit PCO, oon saanut siihen vähän tukilääkettä, mut meidän piti odottaa tämä vuos että saatiin lähetettä. On tilanteita joissa ei tarvi sitä vuotta odottaa, mutta en tiedä mikä tilanne silloin pitää olla. Mulla ei siis riittänyt se ovuloimattomuus ja pitkät kierrot vielä että olisin aikaisemmin päässy hoitoon
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@taatelinen Tottakai jokaisella on omat unelmat, omat polut mitä kulkea ja tietenkin itselleen paras mahdollinen aika kulkea niitä :love:

Minulla se polku alkoi 18 vuotiaana, eikä millään helpoimmalla tavalla, koska esikoisen menetin 20+3. Ilman sitä polkua minulla ei olisi noita kolmea ihanaa lasta, enkä olisi juuri nyt tässä :love: Mitään en pois vaihtaisi, vaikka esikoisen menetys laukaisi masennuksen, joka kulkee edelleen mukana lievänä.

Ihanaa viikonloppua kaikille :)
 
@Kasikuus on varmasti ollut todella raskas kokemus menettää esikoinen noin. Ja 18-vuotias on itsekin vielä todella nuori. Mutta hienoa, että olet sen jälkeen saanut ihanat lapset ja voinut nauttia elämästä heidän kanssa.

Itse en edes nuorempana halunnut lapsia ja suurimman osan aikuisuudesta olen ajatellut, että lapset eivät kuulu elämääni. Muut asiat olivat minulle silloin tärkeitä. Vasta tässä viimeisten 3-5 vuoden aikana mieli on muuttunut. En vieläkään osaa kyllä kuvitella itseäni äidiksi, mutta kuulemma se tulee luontevasti sitten jos/kun on aika. :rolleyes: Toisille oma perhe ja äitiys on varmaan se suurin unelma, mitäpä sitä silloin turhaan myöhemmälle iälle odottelemaan? :)
 
Eilen tuli pientä vaaleanpunaista tuhrua ja aamulla vähän lisää. Ehdin jo toivoa ja ajatella, että vuoto on kiinnittymisestä johtuvaa, mutta nyt vuotaa jo ihan kunnolla :cry: Eli tänään kp 1 viikko normaalia aiemmin :unsure:
 
@Kasikuus Mun esikoinen on eskarissa. Hän tosiaan syntyi edellisestä suhteesta (lyhyt suhde) "vahingossa" parin huonosti suojatun yhdynnän jälkeen. Mun poika on toivonut sisarusta jo pitkään. Mulla siis uusi mies nyt. Ja mun poika tykkää hoivata vauvoja ja osaa kivasti huomioida pienempiä (ainakin pääosin). Olen sanonut hänelle jo pitkään, että ehkä joku päivä meillekin syntyy vauva ja että ei sitä voi ikinä tietää. Tänään viimeksi kun nähtiin pikkuvauva, hän kyseli, että miksei meille voisi syntyä vauvaa. Ja että hän toivoisi että olisi sisko tai veli niin voisi huolehtia siitä ja saisi riidellä (haha). Tulin tosi surulliseksi. Ikäeroa ei mun tilanteessa voi välttää, mut toivoisin niin, että mun pojan into saada sisarus säilyy ja että se toive toteutuisi. Sanoin vain hänelle, että ehkäpä joku päivä meillekin tulee vauva ja että sitä ei aina voi itse päättää. En oikein tiiä sanoinko tyhmästi ja odottaako esikoinen nyt turhaan ja pettyy jos vauvaa ei ikinä tulekaan. En oikein tiennyt mitä sanoa hänelle kun asia on niin vahvasti mielessä itselläni muutenkin.
 
@Kasikuus Mun esikoinen on eskarissa. Hän tosiaan syntyi edellisestä suhteesta (lyhyt suhde) "vahingossa" parin huonosti suojatun yhdynnän jälkeen. Mun poika on toivonut sisarusta jo pitkään. Mulla siis uusi mies nyt. Ja mun poika tykkää hoivata vauvoja ja osaa kivasti huomioida pienempiä (ainakin pääosin). Olen sanonut hänelle jo pitkään, että ehkä joku päivä meillekin syntyy vauva ja että ei sitä voi ikinä tietää. Tänään viimeksi kun nähtiin pikkuvauva, hän kyseli, että miksei meille voisi syntyä vauvaa. Ja että hän toivoisi että olisi sisko tai veli niin voisi huolehtia siitä ja saisi riidellä (haha). Tulin tosi surulliseksi. Ikäeroa ei mun tilanteessa voi välttää, mut toivoisin niin, että mun pojan into saada sisarus säilyy ja että se toive toteutuisi. Sanoin vain hänelle, että ehkäpä joku päivä meillekin tulee vauva ja että sitä ei aina voi itse päättää. En oikein tiiä sanoinko tyhmästi ja odottaako esikoinen nyt turhaan ja pettyy jos vauvaa ei ikinä tulekaan. En oikein tiennyt mitä sanoa hänelle kun asia on niin vahvasti mielessä itselläni muutenkin.
Meillä poikapuoli toivoi jo pari vuotta sitten sisarusta. Hän toivoo joulupukilta kuulemma pikkusiskoa. Ajateltiin miehen kanssa että jutellaan hänelle siitä tarpeeksi ajoissa että voi sitten tottua ajatukseen sillä aikaa kun me yritetään ja eihän me tiedetty kuinka kauan yritetään ja tuleeko sellaista. Käytetään aina sanaa "jos" niin me ei olla luvattu mitään. "Jos sinulle tulee veli tai sisko..." kyllä hän on ollut innoissaan keskustelemaan mitä hän antaisi vauvalle aina. Ei kannata murehtia onko luvannut jotain mitä ei voi pitää, ei sitä tiedä miten asiat menee :) me toivotaan että ensi kuussa päästään kertomaan läheisille raskaudesta, mutta en ole 100% varma että näin päästään tekee ennen kuin kuulee lääkäriltä että kaikki näyttää hyvältä! Eihän se silloinkaan ole varma että kaikki menee hyvin mutta todennäköisyys pienenee.
 
  • Tykkää
Reactions: kukapakuka
@Kasikuus Mun esikoinen on eskarissa. Hän tosiaan syntyi edellisestä suhteesta (lyhyt suhde) "vahingossa" parin huonosti suojatun yhdynnän jälkeen. Mun poika on toivonut sisarusta jo pitkään. Mulla siis uusi mies nyt. Ja mun poika tykkää hoivata vauvoja ja osaa kivasti huomioida pienempiä (ainakin pääosin). Olen sanonut hänelle jo pitkään, että ehkä joku päivä meillekin syntyy vauva ja että ei sitä voi ikinä tietää. Tänään viimeksi kun nähtiin pikkuvauva, hän kyseli, että miksei meille voisi syntyä vauvaa. Ja että hän toivoisi että olisi sisko tai veli niin voisi huolehtia siitä ja saisi riidellä (haha). Tulin tosi surulliseksi. Ikäeroa ei mun tilanteessa voi välttää, mut toivoisin niin, että mun pojan into saada sisarus säilyy ja että se toive toteutuisi. Sanoin vain hänelle, että ehkäpä joku päivä meillekin tulee vauva ja että sitä ei aina voi itse päättää. En oikein tiiä sanoinko tyhmästi ja odottaako esikoinen nyt turhaan ja pettyy jos vauvaa ei ikinä tulekaan. En oikein tiennyt mitä sanoa hänelle kun asia on niin vahvasti mielessä itselläni muutenkin.
Kyllä meilläkin nuorin toivoo kovasti pikkusisarusta. Tykännyt aina vauvoista ja on heidän kanssa niin luontevasti. Me emme ole uskaltaneet edes puhua, että ehkä joskus se toive toteutuu, koska emme olleet varmoja saadaanko lupa lääkäriltä raskautua ja kun lupa saatiin, niin emme uskalla kertoa siltikään :cry: Olen koko ajan ajatellut, että kerron vasta sitten kun viikot 12 täynnä ja annan heille nomination palat missä lukee brother ja sister :love: Jos joskus siis olemme raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: kukapakuka
@Effis, täällä myös yk7 menossa ja ihan samoja fiiliksiä et ihan epätoivoinen olo alkaa jo olla. Tiedän ettei ole mahdottoman pitkä aika yrittää mut nyt jo pitkä aika kun toivoo niin hartaasti ❤

Meillä esikoinen sai alkunsa kolmannesta kierrosta 10 vuotta sitten ja toinen kuudennesta kierrosta 6 vuotta sitten, joten näihin kun vertaa niin luulis että voisi olla vielä raskautuminen mahdollista nytkin. Mutta mulla kierto muuttui tosi lyhyeksi toisen raskauden jälkeen (noin 22-26 päivää, välillä vielä lyhyempi jopa 19 päivää) ja jostain luin että kierron lyheneminen tai epäsäännölliseksi muuttuminen kertoo hedelmällisyyden laskusta. Lääkäri kuitenkin meinas et kierron lyhyydellä ei ole väliä, kunhan on suht säännöllinen. Nyt yritän testien avulla löytää ovulaatiota. Mut pelottaa kun ikää on jo tuo 10 v enemmän kuin ekan kohdalla, ihan varmasti jotain hedelmällisyyden laskua tapahtuu kun ikää tulee lisää. Toki kovin yksilöllistä et koska... Olen siis nyt 34. Mies lähenee jo neljääkymppiä eikä todellakaan enää suostu mihinkään hoitoihin jos ei luomuna saada raskautta alkamaan. Aika näyttää. Tsempit kaikille, mäkin toivon että kaikki saadaan vauva 2020, ainakin alulle viimeistään silloin ❤
 
Anteeksi, vähän vielä omailen täällä, kun alkoi niin paljon kiukuttaa...
Nyt tosiaan täällä menee pergchekit boikottiin ! (n) ehdin jo tuosta aamun muutaman tunnin pidätyksen jälkeisestä "haamusta" vähän taas herättää toiveita josko joskus viimein olisi minun vuoro, mutta ei.... neljän tunnin pidätyksellä valkoinen taulu IMG_20190914_204149.jpg
Ylempi siis aamuhaamu ja nyt tuo alempi (n)
 
@Effis, täällä myös yk7 menossa ja ihan samoja fiiliksiä et ihan epätoivoinen olo alkaa jo olla. Tiedän ettei ole mahdottoman pitkä aika yrittää mut nyt jo pitkä aika kun toivoo niin hartaasti ❤

Meillä esikoinen sai alkunsa kolmannesta kierrosta 10 vuotta sitten ja toinen kuudennesta kierrosta 6 vuotta sitten, joten näihin kun vertaa niin luulis että voisi olla vielä raskautuminen mahdollista nytkin. Mutta mulla kierto muuttui tosi lyhyeksi toisen raskauden jälkeen (noin 22-26 päivää, välillä vielä lyhyempi jopa 19 päivää) ja jostain luin että kierron lyheneminen tai epäsäännölliseksi muuttuminen kertoo hedelmällisyyden laskusta. Lääkäri kuitenkin meinas et kierron lyhyydellä ei ole väliä, kunhan on suht säännöllinen. Nyt yritän testien avulla löytää ovulaatiota. Mut pelottaa kun ikää on jo tuo 10 v enemmän kuin ekan kohdalla, ihan varmasti jotain hedelmällisyyden laskua tapahtuu kun ikää tulee lisää. Toki kovin yksilöllistä et koska... Olen siis nyt 34. Mies lähenee jo neljääkymppiä eikä todellakaan enää suostu mihinkään hoitoihin jos ei luomuna saada raskautta alkamaan. Aika näyttää. Tsempit kaikille, mäkin toivon että kaikki saadaan vauva 2020, ainakin alulle viimeistään silloin ❤
Oletko tikuttanut ovista ? Jäähän luteeli sentään tarpeeksi pitkäksi, vaikka lyhyt kierto ? :)
 
@W.we nyt eka kierto kun tikutan ovista. Mä luulen et nimenomaan tuo luteeli jää lyhyeks, koska aikasempina kiertoina oon mielestäni tunnistanu oviksen ja ollaan peiton alla oltu oikeaan aikaan eikä vaan oo tärpänny. No tän kierron jälkee oon viisaampi. Mut jos se ongelma on just tuo liian lyhyt luteeli, onko siihen saatavissa jotain apua?
 
@Haavejuttu olen pahoillani.
Toivottavasti seuraavalla kerralla parempi onni ja pian se uusin plussa.

@Karvakorvat onnea plussasta ja tarrasukkia matkaan pienelle.

Mö olen ollut aika hiljainen nyt. Koitan ottaa vähän rennommin tämän kuumeilun kanssa.

Tänään kp 15 ja ovisplussa tuli tänään. Kovin limainen ja märkä olo. On ollut useamman päivän ajan kosteampaa.
Eli joitain päiviä myöhemmin nyt ovis, kun parissa edellisessä.
Tai viime kierrossa en edes testannut ovista, mutta oletan, koska kierto saman pituinen, kun sitä edellinen.
Eilen tallenneltu. Tänään ei voi, kun ollaan nyt sellaisessa paikassa, että ei onnistu. Mutta jos huomenna vielä. Ja eiköhän ne eilisetkin riitä ehkä pari päivää sitä ennen tallennetut.
Lämmöt mulla nyt muutaman viikon heitellyt omiaan tai siis ei ihan normaalissa. Menkkojen alettua laski normaaliin kyllä, mut sit tää flunssa sit kestänyt hyvän aikaa ja vissiin pitänyt sen vuoksi lämmöt korkeammalla.
Eli nyt en lämpöihin luota.
 
Tänne tulee ihan hurjaa tahtia viestejä nykyään :D mä oon oikeasti ollut mukana vaan ihan tuolla alussa, mutta koska nyt alkaa olla aika aloitella yritystä niin nostan päätäni piilosta :)
Yritän tutustua teihin lueskelemalla, niin osaisin sitten jatkossa kommentoida ja vastaillakin!
Ei olla miehen kanssa ihan varmoja alkaako yritys jo tästä kierrosta, mutta jos alkaa niin kp 8 on menossa. Harmillisesti just tuo edellinen kierto oli yhtäkkiä vaan 21 päivän mittainen, eihän sellasesta voi tärpätä jos niitä on lisääkin tulossa o_O alkuvuodesta oli kolme tollasta lyhyttä kiertoa putkeen, kunnes palasi normaaliin. Saas nähdä! Meiltä löytyy siis esikoinen -17 :love: ja yksi km ennen sitä, molemmat on tärpänneet ekasta kierrosta. Odotukset (=luulot) on korkealla tähänkin aloitukseen, mutta tuo lyhyt kierto laittaa nyt kapuloita rattaisiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja ja mom_89
Tänään testattu nega ja huomenna pitäs alkaa menkat, mutta olo ei oo yhtään sellainen. En kyllä usko raskauteenkaan kun tuli se pissatulehdus ja antibiootin päälle sain sitten hiivan jota vielä hoivailen. Toivottavasti ei veny kierto hirveen pitkäksi vaan pääsis uuteen kiertoon paremmalla onnella.
 
Mua ärsyttää mun yli positiivinen ajattelu tapa. Oon jo alitajunnast asti päättäny et tärppäis täs kierros, olen pessimisti eikä tää ajattelutapa sovi mun luontoon ollenkaan

todella ärsyttävää... Koska mun on helpompi aatella ain että ei tärppää ja valmistautuu niihin menkkoihin, siten en tipu niin korkealta. Sit nyt alkanu vilin väreet ja nippailut ja haluisin uskotella et on joku oire. Mut cmoon... Mun dpo on 4 en jaksa uskoo et siin viel mitään oiretta ois

Oon selannu netin hulluna dpo lista oireita ja vertaillu itteeni, katsonu miten epätoivosesti jotkut tehny raskaus testejä jo dpo 1stä asti, ja miettiny et minkä ressin sitä itelleenkin luo kun lähteny liikaa tähän kuumeiluun mut ei vaan voi mitään, en usko et pystyisin oleen nyt tauolla täältä, tarkkailemast oireita ja laskevan päiviä kuun loppuun (menkkohen alkuun) ...

tuntuu et tää on niin koukuttavaa eikä mun pitäs mitään ressiäottaa ku tosiaan yritys alotettiin täs kuussa, mutta...
Oon tehnyt tätä samaa, selannut nettiä ja vertaillut dpo kokemuksia ja tarkastanut mitä oireita oli ennen ekaa plussaa, sekä vahdannut päiviä millä dpo:lla plussasinkaan viimeeksi. Ehkä se on tätä alun jännittävyyttä. Sitten kun alkaa yrityskertoja tulla enemmän, alkaa vaan turhautua kun ei tärppää, missä vika.
Yhtään ei lohduttanut kun luin, että yli 35v pitäisi jo miettiä hoitoihin hakeutumista, jos ei ole yli 6kk tärpännyt. En tiedä tarkoitettiinko tässä sitten esikoisesta haaveilevia.

Menkat kuluu ärsyttävän hitaasti. Päästäisiin jo odottelemaan ovista. Tilasin testejäkin hullun määrän. Kun nyt kerran yritetään, niin täytyy olla perillä omasta kierrosta :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87 ja mom_89
Onko muille tullut raskauskeijun lähetykset hitaasti? Mulle kestää melkein aina n. Viikko tulla :D oon jo tuhlannut kaikki ovistestit ja raskaustestit. Hyvä vaan toisaalta :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: mulla on jo ihan luovuttanut olo vaikka yk3 mikä on ihan tyhmää kun eihän tämä oo kauaa... mutta, stressi asian suhteen on vähän hellittänyt kun on tosiaan huomannut alkuinnostuksen jälkeen ettei se niin helppoa ole ja kun jotenki ei nyt usko raskautumiseen niin ei osaa sitä niinkään stressata.
Taino, nyt mä puhun näin mutta katotaanpa taas sit loppukierrossa... :p

Tsemppiä kaikille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: addison
@Mahaotus Edelliset tilaukset tullut nopeasti, max 2 päivää mennyt, pari kertaa jo tilauksesta seuraavana päivänä tullut. Keskiviikkona tilasin kaksi digiä mutta ei ole vielä tullut ja noh, ei niille nyt enää tarvetta ole kun kesken meni. Ovistestejä myös tilasin sitten eilen. Mikähän lie kestää, heidän sivuillaanhan lukee että ennen klo 15 tehdyt tilaukset postitetaan saman päivän aikana (ke tilasin klo 12) ja toimitusaika 1-2 päivää kirjeillä (n) Että onko raskauskeijun vai postin puolella ongelmaa (n)
 
Anteeksi, vähän vielä omailen täällä, kun alkoi niin paljon kiukuttaa...
Nyt tosiaan täällä menee pergchekit boikottiin ! (n) ehdin jo tuosta aamun muutaman tunnin pidätyksen jälkeisestä "haamusta" vähän taas herättää toiveita josko joskus viimein olisi minun vuoro, mutta ei.... neljän tunnin pidätyksellä valkoinen taulu katso liitettä 8016
Ylempi siis aamuhaamu ja nyt tuo alempi (n)
HÖH! Mikä kp sulla on?
 
@Mahaotus Edelliset tilaukset tullut nopeasti, max 2 päivää mennyt, pari kertaa jo tilauksesta seuraavana päivänä tullut. Keskiviikkona tilasin kaksi digiä mutta ei ole vielä tullut ja noh, ei niille nyt enää tarvetta ole kun kesken meni. Ovistestejä myös tilasin sitten eilen. Mikähän lie kestää, heidän sivuillaanhan lukee että ennen klo 15 tehdyt tilaukset postitetaan saman päivän aikana (ke tilasin klo 12) ja toimitusaika 1-2 päivää kirjeillä (n) Että onko raskauskeijun vai postin puolella ongelmaa (n)
Mä veikkaan vahvasti postia :whistle: Itse tilasin eilen kasan ovistestejä eka kertaa, katsotaan kauan niissä kestää. Ehtiikö edes tulla ennen ovista, jos posti mössii pahastikin :eek: "onneksi" vasta kp4 menossa.
 
@Lennis Hitaasti kyllä menee nämä päivät ja eilen päivällä ehdin jo iloita, et jes kerrankin menkat loppuu ajoissa ja on niukempaa vuotoa muutenkin. Pitiki iloita ajoissa, ei mennyt kauaakaan ni valahti reisille ja tuli kauhean kokoisia hyytymiä (golfpallon kokosia) ni jouduin sit huutaa tyttärelle, et tuo mulle vessaan uudet housut ja suojat, ku uskaltanu nousta pöntöltä :mad:

@Nessu87 Täällä sama. Kuinka paljon olenkaan tuhlannut aikaa googlettemalla oireita ja yhdistänyt niitä omiin oireisiin kierron ties missä vaiheissa :ROFLMAO: Vaikka jotenkin sitä on kuitenkin ollut niin 100 varma, että ei ole raskaana. Silti sellainen pienen pieni ihminen päässä sanoo, et mitäs jos kuitenkin ois (n) Nuorempana testasin aina, kun oli menkat myöhässä, enkä miettinyt oireita etukäteen. Nyt on asia aivan toisin :D
 
Anteeksi aamun omanapa, mutta minä ja mun kroppa ollaan niiin pihalla. (n):alien:

Kuukautisten olisi pitänyt alkaa tiistaina, vaan ei alkanut ja eilen sitten alkoi pyyhittäessä tulla ruskeaa vuotoa. Tätä tuli myös vuosi sitten KM raskaudessa ja silloin lääkäri sanoi, että se on ihan normaalia.

Oon tehnyt nyt tällä viikolla 3-4testiä ja kaikki täysin negoja paitsi perjantain apteekin ultraan tuli testiajan jälkeen haalea haamu/viivanpaikka.

Äsken tein mielestäni raskauskeijun One Stepin ja tuli heti ihan selkeä haamu esiin. https://aijaa.com/hAPFf2

En tikuttanut ovista, mutta epäilen sen olleen aikavälillä 27.8-2.9 eli silti olisi jo dpo13 ja pitäisi mielestäni näkyä paremmin.(n)

Täytyy käydä ostamassa uusi testi ja testata taas huomenna. Olisiko suosituksia jos noi Pregcheckin one stepit antaa nyt sitä feikki viivaa?
 
Anteeksi aamun omanapa, mutta minä ja mun kroppa ollaan niiin pihalla. (n):alien:

Kuukautisten olisi pitänyt alkaa tiistaina, vaan ei alkanut ja eilen sitten alkoi pyyhittäessä tulla ruskeaa vuotoa. Tätä tuli myös vuosi sitten KM raskaudessa ja silloin lääkäri sanoi, että se on ihan normaalia.

Oon tehnyt nyt tällä viikolla 3-4testiä ja kaikki täysin negoja paitsi perjantain apteekin ultraan tuli testiajan jälkeen haalea haamu/viivanpaikka.

Äsken tein mielestäni raskauskeijun One Stepin ja tuli heti ihan selkeä haamu esiin. https://aijaa.com/hAPFf2

En tikuttanut ovista, mutta epäilen sen olleen aikavälillä 27.8-2.9 eli silti olisi jo dpo13 ja pitäisi mielestäni näkyä paremmin.(n)

Täytyy käydä ostamassa uusi testi ja testata taas huomenna. Olisiko suosituksia jos noi Pregcheckin one stepit antaa nyt sitä feikki viivaa?
Selkeän haamun nään kyllä sulla :)

Mää tuun aina näihin haaleisiin viivoihin huuteleen omien viivojen kans mitä sain pc:llä dpo13 ja viivojen haaleudests huolimatta edelleen raskaana, nyt rv 17+4.

Toi toinen kuva on tosi rajattu, että mahtui tähän kun en jaksanut aijaan kautta laittaa vaikka ehkä ois ollu helpompi :D
Varhaisultrassa vastasi siis noiden dpo:iden mukaan laskettuja viikkoja, seuraavassa vu:ssa oli päivän isompi ja nt-ultrassa kaksi päivää isompi (eli ovis ei ainakaan myöhemmin ollut ollut)
 

Attachments

Yhteistyössä