Haaveena vauva 2020

@AdeleK en ole kuullutkaan tuollaisesta vempeleestä! Mielenkiinnolla jään odottamaan sun käyttökokemuksia pcosista huolimatta. (y) Mä tikutin muutama kierto sitten, mutta ne kierrot venyi niin pitkiksi, ettei siinä ollut mitään mieltä. Keltarauhaskuurien jälkeen ajattelin taas metsästää ovista, jotta saisin tietää tapahtuuko sitä edes. o_O
 
Heippa!
Mun ehkä nyt PAKKO tulla listoille! Aivan hirveä aaltoileva vauvakuume. Kaverit ”myrkytetty” vauvajutuilla, ihana löytää muita kuumeilijoita jotka samassa tilanteessa.
Todennäköisesti meidän viimeinen vauva, joten koitan saada kaiken ilon irti.
Amore/31/3./ kesä 2019
 
Joo, imetys loppu meillä muutama viikko sitten:) Kipuilin asian kanssa mielettömästi, koska en olisi välttämättä vielä halunnut lopettaa. Toisaalta lopetus sujui lapsen puolelta melko kivuttomasti, joten ehkä me oltiin valmiita.

@Tiukuna Jee, mukavaa, että tänne on löytänyt toinenkin sateenkaariedustaja Se on aina niin toisenlainen rumba sen klinikan kanssa.. Meinasitteko mennä klinikalle?

@elisapetteri Multa myös mitattiin ferritiini, se oli 27. Lapsettomuuslääkäri ei ollut siitä kovin huolissaan, määräsi 100mg Obsidania joka toinen päivä. Luin sitten myöhemmin tuon saman arvon ja olen vedellyt nyt 100mg päivittäin.

Mulla vauvakuume kasvaa koko ajan, etenkin nyt, kun lopetettiin imetys. Tuntuu myös siltä, että kaikki ympärillä raskautuu tai odottaa. Tätä ennen olen vain tiennyt, että haluan toisen ilman suurempia tunteita. Mutta nyt kutkuttaa samalla tavalla kuin ennen esikoista

Vähän jännittää, kun viime kierrossa en saanu ihan kunnollista plussaa ovistesteihin. Nyt tilasin toisen merkkisiä ja toivon, että ne olis selkeämmät. Huomenna ehkä voisi olla plussan aika, saas nähä.

Sellanen romaani! Täytyy selkeästi käydä useammin täällä

Joo meinattiin mennä klinikalle. Vielä ei olla varmoja mikä klinikka "otetaan" täällä PK-seudulla.. Onko suosituksia? Vauvakuume on täälläkin kova, mut pitää tosiaan pieni hetki vielä malttaa odottaa kun ei nuo klinikalla tehdyt hoidot oo halvimmasta päästä ja kesällä olis häät tanssittavana :) onneks häiden jälkeen voi sitten heti kääntää katseen lapsen yrittämiseenkin. Kiva muuten etten ole ainoa sateenkaareva täällä. Mulla ei juuri tällä hetkellä ole hirveästi vertaisia, tai tunne ketään esimerkiksi ketään, naisparia joka yrittäisi lasta. Saapahan täältä sit ainakin lukea!!
 
@Tiukuna Paljon onnea Häiden johdosta!
Saako muuten kysyä, että miten käytännössä nuo hoidot menee? Pääseekö kunnalla hoitoihin, vai täytyykö mennä yksityiselle? Missä hintaluokassa hoidot pyörivät?

@AdeleK ajattelin itse tilata ovulaatiotestejä, nyt ennen varsinaista aloitusta. Ideana saada ovis löydettyä ylipäätään. Kun yritys alkaa, en testejä käytä.
 
Viimeksi muokattu:
@Tiukuna Paljon onnea Häiden johdosta!
Saako muuten kysyä, että miten käytännössä nuo hoidot menee? Pääseekö kunnalla hoitoihin, vai täytyykö mennä yksityiselle? Missä hintaluokassa hoidot pyörivät?

@AdeleK ajattelin itse tilata ovulaatiotestejä, nyt ennen varsinaista aloitusta. Ideana saada ovis löydettyä ylipäätään. Kun yritys alkaa, en testejä käytä.
Kiitos! Tällä hetkellä julkisella puolella ei saa hoitoja, kun heteroparit eli täytyy turvautua yksityiseen.. kerran yhdeltä klinikalta kysyin ja heidän arvio oli, että yksi inseminaatio maksaa aina n. 1000€ ja se klinikka oli vielä hieman edullisempi, kun nämä PKS seudulla olevat klinikat, koska heillä kätilöt hoitivat inseminaation. (Tää klinikka tosin sijaitsee Kuopiossa, ettei tää oo vaihtoehto). Henkilökohtaista kokemusta todellisesta hinnasta ei oo tuo oli vain karkea arvio.. Kallista se ainakin on.
 
@Kirjuri Joo mä oon kans syönyt obsidania kun viime raskaudesta oli jääny yli ja oli päiväystäkin, toivon että se auttais. En usko että siitä haittaakaan on kun on varaa nostaa ferritiiniarvoa niin että se pysyy kuitenkin viitearvoissa. Pikkuhiljaa alkaa vaan kaikki kepulikonstit hiipiä mieleen jotka vois raskautumista helpottaa:p
 
  • Tykkää
Reactions: Kirjuri
Mulla vauvakuume kasvaa koko ajan, etenkin nyt, kun lopetettiin imetys. Tuntuu myös siltä, että kaikki ympärillä raskautuu tai odottaa. Tätä ennen olen vain tiennyt, että haluan toisen ilman suurempia tunteita. Mutta nyt kutkuttaa samalla tavalla kuin ennen esikoista
Tunnistan itseni tästä kovastikin! Lopetin tosin imetyksen jo vajaa vuosi sitten, vähän reilu 2-vuotiaaksi imetin ja sitten tuli jotenkin luonnollisesti se lopetus. Mutta samoin olen tiennyt että toinen lapsi täydentäis meidän perheen ihanasti, mutta varsinkin esikoisen täytettyä 1 se vauvakuume jotenkin hiipui. Välissä kuumeilin enemmän vaan siksi, että lähipiiriin tuli noita vauvoja ja toisaalta ois ollut meidänkin elämässä hyvä hetki vauvalle. Eli vähän niinkuin olisin muiden takia ollut vauvaa tekemässä. Nyt kuitenkin alkaa tulla aidosti vauvakuume, just tuo kutkutus, ja vieläpä silleen että sais tulla jo, vaikkei just nyt täydellinen hetki olekaan.
 
Hei,

täällä kans yksi pariskunta joka vauvakuumeilee kovasti.
Minä oon 26v, mies 10v vanhempi ja molemmille ensimmäinen lapsi kyseessä. Mulla endometrioosia tutkittu mutta diagnoosi edelleen epäselvä.Tämä vähän stressaa..

Mies haluaisi jo kovasti aloittaa yrityksen mutta oon itse pistänyt vielä vähän hanttiin, sillä syksyllä on näytetty nykyiseen työhöni vakinaistamiseen vihreää valoa... :unsure: Se toisi kuitenkin niin paljon turvaa. Joten yritetään jaksaa odottaa loppusyksyyn...

Kuume on kuitenkin kova ja päivittäin asiasta puhutaan.

Marilainen / 26v / 1 / loppusyksy 2019
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
tikutteleeko täällä moni ovista? Mulla on ollu monelta merkiltä testissä ovistikut, mutta nyt tuhlasin tälläiseen Clearbluen ”laitteeseen”. Kohta pääsen testailemaan millainen tämä on käytössä! Löytyykö kenties juuri tällästä keltään muulta?
Tietty olen varautunut siihen ettei PCOS’n takia saa tikutettua oikein ovista, tai testit näyttävät väärää...

https://aijaa.com/yirYXq
Mä en ajatellut tikuttaa, kun tässä kierrossa en omasta mielestäni ole edes ovuloinut... (n)
Ollaan kyllä talleteltu, et sen puoleen pääsee kyllä testailemaan parin viikon päästä jos oliskin tärpännyt.:barefoot:

miten tommonen laite toimii? Näyttää hauskalta :D
 
Hei,


Hyppään minäkin tähän ketjuun.

Toiveena oli oikeastaan jo (kesä)vauva 2019 mutta täällä ollaan. Esikoinen (2/16) tärppäsi ensimmäisestä kierrosta joten lapsellisesti toivoin että nytkin menisi helposti mutta..

Puolisen vuotta yritystä takana, tosin näistä parikin kiertoa on mennyt aika mitättömillä mahdollisuuksia flunssien yms takia. Tässä ajassa on myös todennäköisesti ollut pari todellavarhaista km koska pari kertaa ollut n puolen tunnin kova kipu niihin aikoihin kun menkkojen on pitänyt alkaa ja sitten ovatkin tulleet päivän-viikon viiveellä.

Nyt taidetaan pitää kk tauko koska minä itsekkäästi en haluaisi jouluvauvaa, ja tiedän että tämä kuulostaa kauhealta ja kuten on hyvin huomattu ei lapsia (tehdä) SAADA kalenterin kanssa :geek:


Todennäköinen syykin tähän että nyt kestää on tiedossa, olen vain yrittänyt vältellä asiaa mutta nyt on kai otettava itseä niskasta kiinni. Minulla oli esikoisesta Radi mikä ei tullut yllätyksenä koska aiemminkin oli ollut korkeita arvoja, kaikkien yllätykseksi kuitenkin raskauden aikana kaikki arvot pysyi täydellisinä ilman toimenpiteitä mutta raskauden jälkeen muutamassa mittauksessa arvot olleet pilvissä ja viime syksyisiä en ole vieläkään käynyt katsomassa.. Eli varmaan olisi jotain toimenpiteitä (lääkitys?) aloitettava niin voisi auttaa.. En vaan haluaisi millään myöntää että 32v normaali painoinen ihminen joutuu lääkitykselle :( Tuntuu epäreilulta kun omat elintavat on kuitenkin moniin nähden hyvät mutta geenit nyt tämän määrittelee.

Ajattelin etten stressaa asiasta mutta näin se itku taas eilen tuli kun vuoto alkoi, asiaa toki auttoi esikoisen kiukuttelu joka sai hermot menemään :devil:
 
Minäkin ilmottaudun tänne listoille. Oon tuolla 2019 ryhmään kirjotellut, vielä olisi yksi kierto aikaa tän vuoden vauvalle. Eli minä oon 24 ja mies 26, esikoinen olisi molemmille. Yritys ollaan aloitettu maaliskuussa 2018. Ferritiini mulla yli 50 ja kilppariarvot oon kans tutkituttanu ja ne ok. Ensimmäinen lääkäri käynti ensi viikolla julkisella puolella sitten :).

Hemppanen / 24v. / 1. / ya 3/18
 
Tittidii, ovisplussa bongattu! Eli ovuloin, jihuu! Eipä siitä muuta iloa sitten olekaan, kun klinikalle ei vielä mennä:D En ookaan ikinä nähnyt tollasta laitetta @AdeleK , mulla on käytössä BC:n hymynaamatikku:) Ja PregCheckin tikut. Viime kuussa mulla oli käytössä Onestepin tikut, mutta voi luoja ne oli epäselvät. Ei niitä siis enää!

@Tiukuna Me ollaan tällä hetkellä Felicitaksella, alunperin oltiin Väestöliitolla ja siirryttiin sitten olkien mukana Felicitakselle. Olisin ehkä muuten halunnut mennä Ovumialle, kun meidän VL:n lääkäri siirtyi sinne. Hinnat on järkkyjä kaikkialla, Väestöliitto valikoitui silloin siksi, että se oli halvin:whistle:

Meillä esikoinen "maksoi" 1600€ kaikkinensa, onnistui toisella inssillä. Tähän sisältyi lahjasolut, ultraukset ja kaikki muutkin kulut. Mulla on sellainen kutina, että tää toinen tulee kyllä olemaan huomattavasti hinnakkaampi tapaus.

Ja koska meidän lasten saaminen on muutenkin niin aikataulutettua, niin oon aina miettinyt, että haluan alkuvuoden vauvan eli tammikuusta elokuulle (hahhah, ei se elokuu kyllä kovin alkuvuotta ole).

Terve kaikille uusille!:)
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Kiitos! Tällä hetkellä julkisella puolella ei saa hoitoja, kun heteroparit eli täytyy turvautua yksityiseen.. kerran yhdeltä klinikalta kysyin ja heidän arvio oli, että yksi inseminaatio maksaa aina n. 1000€ ja se klinikka oli vielä hieman edullisempi, kun nämä PKS seudulla olevat klinikat, koska heillä kätilöt hoitivat inseminaation. (Tää klinikka tosin sijaitsee Kuopiossa, ettei tää oo vaihtoehto). Henkilökohtaista kokemusta todellisesta hinnasta ei oo tuo oli vain karkea arvio.. Kallista se ainakin on.
Eli siis jos nyt oikein ymmärsin, niin kotona itse bongataan ovulaatiota ja sit klinikalle jossa siirretään tavarat? Onko näissä onnistumis prosentti samaa luokkaa kun ”luomu” menetelmässä? Ja siis yksi siirto on tuo 1000e luokkaa? :eek:Sori hirmu kysely
@Kirjuri ilmeisesti myös samassa tilanteessa ollut/tulee olemaan :)

Tervetuloa uusille!
 
Eli siis jos nyt oikein ymmärsin, niin kotona itse bongataan ovulaatiota ja sit klinikalle jossa siirretään tavarat? Onko näissä onnistumis prosentti samaa luokkaa kun ”luomu” menetelmässä? Ja siis yksi siirto on tuo 1000e luokkaa? :eek:Sori hirmu kysely
@Kirjuri ilmeisesti myös samassa tilanteessa ollut/tulee olemaan :)

Tervetuloa uusille!
Joo kotona tikutellaan ja kun ovis pamahtaa, niin soitto klinikalle ja inssiin joko samana tai seuraavana päivänä. Inssien onnistumisprosentti on muistaakseni 10-15%, onko se sit sama?

Kyllä se aika hintavaa touhua on, jos ei ekalla tai edes tokalla kerralla tärppää:confused: Toki siinä on se ero luomuyrittämiseen, että follia ultrataan ja katotaan, että olosuhteet raskauden alkamiselle on kunnossa. Mulla oli sikäli hyvä tilanne, että mitään lääkkeitä tai muita ei tarvittu, ku se puoli toimii hyvin.
 
Eli siis jos nyt oikein ymmärsin, niin kotona itse bongataan ovulaatiota ja sit klinikalle jossa siirretään tavarat? Onko näissä onnistumis prosentti samaa luokkaa kun ”luomu” menetelmässä? Ja siis yksi siirto on tuo 1000e luokkaa? :eek:Sori hirmu kysely
@Kirjuri ilmeisesti myös samassa tilanteessa ollut/tulee olemaan :)

Tervetuloa uusille!

Mä oon ymmärtänyt, et saattaa olla pikkuisen paremmat (muutaman prosentin) mahdollisuudet raskautua inseminaatiossa, kun luomuna. Tai siis ainakin mun tapauksessa, kun ei oo mitään ongelmaa tavallaan mussa minkä takia se tehdään. Lahjasolut/sperma on kans hyvälaatuista kun se ostetaan.. ja joo ~1000€/ ovulaatio/inseminaatio/ yrityskerta..

Kiertoa ilmeisesti seurataan alkuvaiheessa kiertoa mahdollisesti ultralla ja sit ovulaatio kun tikutetaan nii tosiaan sitten seuraavana päivänä on usein se inssi. En oo tätä tosin koskaan siis vielä kokenut, joten kirjurilla varmasti parempi tieto tästä :)
 
Mä en ajatellut tikuttaa, kun tässä kierrossa en omasta mielestäni ole edes ovuloinut... (n)
Ollaan kyllä talleteltu, et sen puoleen pääsee kyllä testailemaan parin viikon päästä jos oliskin tärpännyt.:barefoot:

miten tommonen laite toimii? Näyttää hauskalta :D

Eli siis laite on vähän kun kuukautiskalenteri (onkohan tää oikee sana:D). Merkitään siis kiertoa ja laite laskee hedelmälliset päivät, pyytää tekemään 10-20 ovulaatiotestiä riippuen omasta kierrosta onko säännöllinen. Näyttää ovulaatiotesteille kolmea vaihtoehtoa low, high tai peak, eli milloin olisi hedelmällisimmät hetket yrittää raskautta. Muistuttelee aina kun testi pitää tehdä ja lopuksi milloin voi tehdä raskaustestin!

Laitan vielä alle linkin YouTube videoon jossa vähän tarkemmin vielä :)

https://m.youtube.com/watch?v=9BP42dICf1I
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Mitä ehkäisyä te naiset käytätte? Tai olette käyttäneet ennen yritystä? Tasoittuuko hormonaalisen ehkäisyn lopettalla hormonit yhtä nopeasti riippumatta onko käyttänyt 10v vai pari vuotta (n)
Meillä pillerit jätetty jo pois, juuri jotta saisi kropan ”järjestykseen” ennen uutta hormoni ryöppyä :ROFLMAO:
 
Mitä ehkäisyä te naiset käytätte? Tai olette käyttäneet ennen yritystä? Tasoittuuko hormonaalisen ehkäisyn lopettalla hormonit yhtä nopeasti riippumatta onko käyttänyt 10v vai pari vuotta (n)
Meillä pillerit jätetty jo pois, juuri jotta saisi kropan ”järjestykseen” ennen uutta hormoni ryöppyä :ROFLMAO:
Mä käytin aikaisemmin kolme vuotta pillereitä ja sen jälkeen menkat palautui tosi nätisti ja ennen yritystä käytin puoli vuotta rengasta, mutta se jouduttiin lopettamaan samoista syistä kuin pillerit aikoinaan. Myös renkaan jälkeen keho pyöritti kiertoa hienosti puolisen vuotta ja sitten alkoi kierrot pidentyä 50 päivään. :cautious: Jokainen keho on erilainen ja reagoi eri tavalla, mutta pääsääntöisesti kai oletetaan, että kaikki alkaisi olla kunnossa viimeistään vuoden kuluttua hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta. Toisilla kuitenkin nappaa heti ensimmäisestä yrityskierrosta ja toiset joutuvat odottamaan ensimmäisiä luomukuukautisia puolikin vuotta. :)
 
Mitä ehkäisyä te naiset käytätte? Tai olette käyttäneet ennen yritystä? Tasoittuuko hormonaalisen ehkäisyn lopettalla hormonit yhtä nopeasti riippumatta onko käyttänyt 10v vai pari vuotta (n)
Meillä pillerit jätetty jo pois, juuri jotta saisi kropan ”järjestykseen” ennen uutta hormoni ryöppyä :ROFLMAO:
Mulla on käytössä laastari. Oon sitä nyt käyttänyt noin vuoden verran, sitä ennen n. kolmen vuoden verran ollut ehkäisystä toiseen seilaamista. Kun tuntui, että mikään ei ollut sopiva. Laastarista oon tykännyt. Oon miettinyt hirveästi just tuota, et uusinko enää reseptiä.. laastarit loppuu elokuussa ja siinä vois sitten sen loppuajan käyttää kondomia ennen kuin aletaan yrittämään.

Vaikeita päätöksiä. Kun toisaalta en ajattele, että täytyisi raskautua tai raskautuisin heti kun ehkäisy lopetettu ja sit toisaalta mietin, et pitäiskö antaa kropan tasaantua ennen kuin aletaan edes yrittämään. Miten muut on meinannut?

Jokatapauksessa ajattelin varata tuohon kesän alkuun gynen ja jutella siellä tästä vauvahaaveesta. Samalla vois tarkistaa, että kaikki on kunnossa.
 

Yhteistyössä