Haaveena vauva 2020

@AdeleK emmä kestä miten cool laite! :DNykyaikana on kyllä niin monia tapoja selvittää ovulaatio. Ja siis toi vaikuttaa vielä niin näppärältä, kun muistutteleekin niin ei tarvii ite muistaa ja miettiä et mitä millon häh :ROFLMAO:

@Amore- Mä söin nyt monta vuotta on/off Cerazette minipillereitä, nyt viimesin oli 6kk putkeen kun niissä ei pidetä tauko viikkoa. Mulla jäi heti menkat pois niiden takia ja nyt kun lopetin helmikuun alussa niiden syömisen niin meni about tasan kk kun tuli taas ekat menkat. :)

ON: Mä olin tänään töissä niiiiiin ”raskaana!” (tai sit mulla alkaa joku noro) :ROFLMAO: Ravasin koko päivän pissalla, mua yökötti kahvi ja oli sellanen paha olo koko ajan. Sitte ku pääsin töistä niin mun teki ihan hirveesti mieli muromysliä?!? joten ajoin kaupan kautta kotiin ja vetäsin niitä ison kulhollisen. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Hyi kamala, mulla oli viime viikolla noro:sick: Toivottavasti sulla @Binky olisi jotain muuta:LOL:

Päätettiin tänään, että tehdään ensimmäinen hoito aikasintaan sittenkin toukokuussa. Huhtikuun ovis osuis pääsiäisen tienoille ja laskettu aikakin olis jo tammikuun alussa:eek: Joten toukokuussa siis! Onpahan aikaa tiputtaa painoa ja nostaa rauta-arvoja.
 
Ikuinenhaaveilija91 / 27 v. / 1. lapsi / toivottavasti pian :D
Heippa!
Eksyin vauvakuumeiluissani tänne ja päätinki samantien liittyä joukkoon :D Oon tosiaan 27 v. ja mies kohta 30 v. Töissä ollaan molemmat ja taloa aletaan rakentaa keväällä. :) Yhessä ollaan oltu reilu 3 vuotta, tunnettu vähän kauemmin. Mulla on ollu vauvakuume niin kauan ku muistan :D Mutta nyt ois elämässä sellanen tilanne, että se vauva vois ihan oikeesti tullakki. Ainakin siis mun mielestä.. Mies haluis siis vielä odottaa ainakin tän vuoden ja rakennusprojektin loppuun ennenku aletaan yrittämään... Ollaan kuitenki yksimielisiä siitä, että halutaan lapsi lähitulevaisuudessa ja lopetan hormonaalisen ehkäisyn nyt huhtikuussa, kun meen kierukan poistoon. Ite en haluis käyttää sitte enää mitään ehkäisyä mutta mies haluais vielä... Oon käyttäny 11 vuotta hormonaalista ehkäisyä, siitä 5 vuotta kierukkaa, minkä aikana oon ollu lähes täysin vuodoton ja ei oo hajuakaan mistään omasta kierrosta. Ahdistaa vähän, että miten se oma hormonitoiminta sieltä lähtee käyntiin, tuleeko jotain ongelmia eteen ja joutuuko raskautumista odotella jopa ehkä vuosia.. Tämän takia en haluais enää ehkästä ollenkaan vaan antaa raskauden tulla jos on tullakseen :) Vinkkejä miten ympäripuhua mies? :D Tai lähinnä saada se innostumaan asiasta nyt eikä vasta ens vuonna :D Rakennusprojektiki ehdittäis saada joka tapauksessa valmiiks vaikka raskautuisinki heti. Mä ilmotin kyllä, että en aio ite käyttää mitään ehkäsyä, että hän saa hoitaa sen sitte itse jos näin tahtoo :D Katotaan nyt, ehkä se kyllästyy siihen kortsuun jo ekan kerran jälkeen, haha :D Mulla olis siis toiveissa kevät/kesä vauva! Onhan tässä siis vielä aikaa toki lämmitellä miestä ja koskaanhan ei tosiaankaan tiedä suodaanko sitä lasta meille edes.
Mitenkäs muilla, ootteko raskautunu nopeastiki ehkäsyn lopetuksen jälkeen? Anteeks hirveen pitkät sepustukset, mutta ihana päästä avaamaan ajatuksiaan jollekki, kun ei oikeen oo sellasta kaveriakaan kelle näitä viittis puhua.
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
@Hipposka näinhän se on, että jokaisen kroppa reagoi eri tavalla. Toiset ovat valmiina heti ja toisten kestää pidempää.
Itse tosin huomannut, että kannattaa ottaa selville miten omalla äidillä nämä asiat ovat menneet. Se ei ole periytyvää, mutta taipumusta voi olla.

@Marilainen tuota myös mietin, että miksi reseptiä uusisin kun kuitenkin ne kohta pois jätän. Meillä myös vauva saa tulla sitten kuin tulee, ei ruveta verenmaku suussa yrittämään.
Tosin tiedän sen myös kokemuksesta, miten helposti se voi todelliseksi yrittämiseksi kun plussaa ei vain näy :(

@Binky toisilla voi tosissaan heti menkat tasaantua, niin yksilöllistä. Tosin vaikka menkat heti olisikin tasaisia, plussa voi silti antaa odotuttaa. Syitä voi olla monia.
Meillä tämä tosissaan kolmas vauva ja yritykset olivat 3kk-1vuosi. Kyllä sitä naivisti ajatteli, kun esikoinen noin nopeasti sai alkunsa niin miksi ei toinenkin. (n)

@Ikuinenhaaveilija91 mielenkiinnosta kysyn, mihin päin alatte rakentamaan? Minkä kokoinen talo ja paljon noin tulee maksamaan? Meillä on myös ollut puhetta talon rakentamisesta, tosin vielä ihan teoriassa :) ja miehellesi juuri tiedoksi, että vauva voi todellakin antaa itseään odotuttaa vaikka heti yrittämään alkaisittekin ;)
 
Heippa!

Tuun kans teidän kanssa haaveileen 2020 vauvasta. Me ollaan miehen kanssa jätetty ehkäisy pois 02/19 ja mennään sillä linjalla, että tulee jos on tullakseen. Ei vielä aleta aktiivisesti yrittämään, mutta ei myöskään estellä millään tavalla :) Mentiin naimisiin viime vuonna, yhdessä oloa takana reilu 7v. Molemmille tämä lapsi olisi esikoinen ja minä oon kärsinyt kroonisesta vauvakuumeesta jo pitkään, asiaa ei helpota se, että lähipiirissä on useita ihania vauvoja :love: Minä oon 25v ja mies 26v. Mies käy töissä ja minä vielä opiskelen.

Hisulius/25/1./ya 2/19
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
Hei! Minäkin voisin jo varuilta siirtyä tänne puolelle, vaikka edelleen vuoden 2019 ryhmässä myös ja periaatteessa vielä mahdollisuus 2019 vuoden vauvaan.

Oon siis 26, mies 27. Yhdessä ollaan olutu 8 vuotta, joista 3 naimisissa. Yritys on alkanut jo 5/17, nyt ollaan ns. Kevyissä lapsettomuus hoidoissa eli letroilla yritetään buustata ovista. Mulla ongelmana erittäin epäsäännöllinen kierto jota myös yritetty primoluteilla tasata pariinkin otteeseen. Yksi keskenmeno viime kesänä mahtuu myös joukkoon.

Täällä puhuttiinkin talon rakennus haaveista, meillä on parhaillaan rakennusprojekti päällä ja varmaan kuukauden sisään päästäänkin muuttamaan uuteen taloon :) Nyt vaan pitäis huoneille saada käyttöä. :ROFLMAO:

Niin joo ja mulla on kp 19/32 ja dpo 0, ovisplussa testattu eilen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Purrri
Hei! Minäkin voisin jo varuilta siirtyä tänne puolelle, vaikka edelleen vuoden 2019 ryhmässä myös ja periaatteessa vielä mahdollisuus 2019 vuoden vauvaan.

Oon siis 26, mies 27. Yhdessä ollaan olutu 8 vuotta, joista 3 naimisissa. Yritys on alkanut jo 5/17, nyt ollaan ns. Kevyissä lapsettomuus hoidoissa eli letroilla yritetään buustata ovista. Mulla ongelmana erittäin epäsäännöllinen kierto jota myös yritetty primoluteilla tasata pariinkin otteeseen. Yksi keskenmeno viime kesänä mahtuu myös joukkoon.

Täällä puhuttiinkin talon rakennus haaveista, meillä on parhaillaan rakennusprojekti päällä ja varmaan kuukauden sisään päästäänkin muuttamaan uuteen taloon :) Nyt vaan pitäis huoneille saada käyttöä. :ROFLMAO:

Niin joo ja mulla on kp 19/32 ja dpo 0, ovisplussa testattu eilen. :)
Saako teilläkin kysyä mistä päin olette, minkä kokoinen talo ja paljon kustansi noin? :)
Tervetuloa tänne mukaan! (y)
 
Saako teilläkin kysyä mistä päin olette, minkä kokoinen talo ja paljon kustansi noin? :)
Tervetuloa tänne mukaan! (y)
Saa toki kysyä. Mehän asutaan Keski-Pohjanmaalla (korvessa :ROFLMAO:) Eli rakentaminen paljon halvempaa kuin kaupunki alueilla, tai niin uskoisin. Tontti meillä oli jo ennestään. Talo on yks kerroksinen hirsitalo jossa 140 neliötä, kolme makuuhuonetta. 240 000 lainaa otettiin ja kyllä kaikki rahat uppoo, viimeisiä töitä viedään ja n. 20 000 jäljellä rahasta. Meillä on timpurina ollut miehen isä ja itse tehty myös tosi paljon, joten ei todellakaan olla maksettu kirvesmiehelle sellaista palkkaa mitä "normaalisti" maksettais. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
@Amore-
Pääkaupunkiseudulle rakennetaan ja paritalo kysessä siis. Kallista puuhaahan tuo on täälläpäin... Mutta rakennutetaan kimpassa toisen pariskunnan kanssa. Mun ja miehen lainaosuus yhteen asuntoon ja tontin puolikkaaseen on lähemmäs 400 000. Asunto tulee olemaan 100 neliötä. Tarkoitus on rakennuttaa tontille vielä toinenki paritalo, joka sitten myydään. Ollaan suunniteltu, että asutaan tuossa pari kolme vuotta ja sitten kun se omakin myydään niin on vähän rahaakin taskussa. Sen jälkeen voikin ehkä alkaa suunnitella sitä unelmataloaan johonki järven rannalle kauas pois pääkaupunkiseudulta ;) :D Minnepäin ootte suunnitellu rakentamista ja minkä kokosta asuntoa? :)
@Persikka123
Voi ihanaa, te ootte jo aivan loppu suoralla ja pääsette pian muuttamaan! Mä en malta pysyä housuissani ja meillä ei oo tontilla työt vielä edes alkanu Saan vielä hetken malttaa... Tästä tulee hyyyvin piiitkä vuosi Ja voi vitsit, pieni ero keskipohjanmaan ja pääkaupunkiseudun hinnoissa, heh
 
@Persikka123 oho miten paljon halvempaa siellä päin rakentaminen on! Oma haave olisi myös asua ”korvessa” :love: hienoa, että lähipiirissä on osaavia käsiä, helpottaa kummasti. Paljon onnea uuteen kotiin!

@Ikuinenhaaveilija91 me myös siis pääkaupunkiseudulta. Valitettavan totta, että täällä päin rakentaminen on törkeän kallista. Hyvä idea tuo toisen paritalon rakentaminen/myyminen, kompensoi vähän lainataakkaa. Meillä suunnitteilla on/oli noin 100-120 neliötä ja ihan omakotitalo. Kovasti hinkuisi enempi maalle, mutta täällä tukiverkko, ystävät, päiväkodit jne niin ei niin vaan maisemaa muuteta.
Ehkä sitten jossain vaiheessa :)
Kovasti myös teille onnea rakennusprojektiin, kun se kunnolla käyntiin pyörähtää.
 
Ikuinenhaaveilija91 / 27 v. / 1. lapsi / toivottavasti pian :D
Heippa!
Eksyin vauvakuumeiluissani tänne ja päätinki samantien liittyä joukkoon :D Oon tosiaan 27 v. ja mies kohta 30 v. Töissä ollaan molemmat ja taloa aletaan rakentaa keväällä. :) Yhessä ollaan oltu reilu 3 vuotta, tunnettu vähän kauemmin. Mulla on ollu vauvakuume niin kauan ku muistan :D Mutta nyt ois elämässä sellanen tilanne, että se vauva vois ihan oikeesti tullakki. Ainakin siis mun mielestä.. Mies haluis siis vielä odottaa ainakin tän vuoden ja rakennusprojektin loppuun ennenku aletaan yrittämään... Ollaan kuitenki yksimielisiä siitä, että halutaan lapsi lähitulevaisuudessa ja lopetan hormonaalisen ehkäisyn nyt huhtikuussa, kun meen kierukan poistoon. Ite en haluis käyttää sitte enää mitään ehkäisyä mutta mies haluais vielä... Oon käyttäny 11 vuotta hormonaalista ehkäisyä, siitä 5 vuotta kierukkaa, minkä aikana oon ollu lähes täysin vuodoton ja ei oo hajuakaan mistään omasta kierrosta. Ahdistaa vähän, että miten se oma hormonitoiminta sieltä lähtee käyntiin, tuleeko jotain ongelmia eteen ja joutuuko raskautumista odotella jopa ehkä vuosia.. Tämän takia en haluais enää ehkästä ollenkaan vaan antaa raskauden tulla jos on tullakseen :) Vinkkejä miten ympäripuhua mies? :D Tai lähinnä saada se innostumaan asiasta nyt eikä vasta ens vuonna :D Rakennusprojektiki ehdittäis saada joka tapauksessa valmiiks vaikka raskautuisinki heti. Mä ilmotin kyllä, että en aio ite käyttää mitään ehkäsyä, että hän saa hoitaa sen sitte itse jos näin tahtoo :D Katotaan nyt, ehkä se kyllästyy siihen kortsuun jo ekan kerran jälkeen, haha :D Mulla olis siis toiveissa kevät/kesä vauva! Onhan tässä siis vielä aikaa toki lämmitellä miestä ja koskaanhan ei tosiaankaan tiedä suodaanko sitä lasta meille edes.
Mitenkäs muilla, ootteko raskautunu nopeastiki ehkäsyn lopetuksen jälkeen? Anteeks hirveen pitkät sepustukset, mutta ihana päästä avaamaan ajatuksiaan jollekki, kun ei oikeen oo sellasta kaveriakaan kelle näitä viittis puhua.
Osaan samaistua tuohon vauvakuumeeseen! Itsellä tuntui vielä pahemmalta se että kun miehellä on jo lapsi edellisestä liitosta, niin tuntui ettei hänellä ollut mikään kiire lisääntyä kun se oma lapsi jo löytyy. Itse väänsin miehelle rautalangasta ettei se ole mitenkään varmaa että kykenen edes saamaan lapsia että ei ole mitään järkeä odottaa vuosia vaan todetaksemme että se juna meni jo. Kierron tasaantumisesta en osaa sanoa kun meillä oli ehkäisynä vain kondomi.
Vaikka miehesi käyttäisi tunnollisesti kondomia (toivottavasti ei ;)) niin saisit ainakin kierron tasaantumaan loppu vuoteen mennssä :) Meillä jätettiin ehkäisy tammikuussa eli nyt on menossa yk 3, joten en ainakaan minä raskautunut heti vaikka olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä ties montako vuotta. Itse kanssa pelkään että jäänkin lapsettomaksi, tiedän että se olisi niin iso kolaus etten tiedä kuinka siitä pääsisin yli koskaan. Tässä kierrossa meillä on miehen kanssa "projekti" jouluvauva :love: Mies innostui myös haaveilemaan kovastikkin jouluvauvasta kun tajusin että jos nyt tässä kierrossa raskautuisin niin saataisiin joulukuussa vauva :rolleyes:
Toivottavasti saat miehesi taipumaan ehkäisyn pois jättämiseen heti kierukan poiston jälkeen :)
 
@Kirjuri Tietkö sama homma jatku tänään, etoi koko päivän töissä. :eek: Joko tää on jotain kiinnitys pahaa oloa tai sitten on tulossa se noro. :ROFLMAO:

@Amore- Mä olin ihan yllättynyt miten nopeesti ne loppupelissä alkoi. Toisaalta hyvä jos normalisoituis kierrot niin sais seurattua ovistakin paremmin. :whistle:

Jotain outoa on kyllä varmasti tekeillä, koska tosiaan on etonut nyt pari päivää tosi paljon aamulla/aamupäivällä ja sitten iltaa kohden helpottaa. Lisäksi mun vatsa turpoaa heti kun syön tai juon ja tuun täyteen tyyliin kahvikupista? :sick: Tämmöstä ei oo ennen tapahtunut. Oon myös tosi herkillä koko ajan ja tissit tuntuu jotenkin vähän raskailta. o_O

Joko mä kuvittelen kaiken tai sitten tää on jotain muuta:barefoot:

Oletteko muuten puhuneet vauva haaveistanne kenellekkään? Mun serkku kyselee koko ajan, mutta en halua puhua vielä asiasta. :)

Niin ja tervetuloa @Hisulius , @Persikka123 & @Ikuinenhaaveilija91 :)
 
@Ikuinenhaaveilija91 ja @Amore- tervetuloa vain tänne maalle sitten joskus!;) Itse täällä aina asuneena, en voisi muuttaa lähellekkään kaupunkia :LOL: Mutta kaikki tyylillään :) Meillä on lähin naapuri 2 km päässä ja kauppaan on se 13 km, tottunut että "yksinään" saa touhuta, toki perhe ja ystävät myös tärkeitä. Rakentamisen kustannuserot on kyllä aika huikeita. Niin ja itse oon kyl kans ihan intopiukeena jo sisustamassa ja uusia huonekaluja ostelemassa, pitäisi vaan tyytyä siihen ajatukseen että ei tarvis ihan kaikkee yrittää kerralla saada sisustettua vaan ajan kanssa (lue rahan kanssa) sitten :ROFLMAO:

@Binky itse olen yrittämisen pitänyt vielä kaikilta salassa, mutta luulen että epäilyjä on monilla, kun niin kauan ollaan yhdessä jo oltu. Itselleni on hiukan raskaita lähipiirin kyselyt mahdollisesta perheen lisäyksestä, enkä halua edes keskustella aiheesta kun tämä yritys on jo pian sen kaksi vuotta kestänyt. (n)
 
@Binky onko sulla mikä kp(kiertopäivä)? Et voisiko olla jotain raskausoiretta ;)
Meillä ei haaveista tiedä kun muutama mun kaveri. Muut saavat sit tietää kun/jos kyytiläinen mukaan saadaan.

Hei te joilla ovulaatiotikut käytössä, mistä olette hommanneet? :)
 
@Binky mä olen kertonut osalle luokkakavereista, koska meiltä on tämän kolmen vuoden aikana jäänyt viisi äitiyslomalle. Sieltä löytyy siis vertaistukea, mutta myös ymmärrystä sille, että vauvaa ei välttämättä heti kuulu. Muille kavereille tai sukulaisille en ole hiiskunut, koska en halua, että asiaa sitten kautta rantain spekuloidaan. Serkkuni, jolla on nyt pieni lapsi on kysellyt, että koskas saavat pikkuserkun, mutta olen vain pyöritellyt silmiäni ja vastaillut ympäripyöreitä. Samoin kuin äidille, sillä taitaa olla mummokuume! :ROFLMAO: Miehen tiedän kertoneen muutamille työkavereille, mutta tuskin muille.

Mulla on pitkästä aikaa kunnolliset menkkajomotukset menossa. Ihan kiva, ehkä olemme hiljalleen pääsemässä takaisin normaaliin kiertoon ja elämänrytmiin. (y)

@Amore- mä olen tilannut Raskauskeijulta, kun tarvitsen suurempia määriä. Sieltä saa settejä joissa on sekä ovulaatio- että raskausliuskoja. Asun myös sen verran pienellä paikkakunnalla, että parempi tilata kotiin kirjekuoressa kuin ostaa kaupasta. :D
 
Viimeksi muokattu:
@Persikka123 täällä kanssa asutaan maalla ja kaupunkiin en halua enään ikinä :LOL: Me ei rakennettu taloa vaan tehtiin vissiin se toinen ääripää ratkaisu ja ostettiin vanha 1860 luvulla rakennettu hirsitalo :) Täälä kanssa pitäisi jokainen huone sisustaa ja remontoida jollain tasolla, joten on joutunut malttamaan mieltään kun ei tuo raha puussa kasva :D
 
Täällä oli vauvakuume aika kadoksissa sitten esikoisen syntymän, ja nytkin se vasta alkaa nousta aaltoillen. Tuo taapero on niin ihana, etten osaa ajatella miten sen saamaa huomiota voisi jakaa toisellekin :D Mutta oishan se aika ihanaa että sillä olis oma pieni sisarus. En hirveän isoksi halua ikäeroa kuitenkaan kasvattaa, vaikka tuntuukin siltä ettei ole vielä mitään kiirettä. Lisäksi myös lapsiluku mietityttää, jos haluttaiskin sitten vielä kolmaskin. Pojan syntyessä olin 28v, kakkosen kohdalla sitten jo ainakin 31-vuotias. En hirveesti haluais vanhentua ennen kakkosta itsekään :LOL:
Sekä tuo ensimmäinen, että sitä edeltänyt keskenmeno sai alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta ilman ehkäisyä. Mulla on tietysti oletus/odotus että niin käy seuraavallakin kerralla, vaikka tiedostan että eihän se ollenkaan välttämättä niin mene. Voidaanhan joutua yrittämään tosi kauankin. Alkuun ajattelin että meillä kestäis kauan tulla raskaaksi, kun lähipiirissä on nähnyt lapsettomuutta.
On tässä onneksi aikaa kasvatella vauvakuumetta sinne loppukesään/syksyyn! Mies on meistä se joka varmemmin haluaa lisää/enemmän lapsia, mutta hän saattaisi mielellään odottaa vähän kauemmin ennen kakkosen yritystä, joten on tässä vähän keskusteltavaakin vielä :D
 
@Binky lupaavan kuulosta oiretta(y) minä en oo kellekkään puhunut vauvahaaveista, eikä vissiin mieskään. Uteluja kyllä tullut siskolta ja miehen sukulaisilta, mutta sanonut vaan että ei ihan vielä.. En viitsi kellekkään siksi kertoa, että en tiedä miten suhtautua kyselyihin että joko jotain tapahtuu tai kytättäisiin mun syömisiä/juomisia:rolleyes: mielellään kerron sitten kun on aihetta:)
@Amore- oon tilannut raskauskeijun sivuilta pc:n ovistikkuja, kuullut niistä hyvää, ja ne on toimineet minulla, niin en oo edes muita kokeillut:)
 
Puukiipijä / 28v/ toinen/ ya 2019

Meillä ensimmäinen syntyi vasta muutama viikko sitten, mutta silti on jo toinen toiveissa. Varsinaisesti ei nyt alussa yritetä, vaikka ilman ehkäisyä mennäänkin. Vauva täysimetyksellä niin raskautuminen aika epätodennäköistä. Toivon kuitenkin, että kierto palautuisi nopeasti, esikoista yritettiin vuosi ja olo oli aika epätoivoinen, kun kiertoni on niin epäsäännöllinen.

Taloista kun oli puhetta, niin meillä on ihan ostettu talo, eikä meistä varmaan olisi omaa rakentamaan. Nykyisellään ja parin lapsenkin kanssa talo olisi ihan sopiva, mutta toiveissa (ainakin mulla, mies vähän epävarma ilmeisesti ainakin tällä hetkellä) monta lasta (ainakin 4, mutta mieluummin enemmän). Sitten tämä jää liian pieneksi. Ei kuitenkaan uskallettu ostaa isompaa, kun itse ainakin pelkäsin, että saadaanko lapsia ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
@Binky onko sulla mikä kp(kiertopäivä)? Et voisiko olla jotain raskausoiretta ;)
Pakko sanoa, että ei mitään hajua :LOL: Mulla tuli menkat ekaa kertaa 6kk jälkeen ja ne loppui 28.2-1.3. Ovulaatiolaskurin mukaan ovis olis ollut 12.3 mutta tosiaan kun ei oo toi kierto vielä tasainen niin en usko että olen edes ovuloinut, saatika raskaana.
Tein tänään testin ja negaa näytti, mutta silti ihmettelen tätä pitkittynyttä pahaa oloa. (n)

Mun serkku kyselee koko ajan koska tehdään mieheni kanssa lapsi, mutta en ole vielä halunnut puhua siitä hänelle enkä kenellekkään muullekkaan. :)
 
Moi, minäkin voisin liittyä tänne. Oon seurannu näitä ketjuja ja semmonen fiilis että vertaistukea tarvii, lähipiirissä on kaikilla lapsia ja koen olevani yksin asian kans ja ikä painaa, ehkä juuri lähipiirin vuoksi kun mun pikkusisaruksia myöten (1&2vuotta nuoremmat) kaikki on jo vähintään reilu kahden vuoden ikäisten lasten vanhempia ja tämän ikäisen koetaan mun sukulaisissa olevan jo ylärajalla ensimmäisen lapsen hankintaan. :unsure:

Elikkä oon syksyllä 29 vuotias ja mun mies on 31, miehellä 6v lapsi ennestään. Söin pillereitä oikeastaan koko ajan n.15vuotiaasta tuohon viime vuoden syyskuun loppuun, pillerit on vaihtunut välillä 3krt ja viimeisimpien aikana menkat oli säännöllisesti.

Toiveena meillä oli jo tälle vuodelle saada perheenlisäys mutta ei näytä kauhean valoisalta. Kierto mulla on melko säännöllinen, lyhyen puoleinen kyllä kun n.24 päivää. Oon seurannu kiertoa Flo -apilla muutaman kuukauden ja nyt edellisen kierron tein ovistestejä ja näyttäisi tuo appi olevan suht luotettava.

Huoli alkaa tulla että onko jokin vikana, puoli vuotta, johon mahtuu useampi kierto kierron lyhyyden vuoksi, ilman mitään tuloksia on toki normaalia mutta minkäpä sitä möröilleen voi.:oops:
TiiuJ / 28v / 1.lapsi / ya 10.2018
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Missä vaiheessa kiertoa sulla on ovulaatio / kuinka pitkäksi jää luteaalivaihe (eli oviksen jälkeen laskettuna päivät menkkojen alkuun). Jos se on normaali ~11 päivää + niin ei huolta sen suhteen.
Puoli vuotta on vielä ihan normaali aika yrittää! Vuoden sisällä n. 80% pareista raskautuu. Tsemppiä!
Ovulaatio kp 10 tai 11 ja luteaalivaihe 13pv. Sitä oon miettinyt että onko mun kierto niin lyhyt että se vaikeuttaa. Lääkäriin meno edessä mahan ongelmien vuoksi niin voi olla että täytyy ottaa siellä puheeksi. Oon herkästi ressaavaa sorttia niin se ei ainakaan auta asiaa parempaan suuntaan.:censored:
 
@Huldaliini
Kiitos tsempeistä! Eiköhän me tämän vuoden aikana päästä tässä vauva-asiassa miehen kanssa yhteisymmärrykseen :D Odotan jo niin innolla että saisin ekat menkat ja pääsisin taas tutustumaan omaan kiertoon! :D Viiteen vuoteen kun ei oo ollu menkkoja niin niitä näköjään voi innolla odottaa :D Toivotaan nyt vaan että se oma hormonitoiminta lähtee hyvin sieltä käyntiin sitten kierukan poiston jälkeen.
Voi ihana kun sun mies innostu jouluvauvasta :D Toivotaan että sellanen teille suotais :)

@TiiuJ
Kuulostaa tutulta. Miehen siskolla on lapsia ja eilen just kyseli että millonkas ne saa serkkuja... Mun mielestä on ylipäätään epäkohteliasta udella keneltäkään vauvoista saati sitten painostaa niitä tekemään. Se on jokaisen parin oma asia ja koskaan ei voi tietää mitä taustalla on. Ja itekin 27 vuotiaana tunnen kans kuinka ikä jo painaa, mutta onhan tässä vuosia vielä ;) Tsemppiä teille, rennoin mielin vaan, se auttaa :)
 

Yhteistyössä