Haaveena vauva 2020

Mä voisin myös liittyä tänne. Tässä kierrossa toki vielä mahdollisuus saada 2019 vauva mutta jotenkin en usko että raskaudun vain "tulee jos on tullakseen" -ajatuksella. Ovulaatiota ajattelin ruveta tikuttamaan seuraavassa kierrossa. Nyt siis kp 16/31 ja flo sovellus ennustaa ovulaatiota kolmen päivän päähän.

Eli Haavejuttu / 21v / 1. lapsi / yk 7
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Milläs fiiliksillä muut täällä vauvaa toivoo ja odottaa? Mulla alkaa olla kuumetta jo melko paljon, tuntuu että lähipiiriin tulee nyt vauvoja kuin paremmissakin synnytystalkoissa. Vähän suorastaan harmittaa, että syksyllä ei tärpännyt kun kovadti yritettiin. Vaikka sit monet asiat ois muuten vaikeutuneet. Noh, asioilla on tapana järjestyä ja mennä just niinkuin pitikin!
Vauvakuume on ollut täällä jo vuosia! Ja pakko myöntää että kyllä itsellä menee joskus hyvinkin ihon alle toisten raskausuutiset. Vasta ystävänpäivänä itkin yöllä miehelle miksi muut saa niitä vauvoja mutta meille sitä ei vaan tule :/ Taisin ystävänpäivänä bongata kolmet vauva-uutiset kaveripiiristä....
Tosiaan näin puolentoista vuoden jälkeen olen jotenkin niin turhautunut jo yrittämiseen ja negatestien tuijotteluun, mutta silti pysyn (tai yritän) positiivisena että kyllä joskus onnistuu! Nyt lääketieteen avulla viimeistään.
 
Voisin myös valmiiksi tulla tänne vaikka tämä ja seuraava kierto vielä aikaa tähän vuoteen :)

Meillä on lapsettomuushoidot käynnissä, kun yritystä melkein 3,5 vuotta takana. Ollaan insseillä menty nyt kesästä asti.

W.we / 26v / esikoinen / ya 11/15

Toivotaan kuitenkin että visiittini täällä jäisi lyhyeksi, kyllä se pikkuhiljaa alkaa olla meidän vuoro :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Purrri
Milläs fiiliksillä muut täällä vauvaa toivoo ja odottaa? Mulla alkaa olla kuumetta jo melko paljon, tuntuu että lähipiiriin tulee nyt vauvoja kuin paremmissakin synnytystalkoissa. Vähän suorastaan harmittaa, että syksyllä ei tärpännyt kun kovadti yritettiin. Vaikka sit monet asiat ois muuten vaikeutuneet. Noh, asioilla on tapana järjestyä ja mennä just niinkuin
Kyllä tää odotus alkaa pikkuhiljaa ahdistaan, vaikka yk "vasta" 8. tai 9. Tänä aikana kaks läheistä kaveria tullut raskaaksi ja tuntuu muutenkin että bongaan pelkkiä raskausuutisia ja raskausmahoja kaikkialla:LOL: Noiden ystävien uutisista oon tietysti onnellinen:love:
 
@amadecasa Jännittynein fiiliksin odottelen huhtikuun puoltaväliä ja yrityksen aloitusta, aika tuntuu kuluvan niin hitaasti.. hormonaalisesta ehkäisystä luovuin jo pari vuotta sitten ja kierrot on olleet siitä lähtien säännölliset. Foolihappoa olen syönyt vuodenvaihteesta asti ja aloitin myös säännöllisen joogaamisen/jumpan, jotta sekä keho että mieli olisivat suht hyvässä kunnossa. Toivotaan, että se edesauttaisi raskautumista :)

Kurjaa, ettei teidän yritys syksyllä tuottanut tulosta. Kiva kuitenkin, että saatte työasioita edistettyä, ja voitkin sitten toivon mukaan jäädä hyvillä mielin äitiyslomalle ensi vuoden puolella :)

@AdeleK Ymmärrän hyvin, että muiden vauvauutiset kirpaisee 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen :/ Toivotaan kovasti, että tekin pian saatte jakaa ihania uutisia lähipiirille :)
 
@amadecasa Jännittynein fiiliksin odottelen huhtikuun puoltaväliä ja yrityksen aloitusta, aika tuntuu kuluvan niin hitaasti.. hormonaalisesta ehkäisystä luovuin jo pari vuotta sitten ja kierrot on olleet siitä lähtien säännölliset. Foolihappoa olen syönyt vuodenvaihteesta asti ja aloitin myös säännöllisen joogaamisen/jumpan, jotta sekä keho että mieli olisivat suht hyvässä kunnossa. Toivotaan, että se edesauttaisi raskautumista :)

Kurjaa, ettei teidän yritys syksyllä tuottanut tulosta. Kiva kuitenkin, että saatte työasioita edistettyä, ja voitkin sitten toivon mukaan jäädä hyvillä mielin äitiyslomalle ensi vuoden puolella :)
Meilläkin aktivoitumisen aikatauluna tuo huhtikuun puoliväli, tai siis mulla :D Mies on ilmoittanut että haluaisi vauvan ja että hänelle käy koska tahansa, mieluummin aiemmin kuin myöhemmin, ettei ikäero esikoiseen kasvaisi liian suureksi.

Mulla on nyt pari viimeistä kiertoa olleet harmittavan epäsäännölliset, viimeksi reilusti yli 50 päivää (normaalisti noin 35), ja nytkin ovulaatio taitaa oireettomuudesta päätellen olla pahasti myöhässä. Toivottavasti tää ei ole merkki mistään isommasta häikästä, pelkkää stressiä vaan. Stressinpoistoon olen koittanut monenlaista, meditaatiota ja muuta vastaavaa. Ruokavaliosta olen karsinut turhia herkutteluita, mutta yrittänyt pysyä kuitenkin sallivana ja armollisena itseäni kohtaan. Painoa vois olla reilusti vähemmänkin, mutta kitukuureille en ala enää ikinä.

Kevätvauva ois ihan kaikista ihanin, esikoinenkin on syntynyt keväällä ja se oli niin ihanaa aikaa. Harmillisesti noista aikatauluista ei kauheasti pysty itse päättämään. Toivottavasti tällä kertaa kuitenkin tärppäis kohtuullisessa ajassa ja ilman ongelmia. Onko muilla ajatuksia vuodenaikojen suhteen? Ainakin muutamat kertoivat yrityksen alkavan tietyssä kuussa, onko siihen syynä vauvan toivottu syntymäaika, vai joku muu?
 
@amadecasa Mä ajattelin ensin että tahdon kevät- tai syysvauvan. Syynä se että pääsisi heti ulkoilemaan kun ei olisi pakkasta, ei tarvitsisi ostaa itselleen uusia toppavaatteita (koska vauvamaha ei tietenkään nykyisiin mahtuisi :LOL:) ja en myöskään haluaisi olla viimeisillään raskaana kesän helteissä. Pillerit lopetin siis elokuussa ja tottakai oletus oli että heti tärppää mutta nyt mennään jo yk 7 puolessa välissä. Jos olisi tärppi käynyt heti niin olisi juurikin tullut kevätvauva.

Mutta loppupeleissä ei ole mitään väliä mihin vuodenaikaan syntyy - kunhan syntyy :D
 
Mun mielestä ei kanssa vuodenajalla väliä, kunhan tulee joskus! :) Aikanaan haaveilin jouluvauvasta, rakastan joulua! Olisi ollut ihana tuoksutella vielä omaa pientä käärylettä joulupyhinä... Itse olen kesän lapsi, mies taas syntynyt muutama päivä ennen jouluaattoa :D
Meillä aikanaan päätettiin yrityksen aloituskuukausi sillä perusteella, että olimme valmistuneet molemmat koulusta ja olimme naimisissa :whistle: Mieheni halusi odottaa papin aameneen saakka ennen kuin aloitimme yrityksen.
 
Meillekin sopii kaikki vuodenajat ensi vuoden puolella :) ollaan odoteltu yrityksen aloittamisen kanssa lähinnä siksi, ettei alkuraskauden mahdolliset pahoinvoinnit ja väsymykset osuisi juuri tähän kevään kiireisimpään aikaan. Olisi myös kiva ehtiä saattamaan syksyn projektit loppuun joulukuussa ja jäädä siitä sitten aikanaan äitiysvapaalle, toivon mukaan jo vuoden alusta tai kevään aikana. Mutta kuten sanottu, tätähän voi suunnitella mielin määrin, mutta todellisuus voi olla täysin toisenlainen. Katsotaan, kuinka käy :)
 
Hei.
Tuun tänne kans jo esittäytyyn. Tän vuoden ketjussa oon harvakseltaan kirjotellu, mutta lukenut säännöllisesti.
Meillä yritys alkoi 1/18 ja tokasta kierrosta tulin raskaaksi (3/18plussa), se todettiin pian keskenmenneeksi, mutta testi ei haalistunut ollenkaan ja aina vaan oli vuotoakin. 4/18(loppukuusta) todettiin, että onkin kohdunulkoinen ja siihen solusalpaajaa hoidoksi ja ehkäisypakkoa kuukausi, joka loppui siis 25.5. ja silloin päätettiin, että laitetaan yritys jäihin hetkeksi. 9/18 yritys alkoi uudestaan ja nyt yk7 menossa ja piinapäivät. Usko meinaa loppua kun uutta plussaa ei näy. Painoa olen pudottanut puolessa vuodessa 10kg, lopettanut tupakoinnin, alkanut liikkumaan säännöllisesti ja syömään terveellisemmin. Tupakoinnin lopetuksen jälkeen eli uudesta vuodesta alkaen paino on pysynyt samana ja en ole edes jaksanut laihduttaa vaan keskittynyt liikuntaan ja sallinut vapaan syömisen:ROFLMAO:
Esikoinen meillä toiveissa siis ja ikää minulla 25v (kesällä 26) mies pari vuotta nuorempi.
Tän kuun lopussa olisi lääkäri aika muissa asioissa, mutta ajattelin ottaa tämän raskaustoive ja yritysasian esiin myös ja kysyä mahdollisuutta aukiolotutkimukseen ja gyneen julkisella puolella, ettei kohdunulkoinen vaan ole tukkinut mitään...
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Mä voisin myös siirtyä jo tänne myös, hei siis vaan kaikille!

Meidän yksikössä mies on 30-vuotias ja minä 25. Tunnettu ollaan viisi vuotta, joista reilu vuosi oltu yksissä. Molemmille lapsi olisi ensimmäinen ja toivottu. Toukokuussa jätettiin rengas pois (muista syistä) ja elokuussa todettiin, että pieni saa tulla jos on tullakseen. Rennolla meiningillä ollaan pupuiltu, kun pienellä ei vielä kiirettä kuitenkaan ole. Tasainen kierto meni jostakin syystä syksyllä sekaisin ja tällä hetkellä syön keltarauhasta, jotta ne saataisiin jälleen jonkinlaiseen rotiin.
Opintojeni vuoksi ollaan eletty etäsuhteessa, mutta ensi kuussa pääsen viimein viemään viimeisetkin tavarat yhteiseen kotiin ja valmistun vuoden lopussa. Remppaa ollaan talossa kovasti tehty ja vähitellen alkaisi kakkosmakkarikin olla valmis. Enää puuttuisi se pieni tuhisija sieltä. :love:

Hipposka, 25, (mies 30).......................ya 8/18, tjot
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Moikka!

Mäkin voisin tänne ilmottautua mukaan:)

Tällä hetkellä juuri selviydyn kohdunulkoisesta, tänään vielä hcg 170 eli varmaan vielä pari kk menee ennen kuin kierto normalisoituu ja päästään yrittämään uudelleen:unsure: tää oli jo toinen kohdunulkoinen kahden vuoden sisällä.. sovittiin miehen kanssa että jos seuraava eksyy väärään paikkaan lopetetaan yrittäminen:unsure: toiveissa siis vauva vuodelle 2020:)

Eli siis mä oon 34 ja mies 38, meillä on jo 5 lasta ja tää 6 ois meidän iltatähti:love:aiemmat lapset ovat syntyneet 04,05,07,09 ja 11.
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Tervetuloa mukaan @Kirjuri. Oletko siis vähän aikaa sitten lopettanut esikoisen imettämisen? :) Teillähän on sitten ollut pitkä imetystaival kun esikko kohta kahden vanha (y)
Joo, imetys loppu meillä muutama viikko sitten:) Kipuilin asian kanssa mielettömästi, koska en olisi välttämättä vielä halunnut lopettaa. Toisaalta lopetus sujui lapsen puolelta melko kivuttomasti, joten ehkä me oltiin valmiita.

@Tiukuna Jee, mukavaa, että tänne on löytänyt toinenkin sateenkaariedustaja Se on aina niin toisenlainen rumba sen klinikan kanssa.. Meinasitteko mennä klinikalle?

@elisapetteri Multa myös mitattiin ferritiini, se oli 27. Lapsettomuuslääkäri ei ollut siitä kovin huolissaan, määräsi 100mg Obsidania joka toinen päivä. Luin sitten myöhemmin tuon saman arvon ja olen vedellyt nyt 100mg päivittäin.

Mulla vauvakuume kasvaa koko ajan, etenkin nyt, kun lopetettiin imetys. Tuntuu myös siltä, että kaikki ympärillä raskautuu tai odottaa. Tätä ennen olen vain tiennyt, että haluan toisen ilman suurempia tunteita. Mutta nyt kutkuttaa samalla tavalla kuin ennen esikoista

Vähän jännittää, kun viime kierrossa en saanu ihan kunnollista plussaa ovistesteihin. Nyt tilasin toisen merkkisiä ja toivon, että ne olis selkeämmät. Huomenna ehkä voisi olla plussan aika, saas nähä.

Sellanen romaani! Täytyy selkeästi käydä useammin täällä
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Milläs fiiliksillä muut täällä vauvaa toivoo ja odottaa? Mulla alkaa olla kuumetta jo melko paljon, tuntuu että lähipiiriin tulee nyt vauvoja kuin paremmissakin synnytystalkoissa. Vähän suorastaan harmittaa, että syksyllä ei tärpännyt kun kovadti yritettiin. Vaikka sit monet asiat ois muuten vaikeutuneet. Noh, asioilla on tapana järjestyä ja mennä just niinkuin pitikin!


No vielä on hyvä fiilis kun ei mitään hampaat irvessä yritetä :p Mutta olen niin kovin skeptinen kun lähipiirissä on paljon lapsettomuutta ja itselläni entisessä suhteessa yksi keskenmeno (nykyään voi jo sanoa että onneksi). Mies on tosi rennoin mielin, kumpa osaisi itsekin yhtä rennosti. Ehkä tämä on joku itsesuojelujuttu, että haluaa olla skeptinen niin jos saisikin yllättyä eikä pettyä. Noh, eiköhän sellanen nyytti meille tule jos niin on tarkoitettu :)

Mä koen että tälleen 31v alan olemaan jo iällä. Mites muut, koetteko että ikänne on hyvä ikä tehtailla?

*edit muokkasin vähän sanajärjestystä kun näytti hölmölle tuo yks lause.
 
Masu90 / 29v / kolmas / ya 02/19
Ehkäisy jätettiin pois 12/18 ajatuksella kolmas saa tulla. Edelliset lapset 07/11 ja 04/13
Voisin myös tulla tälle puolelle jo, vaikka nyt vasta kp 10 menossa ja ovulaatio kipujen ja tiputtelun mukaan ois nyt, mutta kivut on nyt tosi voimakkaat niin ettei peitonheilutus kiinnosta kyllä yhtään. Toiseks miehen kanssa taas aiheesta jutelleensa hän tajusi että jos nyt tärppäisikin tulisi joulukuu hänestä liian nopeasti, eli parempi pitää nyt jalat ristissä vaan.

Lääkäriinkin pitäis saada varattua uusi aika niiden peruttua edellisen, jotta selviäis onko erittäin runsaille ja kivuliaille kuukautisille jotain syytä + ovis kivut pahentunut joka kierto.
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Moikka!

Mä voisin kanssa liittyä tänne, kun hetken tätä ryhmää jo seuraillut. :)

Mä olen juuri täyttänyt 27 ja mies 33, miehellä entuudestaan jo tytär joka valitettavasti asuu toisessa maassa eikä sen takia näe tytärtään oikeastaan koskaan. :(

Ollaan juuri muutettu yhteen, mutta lapsesta ollaan puhuttu jo hetken aikaa. Mä en ole koskaan halunnut lapsia, mutta jostain ihmeestä mulle on kehittynyt näin ”vanhemmiten” hirveä pesänrakennusvietti ja vauvakuume.

Oon syönyt minipillereitä on/off monta vuotta, mutta nyt helmikuun alusta jätin ne pois ja ekat menkatkin tuli puolen vuoden tauon jälkeen. Itseasiassa pitäisi laskurin mukaan olla tänään ovis vaikka ei kyllä mitään oireita ole. (n)

Virallisesti me ei olla mitään vauvan yrittämistä aloitettu, koska miehen uskonnon mukaan pitäisi olla naimisissa ennenkuin alkaa tekemään lapsia, mutta ei me myöskään sen tulemista mitenkään estellä ja molemmat kovasti vauvaa toivoo. :love:
 
tikutteleeko täällä moni ovista? Mulla on ollu monelta merkiltä testissä ovistikut, mutta nyt tuhlasin tälläiseen Clearbluen ”laitteeseen”. Kohta pääsen testailemaan millainen tämä on käytössä! Löytyykö kenties juuri tällästä keltään muulta?
Tietty olen varautunut siihen ettei PCOS’n takia saa tikutettua oikein ovista, tai testit näyttävät väärää...

https://aijaa.com/yirYXq
 

Yhteistyössä