Haaveena vauva 2020

Nyt tuikkii tuonne oikealle puolen aika alas, sillain hentoisesti. Edelleen vähän sellainen pienen pieni huono olo. Näistäkään ei uskalla innostua, kun yks kierto oksensin viikon ajan ennen menkkoja ja sekään mitään tarkoittanu :ROFLMAO:
Nopeasti kyllä on aika mennyt, kun nyt jo dpo8. Eipä oo koskaan aiemmin mennyt päivät näin nopeasti :) Saas nähdä alkaako päivät kohta matelee, ku ei töihinkään tarvii raahautua :cautious:
 
Mustakin menny nopeasti, mulla on melko lyhyet kierrot niin mun mielestä kierrot menee aina tosi nopeasti ja aina sitä huomaa olevansa uudessa kierrossa. Pisin luonnollinen kierto mulla on tässä yrityksen aikana ollu 26 pv ja lyhin 19 pv. Yleensä on siinä 23-24 pv.

Tsemppiä @Kasikuus ❤, voisko olla vaan ihan vatsatautia kun eiks tota oksentelua/huonoa oloa oo nyt pari päivää jo kestänyt? Raskausoireet tuskin alkaisi vielä näin aikaisilla dpopäivillä niin kuin sanoitkin... Mut toivotaan siitä huolimatta ettei ainakaa ois pms oireita vaan jotain ois tarttunut matkaan nyt :) Ainakin toi vatsan nippailu vois olla lupaavaa.

Mulla ei ole oviksen jälkeen ollu mitään mahatuntemuksia, ei pienintäkään. Rinnat edelleen todella kipeet, ihan kävellessäkin sattuvat ja tuntuvat raskailta. Mitään muita tuntemuksia ei nyt ole. Kauhulla odotan päänsärkyä joka lähes joka loppukierrossa tulee, siitä tiedän viimeistään ettei ole tärpännyt. Viime kierto oli tosin eka jossa pääkipua ei tullut ja menkat tuli siitä huolimatta ihan ajallaan dpo 13. Ei näistä tiiä, ihmettä toivotaan edelleen. Ja vaikka ei toiveet oo mulla enää moneen kuukauteen korkealla olleet, onhan ne menkat pettymys joka kerta.

@Lilmi89 mulla ei ole aiemmissa raskauksissa (3 kpl joista yksi meni kesken) ollu mitään kiinnittymisoireita, eikä kiinnittymisvuotoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Mulla oli dpo 5 ihan hirvee kramppi kohdun seudulla, mut luulen, että kiinnittyminen tapahtui kuitenkin vasta dpo 9, kun silloin lämmöt notkahti alas ja dpo 10 iltapäivällä tuli testiin haamu. Dpo 9 ei mitään vatsatuntemuksia eikä vuotoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
@Pampula3 Joo enemmänkin mä nyt uskon siihen, että mun kroppa on vaan kovilla treenien aloituksesta, kun ei pariin vuoteen ole kauheasti mitään tehnyt ja heti alkuun vedin itteni tosi piippuun. Sen treenin jälkeen tää huonovointisuus alkoi :(
Ystävä alko oksentaa dpo4 päivittäin yhdessä raskaudessa, mut ite oon kyl sitä mieltä ollut aina, että ennen kiinnittymistä ei raskausoireita voi olla.
Siksi oon aika rennoin fiiliksin, kun oikea rinta taas kertoo alkavista menkoista :devil:
 
@Kasikuus rintojen arkuutta on ollu aiemmissakin kierroissa eikä ole valitettavasti tarkoittanut mitään. Tarkalleen en muista onko ollut just tälläistä ja näin pitkään (oviksesta asti koko ajan lisää kipeytyneet) mut muistelisin et ainakin parissa kierrossa on kyllä ollu ja sit kun kipu loppuu niin tietää menkkojen lähestymistä. Kuopuksen alkuraskaudessa oli juurikin tällä tavalla kipeät, mut kipu alkoi muistaakseni siinä pari päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää vasta. Tosiaan kovin tarkasti en muista ja mitään en oo muistiin kirjannu koko yrityksen aikana. Oviksen ja menkat kirjaan kyl nykyään älykellon sovellukseen. Jokatapauksessa, en usko et tällä(kään) kertaa rintojen arkuus viittaisi raskauteen. Mut oishan se ihana yllätys jos vihdoin oiskin tärpänny.
 
@Pampula3 Niin muistelinkin, et arkuutta oli ollut aiemminkin ja virheellisesti kirjoitin tuonne kysymykseen jos, kun piti kirjoittaa että kun oli arkuutta :p Jospa nyt ois hyvä merkki ja arkuus ei häviä :) Mulla on ollut yrityksen aikana vain yksi kierto, jossa rinnat oli pari pvä raskaat ja turvonneet 8pvä ennen menkkoja (sillon myös oksensin viikon) ja sitä odotan joka kierrossa uudestaan, koska tää kipu mikä oikeassa rinnassa taaskin on, ni merkkaa vaan menkkoja :( Ja heti kun kipu lakkaa, ni menee 1-2pvä et menkat alkaa.
Jospa sit ens vuoden alkuun tärppäis ❤
 
Pahoittelut kaikille negan testanneille! <3 onneksi toivoa on niin kauan, kun vuotoa ei näy. Itsellä on edellisissä odotuksissa haamulaiset tullut tikkuun vasta lähempänä oletettua menkkojen alkua tai vasta jälkeen. Hätähousuna olen testaillut aika monta testiä jo hyvissä ajoin ennen kierron loppua.


muistan ihan ensimmäistä lasta haaveillessa, noin viikko ovulaation jälkeen tuli sellainen tunne alavatsalle, kuin olisi mennyt alavatsa maitohapoille. Olin pitämässä töissä raporttia ja piti ihan hiljentyä hetkeksi, kun oli niin kumma tunne. Ilmeisesti on ollut jotain kinnittymiseen liittyvää. Siitä koin viikon päästä tein testin, joka oli positiivinen. Tiedä sitten oliko siihen liittyvää, mutta näin oletin. Olin melko varma sen jälkeen, jotta on raskaana. Muidenkin kohdalla on ollut sellainen oudon varma tunne positiivisesta testistä. Lisäksi on tullut sellaisia yhtäkkisiä epätodellisia tunteita päässä aina ennen plussaa. Viimeisimmän odotuksessa ennen plussaa miehen ääni tuntui menevän päänläpi ja säikähdin onko päässä jotain vialla.

mutta joo, vielä pitäisi viikko jaksaa, todennäköisesti en malta odottaa kierron loppuun asti testailua, jos vanhat merkit paikkaansa pitää. :LOL:
 
Onks täällä vielä monia muita, joilla tosi pitkät kierrot syystä tai toisesta. Mietin, kun tosiaan nyt mennään jo 10 päivää yli mun pisimmänkin kierron ikinä ja testit koko ajan negaa. Että onko silti normaalia tai oikeastaan, että voiko saada jotain vihiä mihin tämä pitkä kierto liittyy tai mitä kropassa tapahtuu tällä hetkellä, kun rinnat ja etenkin nännit olleet jo kaksi viikkoa todella arat ja jotenkin eri näköiset kuin yleensä, laajemmat ehkä. Viime viikko oli kovaa alavatsajuilintaa mutta nyt pääsiäisenä ei ole ollut mitään. Vähän etova olo oli viikolla koko ajan, mutta nyt sitäkään ei ole ollut. Mieli hyvä (koska oon niin toiveikas raskauden suhteen kun menkat ei ole tulleet. vaikka järki tietääkin että edellisestä talletuksesta pian 3 viikkoa ja näkyisi hän se jo jos olisi tärpännyt..) vähän ajatuksenvirtaa tämä tekstini nyt. Mutta mietin vaan mitä kehossa tapahtuu kun rinnat oireilee toista viikkoa mutta juuri muuta ei. Vai tapahtuuko kehossa mitään :D onneksi ensi viikolla pääsee verikokeisiin...
 
Täällä tuli joku hetkellinen romahdus. Pyysin miestä halaamaan ja kyyneleet alko valumaan ihan urakalla ja itkin miehelle, että miksi vauva odotuttaa näin kauan :( Mies lohdutti ja sanoi, että se odottaa meidän yhteistä uutta kotia, johon on helppo syntyä, eikä keskelle rakentamista ❤ Hänelläkin ottaa koville, kun ei tiedä löytyykö vika hänestä vai onko meillä vain niin huono tuuri, että ei tartu matkaan mukaan. Se rento fiilis katos ihan yht'äkkiä ja pms-oireet näköjään taas nostaa päätään :(
 
Täällä tuli joku hetkellinen romahdus. Pyysin miestä halaamaan ja kyyneleet alko valumaan ihan urakalla ja itkin miehelle, että miksi vauva odotuttaa näin kauan Mies lohdutti ja sanoi, että se odottaa meidän yhteistä uutta kotia, johon on helppo syntyä, eikä keskelle rakentamista Hänelläkin ottaa koville, kun ei tiedä löytyykö vika hänestä vai onko meillä vain niin huono tuuri, että ei tartu matkaan mukaan. Se rento fiilis katos ihan yht'äkkiä ja pms-oireet näköjään taas nostaa päätään
Tsempit sinne! :confused:
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
@Helmiii Tuo rintojen oireilu on kyllä jännä, kun noin kauan kestää ja testit huutaa negaa Olisipa jo pian ne verikokeet, niin pääset epätietoisuudesta eroon.
Sulla on kyllä ollut tosiaan piinaviikot meneillään!
No niinpä! Siksi aloinkin pohtia, mitä kehossa nyt tapahtuu jos oletetaan että en ole raskaana. Koska kierto lähtee alusta ja ovulastiota voi odottaa, vasta sitten kun joku tyhjennysvuoto on tullut vai. On nää kyllä olleet piinallisia päiviä ja viikkoja, todella :D koko ajan vaan odottaa uutta aamua jolloin voi tehdä testin ja saada muka jonkun muun tuloksen kun negan. Odotetaan että kevät tulee mutta lunta vaa tupruttaa enemmän kun talvikuukausina yhteensä. Ja odotetaan että korona menisi ohi ja normaali elämä palaisi seudulle.

Ihan tosi kummallista. Vähän kun olisi kuplassa eikä oikein pysty elää 100% kun kaikkea tällaista odottamista. Vaikka oikeastihan elämä on nyt. Saitteko kiinni mitä tarkoitan. Piinallista.
 
@LaTiLa mä en ihan 40 lähene vielä mutta kohta 35 täynnä. Uskon että olen tässä ryhmässä keskivertoa vanhempi. :)

@Helmiii mulla on ollut pitkä epäsäännöllinen kierto. Nyt oli varmaan lähes vuoden kierto 30-34 päivää, mutta viime kierto oli 48 päivää. Oon kyllä tullut raskaaksi 50 päivän kierroillakin, koska mulla ovulaatio tapahtuu pitkässäkin kierrossa. :)
 
@Kasikuus eli teistä kummastakaan ei löydy vikaa? On se kyllä jännä ettei silti tärppää! :cry:Onko sulla joka kierrossa kunnon ovislimat, vai merkkaako ovis sitä ruskeaa vuotoa? Jännä homma muuten, mulla jomottelee kainaloa edelleen, joku muhkura siellä tuntuu.
 
Me tänään keskusteltiin että pitäskö ottaa ihan ovis digit tai jopa ihan hedelmällisyys monitori käyttöön. Monitori lupailee aika kovia onnistumis prosentteja niin alkoi kiinnostaa. Eikä tarvis arvuutella viivoja tai lämpöjä.
Miehestä näkyi että pettymys oli taas suuri negasta, jopa enempi kun minusta?!? :unsure:
En siis kertonut että tein testiä vaan se kyl ite muisti et tänään tehään ja kysyi kun töistä pääsi. Mut ei tää enään oo samanlaista kun projektin alussa, täynnä oltiin intoa ja jännitystä ja yhdessä tehtiin kaikkia testejä, se ilo ja into on kadonnut valitettavasti:(
En tiiä oonko jo niin tottun noihin negoihin ja pettymyksiin, etukäteen oli tästäkin ajatus jo tulevasta negasta kun viime kierron kaikki mahdolliset oireet ja ajatus plussasta toivatkin kaameen romahduksen ja itkun kun testi olikin nega. Jännä on tää naisen mieli.
Katselin jo valmiiksi seuraavan kierron la. 21.1.2021, sitä kohti mennään siis ja jälleen kaikki keinot käyttöön (y)
Silti me vaan jaksetaan yrittää kierto toisensa jälkeen että se maailman paras asia toteutuis vielä meillekin :love:
Menipä romaaniks, ja tunteiluks, ehkä se on tää viini, tai tää ajankohta, vuosi ekasta keskenmenosta, niin taitaa syystäkin mennä vähän tunteisiin:cry:
 
Tsemppiä paljon kaikille ❤

Tunnen usein samanlaisia surun tunteita kuin @Kasikuus ja @Alinna86. Vaikea ymmärtää miksi kestää. Tai eikö vauvaa saada enää koskaan. Sekin vaihtoehto alkaa näyttää omalla kohdalla ihan realistiselta. Joku aiemmin kyselikin ikää, mä täytin juuri tänä vuonna 35. Kaikki kierrossa menee oppikirjan mukaan, mut ilman tulosta. Kaikki lapsettomuustutkimukset on tehty. Ja ainut pitkää yrityaikaa selittävä tekijä meillä on mun iän tuoma hedelmällisyyden lasku. Kuitenkin niin että lääkärin mielestä raskaaksitulo pitäisi olla vielä hyvinkin mahdollista. Kaikillahan se laskee 30 ikävuodesta alkaen, mutta hyvin yksilölliseen tahtiin. Mutta mulla hedelmällisyyden laskua siis oli selkeästi havaittavissa munasolujen määrässä ja ilmeisestikin sitten myös laadussa. Hormoonitoiminnasta tai muussa ei tutkitusti ole vikaa, eikä miehessä. Tai onko sitten vain myös huonoa tuuria meilläkin... Kun ei tiedä. Raskasta on yrittää kuukaudesta toiseen ilman takeita onnistumisesta. Nyt kun hoidotkin koronan vuoksi yllättäen lykkääntyi. Toivotaan parasta, meille kaikille plussaa odottaville ❤

@Helmiii mä lopetin aikoinaan pillerit niin että ehdin käyttää niitä n. 8 vuotta. Kropalla meni kauan aikaa saada oma hormionitoiminta käynnistymään, ensimmäiset menkat alkoi vasta 9 kk kuluttua pillereiden lopettamisesta. Muistan että sillon oli useinkin rintojen arkuutta ja varsinkin menkkakipuja, mutta menkkoja ei vaan kuulunut. Muistan tarkasti miten jo hiihtolomalla kuljin side pikkuhousuisdsa koska olin varma et menkat alkaa milloin tahansa. Ja lopulta ne kuitenkin alkoi vasta kesällä. Eli siis mietin vaan, että voisko sullakin hormoonitoiminta siellä jotenkin aiheuttaa noita oireita. No, toivottavasti verikokeista selviäis jotain. Jos et oo raskaana nii keltarauhashormoonikuurilla saa uuden kierron alulle ja sitten siinä kierrossa vois olla järkevää seurata ultralla ja verikokein että ovuloitko.

Huh tulipas pitkä viesti, sori :D
 
Joo alan nyt hoitaa tätä asiaa kyllä. Mulla ikää 30v, ja kun yritystä tulee täyteen vuosi, varmaan koronan jälkeen ottavatkin asian tarkempaan syyniin ja mahdolliseen hoitoon. Huomenna soitan verikokeisiin lähetteen, jotta saan varmuuden raskaus hormonin suhteen. Sitten jonkun gynen vastaanotolle, eikö vain? Viime yönä mulla iski ihan tosi kovat menkkakrampit. Olin varma siinä tuskassa että nyt vuoto alkoi. Ihan hullun kipeät ja toistui tunnin välein pitkin yötä.

En siis testannut tänään kun istunut yön vessassa. Mutta vuoto ei ole alkanut ja alavatsa nyt väsyneen tuntuinen yön jäljiltä :( mikähän taas on meneillään.

Kiitos @Pampula3 vastauksestasi. Tuli siitä oli, että gynellä käynti voisi olla seuraava askel minulle

Ja @Wanti lohdullista kuulla että pitkälläkin kierrolla voi raskautua. Tuollainen 30-35pvää olisi ihan passeli kierto. Joskus ajattelin että sekin on jo viikkoa tavallista pidempi. Mutta olisinpa silloin tiennyt et suunta on kohti näitä yli 40 ja yli 50 vrk kiertoja :'D
 
Viimeksi muokattu:
  • Vau!
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89 ja minttuni
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

13.4.2020

Nimi Kiertopäivä

Mandariinilohko.......kp 42/xx
Masu90............................kp 40/27-30
Krippis..............................kp 37/22-24
BonBon88.....................kp 36/30-32
Amadecasa.................kp 34/34-55
Keltasirkku-.................kp 30/28-32
Nieve30..........................kp 28/29
Loree................................kp 28/23-28
Wanti................................kp 28/30-48
Alinna86.........................kp 25/28
Kasikuus........................kp 22/27-28
Jjenn................................kp 22/30-31
Futurmama.................kp 22/29-34
Pampula3.....................kp 21/21-26
Hipposka......................kp 20/30
LaTiLa..............................kp 20/27
Brunet82.......................kp 18/26-28
Shibali...............................kp 18/23-28
Ilona Eloisa...................kp 16/28

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Alinna86.................................dpo 13
Loree........................................dpo 13
Kasikuus.................................dpo 9
Pampula3.............................dpo 9
Wanti........................................dpo 7
LaTiLa.......................................dpo 6

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alinna86

Yhteistyössä