Haaveena vauva 2020

@Titi-Love samanlaisia ajatuksia täälläkin. Täytän 30v ja esikoista yritetty reilu vuosi. Olisi pitänyt aloittaa aiemmin, mutta puoliso ei ollut valmis. Minä olen puhunut viitisen vuotta asiasta. Ja surettaa, kun hoitojen alku lykkääntyy nyt tämän koronan takia. On tullut paljon kokattua, leivottua, siivottua, jumpattua, lenkillä käytyä jne. Perusjuttuja. Olen tehnyt hengitysharjoituksia ja kuunnellut musiikkia, tehnyt käsitöitä. Mutta kyllähän tässä mökkihöperöksi tulee, eikä yhtään auta tämä kova vauvakuume. Oisko tuossa listassa jotain, mitä voisitte kotona puuhailla? ❤

@Korallikala tämäkin huononäköinen näkee viivan tihrustelematta, toivotaan parasta ❤
 
Tietääkö joku täällä minkälaiset jonot mahtaa olla pk-seudulla lapsettomuustutkimuksiin? Lähete on lähtenyt tammikuussa perusterveydenhuollosta. Varmaan pitenee vielä koronan takia pääsy tutkimuksiin :(

Mietin jo hätäisenä, että pitäisikö mennä yksityiselle tekemään jo etukäteen jotain testejä esim. AMH-mittaus. Tietääkö joku pääseekö vaikka mehiläiseen pelkästään mittauttamaan AMH ilman lääkärikäyntiä?
 
Tietääkö joku täällä minkälaiset jonot mahtaa olla pk-seudulla lapsettomuustutkimuksiin? Lähete on lähtenyt tammikuussa perusterveydenhuollosta. Varmaan pitenee vielä koronan takia pääsy tutkimuksiin :(

Mietin jo hätäisenä, että pitäisikö mennä yksityiselle tekemään jo etukäteen jotain testejä esim. AMH-mittaus. Tietääkö joku pääseekö vaikka mehiläiseen pelkästään mittauttamaan AMH ilman lääkärikäyntiä?
Itse sain puhelinajan HUS:Iin tosi nopeasti sen jälkeen kun lähete perusterveydenhuollosta oli lähtenyt, muuta en vielä osaa sanoa miten tästä eteenpäin. Mutta mulla on tota ikääkin kyllä jo.
 
  • Tykkää
Reactions: Jjenn
@Riama joo ei olla vielä vanhoja :D tässä siivonnut ja yrittänyt keksiä juttuja, mut meinaa seinät kaatua jo päälle.
Tekis kauheasti mieli herkkuja väsäillä, mut vloppuna tuli syötyä suklaata enemmän ku laki sallii koska alko menkat

@minttuni Aikalailla kaikkea noista on kans tullut tehtyä. Musiikkia tulee kuunneltua paljon, se itse asiassa auttaa pahaan oloon, jos vielä saa itkettyä sen olon pois kuuntelemalla sellasta "itku"musiikkia. Nyt kun lapsi on kotona koko päivän, nii nää onkin ollut vähän vaikeampia. Jollain tapaa tuo ekaluokkalaisen kotikoulu asettaa omat haasteensa. Vaikka hienosti on selviydytty, mutta oma pää vaan jännää sitä että pystytäänkö tahdissa mukana. Muutenkin vielä aika uutta tää koululaisen arki, nii nyt heti eka luokalle tulee ihan uus tilanne, et onki etäkoulua. Jos ei enää tälle lukukautta oo kouluun palaamista, nii kuinka palataan kouluun, suoraa kakkosluokalle kesälomalta, vai onko lomat peruttu vai mitä kummaa.

Nyt itse asiassa alkaa olla jo vähän parempi olo, kun ei vaan mieti liikoja. Vaikeaa kyllä olla miettimättä :)

Mun ovistestit saapui, joten on täs kierros ees ovisplussan metsästystä :D vaikka oviksen tunnenkin hyvin selkeästi, mut saapa 2 viivaa ees johki tikkuun, ehkä se tuo toivoa tähänkin korona-vauvakuume ahdistukseen
 
@Korallikala onnittelut, nyt todella toivotaan että saat syliin asti, pitää vaan yrittää luottaa!!! <3

Ja voi perseenperse sanon minä! Arvatkaako saanko miestä sänkyhommiin, noup!!!! 2päivää sitten oli onneksi sänkyhommia, 2viikkoa vanhoilla siittiöillä, entiiä pitäiskö itkeä vai nauraa Noh huomenna huomaa oloista, että menikö ovis jo. Vasenta puolta jomottanu koko illan ja halut kadonnu, eipä ole ihme. :ROFLMAO:
 
@RUSKA82 Testi!?
@Kasikuus Nostan hattua sun tyyneydestä ja testattomuudesta, pahoittelut kuitenkin uuteen kiertoon joutumisesta
Toivottavasti joku täällä pian plussais
Jospa yrittäis itekin tässä kierrossa taas ottaa iisimmin. Kattelin laskettua aikaa jos nyt tärppi kävis niin päivä olis 24.12
Mutta en siis usko, menkat kesti vain 2 päivää toki tulivat nyt ihan aikataulussa ja kierto täsmällinen 28päivää, eli pisteet siitä
Vähän vielä mietin tikutanko kuitenkaan sitä ovista tässä kierrossa. Suuntasin katseen jo 2021 vauvahaavelijoihin.
Macan aattelin nyt kuitenkin aloittaa greippimehun, vehnänalkioöljyn ja foolihapon lisäksi, onko kellään käytössä/kokemuksia siitä?
Minulla oli maca käytössä tössä kierrossa josta plussasin. Oon kyllä syönyt ajoittain ennenkin ja sillä on ollut paljon positiivisia vaikutuksia mielialaan. :)
 
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

24.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Nenskuli........................kp 65/28-33
Koodikissa..................kp 63/24
Vauvameille..............kp 63/28-35
Minttara........................kp 63/26
taikinatonttu.............kp 60/28
Mirella92..................... kp 59/29
Tupsahus......................kp 54/x
Zennuli...........................kp 47/26-28
lolu.....................................kp 44/28
Hipposka......................kp 40/30
Korallikala....................kp 37/32-36
Helmiii..............................kp 34/29-43
Vesinokkaeläin.........kp 30/28
Mmohini.........................kp 29/32-42
Snanniska....................kp 29/28
Brunet82.......................kp 27/26-28
Persikka123.................kp 25/32
Vaniljapulla.................kp 24/30
Hypsy...............................kp 24/29
Ilona Eloisa...................kp 23/28
pehmis26.......................kp 23/27-29
Shibali...............................kp 22/23-28
Mandariinilohko.......kp 22/xx
Millimetrii........................kp 21/27
minttuni...........................kp 20/26
Marrrsipaani...............kp 20/27-28
Masu90............................kp 20/27-30
Lina87...............................kp 19/28
Riama...............................kp 18/27-29
mimmi92........................kp 18/26
Krippis..............................kp 17/22-24
BonBon88.....................kp 16/30-32
Piipaa93..........................kp 16/26
Amadecasa.................kp 14/34-55
Lilmi89..............................kp 12/29
Keltasirkku-.................kp 10/28-32
Nieve30..........................kp 8/29
Alinna86.........................kp 5/28
Kasikuus........................kp 2/27-28
Jjenn................................kp 2/30-31
Futurmama.................kp 2/29-34

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Vesinokkaeläin................dpo 14
Korallikala...........................dpo 13
Brunet82...............................dpo 13
Snanniska............................dpo 11
Hypsy......................................dpo 9
Marrrsipaani......................dpo 6
Vaniljapulla.........................dpo 6
Helmiii......................................dpo 6
Zennuli....................................dpo 5
minttuni..................................dpo 4
Lina87......................................dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Ihan KAUHEE yö. Mulla varmaan nyt taas rautavarastot tyhjät :( En nukkunut missään vaiheessa yli 30min pidempään, ku verta tuli taas niin älyttömästi, että vessassa sai rampata 30min välein ja sidettä vaihtaa tunnin välein :(
Työkaveria koitin saada kiinni, et menis tekee mun aamun, ni olisin saanut nukkua pari tuntia nyt aamusta, mut eihän se ikinä oo sillon ajoissa hereillä, kun apua tarvitsisin. Olo on ku kännissä ja autonrattiin pitäis lähteä. Kivutki jotain järkyttävää ja s.lääke ei auta. Voi luoja :cry::cry:
 
vierailija
@Titi-Love äläpä anna matkan peruuntumisen haitata, vaan ala suunnitella uutta lomaa ihan koti-Suomeen :) täällä on esim. aivan törkeen ihania pieniä puutalokaupunkeja länsirannikolla tai saaristossa, jotka kannattaa ehdottomasti tsekata. Etelän lomat on toki ihania, mutta kannattaa oikeesti kahlata Suomen mahdollisia kohteita läpi, lomasta tulee ihan erilainen kuin tyypillisesti ja varsinkin tässä tilanteessa Suomen talous ja yrittäjät kiittää ja kumartaa <3
 
@Korallikala vau onnea plussasta, oletko tänään testannut?

Kp 18 ja eilen tuli taas useamman vuodottoman päivän jälkeen jotain tuhruvuotoa, luulin jo että menkat alkaa, mutta eipä alkanutkaan. Ihan sekava tämä kierto, alkaisi jo uusi niin olisi paremmin kartalla oman kropan toiminnasta.
 
Taidan vetäytyä itse näiltä listoilta, ei tästä tule mitään, nytkin aivan selvä ovis mutta ei miestä saa hommiin ja aivan yhtä tyhjän kans kytätä päiviä ja oireita jos yritystä ei ole kuukaudesta toiseen.. Olkaa onnellisia kun teillä on miehet, jotka on niin täysillä mukana vauvaprojektissa, juuri teidänlaisillenne pareille lapsi pitäisi tulla! <3

Käyn kertomassa jos jotain kertomista on ja lukemassa viestit, mutta listalta saa poistaa, onnea ja tsemppiä kaikille kyllä se vauva vielä tulee!
 
@Lilmi89 tsemppiä ❤ on pareja, joilla lapsettomuuden taustalla on haasteet yhdyntöjen onnistumisessa, osaako miehesi yhtään määritellä mistä johtuu haluttomuus? Entä lähtisikö juttelemaan johonkin? Jotkut parit käyttävät koti-inseminaatiota keinona, jos yhdynnät eivät onnistu oviksen tietämillä. Toivottavasti saatte asiaan selvyyttä ❤

@Kasikuus kuulostaa hurjalta tuo vuotaminen, tsemppiä päivääsi ❤

@RUSKA82 minulla on ollut tuollaisia kiertoja, kierto venyy, aluksi tiputtelua. Ovuloimattomia kiertoja, ultrassa ei ole näkynyt ovista. Toivottavasti tämä uusi kierto on selkeämpi.

Kaikille tasapuolisesti vielä toivotan hyvää päivää ja tsemppiä kuumeiluun ❤
 
@Lilmi89 Voi ei... Tosi turhauttavaa! :(

@Kasikuus Toivottavasti saat helpotusta, pelottavaa tuollainen vuotelu. :eek:

@Vesinokkaeläin Varovainen onnittelu! ❤

Mulla vahvistuu päivä päivältä tunne siitä, että plussaa ei tule tästäkään kierrosta. Luulen, että tämä oireettomuus ei ole hyvä merkki. Tissit on vähän kipeät, kohdun seutua jomottelee välillä ja valkkaria on vähän. Muuten oireet täsmää mihin tahansa kiertoon, mutta vv ei yleensä ole. (n)
 
@Lilmi89 I feel you. Täällä vähän samoja ongelmia. Oon jotenkin päätellyt, että kyse voisi olla jostain suorituspaineista, kun raskaus ei onnistu. Haluttomuus lisääntyy, jos mainitsen, että ovuloisin nyt tai siihen viittavaa. Oon ajatellut sitten, että parempi ehkä olla puhumatta asiasta, jos se helpottaisi miehen haluttomuutta.
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
@Lilmi89 @Futurmama vaikka en aina raportoi puolisolle ovistikuttelun tuloksia, hän aistii varmasti minussa käyttäytymisen muutoksen ja kysyykin, onkos tullut hymynaama. :/ Ennen ensikäyntiä lapsettomuustutkimuksissa oli todella kova paine ja huoli siitä, miksi ei onnistu. Kummallakin surua ja epätietoisuutta. Nyt on rennompaa, kun tiedetään että ei taida luomuna onnistua. Hoidot alkaa sitten kun alkaa ja siihen asti toivotaan ihmettä.
 

Yhteistyössä