Haaveena vauva 2020

VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

11.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


vauvahaaveilija2396......kp 70/28-30
HMami............................kp 68/28
Elllla...............................kp 68/30
Tingeli............................kp 55/34-36
Nenskuli..........................kp 53/ ?
tupsahus.........................kp 44/30
Pikkuhaave....................kp 33/32
Marrrsipaani...................kp 32/27-28
Tiukuliina89................... kp 30/31
Mustikka89.....................kp 27/25
hemuliina90....................kp 27/28
mimmi92.........................kp 25/30
Keltasirkku..................... kp 25/28-32
Persikka123....................kp 25/32
Hypsy..............................kp 24/28-30
Lilmi89............................kp 23/28-30
Ananas90.......................kp 20/25-28
Vauvameille....................kp 20/28-35
Napsunen.......................kp 19/28-35
Snanniska.......................kp 18/28
taikinatonttu....................kp 18/28
Koodikissa......................kp 16/24
Mirella92........................kp 14/34
Kasikuus........................kp 13/28-31
Kuumeilija23...................kp 13/25/27
Helmiina1978.................kp 12/29
Amadecasa....................kp 12/34-55
Hipposka........................kp 12/30
Unimaa...........................kp 12/27
Masu90..........................kp 11/27-30
Shibali............................kp 9/23-28
Ilona Eloisa....................kp 9/xx
linneah........................... kp 8/26
Töppönen.......................kp 8/26-28
Karvakorvat....................kp 7/28
Haavejuttu......................kp 5/29
Lina87............................kp 5/28
Jjenn..............................kp 3/30-31


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Marrrsipaani..................dpo 18
mimmi92.........................dpo 12
Lilmi89...........................dpo 11
Kardemum.....................dpo 7
Ananas90......................dpo 5
vauvameille....................dpo 4
W.we..............................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin luen aina kaikkien kommentit ja seuraan kaikkien nimimerkkien tarinaa. Mulla tää sivu on puhelimessa yhdellä välilehdellä aina auki, selaan n. Pari kertaa viikossa keskustelua, usein en kuitenkaan kirjaudu, niin silloin jää usein myös reaktiot laittamatta.

Oviskivuista, mulla oli kerran niin kovat kivut (yleensä hyvin lievät), että meinasin tuolilta tippua kun alkoi kramppaamaan oikealla puolella, tuli etova olo nopeasti, pään särky j oksennus. Oireet kesti n. Parikymmentä minuuttia.

Yleensä tunnen oviksen ainoastaan oikealta puolelta ja miettinytkin, etteikö vasen puoli sit ovuloi. Mutta täällä olevien kommenttien perusteella se ei vaan välttis tunnu. Gynekologi sanoi, kun taannoin kävin, että terveet on munasarjat molemmista puolista ja vaikuttaa siltä että ovuloin vuorotellen molemmilta puolilta. Se on silti jännä tunne kun tuntee oikeella puolella lähes joka kuukausi oireet.

Olikohan ne mun nyt jo edellisen kierron oireet sit PMS-oireita? En oo aiemmin aiheeseen tutustunut, mutta harvoin noim voimakkaana tuntemukset tulee. Mielialan vaihteluita (kiukkuisuutta) harvemmin on.

Mulla on yleensä aina raskaustestejä kotona ja aloitan testaamisen n. 5 päivää ennen oletettuja menkkoja. Mut jos ensimmäinen testi näyttää puhtaan negan, testaan jokatoinen päivä ja jos ei ole vahvistunut menkkojen oletettua alkamista edeltävänä päivänä, testaan sit vasta menkkojen alettua kolmantena päivänä, jolloin ei ole enää juurikaan verta enää näytepurkissa. Testaan siis joka kuukausi kerran menkkojen alkamisen jälkeen varmistaakseni, jos olisi alkanut, olisin suurinpiirtein viikoissa ajantasalla. Viimeaikoina testeihin tullut vain puhtaita negoja, elokuussa sain viimeksi haamuja.

On se odottavan aika pitkä, ja kun vuodessa ei kuitenkaan loputtomasti ole menkkoja ja siten mahdollisia ovulaatioita ja mahdollisuutta raskautua.

Aloitettiin yritys 7/19, nyt takana 7 yk. Jos ei ole 7/20 vielä tärpännyt, on tarkoitus tehdä miehelle siemennesteanalyysi ja lähteä tarkempiin tutkimuksiin. Mies ei suostu lähteä tutkimuksiin ennen vuotta, ei halua uskoa, että haasteet raskautumisessa voivat olla myös miehestä johtuvia, ei pelkästään naisesta johtuvia. Tästä syystä hän ei myöskään kovin mielellään halua ottaa lisävitamiineja ja syödä sellaista millä voisi vahvistaa siittiöiden laatua.

Oman lapsen kaipuu on suuri ja siitä yhdessä haaveillaan.
 
Minäkin luen aina kaikkien kommentit ja seuraan kaikkien nimimerkkien tarinaa. Mulla tää sivu on puhelimessa yhdellä välilehdellä aina auki, selaan n. Pari kertaa viikossa keskustelua, usein en kuitenkaan kirjaudu, niin silloin jää usein myös reaktiot laittamatta.

Oviskivuista, mulla oli kerran niin kovat kivut (yleensä hyvin lievät), että meinasin tuolilta tippua kun alkoi kramppaamaan oikealla puolella, tuli etova olo nopeasti, pään särky j oksennus. Oireet kesti n. Parikymmentä minuuttia.

Yleensä tunnen oviksen ainoastaan oikealta puolelta ja miettinytkin, etteikö vasen puoli sit ovuloi. Mutta täällä olevien kommenttien perusteella se ei vaan välttis tunnu. Gynekologi sanoi, kun taannoin kävin, että terveet on munasarjat molemmista puolista ja vaikuttaa siltä että ovuloin vuorotellen molemmilta puolilta. Se on silti jännä tunne kun tuntee oikeella puolella lähes joka kuukausi oireet.

Olikohan ne mun nyt jo edellisen kierron oireet sit PMS-oireita? En oo aiemmin aiheeseen tutustunut, mutta harvoin noim voimakkaana tuntemukset tulee. Mielialan vaihteluita (kiukkuisuutta) harvemmin on.

Mulla on yleensä aina raskaustestejä kotona ja aloitan testaamisen n. 5 päivää ennen oletettuja menkkoja. Mut jos ensimmäinen testi näyttää puhtaan negan, testaan jokatoinen päivä ja jos ei ole vahvistunut menkkojen oletettua alkamista edeltävänä päivänä, testaan sit vasta menkkojen alettua kolmantena päivänä, jolloin ei ole enää juurikaan verta enää näytepurkissa. Testaan siis joka kuukausi kerran menkkojen alkamisen jälkeen varmistaakseni, jos olisi alkanut, olisin suurinpiirtein viikoissa ajantasalla. Viimeaikoina testeihin tullut vain puhtaita negoja, elokuussa sain viimeksi haamuja.

On se odottavan aika pitkä, ja kun vuodessa ei kuitenkaan loputtomasti ole menkkoja ja siten mahdollisia ovulaatioita ja mahdollisuutta raskautua.

Aloitettiin yritys 7/19, nyt takana 7 yk. Jos ei ole 7/20 vielä tärpännyt, on tarkoitus tehdä miehelle siemennesteanalyysi ja lähteä tarkempiin tutkimuksiin. Mies ei suostu lähteä tutkimuksiin ennen vuotta, ei halua uskoa, että haasteet raskautumisessa voivat olla myös miehestä johtuvia, ei pelkästään naisesta johtuvia. Tästä syystä hän ei myöskään kovin mielellään halua ottaa lisävitamiineja ja syödä sellaista millä voisi vahvistaa siittiöiden laatua.

Oman lapsen kaipuu on suuri ja siitä yhdessä haaveillaan.
Meillä ollut tämä sama miehen vastahakoisuus siemennesteanalyysiin..
Puolisoni itseasiassa ehdotti että mennään testattavaksi, mutta kävi itse puolivuotta minun jälkeen vasta, kun pelkäsi tuloksia niin paljoin.
Kai se on kova isku jos tavara ei vastaakaan laatuodotuksia :notworthy:
 
Täällä tänään tehty ovistesti aamupissasta mielenkiinnosta vertailukohteeksi. On siis dpo 5 ja taisi olla haalein ovistestin testiviiva mitä olen itsellä nähnyt. Siis niin haalea että ensin luulin ettei sitä ole ollenkaan.
Pakko. Pissiä. Tikkuun! :ROFLMAO::LOL:
 
Täällä tänään tehty ovistesti aamupissasta mielenkiinnosta vertailukohteeksi. On siis dpo 5 ja taisi olla haalein ovistestin testiviiva mitä olen itsellä nähnyt. Siis niin haalea että ensin luulin ettei sitä ole ollenkaan.
Pakko. Pissiä. Tikkuun! :ROFLMAO::LOL:
Sama pakkomielle :ROFLMAO:
Lupasin etten törsää noit r.testejä mut teinkin aamul ovis testin (ihan eri asia) :D Ja aikas vahvat viivat, joko taas ois ovis vai joku muuko siellä sekoittelee mun ajatuksia heti aamutuimaan :barefoot:
Nyt ois kp 25/28.
Aamul hirvee räkis ja kurkku kipee, lämmöt 37.3, yöllä ravattiin pissillä 2kertaa, hämmentävääo_O ja näin ihan hulluja unia, ja kyllä tämäkin yksi raskausoire bytheway:eek::D
Ja sitten kuva mun tikusta.
20200111 100058
 
Viimeksi muokattu:
@Ananas90 mulla myös tullut ovistestiin nyt tähän saakka (dpo 8-12) vain oikeassa kulmassa testiä valoa vasten käännellen viiva näkyviin, jatkossa voin siis innostua jos lähtee vahvistumaan, vaikka ei välttämättä raskuutta tarkoitakkaan.

Tänään siis dpo 12, ei menkka oireita, eikä raskauskaan. Testejä ei ole, mutta jos ma ei ole alkanut niin pakko kai se on testejä ostaa, eilinenhän oli puhdas nega ja viimeksi menkat alkoi dpo 12

Muok. Niin joo ja eilen alkoi ihan yhtäkkiä järkyttävä flunssa, yleensä mulla flunssat varoittelee lievemmillä oireilla päivän pari ennen kun tää karsea olo iskee..
 
Täällä dpo 13 ja aamulla tehty raskaustesti puhdas nega:poop: Oireita oli todella paljon dpo 7 alkaen, mutta tuossa dpo 10 ne kyllä laimentuivat huomattavasti. Ja muutenkin arvelinkin koko ajan et kaikki on vaan pms oireita taas. Joten ei tulos kyllä yllättänyt. Oireina on ollut nyt siis jo 7 päivää päänsärky, rintojen tuntemukset, menkkajomot, finnejä joita ei yleensä mulla ole, muutamia hikikohtauksia öisin ja painontunne vatsalla. Aiemmissa luge kierroissa olen palellut kovasti, nyt en ollenkaan. Ja ovistesti oli muuten plussa eilen ja tänäänkin. Mut raskaustestissä ei kyseenalaistamisen varaa, aivan nega.

Mut voi poistaa dpo ja kp listalta. Tulen varmaan takaisin kun menkat parin päivän päästä alkaa. Mies ehkä ensi kuussa reissussa oviksen aikoihin, mut jos ovis tulee taas tosi ajoissa, voidaan ehtiä yrittää. Silti vahva fiilis että meillä ei enää onnistu, joten minunkin pakko keskittyä @Kasikuus tavoin muihin asioihin enemmän. Onko täällä muita joilla ei ole pääsyä hoitoihin kun on jo 2 tai enemmän yhteisiä lapsia? Meinaatteko mennä yksityiselle hoitoihin? Lääkärin mielestä meidän järkevin hoito olisi ivf, mutta yksityisellä tuohon ei ole varaa, varsinkin kun onnistumisesta ei ole takeita.

Onhan tässä taas varmaan vaikeuksia saada pidettyä positiivista mieltä yllä tässä yrityksessä, kun tunnelin päässä ei näy valoa. Mut varmaan ainakin tjottaillaan sitten vielä kun varsinainen yritys loppuu. Kaksi kiertoa hormoneja vielä jäljellä. Tsempit muille myös :love:
 
@Pampula3 meillä on myös se tilanne, että lisää lapsia tulee vain jos luomuna tulee. Toki vasta yk3 menossa, mutta aiemmalla kokemuksella pelkään jo valmiiksi ettei tämä tule onnistumaan :unsure:

Ikää tosin vasta 29v. että kyllähän tässä ehtii. Tulee jos tulee.
Vaan onhan se vaikea asennoitua siihen että odotusta voi joutua odottamaan vuosia taas.
 
Raskausoireista, mä olin varma ettei tärpännyt joten en tarkkaillut oireita niin paljoo kun edellisellä kierrolla, mutta sitä muistan ihmetelleeni, että kun haukkasin banaania, se maistuikin aivan kauheelle, ja piti sylkästä pois enkä pystynyt sitä syömään. Yleensä banaani on mun herkkua. Menkkaoireet alkoi myös ennen menkkoja. Mulla tosin sit tuli 2 vrk hyvin niukkaa vuotoo pari päivää sen jälkeen kun menkkojen piti alkaa ja kuvittelinkin et menkat alko vaan myöhässä. testasin sit vaan varmuuden vuoks kun oli tarkotus juoda alkoholia illalla, yllätys oli melkoinen kun plussa pärähtikin. Sit se niukka vuotokin lakkas. Tosta tosin tuli sitten kkm, joten nyt toivon kovasti että tulis vielä uudestaan sitä plussaa ja pian, ja sais syliin asti, sais kokea äitiyden :love:

Joku täällä tais aiemmin kysellä onko jo valmistautunut mahdollisen vauvan tuloon, niin voi kyllä. :D Mä oon mm. miettinyt et miten tästä meidän kaksiosta sais rempattua kolmion, kun en haluis tästä pois muuttaa ja jossain vaiheessa lapsella ois varmasti hyvä olla oma huone. Ideoita jo on, mut pitäs vielä tarkemmin mittailla ja selvitellä mahtuuko kaikki sitten. Ahdasta kyllä tulis, mutta uskon et vois saada toimiin, jos vaan saatais karsittuu tavaraa... Ja lisäks oon jo valinnut rattaat, tosin niitä haluisin käydä vielä testaan livenä et tuntuu myös hyviltä käytössä. :whistle: Vähän väliä myös googlailen pinnasänkyjä ja vauvojen vaatteita. :rolleyes: Melkein jo tilasinkin pari supersöpöä haalaria, mutta pystyin vielä hillitseen itteni :ROFLMAO:
 
Noniin.
Mites nuo greippimehut, gele royalet ja vehnänalkioöljyt toimiikaan?
Kertausta?
Mihin aikaan kierrosta mitäkin? Vai koko ajan?
Minkä verran?

Oon tässä kierossa hörppinyt greippimehua 1-2 lasillista päivässä ja eilen kp7 alkoi jo ihan mahdottomat limailut! Mulla ovis yleensä kp12. Ei oo ikinä tämmösiä limoja tullu! :LOL: Ovikseen asti ajattelin hörppiä. Vaikka meillä ei tässä kierrossa taidakaan olla mahiksia ees talletella oikeeseen aikaan, jos ovulaatio tulee ajallaan. Mutta onpahan kokeiltu seuraavia kiertoja ajatellen!

Otan kyllä ensi kiertoon kaikki aseet :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja Ananas90
@Töppönen_ mitenhän se tulee tolleen, hyppää jotenki sinne lainausmerkkien sisään omakin teksti :p minä kirjoitan puhelimella aina ja tämä sekoilee jatkuvasti, jos yritän kirjoittaa jotain uutta tekstiä johonkin aiempaan väliin, niin se uusi teksti syö ne vanhat ja lukee kaikkea sekopäistä :ROFLMAO:

Erikoista, että ovisoireet tuntuu monella usein vain oikealla. Minäkin yritin lääkäriltä kysellä, että eikö se toinen puoli toimi, mut samalta ne kumpikin näytti ultrassa.

Mulla melkeen iskee himo testata, viimeks kesällä olen testaillut. Nyt kp 25 menossa ja kierto ollut tässä viime vuosien aikana 23-32 päivää. Mahdollisen oviksen kyl bongasin silleen, että vois olla dpo13 menossa tai sit 12 tai 11 :rolleyes::geek: yöllä heräsin kamalaan hikikohtaukseen ja jouduin laittaan yökkärin kuivumaan. Aamulla sit nukuin kahden peiton alla. Kyllähän tässä vapaapäivän kunniaksi saa vauhtia ajatuksiin :LOL:
 
Mäkin luen kaikkien viestit ja mietin ja tsemppaan päässäni enemmän kun kommentoin:rolleyes: tykkäilen kyllä välillä. Täällä on taas paljon jaettu kokemuksia oviksesta ja raskauden alkamisesta ym, kiitos:rolleyes:

ON: Meille ei oo mikään itsestään selvyys että saadaan talleteltua tarpeeksi. Me ollaan niitä pariskuntia, joille riittää vähempikin seksi ja harvemmin ja ollaan ihan fine asian kanssa:rolleyes: Nyt täytyy kuitenkin olla ylpeä meistä kun ollaan kerrankin kp 4 alkaen saatu talleteltua joka toinen päivä ja mies on ollut kivasti mukana:rolleyes::) Nyt kp 14 ja ovis pitäis olla näillä näppäimillä. Luulen että testiin vois tulla plussa tänään myöhemmin tai sitten huomenna eli vois yrittää olla aktiivinen vielä pari päivää(y) odotukset nyt ei kuitenkaan oo vielä kovin korkeella, koska ekaa kertaa ollaan onnistuttu näin (tai oikeestaan päätettiin se nyt tästä kierrosta alkaen, että mahdollisuudet kasvais), mutta oon iloinen siitä että ainakin yritetty on:rolleyes:

Sitten vielä haluaisin kysyä teiltä joilla on käytössä terolutit. Sain ne sen takia ku mulla alko ovulaatiosta viikon päästä aina ruskea vuoto kipujen kanssa. Gyne ei ollut asiasta huolissaan ja raskautuminen voi tapahtua vaikka vuotaisi, mutta kun välttämättä sitä vuotoa ei tartteis tulla siinä kohtaa. Limakalvot näytti kuitenkin paksulta, joten se oli hyvä juttu. Endometrioosin takia menkat on vaan tosi kivuliaat eli kivuistakin tartteis kärsiä sitten vasta kun menkat on eikä puolet koko kierron ajasta:cautious: No joka tapauksessa, mulla on vasta toinen kierto jossa pitäis aloittaa terolutit huomenna kp15 ja mietin miten tämän ovulaation kanssa ne pitäis ajoittaa(n) Muistanko väärin, oliko @Nessu87 ollut nämä käytössä ja pohdit samaa ja vielä raskauduit:rolleyes: Tai jos muilla antaa vinkkejä kannattaako niitä aloittaa myöhemmin kunhan saan sen ovisplussan ensin ja sen mukaan siirrän aloitusta(n) Näissä kun on ollu puhetta siitä että lääkitys saattais vaikuttaa ovulaation tapahtumiseen jos alottaa ennen kun ovulaatio tulee tai sen aikana tms.(?)

Sori ihan sekava viesti, päätä särkee jostain syystä nii paljon että ei ajatus kulje:ROFLMAO:
 
@Töppönen_ mitenhän se tulee tolleen, hyppää jotenki sinne lainausmerkkien sisään omakin teksti :p minä kirjoitan puhelimella aina ja tämä sekoilee jatkuvasti, jos yritän kirjoittaa jotain uutta tekstiä johonkin aiempaan väliin, niin se uusi teksti syö ne vanhat ja lukee kaikkea sekopäistä :ROFLMAO:

Erikoista, että ovisoireet tuntuu monella usein vain oikealla. Minäkin yritin lääkäriltä kysellä, että eikö se toinen puoli toimi, mut samalta ne kumpikin näytti ultrassa.

Mulla melkeen iskee himo testata, viimeks kesällä olen testaillut. Nyt kp 25 menossa ja kierto ollut tässä viime vuosien aikana 23-32 päivää. Mahdollisen oviksen kyl bongasin silleen, että vois olla dpo13 menossa tai sit 12 tai 11 :rolleyes::geek: yöllä heräsin kamalaan hikikohtaukseen ja jouduin laittaan yökkärin kuivumaan. Aamulla sit nukuin kahden peiton alla. Kyllähän tässä vapaapäivän kunniaksi saa vauhtia ajatuksiin :LOL:
Sama juttu! Puhelimella kirjoitan ja tämä kyllä toimii niin vaihtelevasti :cautious:

Mullakin tuntuu oviskipu voimakkaammin toisella puolella. Ja yleensä silloinkin kun ovuloin vasemmalta, tuntuu kipu myös oikealla. Oikealta puolelta ovuloidessa tuntuu vaan tosi voimakkaasti oikealla puolella. Ennen kuopuksen odotusta mulla kesti joka toinen kierto 28 ja joka toinen 30pvää. Siitäkin ajattelin, että oliko toisella puolella hitaampi toiminta o_O
 
Olisiko sinulla tai jollain mulla vinkata jotain sivua, mistä löytyisi luotettavaa tietoa vajaatoiminnan merkityksestä ja vaikutuksista? Mulla on tänä syksynä siis todettu vajis. Lokakuussa TSH oli 80 ja T4-V 4,6, joulukuussa TSH 4,26 ja T4-V 18,2. :ninja: Hyvin on siis lähtenyt lääkitys puremaan, ja toivottavasti tuo TSH on nyt taas jo kuukauden takaiseenkin verrattuna parempi.

Tänään kp 11/32-36 ja alkaa oviksen metsästys. :D Oletan että ovulaatio osuu ensi viikolla ke-pe akselille, jännä nähdä.
Heippa, arvioisin että tämä sivu olisi aivan luotettava https://kilpirauhasliitto.fi/kilpirauhanen-ja-raskaus/ ja yleisesti asiaa https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00667

Ja oli joku toinenkin sivu, jossa puhuttiin niistä ihanteellista arvoista raskautta ajatellen ja hoitoja varten. En löydä sitä nyt. Oletko lääkärin kanssa keskustellut asiasta? En muista oletko kertonut, löytyikö vajaatoiminta muuten vai esim. lapsettomuustutkimusten yhteydessä. Ja todella tiedän naisia, joilla ei lääkityksellä ole päästy ths sinne 2 paikkeille ja on silti onnistuneet raskaudet (y) minä olen saanut tämän diagnoosin vasta viime syksynä, joten kaikki on uutta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Mä olen täällä kyllä tosi hämmentynyt miten edelleen kp13 vuotaa ruskeaa :unsure: Ei siis yhtäkään päivää ilman vuotoa 13pvä aikana. Rasittavaa, ku alkaa jo tuntuu inhottavalta, että pitää koko ajan pitää suojaa.
Mulla taitaa nyt olla kivuton ovulaatio tai sit en vain ovuloi, mut tutut ovisoireet kuitenki heti aamusta, eli päänsärky ja nokka tukossa, joka menee parissa tunnissa ohi. Talleteltu on dpo -4, dpo -2 ja tänä aamuna, eli dpo0, JOS ovis edes on.

@Pampula3 Muihin asioihin keskittyminen on hyvä idea, mutta se toteutus ei ainakaan minulla niin helposti onnistu :D Jos saisin tehdä palapelejä 24/7, ni se on sellainen asia, johon uppoudun ja sillon en kuule, enkä näe mitään muuta :ROFLMAO: Eli tarttee lähtee shoppailee palapelejä :sneaky:
 
@Mirella92 hienoa, että olette saaneet säännöllisesti talleteltua (y) täällä kans kuluneen vuoden aikana ollut varmaan sata kertaa enemmän seksiä, kuin aiempien yhdessäolovuosien aikana yhteensä :ROFLMAO:

Olisi kyllä mielenkiintoista tutkia, tapahtuuko sitä ovulaatiota oikeasti ja miltä puolelta. Ja mikä on munatorvien tilanne. No ehkä kohta kuulee jo niistä hoidoista ja lisätutkimuksista, ellei nyt satu tärppäämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
@Mirella92 teroluteista. Mä kysyisin sinuna ihan lääkäriltä joka ne on määrännytkin. Mulle lääkäri määräsi kp 30 lähtien ja joskus yksin voisinko ottaa niitä aiemmin, niin yhden kierron otin siitä kp15 lähtien. Viime kierron söin kp20 lähtien koska halusin innokkaasti hoitojen alkavan ja juttelin lääkärin kanssa. Tässä viimeisimmässä mun kuukautiset alkoi kuitenkin 7 päivää kuurin jälkeen, eli siis vihdoin tänään! Että kyl mä sanoisin et pidä joku yksi kaava niiden kanssa, mutta juttele lekurin kanssa mikä olisi paras päivä aloittaa. Mullakin tuli sekava selitys :LOL:

Eli mun menkat on vihdoin alkanut tänään! Eli voisin tulla ekaa kertaa koko 1v 4kk yrityksen aikana listoille! Huomiselle vois laittaa kp2/33-65
Oliko täs vielä jotain muuta mitä piti muistaa? Oon vähän onnesta ja jännityksestä sekaisin. Ens viikolla sit labraan ja letroja syömään
 
@Mirella92 Mä kävin ostan terot mut en sit alottanutkaan niitä vielä, enkä piti seuraaval kierrol alottaa . Mutta oon kerran aikasemmin teroilla tullu raskaaksi, tai itse uskon kyllä niiden edesauttaneen ja oon kuullu näin käyneen monelle. Netist muistan lukeneeni kans et tietty se että tasaa kierron niin helpottaa, mutta se keltarauhashormoni lisä tois jotain buustia mm limakalvoille ja raskauden alkuun
 
Kiitos kommenteista :rolleyes: En ehdi kyllä tähän kiertoon saada enää vastausta lääkäriltä, niin taidan aloittaa normaalisti huomenna mutta sitten vasta illasta:rolleyes: Kysyn sitten seuraavaan kiertoon, tarviiko tuota aloitusta muuttaa. Ainakaan gyne ei kyselly, millon mulla on ovulaatiot ollu. Kyseli vaan että tunnistanko niiden ajankohdan tai oonko tikuttanut. Silloin ainakin ultrassa näkyi hyvin ovulaatio. Kuulemma se ovulaatio kipu voi tuntua sillä puolella kun se tapahtuu tai sitten koko alueella ettei sitä oikeen paikanna, tai sitten yhdessä kohdassa aina, vaikka ovulointia tapahtuis molemmissa. Tiedä sitten tästä:)
 
Tänään kiertopäivä 29/30. Yritän pitää jalat maassa eilisen negan johdosta, vaikka pää leijuukin pilvissä ja toiveessa. Saapa nähdä miten tässä käy.. Te tiiätte naiset :love:

Meillä on aktiivista toimintaa makkarin puolella ovulaatioon saakka mutta sitten nämä kierron viimeiset 1,5vkoa on usein selvästi hiljaisempia.

Olen menkkojen ja ovulaation aikaan yrittänyt kirjata ylös milloin nipistelee ja kummalta puolelta mutta kun tuntuu ettei niistä ota yhtään mitään selvää :ninja:
 
Minäkään en osaa sanoa terolutin vaikutuksesta ovulaatioon. Ihan täysin mututuntumalla uskoisin, ettei terolut tai lugesteron aiheuta sellaista hormonipiikkiä, minkä keltarauhashormoni luonnollisesti ovulaation jälkeen aiheuttaa, vaan arvo pelkästään pysyy lääkityksen edesauttamalla tasolla. Terolutin/keltarauhashormonin loppuminen aiheuttaa kuukautisvuodon, koska kohdun limakalvo rupeaa irtoamaan hormonitason laskun myötä. Tätä edeltävästä tapahtumasarjasta en osaa arvailla mitään, siis voisiko keltarauhashormonitason nousu estää lutenisoivan hormonipiikin. Parasta varmaankin kysyä lääkäriltä (n)

Mullakin on etupäässä tuntemuksia vain oikealla puolella. Kaveri on lääkäri ja yllätyin, kun hän kertoi että vaikka ovulaatio tapahtuisi oikeasta munasarjasta, vasen munanjohdin voi silti käydä nappaamassa munasolun ja toki myös päin vastoin! Kyllä raskaaksi tuleminen saati lopulta lapsen saaminen on niin monivaiheinen ihme, että huhhuh.
 

Yhteistyössä