Haaveena vauva 2020

Koulusta muistan hyvin varoittelut raskaudesta, ei koskaan puhuttu hedelmällisyyteen liittyvistä haasteista! Lähipiirissä on lapsettomuutta, joten aihe on tullut kyllä tutuksi. Mutta nyt kun itse kokee lapsettomuutta, tuntuu vielä todellisemmalta tämä aihe. Tärkeää olisi, että puhuttais myös tästä toisesta puolesta.
 
@minttuni sitten pelko että teinit alkais huolettomasti harrastaa seksiä koska aattelis et niil saattas olla vaikeempi raskautuu, sit etenkin jos osa ottanu jo riskejä sen osalt... "oon ollu jo 2 kertaa ilman ehkäsyy ni tuskin tuun helposti raskaaksi" ja sit oiskin raskaana ja valtaosa teineist sit päätyy aborttiin loppujen lopuks.

@Wintersun joo kyl aateltiin siin 7-8viikoil mennä :)
 
@hemuliina90 Okei! Sinuna en huolestuisi vielä kuitenkaan! N. 20% mahdollisuus on raskautua/ kierto jos kaikki on kunnossa. Joillakin se vie vaan aikaa. Mut tosiaan jos mietityttää niin voi sitä käydä tutkimuksissa. Jos kaikki on ok ni voinee rauhassa odotella sinne vuoteen tai jos jotain löytyy niin mahdollisesti voi ennen vuotta apua saada.
Tsemppiä!

Ja kiitos taas yhteisesti kaikille onnitteluista :geek:
Huomisen kun jaksan vielä ni sit tää on ehkä virallista. Ainakin kun verikokeissa käyn.
Kiitos tsempeistä ja rauhoittelusta! Sen toki tiedän itsekin, ettei vielä huolta tarvitsisi kantaa. Se on vain helpommin sanottu kuin tehty - varsinkin kun itsellä nuorehkoonkin ikään mahtunut kaikenlaista sairastelua jo paljon, niin jotenkin päässä sitten kummittelee, että kirsikkana kakun päälle tulee varmaan vielä lapsettomuuskin :unsure: mutta toki vielä ihan hyvillä mielin yritetään ja luotetaan siihen että tämä onnistuu, mutta pikkuisen silti pelko takaraivossa on välillä. Ja onneksi hoidotkin on hyviä nykyään jos jostain syystä sinne asti joutuu (y) juuri sitä ollaan ajateltu, että ihan oman mielen rauhoittamiseksi testattaisiin miehen tavara jo tuossa puolen vuoden kohdalla, jos sitten taas vähemmällä stressillä ja uusin voimin jaksaisi siitä eteenpäin :)
 
Heips, ilmoittaudun myös vauvakuumeilemaan! Täällä yritys aloitettu 8/19 ja ikää mulla 29 ja miehellä 31. Esikoista yritetään ja kovasti plussaa odotellaan. (y)
Viime kierrossa menkat oli tosi niukat, ensin tuli pelkkää tuhrua ja sitten kahtena päivänä peräkkäin niukkaa vuotoa et just ja just piti sidettä pitää, testi näytti kuitenkin negaa viikko sitten ja tälläkin viikolla. Kuvittelin jo kaikki raskausoireet mut testeissä ei näy mitään (n)
Yritystä ja mieltä välillä lannistaa lähipiirin yllättävä raskaus kierukasta huolimatta..

Hyvää uutta vuotta kaikille :)
 
Tervetuloa mukaan uudet :) Joku täällä pahoitteli höpsöjä ajatuksiaan, mut musta tuntuu et täällä kaikki ollaan enemmän tai vähemmän seottu tässä vauvakuumeessamme joten kaikki ajatukset on tervetulleita :D(y)

Meillä yk 11 jo kovaa vaihtia menossa. Jotain hyötyä siitäkin että kiertorytmi on lyhyt niin uusi kierto alkaa aina nopeasti. Ja vuodessa ehtii 15 kiertoa yrittämään. En oo toiveikkuutta kokonaan hukkaan heittänyt mut kyllä kovasti yrityskiertojen kasvaessa alkaa toivo hiipua. Kaikkien ikä ym. faktojen valossa alkaa vaan tuntua että meillä ei todennäköisesti enää onnistu ja siihen on tyydyttävä kun kunnon hoitoihin ei ole mahdollisuutta. Koitan siis samalla tehdä surutyötä asian kanssa mut kuitenkin toivo pilkahtaa joka kierrossa. Mies täyttää loppuvuonna 40 ja se on hänelle ihan ehdoton takaraja, varsinkin kun aiemmat kaksi lasta alkaa olla niin isoja jo. Onko kohtalotovereita tässä asiassa, että yritykselle ois mietitty takarajaa? Miten ootte käsitelleet asiaa että jos lasta ei tule? Kovin raskaitahan nämä ajatukset on, mutta mun on jo tosissaan valmistauduttava tähän että lopputulos tässä yrityksessä ei ole se toivottu.

Paljon olen kuitenkin löytänyt elämässä kiitollisuutta tämän myötä ja olen iloinen että kaikkien mietintävuosien jälkeen päädyttiin vielä yrittämään. Eipähän tarvii katua ettei yritetty, vaan luonto meidän kohdalla päättää. Mies on viime aikoina myös ollut myötämielinen asialle vaikka aluksi oli yritystä vastaan. Ja meidän suhteessa positiivista on kyllä se et monien yhdessäolovuosien jälkeenkin harrastetaan seksiä keskimäärin joka toinen päivä ihan halujen mukaan eikä vauvanyritys oo onneksi muuttanut seksin määrää tai laatua.

Koitan suuren vauvatoiveen lisäksi nauttia tänä vuonna enemmän elämästä ja saada elämään enemmän muuta ajateltavaa/nautittavaa. Hyvää uutta vuotta kaikille, toivon niin kovin että me kaikki saadaan tänä vuonna vauva masuun:love:

(ja sori romaani :geek:)
 
Omaa napaa pesee:
Tänään raivostuin niin että jouduin poistumaan ovesta hengittämään happea hetkeksi. Tämä on ollut mulla se numero yksi raskausoire, mutta nyt on kp10!
Edellisestä oviksesta tosin tasan 3vko, koska lyhyt kierto. Ja viime menkat oli ihmeelliset kolmen päivän tuhnut.
Siispä lähdin mun digitesti jemmalle ja koin järkytyksen: raskauskeijulta tilaamassani 2kpl paketissa oli vain yksi testi vaikka paketin päällä oli tehtaan muovit! ARGH!

Seuraava järkytys oli kun testi oli ilmeisesti viallinen kun ei antanut MITÄÄN tulosta näyttöön :rolleyes:

Ja vielä hämmennyksenä lopuksi: purin testin ja liuskoissa oli se kolme viivaa, mitä positiivisessa olisi.

No nyt olen hämmentynyt, jännittynyt ja ärsyyntynyt :censored:
Google kertoi, että siinä monesti niitä on, joten en ole toiveikas. Lähinnä ärsyyntynyt, kun kalliit testit oli :ROFLMAO:

Varmasti ovis lähellä kun kaikki kiukuttaa!
 
Olen joulun aikana lueskellut kaikki viestit, mutta en ole ehtinyt vastaamaan. Mutta nyt vihdoin, hyvää uutta vuotta kaikille ja suuresti onnea kaikille joulukuussa plussanneille, erityisesti @Wintersun :love: ihanaa että teillekin vihdoin tuli plussa!

Täällä on puhuttu miehen saamisesta sänkypuuhiin. Meillä ei tuota ongelmaa ole (vielä) ollut, mutta meillä tosin yritys vielä sen verran aluillaan,että johtuisiko siitä. Mies on kyllä valmis sänkypuuhiin ihan milloin vain ja millä vain varoitusajalla :p nyt tässä vapaiden aikana paljon asiasta puhuttu, ja miestäkin kyllä turhauttaa ja ihmetyttää, ettei mitään ole tapahtunut, vaikka niin säännöllisesti ollaan pupuiltu (aika lailla joka toinen päivä ja ovulaation aikaan useamminkin, kaukana ovulaatiosta noin joka kolmas pvä). Paljon ollaan mietitty sitä, että pitäisi enemmän valistaa tästä hedelmällisyysasiasta ja siitä, ettei raskaaksi tuleminen ole aina eikä kaikille eikä missä vain iässä niin helppoa. Meille ainakin koulussa aina vain opetettu kuinka välttää raskaus, eikä kukaan ole ikinä puhunut hedelmällisyydestä yms. Meillä nyt ikää tosiaan itsellä 29 ja mies 31, ja välillä tuntuu että ollaan kyllä vähän myöhässä liikkellä, kum vasta esikoista yritetään (n) täällä paljon puhuttu myös noista sperma-analyyseista, ja mekin olemme miettineet, että pitäisikö teettää yksityisellä sellainen jo ennen kuin vuosi yritystä tulee täyteen, että ei hukattaisi aikaa turhaan liian kauan, jos jotain ongelmia onkin...

Aiemmin en ole ovulaatiota tikuttanut, mutta tilasin nyt ensi kiertoon netistä ovistestejä, täytyy alkaa ottaa pikku hiljaa tosiaan kaikki keinot käyttöön (n) täällä myös jos vain aikaa on niin makoillaan selällään jalat pystyssä, sillä miehen sperma on kyllä niin juoksevaa, että muuten humpsahtaa heti ulos! Nyt olisi sunnuntaina pitänyt olla ovis ja tallettelut oli pe iltana, su iltana ja eilen. Eilen ja su tuntui, että pysyi paremmin tavara sisässä kun yleensä, olisiko sitten juurikin oviksen ansiosta?

Oviksesta vielä kysyn, mimmoisia kipuja muilla siihen liittyen ollut? Itsellä ollut aiemmin kierukan kanssa max jotain pientä nippailua, mutta nyt kaksi viimeisintä kiertoa olen yöllä herännyt jäätävään mahakipuun juuri oviksen aikaan (tässä kierrossa su-ma välisenä yönä ja flo näytti oviksen sunnuntaille). Tässä kierrossa kipu oli vielä edellistä pahempi: pahempi kun menkkakipu, en pystynyt liikkumaan ja hengittäminenkin oli vaikeaa. Miehen herätin kun pelästyin niin pahasti. Kipu oli aaltomaista. Kesti ehkä noin 10-15 min ja sitten helpotti. Särkylääkettä en uskaltanut ottaa noin oviksen aikoihin. Pohdin, että voiko olla tosiaan ovulaatiokipua tuollainen? Itsellä kun ei aiemmin ole noin kivuliaita ollut...
Mulla oviskivut just tommosia oikeesti jäätäviä. Kestää pari tuntia tai puol päivää. Yleensä koko päivän maha hellänä. Menkkakipuja mulla ei sit taas oo yhtään.
 
Omaa napaa pesee:
Tänään raivostuin niin että jouduin poistumaan ovesta hengittämään happea hetkeksi. Tämä on ollut mulla se numero yksi raskausoire, mutta nyt on kp10!
Edellisestä oviksesta tosin tasan 3vko, koska lyhyt kierto. Ja viime menkat oli ihmeelliset kolmen päivän tuhnut.
Siispä lähdin mun digitesti jemmalle ja koin järkytyksen: raskauskeijulta tilaamassani 2kpl paketissa oli vain yksi testi vaikka paketin päällä oli tehtaan muovit! ARGH!

Seuraava järkytys oli kun testi oli ilmeisesti viallinen kun ei antanut MITÄÄN tulosta näyttöön :rolleyes:

Ja vielä hämmennyksenä lopuksi: purin testin ja liuskoissa oli se kolme viivaa, mitä positiivisessa olisi.

No nyt olen hämmentynyt, jännittynyt ja ärsyyntynyt :censored:
Google kertoi, että siinä monesti niitä on, joten en ole toiveikas. Lähinnä ärsyyntynyt, kun kalliit testit oli :ROFLMAO:

Varmasti ovis lähellä kun kaikki kiukuttaa!
No nyt on jännää! Ärsyttävää kyl noi, kun kalliit testit ei toimi ja toine viel puuttuu... Huomenna testikaupoille!:)

.
Noniin ja voisitteko kertoa vähän raskausoireitanne ja koska ne ovat alkaneet ym? Mitä eroa ollut eri raskauksien kohdalla. Oon vaan utelias. Mulla ei oireita, nivusia vaan vähän särkee, mut teen seisomatyötä, johtunee siitä.


Tässä ja viime kierrossa ei oo ollut jäätäviä pms-oireita ja siitä oon hyvin iloinen. Ärsyttää nää vikat päivät ennen menkkoja, koska ei ole mitään selkeitä oireita ja haluis vaan eroon tästä kierrosta. Mut silti joku pieni ääni... :LOL:


@Wintersun oon niin iloinen sun puolesta!! Onnea vielä :love::love:
 
@Pampula3 Mä olen vähän takarajana tässä yrityksessä alustavasti ajatellut että n 2v voidaan yrittää ja jos ei tärppää niin sitten tyydytään siihen mitä on saatu jo. Ja se aika meillä saattaa ihan hyvin tässä kestää, tai miksi ei pidempäänkin..
Alkaa isommat olemaan sitten jo niin isoja ja nytkin jos plussa heti tulisi niin tulisi jo suurin ikäero näiden lasten välille. Nämä siis ihan omia ajatuksia vaan mitä miettinyt.
Tykätään matkustella yms. mutta nyt yrityksen aikana pakko jättää kaukomatkojen varaukset väliin kun koskaan ei tiedä milloin onnistaa, muutenkin tuntuu koko elämä olevan jotenkin yrityksen ajan tauolla jos joku ymmärtää mitä tarkoitan :)

@marrrsipaani mulla ekasta ja tokasta alkoi n. Dpo 10 ekat oireet, jatkuva pissahätä, rintojen arkuus, väsymys. Pari viikkoa myöhemmin myös pahoinvointi. Kolmannesta ekat oireet oliki sitten pahoinvointi vasta np ultran jälkeen ja sekös monta kertaa huoletti kun ilman testiä ja puuttuvia menkkoja en olisi tiennyt olevani raskaana.

Pahoittelut menkoista @mincha :(

Dpo ehkä 2 tai 3 riippuen millon nyt sitten ovis oli. Eka testi tosiaan tasavahva, seuraavana päivänä selkeä plussa ja sitä seuraavana taas tasavahva. No oli miten oli, testiä teen viikon päästä pe n.dpo 10, toivottavasti saisin maailman parhaan synttäri lahjan silloin :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

2.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


vauvahaaveilija2396......kp 61/28-30
HMami............................kp 59/28
Elllla...............................kp 58/30
Tingeli............................kp 46/34-36
Masu90..........................kp 44/27-30
Nenskuli..........................kp 44/ ?
tupsahus.........................kp 35/30
Karvakorvat....................kp 26/28
linneah........................... kp 25/26
Haavejuttu......................kp 24/29
Pikkuhaave....................kp 24/32
Jjenn..............................kp 24/30-31
Marrrsipaani...................kp 23/27-28
Tiukuliina89................... kp 21/31
Mustikka89.....................kp 18/25
hemuliina90....................kp 18/28
mimmi92.........................kp 16/30
Pampula3........................kp 16/22-27
Keltasirkku..................... kp 16/28-32
Hypsy..............................kp 15/28-30
Lilmi89............................kp 14/28-30
Ananas90.......................kp 11/25-28
Vauvameille....................kp 11/28-35
Snanniska.......................kp 9/28
taikinatonttu....................kp 9/28
niinaj91...........................kp 9/26-28
Koodikissa......................kp 7/24
Mirella92........................kp 5/34
Kasikuus........................kp 4/28-31
Kuumeilija23...................kp 4/25/27
Helmiina1978.................kp 3/29
Amadecasa....................kp 3/34-55
Hipposka........................kp 3/30
Unimaa...........................kp 3/27

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


linneah..........................dpo 13
Höpsykkä......................dpo 11
Karvakorvat...................dpo 11
Marrrsipaani..................dpo 9
Pampula3......................dpo 4
mimmi92.........................dpo 3
Lilmi89...........................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Ei tainnut tärpätä tästäkään kierrosta. Turhauttaa kun mies on kotona ensi kierrossa just pari päivää ovulaation jälkeen :cry: Googletin jo kuumeisesti millä pidentää kiertoa pari päivää :LOL: Onko kukaan kokeillut greippimehua tai vehnänalkioöljyä?
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Wintersun varmasti hirvittää kun niin pitkä tie takana mutta vahvasti oot raskaana kyllä testien perusteella :giggle: Onko sulla muuten oireita vielä?

Mulla alko raskausoireet edellisessä tyttöraskaudessa vasta rv6, ainoa mikä erosi normaali pmsoireista oli että vvtä tuli reilusti kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, vatsakipuja oli koviakin rv 16 saakka kun kohtu kasvaa, aivan kuin menkat olisi alkamassa. Nyt kp14 masu aivan turvoksissa, koskahan se ovis on/oli :ROFLMAO: Yöllä en saanu unta ja join punaviiniä :geek:
 
Heippa! Yksi kuumeilija liittyy tänne :love: tuntuu että nyt kaipaa samanhenkisiä ja samassa tilanteessa olevia kun ei lähipiirissä niitä ole eikä ystävät jaksa kuunnella (tai siltä musta tuntuu ainakin) Yhden kanssa menikin jo sukset ristiin tästä asiasta:(
Minä 33v ja mies 40v yhteisestä lapsesta haaveillaan. Yrittäminen alkoi heti häiden jälkeen 6/19, josta jäinkin raskaaksi mutta meni kesken viikolla 5, siitä taas toisella kierrolla raskaaksi joka meni juuri pari viikkoa sitten kesken viikolla 12:cry:
On ollut käytössä foolihapot, vehnänalkioöljy, greippimehut you name it..vaikka masentaa ja ahdistaa välillä niin toiveikkaana yritetään vielä.. meillä tutkimukset helmikuun lopussa ellen jää sitä ennen raskaaksi..miehen puheiden mukaan tämä olis viimeinen yritys meillä:unsure:
 
@Wintersun vaikka en ole kovin paljoa testaillut, niin minun silmääni myös kontrolliviiva näyttää haaleammalta, kuten Helmiinakin kommentoi. Ja hienot viivat toisella testillä :love:

Tsemppiä kaikille negan saaneille. Täällä seuraavat kaksi viikkoa tulee varmasti menemään taas hitaasti. Uusi kierto voi alkaa milloin vain 13.-19.1. välillä, ellei sit päätä vielä enemmän heitellä. Tai yllätysluomuraskaus.. :geek:
 

Yhteistyössä