Haaveena vauva 2020

Tilasin tänään B6 50 mg vitamiinia. Tosta B6 luin ulkomaalasilta sivuilta että monilla on auttanut raskautumiseen, varsinkin niillä keillä on lyhyt luteaali. Varmuutta en vielä saanut kannattaako syyä vasta oviksen jälkeen vai ennen mutta luenpa siitä vielä :ROFLMAO:
Toinen mitä tilasin oli joku siveydenpuu uute mikä auttaa tasapainottamaan hormonitoimintaa/koko kuukautiskiertoa :geek:

Lisäys: luin myös näistä muutamia tosi hyviä kokemuksia ihan suomalaisilta keskustelusivuilta! Vaikka ikinähän ei tiiä auttaako noi oikeasti vai onko sattumaa ollu mut voi yrittää :geek::)
Ja siis minähän olen täällä jo niin epätoivoinen, että varasin ajan osteopaatille (meidän kaupungin parhaalle) vain, koska siellä on useampi lapsettomuudesta kärsivä nainen käynyt ja kas kummaa, ku sen jälkeen on tärpänny :cautious: Sain ajan vasta 28.10 ja flon mukaan ovis olis 23.10, eli liekö on apua vielä tähän kiertoon (n)
Siitä on kuulemma apua myös runsaisiin menkkoihin. Saas nähdä onko siitä mitään apua minulle, ei tekis mieli turhaan maksaa niin isoa summaa :ROFLMAO:
 
Mulle vois päivittää kp-listaan tänään 9.10 kp 1/30.

Näitä menkkoja oon tosiaan jo muutaman päivän odotellut, mutta huhhuh millainen hormonimyrsky tuli ennen kivun ja vuodon alkua. Raskauden alkaminen olisi kyllä ollut erittäin epätodennäköistä, koska viime kuussa yrityskertoja onnistui tasan yksi. Nyt oonkin vähän lannistuneissa tunnelmissa, että mistä lähtökohdista lähtisin puhumaan miehen kanssa jotta hän ymmärtäisi ottaa osaa tähän yritykseen aktiivisemmin sillä ainoalla tavalla jolla hän voi tähän vaikuttaa. Itsellä hartioilla tässä vauva-asiassa sitten se kaikki muu..
 
Missä menkat?! Oireita on, että alkaisi pian. Odotin jo tänään alkavaksi, ei vaan näy (n)
Kevään mittaan katsoin tässä kiertoja, niin kyllä ne on välillä venyneet 34 päivään. Ei oo paljon luottamista omaan kroppaan.
 
Täälläki kaivattais taas vertaistukea:(

Eka letrozol kierto menossa ja tänään kp 9. Kävin ultrassa ja kohdun limakalvo oli erittäin hyvännäköinen ja kolmikerroksinen. Toiselta puolelta löytyi 17mm folli ja kaikki näytti oikein hyvältä, ovis luultavasti jo parin kolmen päivän päästä. Ja sitten se mutta! Toiselta puolelta löytyi samanlainen 17mm folli. Yleensä tää ois letroissa juurikin se hyvä tulos, mutta mun kohdalla ei. Kaksosraskaus mun kohdalla on ehdottomasti kielletty edellisten hätäsektioiden ja niissä todetun ohuen kohdunseinämän vuoksi. Toisaalta nyt ois edes jonkinlainen todennäköisyys et edes toinen hedelmöittyy, mut toisaalta myös riski et molemmat hedelmöittyy ja sitten raskaus jouduttaisiin keskeyttämään. Tuntuu väärältä ottaa tietoisesti sellainen riski. Joten tämä kierto siis luultavasti menetetty eikä päästy edes yrittämään:(. Meidän piti yrittää tätä kolmatta ja viimeistä lasta tämä vuosi, joten aika käy vähiin jos mies ei suostu yrittämään enää kauempaa. Siksi tuntuu pahalta hukata tämäkin kierto.

Lääkäri sanoi että päätös yrittämisestä jää meille, eli ei sitä kieltänyt. Todennäköisyys et molemmat hedelmöittyis ei kai kovin suuri ole, mutta uskallanko ottaa tietoista riskiä? 7 yk takana enkä ole tullut raskaaksi vaikka olen ovuloinut. Joten en tiedä kuinka suuri todennäköisyys mun raskautumiselle on muutenkaan kun munasarjatkin jo hiipumaan päin. Ja mitä vaihtoehtoja mulle jää jos luomusti ei onnistu ja letroilla monisikiöriski? Mies ei suostu lähtemään sen enempää hoitoihin. Ja lääkärin mukaan mun munasarjoilla tämä riski on kohonnut myös ihan luomusti, että yhdessä kierrossa tulee helpommin 2 munasolua. Oon ihan neuvoton...
Letroista en kyllä mitään tiedä, mutta miten iso riski se olisi sitten kaksoisraskauteen? Vaikeita päätöksiä nämä :confused:
 
Tsemppiä @Pampula3 päätöksen tekoon! Ei oo kyllä helppoa miettiä noita.

Täällä on taas ovistikuttelut aloitettu, kun flow ennustaa ovista sunnuntaille. Oli limatkin oudon keltaisia tänään. Meillä on nyt yk 6 meneillään. Ei oo yhtään värähtänyt koko aikana yksikään raskaustesti vaikka syystä tai toisesta oon joka kierrossa päätynyt vähintään yhden tekemään. Kauhea huoli totta kai on, että voinko tulla ollenkaan raskaaksi ja pitää vielä 7kk melkein odottaa ennenkö voi alkaa hoitoihin ja tutkimuksiin hakeutua. Joskin tämän kierron jälkeen soitan itselleni ajan gynelle ja papaan ja mies saa käydä simpat analysoituttamassa. Mutta koville kyllä ottaa ja sitä miettii, että miksi en tule raskaaksi vaikka meillä osuu tallettelut hyvin kun koti-insseillä kuitenkin mennään. Olen taas uniakin nähnyt ties miestä rattaiden shoppailusta ja kaikesta, ei oikeen helpota asiaa.

Kovasti jaksamisia ja haleja kaikille teille, joilla on ollut nyt vastoin käymisiä <3. Tosi kurjaa lukea km, kkm ja ku uutisia kun kaikille toivoisi vain hyviä plussia, mitkä pysyy mukana.
 
Täälläki kaivattais taas vertaistukea:(

Eka letrozol kierto menossa ja tänään kp 9. Kävin ultrassa ja kohdun limakalvo oli erittäin hyvännäköinen ja kolmikerroksinen. Toiselta puolelta löytyi 17mm folli ja kaikki näytti oikein hyvältä, ovis luultavasti jo parin kolmen päivän päästä. Ja sitten se mutta! Toiselta puolelta löytyi samanlainen 17mm folli. Yleensä tää ois letroissa juurikin se hyvä tulos, mutta mun kohdalla ei. Kaksosraskaus mun kohdalla on ehdottomasti kielletty edellisten hätäsektioiden ja niissä todetun ohuen kohdunseinämän vuoksi. Toisaalta nyt ois edes jonkinlainen todennäköisyys et edes toinen hedelmöittyy, mut toisaalta myös riski et molemmat hedelmöittyy ja sitten raskaus jouduttaisiin keskeyttämään. Tuntuu väärältä ottaa tietoisesti sellainen riski. Joten tämä kierto siis luultavasti menetetty eikä päästy edes yrittämään:(. Meidän piti yrittää tätä kolmatta ja viimeistä lasta tämä vuosi, joten aika käy vähiin jos mies ei suostu yrittämään enää kauempaa. Siksi tuntuu pahalta hukata tämäkin kierto.

Lääkäri sanoi että päätös yrittämisestä jää meille, eli ei sitä kieltänyt. Todennäköisyys et molemmat hedelmöittyis ei kai kovin suuri ole, mutta uskallanko ottaa tietoista riskiä? 7 yk takana enkä ole tullut raskaaksi vaikka olen ovuloinut. Joten en tiedä kuinka suuri todennäköisyys mun raskautumiselle on muutenkaan kun munasarjatkin jo hiipumaan päin. Ja mitä vaihtoehtoja mulle jää jos luomusti ei onnistu ja letroilla monisikiöriski? Mies ei suostu lähtemään sen enempää hoitoihin. Ja lääkärin mukaan mun munasarjoilla tämä riski on kohonnut myös ihan luomusti, että yhdessä kierrossa tulee helpommin 2 munasolua. Oon ihan neuvoton...
Kuulostaa just kohtalon ivalta. Eihän se tuplaraskauden riski kovin suuri ole, mutta ymmärrän tuskasi. Sitä miettii, että jos ne molemmat irtookin ja sit muka molimmista raskaus alkaisi. Olishan se aika lottovoitto.
 
Ääh, tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille. :cry:

Mä ostin tänään noita raskausmonivitamiineja. Olin menossa hakemaan ihan vaa monivitamiinia, ni aattelin, et miksen sit tommosta ostais. Söin esikoisen raskausaikana. :)

Alavatsa kipuilee ajoittain, mut se on mulle aika perus. En jotenki jaksa uskoa, että tässä kierrossa jo tärppäsi. Dpo 5 tosin vasta. (y)
 
Kiitos tsempeistä ❤
@Lennis @Keltasirkku @Helmiina1978

Päätettiin nyt yhteistuumin jättää yritys hetkeksi kokonaan. Eli tämä kierto ainakin jätetään väliin. Mulle kaksosraskaus ois hengenvaarallinen ja kun tuolla yläkerrassa kaksi lapsukaista tuhisee niin en voi ottaa riskiä. Kukaan ei tässä kohtaa voi ennustaa kuinka suuri tuo riski lopulta mun kohdalla on, mut koska täs kierros kaikki näyttäis olevan kunnossa niin molemmilla munasoluilla omansa 20% todnäk. et hedelmöittyy. Vaikkakin ihan teoreettinen luku, niin silti. Kaikkein raskainta ois tehdä keskeytys jos just kohtalon ivalla molemmat hedelmöittyis. Sitä riskiä en vaan voi ottaa. Tylsää on vain se et joudun kyllä viel tikuttelee ovista, niin et saadaan tästä letrokierrosta taas jatkoa ajatellen arvokasta tietoa, vaikka ei sitä ovista nyt pystytäkään hyödyntämään.

Asetun hetkeks takia-alalle. Mielellään kävisin lukemas teijän muiden kuulumisia mut ajattelin et oman mielen hyvinvoinnin kannalta ois hyvä pitää nyt ihan kokonaan taukoa täältä, yritän ainakin :) Älkää listasta kuitenkaan poistako. Ja kun palaan, on täällä varmaan ihan tyhjää kun kaikki ovat toivon mukaan plussanneet :love:Joten peukut ja tsempit kaikille, toivotaan isoa plussa-aaltoa (y)
 
Mulle vois päivittää kp-listaan tänään 9.10 kp 1/30.
Tai korjaus kun ei se kunnolla alkanutkaan, eli ehkä kp 1 vasta huomenna

Näitä menkkoja oon tosiaan jo muutaman päivän odotellut, mutta huhhuh millainen hormonimyrsky tuli ennen kivun ja vuodon alkua. Raskauden alkaminen olisi kyllä ollut erittäin epätodennäköistä, koska viime kuussa yrityskertoja onnistui tasan yksi. Nyt oonkin vähän lannistuneissa tunnelmissa, että mistä lähtökohdista lähtisin puhumaan miehen kanssa jotta hän ymmärtäisi ottaa osaa tähän yritykseen aktiivisemmin sillä ainoalla tavalla jolla hän voi tähän vaikuttaa. Itsellä hartioilla tässä vauva-asiassa sitten se kaikki muu..
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

10.10.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 50/30
taikinatonttu...................kp 47/28
vauvahaaveilija2396......kp 45/28-30
Pilvinentaivas................kp 41/28-30
Millimetrii...................... kp 36/28-29
Hope91.........................kp 35/32-37
Mirkkuli26.....................kp 34/22-28
Amadecasa..................kp 34/34-55
Mirella92.......................kp 33/34
Effis..............................kp 32/26-37
Titi-Love.......................kp 29/28-30
Lennis...........................kp 29/28-34
Haavejuttu....................kp 28/29
Tingeli...........................kp 27/34-36
Daana.......................... kp 27/23
FaBuu...........................kp 24/28
nieve30.........................kp 24/28
Tiukuliina89.................. kp 24/31
Marrrsipaani..................kp 21/28
Mape19........................ kp 19/25
Lumihiutale_................. kp 18/28
Koodikissa.....................kp 16/24
Veevavi..........................kp 16/26-28
Keltasirkku.................... kp 15/28-32
mimmik..........................kp 15/28-32
Vaniljapulla....................kp 14/30-32
Mahaotus......................kp 12/24-26
nessu87........................kp 12/28
rosemarie......................kp 12/xx
Vauvameille...................kp xx/28-35
Snanniska.....................kp 11/28
HMami..........................kp 10/28
Jjenn.............................kp 10/30-31
poreilevalimu.................kp 4/25-26
Shibali......................... kp 4/23-26
Marilainen.....................kp 3/28
Helmiina1978...............kp 3/32
Kasikuus.......................kp 2/28-31
W.we.............................kp 1/25
Ilona Eloisa...................kp 1/30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Titi-Love.......................dpo 14
Lenni............................dpo 14
Effis..............................dpo 13
Haavejuttu....................dpo 12
marrrsipaani.................dpo 6
Lumihiutale_............... dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Lennis näyttää ihan dpo11-12 viivalta :ROFLMAO: naurattaa siis, kun tällä sekoboltsitestaajalla on tätä sataa omista tikuista :ROFLMAO:

Hyvältä näyttää, onnea! :)
Niin näyttää. Toivottavasti on kuitenkin oikea viiva. Kun koko ajan on olo, et menkat alkaa. Täytyy tänään käydä hakee digi ja tehdä huomenna aamulla. :D
Ja ehkä täytyy ostaa myös liuskoja, jotta voin illalla vielä testata :ninja:
 
@Lennis ei testit kyllä tollasia huijausviivoja voi antaa :)

Täällä tutkaillaan kiivaasti vuototilannetta. Vielä ei raportoitavaa mutta tähän asti verta on tullut päivittäin.
Miten paljon sulla sitä verta tulee ?
Pyyhkiessä, pikkuhousunsuojaan vai ihan jo terveyssiteen tarvitsevasti ?
Onhan se alkukierron vuoto normaalia kuulemman, mutta miten sun jatkosuunnitelmat ? (Gyne/verikokeet tms.)
 
Onnea @Lennis ja @pallomaha123 !

Täällä kp3/31-55. En päässyt edes testaamaan, kun tiistaina jo alkoi menkat. Mutta positiivisen kautta, säästyi testit tähän kiertoon ja kierto lyheni melko reippaasti, vain 31 päivää aiempien yli 40 sijaan. Ja ovulaatiokin taisi olla silloin kun sen testasin. Jos näin jatkuu, niin ollaan ovulaation aikoihin miehen kanssa ainakin yksi yö ihan kaksistaan ;)

Ja olin siis kyllä ihan rikki kun vuoto alkoi. Tuli ihan puskista, ilman isompia kipuja tai muita. Ensin ajattelinkin, että vuotelee jotain muuta, mutta kyllä se nyt vaan normaaliksi kuukautisvuodoksi kääntyi.
 
Viimeksi muokattu:
Hurjan paljon onnea plussanneille! :love:

Tässä vähän omanapailen ja päivittelen omaa tilannettani. Niin kuin aiemmin hämmästelin, niin en saanut bongattua ovista tältä kierrolta laisinkaan. Käytössä oli ensimmäistä kertaa clearbluen digit ja kyllähän sitä joka päivä odotti hymynaamaa tikkuun. Sinne meni ne hintavat testit. Onko muilla ollut ongelmaa oviksen bongauksen kanssa?:unsure:

Täti kuitenkin tuli päivää myöhässä kylään ja tästä starttaa sitten kolmas yrityskierto. Joka kerta sitä on harmissaan vaikka yritystä kuitenkin vielä niin lyhyt aika takana. Nyt kalvaa tuo ovulaation uupuminen/heikkous ja sitä kuvittelee jo kaikenlaisia ongelmia. Mietityttää, että milloin kannattaisi jo käydä yksityisellä tsekkaamassa tilannetta.
 
Varovaiset onnittelut @Lennis :love:

Täällä dpo 12 ja negat testattu. Kuten myös dpo 10. Eiköhän se dpo 9 haamulainen ollut joku viallinen testi tai jotain, tai sitten joku hyvin epätoivoinen kiinnittymisyritys. Itku pääsi kun aamulla tuli nega, jotenkin olin 100% varma että tässä kierrossa tärppää, tallettelutkin osui juuri nappiin :cry: Tää on tosi raastavaa, miksi toisilla tärppää heti ja toisilla kestää vuosia, miksi tämän pitää olla niin vaikeaa :unsure:
 
@Haavejuttu Täällä kanssa harmiteltu, että mikä ihme on, kun ei tärppää, vaikka tallettelut osu niin nappiin. Itelle tää on niin vaikeaa sen takia, kun 4 aiempaa raskautta alkoi heti ja seksi kertoja oli kuukaudessa tyylii vaan 1 tai 2 o_O Yk6 menossa nyt :unsure:

Minä jouduin varaa ajan työterveyteen. Työskentely aivan mahdotonta, kun läpi vuotaa alle tunnissa ja hankalaa tästä tekee sen, että ajan työkseni autoa ja joka hemmetin huoltsikalle saa pysähtyä :mad:
 

Yhteistyössä