Haaveena vauva 2020

Jep. Mulla viime kierrossa alkoi päivää normaalia aiemmin menkat. Et luteaali oli sen 7 vissiin. Et tuskin tässä kauheen pitkälle pääsee..
Oliks niin että sulla ei oo ttodettu mitään syytä tohon huonoon luteaaliin? Mulla sama, 7-9pv se maks on. Vaik oon syöny runsaan vuodon takia (kokeilu) lugea loppukierrossa niin alkaa läpi dpo9 pinkillä vuodolla
 
Mulla kans tänä aamuna nega, en voi käsittää miten mä oon aina se joka saa noita vääriä positiivisia :(

Meni kaikki oireetkin yks yhteen ja oli täysin uusiakin mukana, mitä ei ennen oo ollut. Lisäksi sillon dpo8 toi "kiinnittymisvuoto", en ymmärrä. Ehkä meille ei vaan lasta suoda, kiusataan vaan.

Nyt siis dpo13 ja menkkajomottelee edelleen, sieltä ne tulee parin päivän sisällä... Onnea kaikille muille yritykseen❤ Mä taidan luovuttaa, tää oli niin kova isku ku oli kuitenkin niin varma.
Mitäh!? Eiks sul ollu se PC viiva. Eikä. Meni kyl lopullisesti usko niihin!
Olen TOSI pahoillani tästä (n):oops:
 
Mullahan on esikoinen muuten saanu alkunsa clomeilla, mul ei mitään virallist lapsettomuus ongelmaa ooo todettu mut nuo lykättiin kouraan, ja kuopuksen kohdalla raskauden tuokse oliko primo (?) ja lugestron koska keskemeno taustaa... Ja, muistan kyllä kun lapsettomana tuntu pahalta keskemeno tai ku last ei kuulunu, ja muut sai niit ehkäsynki läpi. Siitä huolimatta olin ilonrn muiden puolesta, enkä. Kokenu ketkeruutta jos joku teetti abortin. koen nyt kuitenkin 2 lapsen äitinä että mulla on oikeus silti pettyä siinä mis muillakin jos lasta ei kuulu tai saan km., mut ite oon aidosti ain onnelinen muiden tärpeistä , ja kenenkään surua vähättelemättä jos tulee km ym. Totta ettei semmonen ymmärrä lapsettomuutta joka ei oo sitä kokenut, ja toisinpäin. Valtaosa lapsillisist varmasti. Pyrkii puheillaan luomaan sitä toivoa, mutta väärintavoin. Itekin kokisin turhautimist jos mult kyseltäs vauva uutisia joka kk.

Mut tosiaan noit sammakoita tulee asias ku asias esim ite kuullu sairastelun ohessa hirveet vähättelyä.

surettaa että Jotkut joutuu käymään kovia hoitoja läpi ja jotkut jää ilman lasta kokonaan, vanhemmuuteen pitäs olla kaikille halukkaille mahdollisuus ❤ mun äitihän yritti pitkään lasta saada... Mä tulin 2v yrityksen jälkeen

@Tammityttö tein eilen negan, mut uskon et mulla ovistullu myöhemmin... Sain siis tasavahvat ovistikkuun olikohan 11.9 sit alko haleneen mut oliko 3 - 4 päivän pääst tikkuun tuli räikee punanen viiva, että oisko mun ovisollutkin sit la-su (14-15pvä) ihan itekin sekasin tost tikuttelust
 
@Apustaja ei ei ei, mie en salli sinulle tapahtuvan taas keskenmenoa!! :eek::cry: Eihän se tietysti meidän kenenkään käsissä ole, mutta toivoisin sydämestäni että vihlonnatt loppuisivat ja raskaus jatkuisi normaalisti!

@Wintersun vahvasti hengessä mukana täällä peukut pystyssä! Olet lämpimästi mielessä.

@Mohan et ehkä tätä lue, mutta halusin vaan sanoa, että ymmärrän täysin tunteesi. Minusta on hyvä että noitakin ajatuksia uskaltaa sanoa ääneen. Kyllä itseänikin välillä vihlaisee kipeästi, kun tulee noita kerrasta tärppi -uutisia. Silti toki yritän aina olla iloinen kaikkien onnistumisten puolesta. Ja onhan meistä aika moni melkoisen polun kulkenut ennen kuin toivottu lopputulos on selvä. Ja osa plussanneista palaa valitettavasti takaisin kuumeilijoihin :( Mutta tosiaan ymmärrän täysin ja koen ihan samoja fiiliksiä kuin sinä. Voimia ja tervetuloa takaisin milloin siltä tuntuu! :love:

Noista ikävistä sutkautuksista ja uteluista sen verran, että me ollaan onneksi säästytty suuremmilta sammakoilta ja aika vähällä ulkopuolisten kommentoinnilla muutenkin. Lähimmät ystävät tuntevat tilanteemme hyvin ja ovat tosi empaattisia asian suhteen. Joskus vuosia sitten (ehkä kun meidän jo oletettiin lisääntyvän) sain kyllä kuulla kyselyä ja kommentointia, mutta viime vuosina olemme kyllä saaneet olla ihan rauhassa asian suhteen. Ehkä ihmiset ovat olettaneet, että emme aiokaan yrittää tai voi saada lapsia :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Heippa kaikille! Olen seurannut ketjua jo aikani ja jännittänyt puolestanne monet kerrat. Nyt päätin rekisteröityä ja tulla myös mukaan keskusteluun. :)

Olen 24-vuotias ja tässä kuussa yhteiseloa on tullut mieheni kanssa 10v täyteen ja vaikka vauvakuume on vaivannut meitä molempia jo pitkään, niin viimekuussa olimme molemmat sitä mieltä, että nyt on sopiva aika alkaa yrittämään, nuorena, mutta niin kovinkin varmana siitä mitä tulevaisuudeltaan toivoo.

Minulla oli aiemmin ehkäisynä kuparikierukka, sillä kokeilujen saatossa en löytänyt ainuttakaan sopivaa hormonaalista ehkäisyä. Olen tikuttanut ovista ensimmäisestä yrityskierrosta lähtien ihan vain nähdäkseni vastaako se keskiarvoa. Ja eihän se vastaa... Kiertoni on aina ollut säntillinen 28 päivää, mutta ovulaatio tapahtui vasta 17.-18. päivä. Nyt meneillään 15/28 eikä ovulaatiota ole kuulunut. Nyt jo pohdin tietääkö tämä ongelmia. Luteaalivaihe vaikuttaa kovin lyhyeltä. :unsure:

Hirmusti tsemppiä kaikille!

 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom ja Purrri
Noista kommenteista, lapsettomuudesta ja siitä että kenellä on oikeus kommentoida mitäkin... Me tehtiin ensimmäistä lasta aikalailla vuosi, 2 keskenmenoa antoi toisaalta toivoa, toisaalta hidasti prosessia. Silloin tuntui ihan kamalalta, vauvakuume oli ihan hurja. Nyt toistakin ollaan jo yli vuosi yritetty. Ensin ajattelin, ettei toisella kierroksella tuntuisi niin pahalta se pitkä yritys. Ja ehkä ei ihan tunnukaan, onhan mulla se yksi jo, ja pitää ajatukset kiireisinä. Toisaalta sit olen niin etuoikeutettu että tiedän, miten ihanaa se lapsen syntymä on, ja imetys ja kaikki, ja kuumeisesti haluan kokea kaiken uudestaan.

Mutta silti kaikkein pahimpana mielenpahoittajana on kuitenkin esikoinen, joka hänkin toivoo sisarusta. Milloin leikkii että pehmolelu on pikkusisko tai -veli, milloin piirtää neljä hahmoa ja kertoo että siinä on meidän perhe, välillä vaan kyselee että saisko hänkin pikkusiskon kun kaverikin sai. Sekin on aika rankkaa, vaikkakin ihan eri mittapuulla kuin esikoista yrittävien rankkuus.
 
Mä kävin tässä kierrossa muistaakseni 4 päivää ennen ovulaatiota vyöhyketerapiassa :) Olin lukenut siitä paljon hyviä kokemuksia ja että on auttanut raskautumisessa, niin päätin kokeilla. En voi uskoa todeksi, jos nyt olenkin raskaana ja tuolla vyöhyketerapialla oli osuutta asiaan.
Millainen kokemus vyöhyketerapia oli? Koitko heti, että siitä oli apua? Mitä sulle tehtiin siellä?
 
Heippa kaikille! Olen seurannut ketjua jo aikani ja jännittänyt puolestanne monet kerrat. Nyt päätin rekisteröityä ja tulla myös mukaan keskusteluun. :)

Olen 24-vuotias ja tässä kuussa yhteiseloa on tullut mieheni kanssa 10v täyteen ja vaikka vauvakuume on vaivannut meitä molempia jo pitkään, niin viimekuussa olimme molemmat sitä mieltä, että nyt on sopiva aika alkaa yrittämään, nuorena, mutta niin kovinkin varmana siitä mitä tulevaisuudeltaan toivoo.

Minulla oli aiemmin ehkäisynä kuparikierukka, sillä kokeilujen saatossa en löytänyt ainuttakaan sopivaa hormonaalista ehkäisyä. Olen tikuttanut ovista ensimmäisestä yrityskierrosta lähtien ihan vain nähdäkseni vastaako se keskiarvoa. Ja eihän se vastaa... Kiertoni on aina ollut säntillinen 28 päivää, mutta ovulaatio tapahtui vasta 17.-18. päivä. Nyt meneillään 15/28 eikä ovulaatiota ole kuulunut. Nyt jo pohdin tietääkö tämä ongelmia. Luteaalivaihe vaikuttaa kovin lyhyeltä. :unsure:

Hirmusti tsemppiä kaikille!
Lisään sut ykkössivun listaan. Onko eka lapsi toiveissa?
 
Joo, mulla on siis yksi lapsi edellisestä suhteesta. Mun esikoisen kanssa oikeastaan kaikki meni alkuvaiheessa tosi raskaasti ja ekat 2-3 v oli kaikkea muuta kuin onnellista aikaa uuden vauvan kanssa. Odotin yksin, koko raskaus oli iso kriisi ja shokki, erottiin jo raskausaikana. Lapsen isä oli ulkomailla jne. Mun raskaus oli vaikea, meinasin synnyttää rv27 lähtien, olin liikuntakiellossa, tosi yksin ja ilman tukiverkkoa. Lapsi syntyi keskosena rv33+5 ja kun pääsi viimein 2,5 vko päästä kotiin, alkoi 6 kk koliikki. Uuvuin yksin täysin. Siitä alkoi pitkä tie, johon kuului mm. lastensuojelua (tein itse itsestäni ilmoituksen), perheneuvolaa (ongelmat lapsen isän kanssa), perhetukikeskusta (paha uupumus ja masennus) ja jos sun mitä.

Olen tehnyt valtavasti töitä että olen tänä päivänä ylipäänsä työkykyinen ja kaikki on niin tasapainossa kuin vaan voi olla. Uusi mies, talo, uusi vakituinen työ. Kaikki on silleen että vauvan olisi hyvä tulla. En tarkoita todellakaan että muihin olosuhteisiin vauvan ei ois hyvä syntyä. Mun kohdalla ei vielä voi puhua sekundäärisestä lapsettomuudesta mutta kohta kun vuosi yritystä takana niin kohta jo voi. Ja voin sanoa että harva asia on mun elämässä ollut näin vaikeaa kuin hyväksyä ettei tämä toinen lapsi tulekaan helposti ja että just nyt kun haluaisin niin paljon ns. toisen mahdollisuuden kokea vauva-aika ja ylipäänsä lapsen saaminen jonkun rakastamani ihmisen kanssa yhdessä, ja kaikki olisi paremmin kuin viimeksi, niin vauvaa ei tulekaan.

Ei sillä, ymmärrän hyvin silti että lapsettomalle lapsettomuus on eri asia ja monta kertaa vielä isompi paikka. Ymmärrän myös että kaikkien kokemus on yksilöllinen, ja kyllä mä myös sitä usein ajattelen ja arvostan, että mulla on yksi ihana poika kuitenkin jo. Eli asiassa on toki monta puolta. Mun miehellä ei ole omia lapsia, eli tämä vaikeus mun raskautua on myös hänelle iso juttu. Toisaalta hänellä tuntuu olevan sellainen jatkuvan positiivinen asenne ja varmuus että kyllä se vielä tärppää. Sinänsä hyvä, koska mä taas oon taipuvainen pessimismiin ehdottomasti.

Mutta toivotaan että meillä kaikilla tärppää mahdollisimman pian! :)
 
Tervetuloa @Arooni! Toivotaan pikaista plussaa :)

ON: kp 13 ja ovulaatiotesti nega. Ihan hailura! Ei siis vielä. Nyt vaan tallettelua hankaloittaa pari seuraavaa päivää (jotka olisi ne kriittiset), ettei miehen kanssa nähdä. Minä nukun, kun hän lähtee töihin ja hän nukkuu, kun minä tulen töistä. Sormet ristiin, että simpat ois tooodella pitkäikäisiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87 ja Arooni
Täällähän on palsta käynyt kuumana reissun aikana! :D

@Apustaja Tsemppiä! Toivotaan, että kaikki olisi siellä hyvin.:love:

Mä olin tosiaan reissussa 5pv ja odottelin vuotoa alkavaksi. Kävin alkuviikosta siellä labrassa ja hcg oli 39,5. Hoitaja sanoi puhelimessa, että vuodot alkaa varmasti ihan lähipäivinä. :confused: Ei alkaneet ja tänään päätin huvikseen kattoa miltä testi näyttäis... kp43/28-29 https://aijaa.com/9vfNvA KU:han tämä ihan 100 varmasti on. Kipuja tuntuu lähes koko ajan oikeella munasarjoissa/munanjohtimessa, joten uskon et jossain siellä se kasvaa... :unsure::(
 
Käyn aamuisin aina ennen töihin valmistautumista lukemassa ja jestas kun täällä on aina vähintään kaksi sivullista luettavaa! :'D Aktiivinen ketju ainakin.

Odottelen menkkoja saapuvaksi tänään tai huomenna, saa nähdä kummin käy. Mä oon henkisesti jo puoliksi heittänyt kirveen kaivoon ja laskeskelen vaan, että koska voi olla yhteydessä hoidoista. Meillä alkaa kohta yk6 ja on sovittu miehen kanssa, että sen jälkeen jos en edelleenkään ole raskaana hän käy siemennesteanalyysin teettämässä ja mä käyn gynellä perustarkastuksessa jne. Varmaan pidätte mua jo ihan hupsuna, kun meillä ei oo ees puolta vuotta yritetty ja oon silti varma etten vaan tuu raskaaksi x). Mulla on vaan vahva tunne siitä, kun mulla on nuorena ollu sytostaatteja sun muuta lääkitystä niin epäilys on jäänyt, että paljonkohan se mahtoi vaikuttaa tähänkin asiaan. No, olisipa mukavaa olla väärässä :).

Meillä ei onneksi ole lähipiirissä kuin yhdellä ystävällä lapsia ja he on melkein kouluikäisiä jo. Mummini eniten kyselee, että eikö vois jo lapsia tehdä, mutta hänet on aina saanu hiljennettyä milloin milläkin syyllä miksi ei. Meillähän yrityksestä tietää meidän molempien äidit ja mun sisko. Välillä on raskasta kun ei voi muille puhua (ihan meidän yhteisestä päätöksestä). Siinä kohtaa, kun tulee vuosi täyteen loppuu tämän asian salaisuutena pitäminen ja aion kyllä kertoa muutamalle ystävälle. Töissä oli alkuunsa kaikkein vaikeinta kohdata raskaana olevia, nyt se on jo suurimmaksi osaksi mennyt ohi eikä tunnu enää niin pahalta.
 
Mun eiliset outoon aikaan tulleet menkkajomotukset muuttui aika selkeiksi oviskivuiksi. Eli mulle vähän myöhäisempi ovulaatio sittenkin (kp17). Tästä kierrosta lienee turha plussasta haaveilla, sillä seksistä oli useampi päivä, 4 tai 5. Ajatukset seuraavaan mahdollisuuteen :)

Nuo oman onnen hehkuttamiset on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos kahden kesken suoraan ystävälle, joka lapsettomuudesta kärsii sen tekee eikä osaa tulkita ystävän reaktioita, niin sitten on kyllä ikävää toimintaa. Mä oon kyllä itsekin kyselyihin sortunut, mutta kyllä hyvien ystävien kanssa voi onneksi puhua kaikesta. Ei niin hyvien ystävien reaktioita olen kyllä pyrkinyt lukemaan, ja jätän aiheet sikseen jos siltä näyttää.
Sitten taas yleisesti tai vaikka somessa onnestaan puhuminen on musta enemmän kun ok. Positiivisella tavalla ilmaistuna ei iloa ja sitä positiivista energiaa voi olla liikaa. Mitä tulee tuohon ”lapset antoi elämälle merkityksen”, niin varmaan riippuu sanojasta ja tapauksesta, mutta en usko että sanoja meinaa sitä ettei ennen lapsia ollut elämää. Se on vaan niin iso muutos, että sen äärellä voi todella tulla tuollainen olo. Ja varsinkaan sanoja ei varmasti tarkottanut, että hänen mielestään lapsettomien elämässä ei voi olla merkitystä tai tehnyt mitään muitakaan johtopäätöksiä toisiin liittyen. Lasta yrittäessä ja varsinkin lapsettomuudesta kärsiessä sitä on kyllä herkillä, ymmärrän että voi ylitulkita. Eri asia sitten tietty, jos joku hehkuttaa tökeröllä tavalla kahden kesken suoraan.
Rahan ja perheonnen hehkutusta ei musta myöskään voi mitenkään verrata. Synkkää olisi, jos ei saisi näyttää onneaan! Miten sen tekee, sillä on tietysti väliä. Usein vaan samalla tavalla kun toiset elää yrityskuplassa, niin toiset elää siinä vauva/lapsi/perhekuplassa, täytyy yrittää ymmärtää siis erilaisia lähtökohtia molemmin puolin.
 
Täällähän on palsta käynyt kuumana reissun aikana! :D

@Apustaja Tsemppiä! Toivotaan, että kaikki olisi siellä hyvin.:love:

Mä olin tosiaan reissussa 5pv ja odottelin vuotoa alkavaksi. Kävin alkuviikosta siellä labrassa ja hcg oli 39,5. Hoitaja sanoi puhelimessa, että vuodot alkaa varmasti ihan lähipäivinä. :confused: Ei alkaneet ja tänään päätin huvikseen kattoa miltä testi näyttäis... kp43/28-29 https://aijaa.com/9vfNvA KU:han tämä ihan 100 varmasti on. Kipuja tuntuu lähes koko ajan oikeella munasarjoissa/munanjohtimessa, joten uskon et jossain siellä se kasvaa... :unsure::(
Voi ei?! eikö vois olla normaali raskaus kuitenkin?
 
@kukapakuka no mulla kanstokan kohalla erittiin just pari vko ennen plussaa olin raskauden yksin ja siit eteenpäin. Mulla kans oli 10kk ihan sumuu ku mietin jälkeenpäin... Jonku sortin koliikki mut päiväst vaivas, pääsääntösesti huutoo koko päivä ja kanniskeluu. Oli raskasta mut siit selvittiin sit pari v myöhemmin tapasin nykyisen. Hänellä ei ole lapsia ja ikääkin jo 40, joten 1 isoinpeloist ois jossen pystyis viel yhtä yhteist saada. Kokisin sen mun "viaks" jos se jäis lapsettomaksi... Tosin pidän suht varmana että raskaus on mahollinen, mut se jää nyt nähtäväks onko niin. Toki itsekin 3nen haluan mutta myönnän on paineet miehenki puolesta kehissä ❤ se on niin mahtava näiden mun muksujenkaa, että tiiän ois varmasti isänä ihan loistava!
 
Toine mikä myös harmittaa mut niiden puolest ketkä lapset saa helposti. On se vähättely "tarviiko sun nyt 4ttä lasta ku joillakin ole ees yhtä? " vähän samal tapaa ku et sais syyä Mäkkäris koska afrikas nähdään nälkää jne.

tää mun kaveri joka tulee raskaaks tyyliin heti, niin sille sit lauottu ton tyylistä, ettei se sais lapsii lisää haluta saati tehä tai sit semmost että " no tarviiko sun välttämät nyt alkaa vauvaahaaveileen, voit alkaa yrittään vaik 5v päästä kun sä kerran tuut ni helposti raskaaks" että niinku mitä!?

yks tuttuva suuttu mun hyvän ystävän vahinko raskaudesta, taannoin (ite odotti myös) ... Sekin oli vähän että mitä ihmettä kun otti huomioon et tää mun hyvä ystävä ei helposti raskaaksi tule,ja tuttava tiesi sen.
 
Voi ei?! eikö vois olla normaali raskaus kuitenkin?
En tiedä? Nyt hoitaja sano puhelimessa, että kohdun limakalvo on ultrassa ollut paksu ja se on paksu vaan jos on raskaana tai just ennen menkkoja... (n) Soitti myös mut ultranneelle lääkärille ja lääkäri oli sanonut hänelle et raskaus on ollut niin alussa silloin ultrauksen aikana et ei ole voinut vielä näkyä mitään ja mulle sanoi silloin et ei ole mahdollista et olisin raskaana?! :mad:
Sain uuden lähetteen labraan niin nähdään onko hcg laskenut tai noussut.

Edit: hoitaja sanoi myös et KU:ssa hcg ois monta tuhatta jo heti mut mulla se oli tosi matala.
 
En tiedä? Nyt hoitaja sano puhelimessa, että kohdun limakalvo on ultrassa ollut paksu ja se on paksu vaan jos on raskaana tai just ennen menkkoja... (n) Soitti myös mut ultranneelle lääkärille ja lääkäri oli sanonut hänelle et raskaus on ollut niin alussa silloin ultrauksen aikana et ei ole voinut vielä näkyä mitään ja mulle sanoi silloin et ei ole mahdollista et olisin raskaana?! :mad:
Sain uuden lähetteen labraan niin nähdään onko hcg laskenut tai noussut.

Edit: hoitaja sanoi myös et KU:ssa hcg ois monta tuhatta jo heti mut mulla se oli tosi matala.
Hyvä että sait labra-ajan.
Joo- raskaus näkyy vasta menkkojen alusta laskettuna rv6+ ja kun HCG ja keskimäärin yli 1000 tai siinä paikkeilla. Näin mulle sanottiin. Ymmärsin kuitenkin että aiemmin voi näkyä jo jotain merkkiä, että raskaus olisi alkanut. Esim. just limakalvo tai joku piste merkkinä lakiosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Binky
En tiedä? Nyt hoitaja sano puhelimessa, että kohdun limakalvo on ultrassa ollut paksu ja se on paksu vaan jos on raskaana tai just ennen menkkoja... (n) Soitti myös mut ultranneelle lääkärille ja lääkäri oli sanonut hänelle et raskaus on ollut niin alussa silloin ultrauksen aikana et ei ole voinut vielä näkyä mitään ja mulle sanoi silloin et ei ole mahdollista et olisin raskaana?! :mad:
Sain uuden lähetteen labraan niin nähdään onko hcg laskenut tai noussut.

Edit: hoitaja sanoi myös et KU:ssa hcg ois monta tuhatta jo heti mut mulla se oli tosi matala.
No onpa kiva että on sanottu, että et voi olla raskaana :mad: nyt peukut pystyyn, että matkustaja olis oikeassa paikassa:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Binky
En tiedä? Nyt hoitaja sano puhelimessa, että kohdun limakalvo on ultrassa ollut paksu ja se on paksu vaan jos on raskaana tai just ennen menkkoja... (n) Soitti myös mut ultranneelle lääkärille ja lääkäri oli sanonut hänelle et raskaus on ollut niin alussa silloin ultrauksen aikana et ei ole voinut vielä näkyä mitään ja mulle sanoi silloin et ei ole mahdollista et olisin raskaana?! :mad:
Sain uuden lähetteen labraan niin nähdään onko hcg laskenut tai noussut.

Edit: hoitaja sanoi myös et KU:ssa hcg ois monta tuhatta jo heti mut mulla se oli tosi matala.
Ei oo monta tuhatta heti. Mulla oli siitä kierrosta, josta se raskaus alkoi, viikot 5+, melkein 6+, ja HCG 360. Nousi sitten viikossa tuhanteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Binky

Yhteistyössä