Haaveena vauva 2020

Nyt mä kyllä lopetan tältä illalta. :ROFLMAO: :LOL: Pitää alkaa tositoimiin ettei mene tilaisuus ohi tikutellessa. :D

Saas nähdä vieläkö tälle illalle tapahtuu...
 
Hmmm... No mä Taas aaattelen et jokaanen saa hehkuttaa onneaan niin paljon kuin tahtoo. Oli se sit terveys, raha, lapset, hyvä työ jne jne... Ja kun moni varmaan noist lapsist leuhottajatkin saattanu kulkee pitkän taipaleen lapsen saadakseen, toki yht ilonen saa olla vaik ois vahinko raskaudest saanu alun ❤ kyl mullakin lapset tuonu elämään ja paljon, enmä silti koe et mun elämä ennen niitä oli merkityksetöntä.

mä en kans haluu kertoo kellekkään meijän yrityksest. Koska en jaksa tärppi kyselyit ja sitä et ihmiset tarkkailee mua... Esim jossen lähde parille ni alkaa spekulaatiot, jos oon väsy tai mitä tahansa toinen mitä en IKINÄ kysy tuoreilt vanhemilt "oliko suuniteltu vai vahinko?" toi on yllättävän ylrinen kysymys ja välttämät ei tunnu kivalle semmoselt joka ei haluu puhuu jos taustal pitkät hoidot tai jos vahinko.
 
@Nessu87 Siis tottakai jokainen saa hehkuttaa omaa onneaan, en ainakaan itse sitä tarkottanut ettei saisi, ja varmasti sitten kun itse lapsen joskus saan niin hehkutan kuinka onnellinen siitä pienestä ihmeestä olen. Mutta siis aina kun kuulee jonkun hehkuttavan omaa lastaan niin väkisin hiipii mieleen ajatus että miksei minulla ole lasta. Ja se on tietysti oma asiansa että KENELLE sitä hehkuttaa. Lapsettomuudesta kärsivälle en ehkä itse menisi hehkuttamaan sitä kuinka äitiys on parasta maailmassa ja jokaisen pitäisi kokea äitiys.
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Huh, mitkä menkkakivut alkoi tänään illasta o_O mulla ei tällasia normaalisti näin outoihin aikoihin ole ikinä, mitä lie meinaa. Pohdin jo jos oiskin ollut aikainen ovulaatio tässä kierrossa... just kun kerroin miten tunnistan sen lähes aina :ROFLMAO: jos nää ois kiinnittymiskipuja :giggle: raskausoireena ennen plussaa mulla on ollut kummallakin kerralla (km ja esikoinen) juurikin menkkatuntemukset alavatsalla, sekä kipeät rinnat. Nyt kun vielä imetän esikoista niin saa nähdä miten se vaikuttaa tuntemuksiin.
Taiii sit mun kroppa on sekasin ja tästä tulee alle 3 viikon kierto:rolleyes:
 
Nuo kommentit... Joo. Argh. Mulla on yksi tuttava, lapseni päiväkotikaverin äiti. Vietettiin viime keväänä ja alkukesästä aika paljon aikaa yhdessä kunnes oli pakko ottaa etäisyyttä. Kyseli koko ajan että milloinkas teille tulee lapsia (mentiin mun uuden miehen kanssa siis naimisiin kesällä) ja hirveä hehkutus miten onnekas olen ja miten mulla on nyt uusi elämä edessä. Sanoin jossain vaiheessa vaan että kyllä niitä lapsia saa tulla, jos niitä nyt ikinä uusia saa. Siitä lähtien sitten oikeastaan joka tapaamisella koko ajan kommentteja tyyliin "kohta teilläkin juoksentelee tällä pieniä lapsia" ja "teidän pitää sitten miettiä turvaporttia tähän portaisiin kun vauvoja alkaa tulla" ym. Siis joka helvetin kerta kun nähtiin.

Tosi kivuliasta tuollainen, kun itse niin kovin toivoo toki vauvaa, mutta ei vaan kuulu. En oo jaksanut häntä nähdä nyt pitkään aikaan. Harmi sinänsä kun meidän lapset tulee hyvin toimeen.

Sen jälkeen olen kyllä ollut näistä vauvahaaveista ihan hiljaa. En jaksa kuunnella tuollaisia kommentteja tällä hetkellä kun muutenkin yritän nyt pääosin keskittyä muuhun ja onnistunutkin siinä ihan hyvin. Suuntaan energiani nyt laihduttamiseen. Muuta tässä ei oikeastaan juuri nyt voi edes tehdä.

Mulla on nyt kp16 ja ovista oon testannut kp9 asti. Kp9 testi viiva oli ihan vaalea. Kp10 jäi väliin testauksessa. Kp11 tuli lähes ovisplussa muttei ihan. Kp12 oli taas viiva vaalea. Sen jälkeen joka päivä tullut vain vaalea viiva, ei lähelläkään plussaa. Outoa siksi että yleensä ovis on tähän mennessä tullut tikulle.

Voi toki nuo kaiken maailman sairastamiset ja kohtutulehdukset vaikuttaa asiaan. Ja voihan se plussa sieltä vielä tulla, ellei sitten ollut poikkeuksellisen aikaisin silloin kp10-11 aikoihin vaikkei testiin selkeää plussaa tullut.

Eilisestä asti vatsa on ollut tosi kipeä. Nytkin kovaa menkkamaista kipua. Yhdistän nämä kivut siihen kohtutulehduksen, tai kipu on saman tyylistä. Jos ei lopu, niin pitänee mennä taas lääkäriin. :/

Mulle on nuoresta asti yhdynnät ja oikeastaan mikä tahansa emättimeen menevä (siemenneste ym.) aiheuttanut virtsatietulehduksia ja monia muitakin tulehduksia. Yritän tallettelut jälkeen aina pitää jalkoja ylhäällä 20-30 min ja peseydyn sen jälkeen. Mutta luulen että silti nämä tulehdukset johtuu siitä.

Noh, marraskuussa onneksi tulossa se ensikäynti niin jospa tästä kaikesta pääsee kunnolla puhumaan ja miettimään ratkaisuja.

Sori pitkät sepustukset.

Tsemppiä kaikille :)
 
On eri asia puhua siitä, että oma lapsi on ihana ja rakas ja siitä, että elämällä ei ollut merkitystä ennen kuin sai lapsen. Itse lapsettomana kyllä koen oikeasti loukkaavaksi puheet siitä, miten elämä alkaa vasta kun saa lapsen. Aika paljon olen jo elämässä tehnyt ja ihan täysillä elänyt, työksi autan ihmisiä ja koen sen olevan arvokasta myös. Mutta ehkä se on kaikki sitten vaan jotain korviketta, kun eihän lapseton voi tietää paremmasta... :poop: Anteeksi. Ottaa vaan tosi paljon päähän tuollainen. Onneksi tunnen myös monia lapsellisia, joita loukkaa ajatus siitä, että heidän tarkoituksensa ja arvonsa perustuisi VAIN lapseen.
 
@taatelinen Tuollainen on kapeakatseista ja jopa julmaa ajattelua. Ottaen huomioon ettei kaikki edes voi saada lapsia. Eikö heidän elämässään ole sitten tarkoitusta vain? Asiat on aina suhteellisia. Onhan lapsen saaminen toki iso asia ja iso muutos elämässä. Silti voisi ihmiset yrittää sen verran sensitiivisiä olla, että ymmärtäisivät, että vaikka he kokevat parhaillaan jotain ns. mullistavaa, ei se silti ole mikään ainoa asia maailmassa.

Elämässä taatusti voi olla tarkoitus ilmankin lasta. Ihminen voi elää täyden ja onnellisen elämän myös ilman lasta. Muutenhan koko elämä olisi suunnittelultaan aika julma.

Moninaiset asiat on myös elämässä tärkeitä. Yhtään vähättelemättä sen lapsen saamisen merkitystä.

Itselleni tämä ajattelu on välillä toki vaikeaa kun yrittää hyväksyä, että on täysin mahdollista, että emme saa ikinä yhteistä lasta mieheni kanssa, ja silti minun pitäisi jotenkin pystyä näkemään, ettei se ole ainoa asia elämässä eikä edes ainoa asia jonka kautta olla onnellinen. Ja niin edelleen. Vielä se ajattelu on aika kivuliasta mutta hetkittäin aina ymmärrän, että kyllä onnellisuus on mahdollista ilmankin lasta, ja jos niin kävisi, se vaatisi vain paljon aikaa ja käsittelyä. Mutta kyllä elämä itsessään voisi yhtä täyttä niinkin olla.
 
Täällä onkin paljon ollut keskustelua tänään ja myös aiheesta joka on itseä mietityttänyt.

Tänään on kp 2 ja mieli oli aamulla tosi maassa. :( Työ sai onneksi ajatukset hetkeksi muualle. Päätin kuitenkin, että aion pitää täältä nyt hetken taukoa, sillä täällä palstalla kun roikkuu monta kertaa päivässä on tämä lapsen yrittäminen koko ajan mielessä, ja kasvattaa stressiä.

Ja jos syvimmistä tunnoistani puhun, niin nyt vuoden yrittäneenä en voi sille mitään, että olen hieman katkera niistä, kun täälläkin näkee että yritetää 1-2 kiertoa ja heti tärppää. Tiedän, ettei se ole minulta pois, enkä koe sitä niin, mutta silti se tuntuu pahalta. Miksi meillä on näin vaikeaa? Sitten täällä kuitenkin on muita, jotka on yrittänyt vielä paljon kauemmin kuin me.

Lapsettoman fiiliksiä ei voi tajuta muut kuin, jotka on kokenut/kokee sen itse. Täällä on kuitenkin paljon, jotka yrittävät lasta mutta joilla on jo ennestään lapsi/lapsia. Vaikka on väärin, niin koen että he eivät ole niin ”oikeutettuja” pettymyksiin kuin mitä me, jotka yritämme esikoista. He ovat jo saaneet kokea äitiyden onnen. Se pelko, ettei koskaan saisi itse kokea äitiyttä, on todella lamaannuttava, masentava. Nyt kun on tajunnut, kuinka paljon sitä lasta haluaakin, niin tuntuu niin pahalta ajatus siitä, jos niitä ei meille koskaan suoda. Tätä ei voi ymmärtää, jos et itse lapsettomuutta ole kokenut.

Ja kyllä, ymmärrän että muiden onni ja lapset ei ole minulta pois, ja jokaiselle yritys ja pettymykset on voimakkaita ja henkilökohtaisia. Ja juuri siitä syystä koska tunnen kuitenkin näitä negatiivisia fiiliksiä muiden nopeista tärpeistä ja useampaa lasta yrittävien pettymyksistä, koen että on paras jäsennellä omia ajatuksia hetken pois täältä palstalta. Ne negatiiviset fiilikset kun tuskin ainakaan helpottaa sitä raskautumista, ja negatiivisuuden levittäminen täällä ei yksinkertaisesti hyödytä ketään.

Katsotaan palaanko kuukauden jälkeen kertomaan, kuinka toisessa inssissä kävi. Toivotan kuitenkin jokaiselle tasapuolisesti tsemppiä ja paljon tärppejä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Palaan luultavasti piakkoin odottajien puolelta tänne vauvaa yrittävien pariin. Kaikki oli luullakseni ihan hyvin, kunnes eilen alkoi puoliltapäivin jatkuva kohdun vihlonta. Kumartelu pahentaa vihlontaa ja kohtu on selkeästi arka. Pahoinvointikin loppui eilen iltapäivällä jossain vaiheessa eikä ole takaisin tullut. Tämä kohdun vihlonta tuntuu aika lailla samalta kuin vuosi sitten, jolloin mulla oli kohtutulehdus ja pissatulehdus. Nytkin on pissatessa kirvellyt yli viikon ja oon alkanut miettiä ettei se ehkä olekaan pelkkää hiivaa, vaikka aluksi niin tulkitsin kutinan vuoksi ja oon hiivana hoitanut. Jos mulla kohtutulehdus on niin keskenmenokin on aika todennäköinen.
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

24.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 55/28
Persikka123..................kp 48/34
EnkeliRinkeli.................kp 46/28
Hipposka.......................kp 34/30
Lastunen.......................kp 32/xx
taikinatonttu...................kp 31/28
Keltasirkku..................... kp 30/28-32
mimmik..........................kp 30/28-32
vauvahaaveilija2396......kp 30/28-30
Vaniljapulla....................kp 28/30-32
Vauvameille...................kp 28/28-35
Veevavi.........................kp 26/28-30
rosemarie......................kp 26/xx
Lapseton87...................kp 26/26-27
taatelinen......................kp 25/27-30
Pilvinentaivas...............kp 25/28-30
Mammakatri..................kp 25/22-41
nessu87........................kp 24/28
Millimetrii...................... kp 21/28-29
Hope91.........................kp 20/32-37
Mahaotus......................kp 20/24-26
Mirkkuli26.....................kp 18/22-28
Amadecasa..................kp 18/34-55
Helmiina1978...............kp 18/30
Marilainen.....................kp 18/28
Haaveilija-31.................kp 18/38
Mirella92.......................kp 17/34
Shibali......................... kp 15/23-26
Kasikuus.......................kp 13/28-31
Lennis...........................kp 13/28-34
Haavejuttu....................kp 12/29
Tingeli...........................kp 11/34-36
Daana.......................... kp 11/23
W.we.............................kp 9/25
FaBuu...........................kp 8/28
nieve30.........................kp 7/28
Tiukuliina89.................. kp 7/31
Marrrsipaani..................kp 5/28
Lumihiutale_................. kp 3/28



★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:



pallomaha123..............dpo 27
papuma.......................dpo 25
Nessu87......................dpo 14
Vauvameille.................dpo 12
Vaniljapulla..................dpo 11
Veevavi........................dpo 11
Lapseton87..................dpo 11
Mirkkuli26....................dpo 8
Mammakatri.................dpo 8



★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
[url=https://aijaa.com/QDun0u][/URL]

No, tota... Tommoset tuli. Joten ehkä tänään sit on the Hetki. Ei oo semmoset kivutkaan kyl ollut mitä yleensä on ollut.
Yleensähän mulla ovis ollut kp16, mut KU:n jälkeisessä eli viime kierrossa oli kp18. Näyttää nyt sama toistuvan. Olisin kyl luullut et kierto palaa aiempaan, mut ei sillä väliä. Onpa talletettu.

Mitä noihin kommentteihin ja elämän tarkoitukseen tulee. Itsellänihän lapsia jo on, joten kovin pahalta tämä 7kk yrittäminen ei ole tuntunut. Mutta lapsettomuuden kokeneena, tiedän miltä se tuntuu. Luulimme ettemme ikinä saisi lapsia, koska diagnoosi miehellä oli vakava. Hoidoilla kuitenkin onnistuimme. Sama toistui toisen miehen kanssa. Nykyisen kanssa lapsi sai alkunsa yk3. En voisi olla kiitollisempi.
Mut miten suhtaudutte, jos joku pitkään lapseton, lapsen kuitenkin saanut, antaa neuvoja. Hän ymmärtää tuskan mutta yrittää lohduttaa ehkä vähän jo kliseisillä lauseilla? Tai kertoo miten itse käyttivät sitä ja tätä ja onnistuivat. Eihän sitä tietenkään tiedä, mikä on milloinkin auttanut. Oliko vain kuun asento väärä.

Mut teille pitkään lasta halunneille /lapsettomille toivon todellakin sitä plussaa ennemmin kuin itselleni. :love::barefoot:
 
Joo no kaik tietty kokeeasiat eritavoin, toki ymmärrän jos joku kokee suruu siit mitä itejääny vaille ❤ mut ymmärrän myös jos joku haluu hehkuttaa, ei tietenkään hyvä semmost hehkutusta semmoselle joka kärsii lapsetyomuudest mut aina kaik ei tiiä onko jollain semmost takana. t


Mulla kans menkka jomoo mut oon alkanu kyl kallistuun että ois vaan menkat. Vaik ei mul yleensä. Oo mitään enne menkkajomo oireit raskaudest ne yleensä kieliny mut ei sit täl kertaa siitä nyt päättäny sen no tulis vaan ne menkat pian ja pääsis uuteen kiertoon.
 
Täällä onkin paljon ollut keskustelua tänään ja myös aiheesta joka on itseä mietityttänyt.

Tänään on kp 2 ja mieli oli aamulla tosi maassa. :( Työ sai onneksi ajatukset hetkeksi muualle. Päätin kuitenkin, että aion pitää täältä nyt hetken taukoa, sillä täällä palstalla kun roikkuu monta kertaa päivässä on tämä lapsen yrittäminen koko ajan mielessä, ja kasvattaa stressiä.

Ja jos syvimmistä tunnoistani puhun, niin nyt vuoden yrittäneenä en voi sille mitään, että olen hieman katkera niistä, kun täälläkin näkee että yritetää 1-2 kiertoa ja heti tärppää. Tiedän, ettei se ole minulta pois, enkä koe sitä niin, mutta silti se tuntuu pahalta. Miksi meillä on näin vaikeaa? Sitten täällä kuitenkin on muita, jotka on yrittänyt vielä paljon kauemmin kuin me.

Lapsettoman fiiliksiä ei voi tajuta muut kuin, jotka on kokenut/kokee sen itse. Täällä on kuitenkin paljon, jotka yrittävät lasta mutta joilla on jo ennestään lapsi/lapsia. Vaikka on väärin, niin koen että he eivät ole niin ”oikeutettuja” pettymyksiin kuin mitä me, jotka yritämme esikoista. He ovat jo saaneet kokea äitiyden onnen. Se pelko, ettei koskaan saisi itse kokea äitiyttä, on todella lamaannuttava, masentava. Nyt kun on tajunnut, kuinka paljon sitä lasta haluaakin, niin tuntuu niin pahalta ajatus siitä, jos niitä ei meille koskaan suoda. Tätä ei voi ymmärtää, jos et itse lapsettomuutta ole kokenut.

Ja kyllä, ymmärrän että muiden onni ja lapset ei ole minulta pois, ja jokaiselle yritys ja pettymykset on voimakkaita ja henkilökohtaisia. Ja juuri siitä syystä koska tunnen kuitenkin näitä negatiivisia fiiliksiä muiden nopeista tärpeistä ja useampaa lasta yrittävien pettymyksistä, koen että on paras jäsennellä omia ajatuksia hetken pois täältä palstalta. Ne negatiiviset fiilikset kun tuskin ainakaan helpottaa sitä raskautumista, ja negatiivisuuden levittäminen täällä ei yksinkertaisesti hyödytä ketään.

Katsotaan palaanko kuukauden jälkeen kertomaan, kuinka toisessa inssissä kävi. Toivotan kuitenkin jokaiselle tasapuolisesti tsemppiä ja paljon tärppejä :love:
Tässä oon samaa mieltä, jos ei ole kokenut lapsettomuutta, ei voi tietää miltä se tuntuu. Mut tämähän pätee kyllä kaikkeen, vakavasti sairastumiseen ym. Voi vaan yrittää ymmärtää.

Itsekin kävin läpi juuri näitä samoja ajatuksia, kun esikoista yritettiin. Ja koin vääryyttä siitä, ettei meille oltu suotu edes sitä yhtä ainoaa. Toiset kyllä onnistui. Ehkä siinä se suurin epätietoisuus, voiko edes saada lasta, kun ei ole koskaan ollut raskaana.

Nyt toisella kierroksella ehkä pystyy suodattamaan näitä asioita vähän paremmin, mutta kyllä se vauvakuumeilu kipeältä tuntuu. Esikoisen ajalta takana lukuisia pettymyksiä. Nyt vasta alussa yrityksessä, mutta koskaan ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo.

Toivotaan, että niitä plussatuulia tulisi paljon meille kaikille! :love:

Toivotaan @Apustaja, että kaikki olisi kunnossa!
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Palaan luultavasti piakkoin odottajien puolelta tänne vauvaa yrittävien pariin. Kaikki oli luullakseni ihan hyvin, kunnes eilen alkoi puoliltapäivin jatkuva kohdun vihlonta. Kumartelu pahentaa vihlontaa ja kohtu on selkeästi arka. Pahoinvointikin loppui eilen iltapäivällä jossain vaiheessa eikä ole takaisin tullut. Tämä kohdun vihlonta tuntuu aika lailla samalta kuin vuosi sitten, jolloin mulla oli kohtutulehdus ja pissatulehdus. Nytkin on pissatessa kirvellyt yli viikon ja oon alkanut miettiä ettei se ehkä olekaan pelkkää hiivaa, vaikka aluksi niin tulkitsin kutinan vuoksi ja oon hiivana hoitanut. Jos mulla kohtutulehdus on niin keskenmenokin on aika todennäköinen.
Onkohan ne kohtutulehdukseen käytettävät antibiootit sellaisia, mitä voi syödä raskaana ollessa? Minulla ainakin lääkitys auttoi melkein jo ekasta pilleristä... Ehkä voisit saada pikaisesti reseptin? Jos sinulla on ollut tulehdus aiemminkin ja tunnet oireet ei sen diagnosoinnin pitäisi olla kovin hankalaa varmaan. Ja jos kerran olet jo hoitanut hiivana ja se ei ole auttanut (n) Toivottavasti ei menisi kesken ja tulet kuntoon, tsemppiä!
 
@Mini-n-n Kyllä näkyy viiva. Uskoisin tuohon jos olet jotain muissakin testeissä nähnyt. :love: varovaiset onnittelut!
 
@Mini-n-n Kyllä näkyy viiva. Uskoisin tuohon jos olet jotain muissakin testeissä nähnyt. :love: varovaiset onnittelut!
Kiitos kiitos! :love: olin kyllä vkl niin väsynyt että nukuin kahdet 1,5 h päikkärit molempina päivinä. Ja nukkumaan illalla 21-22 aikaan :whistle: en ikinä nuku päikkäreitä!:ROFLMAO: toivotaan että viiva vahvistuu. Mulla on pari keskenmenoa ollut vuosia sitten mutta myös kaksi ihan elävää lasta.:)
 
Kiitos kiitos! :love: olin kyllä vkl niin väsynyt että nukuin kahdet 1,5 h päikkärit molempina päivinä. Ja nukkumaan illalla 21-22 aikaan :whistle: en ikinä nuku päikkäreitä!:ROFLMAO: toivotaan että viiva vahvistuu. Mulla on pari keskenmenoa ollut vuosia sitten mutta myös kaksi ihan elävää lasta.:)
Peukut!! Viiva näkyy kyllä!!:love:

@Wintersun joo just näin. Mulla on viel monesti just siinä dpo8 semmonen todella optimistinen hetki ja sit aamulla hakkaa päätä seinään et voiko olla niin dorka että kuvitteli oikeesti (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n
N4n
Mulla kans tänä aamuna nega, en voi käsittää miten mä oon aina se joka saa noita vääriä positiivisia :(

Meni kaikki oireetkin yks yhteen ja oli täysin uusiakin mukana, mitä ei ennen oo ollut. Lisäksi sillon dpo8 toi "kiinnittymisvuoto", en ymmärrä. Ehkä meille ei vaan lasta suoda, kiusataan vaan.

Nyt siis dpo13 ja menkkajomottelee edelleen, sieltä ne tulee parin päivän sisällä... Onnea kaikille muille yritykseen❤ Mä taidan luovuttaa, tää oli niin kova isku ku oli kuitenkin niin varma.
 

Yhteistyössä