Haaveena vauva 2020

Mä en kyllä pysy enää mukanakaan. Mitä täällä tapahtuu.
Mut ihanaa, että täällä on alkanut enemmän tulla tekstiä.

Tänään dpo 8.

@Binky toivottavasti selviät mahdollidimman helpolla nyt. Ei kovia kipuja ja tulisi se vuotokin sieltä.

Nyt taas tuli oikosulku mitä mun piti kirjoittaa, kun puhelin soi keskenkaiken ja semmonen tunnin puhelu.

Dpo 8 täällä.
Ja nyt täytyy nolona tunnustaa, et mun yritys olla testaamatta hirmuisen aikaisin ei onnistunut.
Yllättikö? Ei varmaan ketään?

Mut jotain viivan tapaista toistakin taas näkyi
raskauskeijun 10 herkkyys ja PC testissä. Tossa 10 herkkyys jopa selvemmin, vaikka ei yleensä näin. Mut PC:n se viivat osa alkoi kastua tosi hitaasti, et liekö joku maanantai kappale tuo testi.
Väriä mun silmät noissa erottaa kyllä. Kuvaan en oikeen saanut. Viivat tuli testiajalla, niin että silmä erottaa, mut kuvat on noin 15min testin teosta.
Mut en todellakaan uskalla vielä ajatella hirveän positiivisesti näistä viivoista.
Kolme kemialista jo sitten yrityksen aloituksen. Yksi lugejen aikaan.
Saa nähdä vahvistuuko viiva vai häviääkö taas.
En tiiä mitä sitten, jos taas häviäisi viivat ja olisi kemialinen.

https://aijaa.com/m1Hw9d

https://aijaa.com/HT13SZ
 
Meikäl ois se 5 pvä menkkoihin, tosin yleensä pväennen pient tuhrutteluu. Enään en jaksa uskoo raskaana olemiseen, mikä helpottanu kyl raakasti olotilaa menkka jomotustollu, vihloo välil munasarjoi, paineen tunne alavatsalaivastaes repäsykipuu, nännit tuntuu päist herkiltä painaes...olin pari pvä lähes oireetonkin ja nyt ku oireet ni en jaksa ees kuvitella mitään suurempaa... Ainii eilen illal kävin roskat heittää yöllä roskiin ja painelin rappukäytävään alko sit tarve koittaa et tissikö kipuilee. Pimeese rapus sit näin asiakseni vähä kokeilla no riköhän naapuri just sillo tullu ovest suoraa eteen ✌ äkkiä. Pelastin tilsnteen muka suoristamalla rintskoita saatto se kylhuomata et kähmin tissiäni no eipä toi nyt kauheet oo mutta silti

1 ovistesti enään jälel täs mun ovitikku tutkimus kierrokses. Tänään Kp 23 ja edelleen punanen viiva (heikompi ku testi viiva) eilenhän sain heikon haamun aamust, mut joka päiväl pamahti hitusen tummemaksi ku sitä edellinen,, nyt 2 aika saman vahvust eilen ja tänään. Kuivues nään paremin onko muutosta... Ke tai to teen uuden ja jatkan kunnes menkat ilmestyy ( jos muistan tikkui hakee lisää posti välttämät kerkee ajois, ja r. Keijulle teen uuen tilauksen... Kiva ku saa sielt kaupan päälisenä rtestejä ja niit herkkiä! Eiks ne oo mis 10miu ym merkintä
 
Minä en ole sen vuoksi kertonut yrittämisestä juuri kenellekään, koska en ole halunnut saada noita ajattelemattomia kommentteja. PCO ei toki estä raskautumista ja moni saa hoidoista avun, mutta siinä nyt saatetaan vaatia muutakin kuin sitä, ettei ajattele raskautumista. Vaikka itse nyt tulin hoitotauolla raskaaksi, en usko että se kaikkia auttaa.

Minulla taitaa kierto reagoida helposti stressiin (stressihormonit sotkevat muuta hormonitoimintaa tai käynnistävät jonkun selviytymismoodin) ja omalta osaltani lapsiyritys lopetti kuukautiset kokonaan. Kuparikierukan aikaan kierto oli päivälleen 60 päivää, eikä kuparikierukka vaikuta kiertoon. Muutakaan syytä stressin lisäksi en kierron loppumiselle keksi. Tässä tilanteessa tietysti voi käydä niin, että kun ajatukset ovat aika tiukkaan sidottu muuhun (sisältää yhden kuolemantapauksen ja toisen sairastumisen, paljon byrokratiaa ja hoidettavia asioita, matkoja ym) ei raskausyritystä kerkeä samalla tavalla stressata ja hormonit voivat rauhoittua. Ei kyllä silti tulisi mieleenkään myhäillä, että kyllä se luomuna nyt kaikille napsahtaa kun minullekin kävi näin.

Lisäksi on vielä lähipiirissä ollut tänä vuonna aika suuriakin tragedioita synnytysten ja keskenmenojen kanssa, niin jotenkin on vaan halunnut olla kokonaan kuulematta tietämättömiä lohkaisuja.
Näin PCO kanssasisarelta: paljon onnea plussasta. Toivon todella että kaikki menee hyvin.
Mulla on yks kaveri joka on raskautunut kahdesti samalla tavalla, letrojen tauon aikana. Tällaiset uutiset luo toivoa meikäläiselle, mikä kyllä on tosi tarpeen. Kerrohan välillä sit kuulumisia :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Mä en kyllä pysy enää mukanakaan. Mitä täällä tapahtuu.
Mut ihanaa, että täällä on alkanut enemmän tulla tekstiä.

Tänään dpo 8.

@Binky toivottavasti selviät mahdollidimman helpolla nyt. Ei kovia kipuja ja tulisi se vuotokin sieltä.

Nyt taas tuli oikosulku mitä mun piti kirjoittaa, kun puhelin soi keskenkaiken ja semmonen tunnin puhelu.

Dpo 8 täällä.
Ja nyt täytyy nolona tunnustaa, et mun yritys olla testaamatta hirmuisen aikaisin ei onnistunut.
Yllättikö? Ei varmaan ketään?

Mut jotain viivan tapaista toistakin taas näkyi
raskauskeijun 10 herkkyys ja PC testissä. Tossa 10 herkkyys jopa selvemmin, vaikka ei yleensä näin. Mut PC:n se viivat osa alkoi kastua tosi hitaasti, et liekö joku maanantai kappale tuo testi.
Väriä mun silmät noissa erottaa kyllä. Kuvaan en oikeen saanut. Viivat tuli testiajalla, niin että silmä erottaa, mut kuvat on noin 15min testin teosta.
Mut en todellakaan uskalla vielä ajatella hirveän positiivisesti näistä viivoista.
Kolme kemialista jo sitten yrityksen aloituksen. Yksi lugejen aikaan.
Saa nähdä vahvistuuko viiva vai häviääkö taas.
En tiiä mitä sitten, jos taas häviäisi viivat ja olisi kemialinen.

https://aijaa.com/m1Hw9d

https://aijaa.com/HT13SZ
Viiva näkyy ihan selkeästi!!
 
Moikka! :D Oon uus täällä niin vähän vielä uusia juttuja nää kaikki lyhenteet yms., mutta jos oikein ymmärsin niin viimeisin ylläpidettävä taulukko on tuo missä kierron menossa oleva päivä ja kierron pituus? Joten mut voi lisätä siihen:

Shibali kp 15/23-26

Mulla käytössä liuskojen sijaan ehkäisytietokone Lady Comp Baby, ja sen mukaan tänään on the O-päivä. Jännää! Tää on siis eka kuukausi mulle ja miehelle että yritetään. Mä nyt tässä katon miten tää lähtee alkuun että pitääkö itekin alkaa osteleen noita ovistikkuja vai pärjätäänkö tällä systeemillä. :geek: Mahtavaa kyllä löytää tämmönen yhteisö, mulla kun kavereista juuri kukaan ei halua lapsia, yks jolla lapsia muutti ulkomaille ja yks jolla lapsia on niin kiireinen ettei olla ehditty näkeen pitkään aikaan. Ja en haluu kertoo juuri kellekään tästä ennen kun plussa on varma ja raskaus pidemmällä, jos nyt toivottavasti sinne asti päästään. Onko täällä kaikki kertonut yrittämisestä esim. vanhemilleen? Me kun päätettiin miehen kans ettei vielä kerrota. Tää saattaa tulla niille sitten shokkina, koska mullakin jo ikää sen verran (39v) että ovat varmaan jo luopuneet toivosta. Mutta nyt vaan toivotaan miehen kanssa parasta ettei olla liian myöhään liikenteessä :)
 
Viimeksi muokattu:
@Apustaja Samassa veneessä taidetaan olla. Tein aamulla raskaustestin koska ajattelin varata neuvola-ajan, mietitytti tekevätköhän siellä varhaisultran kun raskausviikkoja on hankala tapauksessani määrittää. Raskaustestissä viiva oli viime viikkoista haaleampi, ja aamupäivällä alkoivat runsaat vuodot jossa limakalvon palasia. Nyt myös mahaa alkoi jomottamaan menkkakipujen tapaan. Eipä kauaa siis kestänyt tämä ilo :cry: Jotenkin pitäisi jo arvata että aivan kaikki menee pieleen mikä vaan voi. En oikeasti tiedä jaksanko tätä enää.

@KukkaSosuli Kiitos ja onnea toivon kovasti teille!
 
@Shibali meillä on sellainen tilanne, että ei olla kerrottu yhtään kenellekään, on vain meidän kahden tiedossa tämä yrittäminen. Toki nyt vasta toka kierto menossa. Ajoittain tieto on hankala pitää salaisena, mutta tämä yhteisö kyllä tuntuu just passelilta tähän tilanteeseen! Muutenkin jos ja kun jossain vaiheessa plussa tulee, haluan kertoa läheisimmille vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Ihan vaan sen takia, että silloin on ns. turvallisilla vesillä. Uskon, että kuitenkin lähipiiri osaisi aavistaa/odottaa, sillä kummallakin meistä ikää on 29.
 
@Shibali meillä on sellainen tilanne, että ei olla kerrottu yhtään kenellekään, on vain meidän kahden tiedossa tämä yrittäminen. Toki nyt vasta toka kierto menossa. Ajoittain tieto on hankala pitää salaisena, mutta tämä yhteisö kyllä tuntuu just passelilta tähän tilanteeseen! Muutenkin jos ja kun jossain vaiheessa plussa tulee, haluan kertoa läheisimmille vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Ihan vaan sen takia, että silloin on ns. turvallisilla vesillä. Uskon, että kuitenkin lähipiiri osaisi aavistaa/odottaa, sillä kummallakin meistä ikää on 29.
samat suunnitelmat täällä, että läheisille kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen aikasintaan. :) Meiltä on useita vuosia sitten kyselty että koskas niitä lapsia tulee, mutta sillon kumpikaan meistä ei lapsia vielä halunnut. Tosin ei sillonkaan sitä suoraan sanottu vaan kiertelin ja kaartelin jotain vastaukseks. Harmittaa kyllä kun ei nuorempana tätä asiaa tullut oikeasti syvällisemmin pohdittua vaan meni näin myöhäseks. Nyt on tosiaan mieli muuttunut ihan täysin ja kamala vauvakuume vaivaa, onneks mieskin muutaman kuukauden asiaa sulateltuaan on samaa mieltä ja haluaa myös yhtä paljon lapsen :) Nyt vaan toivon että tää mielen muutos ei tullut liian myöhään. Mä oon kertonut tästä kahdelle ystävälle vasta, toisella on lapsi ja toinen muuten niin läheinen etten pystynyt oleen hiljaa. Nyt vaan mietityttää sekin, että miten sit elämäntilanne opiskelut, työharjoittelupaikka ja toivottavasti sen kautta uus työ sopii tähän. Mutta eipä sitä lapsen saamista varmasti oikein voi muutenkaan niin tarkkaan suunnitella, jos onni osuu niin aivan sama mikä tilanne, eiköhän siitä jotenkin selviä :) Onnea sinne yritykseen, toivottavasti tärppää pian :)
 
Heippa kaikille! Olen seurannut ketjua jo aikani ja jännittänyt puolestanne monet kerrat. Nyt päätin rekisteröityä ja tulla myös mukaan keskusteluun. :)

Olen 24-vuotias ja tässä kuussa yhteiseloa on tullut mieheni kanssa 10v täyteen ja vaikka vauvakuume on vaivannut meitä molempia jo pitkään, niin viimekuussa olimme molemmat sitä mieltä, että nyt on sopiva aika alkaa yrittämään, nuorena, mutta niin kovinkin varmana siitä mitä tulevaisuudeltaan toivoo.

Minulla oli aiemmin ehkäisynä kuparikierukka, sillä kokeilujen saatossa en löytänyt ainuttakaan sopivaa hormonaalista ehkäisyä. Olen tikuttanut ovista ensimmäisestä yrityskierrosta lähtien ihan vain nähdäkseni vastaako se keskiarvoa. Ja eihän se vastaa... Kiertoni on aina ollut säntillinen 28 päivää, mutta ovulaatio tapahtui vasta 17.-18. päivä. Nyt meneillään 15/28 eikä ovulaatiota ole kuulunut. Nyt jo pohdin tietääkö tämä ongelmia. Luteaalivaihe vaikuttaa kovin lyhyeltä. :unsure:

Hirmusti tsemppiä kaikille!
Miten kauan olet ollut ilman kierukkaa nyt? Mulla kesti muutama kierto ennen kuin se tasaantui. Kokeile greippimehua vaikka, jospa se aikaistaisi sun ovista hieman? Sitä juo about 1-2dl joka päivä ovikseen asti. Mulla se ainakin aikaisti ovis ja tuli säännölliset kierrot. Ei ole varma että sulla toimisi mutta voisi kokeilla :)
 
Hööööh. Kurjaa kun plussanneet joutuu takas tiiän ton fiiliksen mut sitä sit alkaa miettii että seuraava pysyy matkas ❤ mulla käy aika lailla niin et joka toinen raskaus päätyny km,joten jotenkin lohdittautunu sillä et seuraava raskaus kestäis matkassa.

mulla niin raakat menkka jomot ja vihlonnat munasarjas että huhu... Sit aloin miettiin et onkohan tulos extreme menkka kipuja ku kunnon menkkoja ei oo ollu sen km jälkeen onneks kävin eilen hakee buranaa ja panadolia 100kpl purnukat, että jos kovat kivut iskeepi vkloppuna
 
Lapsettomuus on kyllä vaikea ja kipee asia. Ja kaikilla on oikeus omiin tunteisiin ja ne on hyväksyttäviä. Myös kateus ja katkeruus kuuluvat tunnekirjoon varmasti lähes kaikilla vaikka onkin samalla onnellinen toisten puolesta.

Omat sympatiat on erityisesti esikoista yrittävien puolella. Erityisesti mä toivon et jokainen sitä haluava saa kokea äitiyden ja kaiken siihen liittyvän, ainakin yhden lapsen kanssa. Eli erityisplussaonnea teille ❤

Silti en kiellä ettenkö itse kipuilis asian kanssa, vaikka äiti olenkin. Syli tuntuu vielä puolityhjältä. Vuosia sitten en olisi ikinä ymmärtänyt tämmöistä, et on jo lapsia, ja silti kaipuu voi olla näin kova! Uskon et monen esikoisesta haaveilevan voi olla vaikea ymmärtää tälläistä ja ymmärrän senkin täysin. Mietin tätä jokaisen päivän jokaisena tuntina. Mulla asiaa pahentaa se että oon toivonut vielä yhtä lasta jo monta monta vuotta ja monet itkut itkenyt, mut mies ei ole suostunut yritykseen. Vasta nyt tämän vuoden puolella ymmärsi kuinka iso ja tärkeä asia tämä on minulle. Kun kerran täällä vain ollaan. En halua jäädä katumaan asioita joita en yrittänyt. Eri asia sitten suodaanko meille enempää. Eli tää kaipuu on kestänyt jo monta vuotta, vaikka yritys vasta reilu puoli vuotta. Myös työni kautta olen asian kanssa tekemisessä päivittäin, joten vaikea unohtaa asiaa tai saada tätä kaipuuta syrjään.

Tsemppiä ihan jokaiselle kaikenlaisiin tilanteisiin ja tunteisiin.
 
@Apustaja Samassa veneessä taidetaan olla. Tein aamulla raskaustestin koska ajattelin varata neuvola-ajan, mietitytti tekevätköhän siellä varhaisultran kun raskausviikkoja on hankala tapauksessani määrittää. Raskaustestissä viiva oli viime viikkoista haaleampi, ja aamupäivällä alkoivat runsaat vuodot jossa limakalvon palasia. Nyt myös mahaa alkoi jomottamaan menkkakipujen tapaan. Eipä kauaa siis kestänyt tämä ilo :cry: Jotenkin pitäisi jo arvata että aivan kaikki menee pieleen mikä vaan voi. En oikeasti tiedä jaksanko tätä enää.
Voi ei, olen niin pahoillani puolestasi  :cry::cry:
Toivon sulle kauheesti voimia tilanteeseesi.

Mulla kävi niin, että kyseessä ei ollutkaan keskenmeno tai kohtutulehdus, vaan tosi ärhäkkä virtsatietulehdus joka aiheutti kovat ympäriinsä säteilevät kivut. Sain siihen kuurin, mutta kyseistä lääkettä ei oo toimitusvaikeuksien takia koko kaupungissa, niin saan uuden reseptin vasta huomenna. Kohdussa liikuskeli 6,5mm pitkä pikkuinen. ❤ Toivottavasti pissatulehdus ei ehdi tehdä pahaa vauvalle.
 
@Apustaja Tsemppiä :love:

@Helmiina1978 No nyt on viivat kohdillaan (y) Sinnekin tsemppiä ja peukut pystyssä, et nyt olisi se the kuukaus ;):love:

Pieni omanapailu :D Alkaahan se tummua. Eilinen klo 16 testi ja alla tän päivän klo 16.15 testi.. Ruskeaa valkovuotoa vaan vuotaa (piti ihan suoja laittaa ja jopa tampooni :unsure:) ja oikealla puolen nippailee..
 
Kysyisin neuvoa. Harjoittelen täällä etukäteen ovulaatiotestien tekoa tulevia inssejå varten. Testejä tehty kp11-15 (ja kp16a t), jotka tyhjiä, kuvassa eilisen ja tän päivän testit. Ylin kuva kp 16 klo20, keskimmäinen tänään kp17 klo9 ja alin tänään klo16. Voiko ovulaatio/huippu olla noin nopeita, et tallentuu vain hetken? Mulla oli myös selkeät ovulaatiokivut ja oon aiemmassa kierrossa saanut myös ultralla vahvistuksen että ovulaatio on kyllä suurinpiirtein juuri silloin kun sen tunnen. Ja siis ylipäätään onko keskimmäinen kuva nyt positiivinen eli ovulaatio? Mites kun ovulaatio yleensä tapahtuu aina seuraavana päivänä testistä? Mulla oireet oli selkeästi jo tänä aamuna samalla kun ainoan plussankin sain. :D ihan vain haluan oppia tuntee kroppani et sit ku on inssien vuoro nii ei mee turhia yrityskertoja siihen et yritys sattuisi hieman huonoon hetkeen.
 

Attachments

Kp 14 ja oviskivut aika kovat, mutta en oo saanut ovisplussaa testeihin (n)
En tajua kuinka nää 3 viimeistä kiertoa olleet tälläsiä. Vaihdoin jo ovistestimerkkiäkin, näihin kotitestin testeihin, jotka keväällä oli tosi toimivia.
Outoa kuitenkin että oviskivut, -limat ym oireet, mutta en vaan saa tikutettua enää ovista. 3 kertaa päiväs nyt testannut, ja välillä vahvempi ja välillä heikompi viiva, mut mikään ei oo lähelläkkään plussaa. Oon yrittänyt olla juomatta liikoja ennen testiä, tehnyt aamuvirtsasta ja päivä ja ilta. Toivon että huomisaamuna saisin ovisplussan koska epäilen että ovis on viimeistään huomenna, ja nää kivut on kasvukipuja o_O
 
Kysyisin neuvoa. Harjoittelen täällä etukäteen ovulaatiotestien tekoa tulevia inssejå varten. Testejä tehty kp11-15 (ja kp16a t), jotka tyhjiä, kuvassa eilisen ja tän päivän testit. Ylin kuva kp 16 klo20, keskimmäinen tänään kp17 klo9 ja alin tänään klo16. Voiko ovulaatio/huippu olla noin nopeita, et tallentuu vain hetken? Mulla oli myös selkeät ovulaatiokivut ja oon aiemmassa kierrossa saanut myös ultralla vahvistuksen että ovulaatio on kyllä suurinpiirtein juuri silloin kun sen tunnen. Ja siis ylipäätään onko keskimmäinen kuva nyt positiivinen eli ovulaatio? Mites kun ovulaatio yleensä tapahtuu aina seuraavana päivänä testistä? Mulla oireet oli selkeästi jo tänä aamuna samalla kun ainoan plussankin sain. :D ihan vain haluan oppia tuntee kroppani et sit ku on inssien vuoro nii ei mee turhia yrityskertoja siihen et yritys sattuisi hieman huonoon hetkeen.
Ei taida ollla positiivinen, jos PC:n testi?
Mut jos kivut sanoo toista niin sit se huippu meni jo. Kyllä se voi joillakin emnnä ohi.
 
@Pampula3 juurikin noin. Ollaa samas venees mut silti eri tarinat jokasella. Kaikki haaveillaan lapsest oli se sitten ensimäinen tai viides. Ja toivon et ketju jatkossakin tsemppaa ja pystyy iloita muiden puolest.

Hienoa että sun miehes suostui vihdoin uuteen yritykseen ❤

te jotka lämmöist tiiätte yhtään mitään niin kuinka normii on et lämmöt nousee muutama pvä ennen menkkoja? Mun normi lämpö siin 36.5 kieppeillä nyt oli 37.2 , eikä tosiaan mitenkään sairas olo mitä normisti sairaan olis jo oon uuslämmön mittailija ni entiedä kuinka tavallist tää on? oviksen aikaan nousi hetkeks mutta jossain välin tippu ryminällä alilämpöön
 
Omaa napaa. Ovistestit taas tummeni ja sitten vaaleni (n) Nyt kp 12 ja ajattelinkin että nyt lähtee vahvistumaan ja plussa tulee huomenna tai ylihuomenna, mutta sitten viiva vaalenikin. Eka eilinen, toka aamun ja toisiks alin päivän ja alin illan testi.
IMG_20190924_191850__01__01__01.jpg
Valkovuoto muuttunut myös ajoittain jo vähän venyvämmäksi, mutta ei ole vielä semmosta ovislimaa. Talletella aiotaan kuitenkin tänään vielä, täytyy talletella nyt joka toinen päivä ja plussan tullessa sitten vaikka joka päivä (y) Ja onhan tässä aikaa vielä, tosiaan nyt vasta kp 12 ja flo ennustaa ovista kp 17 mutta itse uskon sen tulevan aiemmin (kp 14-16) jos kierto on samanlainen kuin ennen km.
 
Huh hei, tänne on ihan muutamassa päivässä tullut hurjasti tekstiä!

Mulla kierto taitaa heittää nyt härän pyllyä... Menkkoja ei näy, raskaustesti nega, turhauttaa:unsure: tänään kp 31.. Eihän tässä mitään, toiset elelee normaalistikin pidempien kiertojen kanssa, mutta itselleni käynyt usein niin, että jos kierto ei pysy 27-29 vrk välillä ni sitte se onkin yhtäkkiä +40 tai +60 vrk... Please, please ei nyt :sick:
 

Yhteistyössä