Haaveena vauva 2020

Katsoin YouTube videota jossa oli hyvin selitetty spermojen matka munasoluun, tämän jälkeen ymmärtää mikä uskomaton matka sillä on ja mikä voittaja se on kun se saapuu sinne asti! :) Se oli informatiivinen ja hauska samalla!
 
Hei, täällä yks joka on seuraillu keskusteluja ja nyt aattelin ilmottautua mukaan listaan:
Hope91/28v./1./lokakuu 2018 ja lisäksi tuohon toiseen myös, nyt menossa siis
Hope91 kp 25/30-32.

Olen siis syönyt 10 vuotta e-pillereitä ennen kuin mieheni kanssa päätettiin ne jättää pois viime vuonna lokakuussa. No, en kauheasti silloin seurannut kiertojani, ne olivat aika säännölliset silloin, 32pv kiertoja. Tulin raskaaksi joulukuun 2018 loppupuolella ja plussa testin tein vasta kun kuukautiset olivat jo melkein 2 viikkoa myöhässä tammikuussa. Keskenmeno kuitenkin todettiin ekassa ultrassa maaliskuun alussa jonka jälkeen tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Kierto oli km:n jälkeen pitkään sekaisin, kesäkuussa se alkoi muuttua säännöllisemmäksi. Nyt siis jännän äärellä, miten tässä kierrossa käy kun olemme ottaneet ovulaatiotestit käyttöön ja yritystäkin olemme lisänneet kovasti edellisiin kuukausiin verrattuna..
 
@Titi-Love @Wintersun @Apustaja
Aion kyllä tänään vielä töiden jälkeen testata, mutta pelottaa ollaanko nyt myöhässä jos eilis illan on plussa :unsure: Itse olen töissä vielä 6h joten vasta sillon päästään tallettelemaan. Äh, on tää kyllä yhtä miettimistä ja laskelmointia. Miten jotkut muka onnistuu tässä vahingossa :ROFLMAO:

Minkä nimisen videon @StellaMom katsoit? Voisin itsekkin katsoa :)
 
@Titi-Love @Wintersun @Apustaja
Aion kyllä tänään vielä töiden jälkeen testata, mutta pelottaa ollaanko nyt myöhässä jos eilis illan on plussa :unsure: Itse olen töissä vielä 6h joten vasta sillon päästään tallettelemaan. Äh, on tää kyllä yhtä miettimistä ja laskelmointia. Miten jotkut muka onnistuu tässä vahingossa :ROFLMAO:

Minkä nimisen videon @StellaMom katsoit? Voisin itsekkin katsoa :)
https://youtu.be/Fda5rigma14 Tällainen video katsoin! (Englanniksi) Ihmiset näyttelevät spermoja että sillai hauskaa mutta samalla selittävät kaiken mitä tapahtuu hedelmöitykseen asti!
 
Blaah, pakko purkaa turhautuminen.

Mulla on edelliset 3-4 kiertoa ollut nyt 24-25 pv. Tässä kierrossa oli käytössä greippimehu ja vadelmanlehtitee, jotka ilmeisesti siirsi oviksen muutaman päivää myöhemmäksi, kun tikutin mielestäni oviksen vasta kp 14, kun normaalisti ollut jo kp 10. Ei ollut digitesti, joita yleensä käytän, mutta vahvat viivat tuli. No tästä syystä Flown mukaan menkat alkais tiistaina jolloin kierto ois 28pv, mutta testasin tänään eli kp 26 kun ”periaatteessa” normaaliin verrattuna on menkat myöhässä, ja johan tää muutenkin on dpo 11. No niin selkeä nega kuin vain voi olla. Toki oon tässä jo pari päivää sen aistinut, kun vatsaan on hiipinyt ne tutut menkkamaiset kivut, mutta sitä ennen oli toiveita, ja oireena nimenomaan oireettomuus kun yleensä mulla on kipuja oviksesta menkkoihin ja rinnat arat, mitä nyt ei ollut.

No ei se auta kuin laittaa leuka rintaan, ja seuraava kierto olisikin sitten ensimmäinen inssi yritys. Inssi siis tehdään jos ovis osuu kohdilleen, meillä töiden puolesta vähän hankala tilanne kun olen osan viikko pois kotoa töiden vuoksi. Toki tässä alkaa jännittää jo se, että mitä jos ei hoidoillakaan raskaudu, vaikka ei sais jännittää.

Pitkä avautuminen, mutta pakko jonnekin purkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Taas tulen päivittämään tilannetta. Poikaystävän kanssa tänään aiemmin oli oikein mukava ja antoisa keskustelu :) Tähän päivään asti olemme puhuneet, että yritys aloitetaan syksyn/talven taitteessa. Nyt kuitenkin päätimme, että yritya alkaa ensi kierrossa 9/19! Olen niin iloinen. Odotan jo että kuukautiset alkaisi ja loppuisi jotta päästään jo yrittämään :D Otamme vielä kuitenkin aika rennosti. En rupea tikuttelemaan ovista vaan mennään ihan kuukautiskalenterin ja minun tuntemusten mukaan. Kuukautiskierto on ihan suht säännöllinen minulla. Anteeksi ehkä vähän sekava teksti. Piti päästä jollekin tästä kertomaan ja tämä paikka tuntui ainoalta oikealta :)
 
Vaniljapulla: Kiva kuulla, että pääsette pian aloittelemaan yritystä! :)

Omia asioita. Mulla menossa kp24/32-38 Flown ja Cluen arvioima ovis jäi käyttämättä viime viikonloppuna, kun miehellä oli kova stressi päällä ja motivaatio sänkyhommien suhteen hukassa. Mietin kuitenkin, onko ovis tapahtuntu aikaisemmin, kun nyt rinnat kipeänä, vatsaa nippailee ja palelee. Voihan nämä tietysti olla myös PMS-oireita. Eiköhän tilanne kahden viikon sisällä viimeistään selviä..
 
@StellaMom Kiitti video-vinkistä (y)

Oma napa. Eilen tuli ovisplussat, mut uskon että ovis oli myös eilen kivut ja sen jälkeinen kuivuus viiittasi siihen. Talleteltiin vielä yötä vasten.
Toisaalta, ku ei tiedä, oliko se eilen vai ei, niin miettii pitäskö vielä kerta kiellon päälle. Olot on kyllä oviksen jälkeiset ollut jo aamusta asti; kireät munikset, repäisee. Alapää on kyl vähän vetistellyt, mut onko sit miehen nesteet valuneet...
Taisteluväsymys iski eikä enää huvittaisi heiluttaa peittoja. Tuleeko muille tätä oloa? Edelliset 3 krt on vielä jaksanut ilomielin, varsinkin kun oli pitkä tauko, mut nyt väsyttää ja puuhailu tuntuisi pakkopullalta. :cool:

Muoks
Lisää pohdintoja... Ei oo lämmöt ainakaan vielä noussut, joten en tiedä missä mennään. Toki aamulämpö ratkaisee, mut kyl se lämpö keskimäärin nousee koko vuorokaudelta.
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa. Äsken tehty ovistesti aikalailla samanlainen kuin aamulla. Aamun testi kuivuessaan tummentunut, lähes tasavahva muttek ihan. Ja tämä äsken tehty on märkänä ainakin puomet kontrolliviivaa vaaleampi. Outoa jos eilinen testi on nyt ovisplussa koska edellisessä kierrossa plussatesti oli märkänäkin selvä plussa, viiva oli kontrolliviivaa reilusti tummempi (n) Kn on kyllä auki ja pehmeä ja vv on runsaasti joten eiköhän se ovulaatio nyt ole, tai ainakin tosi lähellä. En tiedä tuhlaanko huomenna enää testejä vai uskonko nyt että plussa tuli jo eikä tarvitse enää tikuttaa :LOL:

Tässä vielä kuva, kaksi ylintä eilisen ja kaksi alempaa tämän päiväiset testit:
https://aijaa.com/h7taAH
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Lisäystä edelliseen kirjoitukseen: edellinen kierto oli siis 37pv ja kun se yleensä on ollut 30-32pv, luulin menkkojen olleen myöhässä viikon, mutta kun tein kp 37 aamulla negatiivisen testin, menkat alkoikin sitten iltapäivällä.. No nyt olen tikuttanut tässä kierrossa kp 13 asti ja tänään kp 25 sain positiivisen tuloksen tikkuun!:) eilen testissä oli kyllä kans kaks viivaa mutta se toinen oli niin haalea että ajattelin että sitä ei vielä lasketa plussaksi.. Tosin tuntui eilen iltapäivällä myös että on lämpöä ja kun mittasin lämmön, se oli kuin olikin 37,5, eikö lämmön nousu voi olla merkki ovulaatiosta? Tosin ollut viikko sitten flunssaakin, niin en tiiä sitten oliko siitä johtuvaa:geek: lämpö kyllä laski heti illaksi jo, tässä menee kyllä nii sekasin kun itteään ja olotilojaan tarkkailee(n) no, tänään sitten hyödynnettiin heti tuo ovistestin tulos (ja myös tiistaina viikolla).. :) olin jo ennen tätä päivää luovuttanut ovisplussan suhteen, kun eka kertaa tikutin eikä sitä meinannut tulla.. :unsure: mutta nyt sentään tiedän että ovulaatio tapahtui eli positiivisin mielin eteenpäin mennään(y)(y)
Tsemppiä kaikille yritykseen! :)
 
@Hope91 aika korkea lämpö sulla? mistä mittasit? Juuri ennen evista lömpö dippaa hiukan alas ja sitten oviksen jälkeen pompsahtaa 0,3-0,5 astetta ylös. Se voi tapahtua seuraavaksi aamuksia tai hitammiin sitä seuraaavaksi. Mistäs tuo sun korkea sitten jouhtui?
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

25.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


VernaMaria...................kp 37/28-30
Amadecasa..................kp 34/34-55
Haaveilija-31.................kp 32/38
Vauvahaaveilija2396.....kp 30/28-30
Keltasirkku-...................kp 28/27-32
mimmik.........................kp 28/28-32
Vauvameille..................kp 27/28-35
Hope91......................... Kp 26/30-32
Pilvinentaivas...............kp 26/28-30
Addison.........................kp 24/xx
Minic..............................kp 24/28
Ilonetsijä........................kp 24/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 23/xx
Millimetrii...................... kp 22/28-29
Veevavi.........................kp 22/28-30
Ehka2020......................kp 22/28
Mammakatri..................kp 21/22-41
Helmiina1978...............kp 20/32
Apustaja......................kp 19/30-35
Persikka123.................kp 18/34
Haavejuttu....................kp 17/29
Titi-Love.......................kp 17/28-30
Nyyyti...........................Kp 16/24
EnkeliRinkeli.................kp 16/28
satsuma13....................kp 15/29-31
Mahaotus.....................kp 14/23
Greeneye......................kp 14/29-34
FaBuu...........................kp 11/28
Tiukuliina89.................. kp 10/31
Tingeli..........................kp 10/34-36
nieve30.........................kp 8/28
Karvakorvat..................kp 8/28
Poreilevalimu................Kp 5/25-26
Hipposka.......................kp 5/30
W.we.............................kp 3/25
Lastunen.......................kp 2/xx
taikinatonttu..................kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Vauvameille.................dpo 12
Keltasirkku-................. dpo 10
veevavi........................dpo 8
Haaveilija-31...............dpo 7
Helmiina78..................dpo 2
Haavejuttu...................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
No, niin. Nyt mun aamulämmöt nousi 36,3 -> 36,6 Jee! Mietin jo eilen illalla että mitä jos koko ovista ei tapahtunut ja PCO vaan kummittelee ja antaa turhia ovisplussia ja kivutkin oli sittne joku kystan puhkeaminen. Mut nyt ehkä saan luottaa kroppaani kuitenkin. Piti kai vielä talletella eilen, mut huomaa kyllä että halut ei oo enää semmoset kuin ennen ovista. Mut sanoinkin miehelle, että hänellä on nyt tärkeämpi rooli, jotta asiat etetee. :p

Poistan nyt nuo listan ylimmät yrittäjät
@Naarassusi..................kp 58/33
@-Brita-..........................kp 55/31
Ja saa tulla takaisin ilmoittamalla tilanteen :love:(y) Helpottaa vaan vähän listan päivitystä.
 
@FaBuu jos toi on onestep, niin sillä en saanut kyllä yhtä vahvoja viivoja kuin PC:llä ja digi näytti plussaa.
 
Oon ihan uus näitten ovulaatiotestien kanssa niin mitä mieltä mahtaako olla lähellä vai voiko antaa noinkin tummaa vaikka ei olis lähellä nyt siis kp11 ja tummeneeko tosta vielä o_O
Mulla tuli tollasta ja innostuin jo, sitten haaleni ja sitte yhtäkkiä tuli lähes tasavahvat jonka sitten tulkitsin että ovis oli jossain siinä ympäristössä muttei tullu tikkuun. Sen jälkeen tuli vaan ihan himmeitä. Siitä kuvakin oli jossain pari sivua taaksenpäin. Että voi olla lähellä tai sitten haalenee vielä :ROFLMAO: jatka testailua, kyllä se sieltä ilmestyy(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Helmiina1978 mittasin lämmön kainalosta. En ole noita lämpöjä aiemmin mittaillu, nyt mittasin kun tuntui ohta kuumalta ja kun tein ovistestin sitten iltapäivällä (teen sen aina samaan aikaan kun vaan mahollista) ja kun siihen tuli plussa niin aloin yhistää tuota lämmön nousua siihen, kun oon lukenut että lämpö vaihtelee ovulaation lähellä. Ja siis mittasin lämmön vielä tuon jälkeen noin 1,5 tunnin päästä ja sitten se oli 36 astetta. Normaalisti sanosin että mulla on lämpö jotain 36.6 ollut. Nyt äsken mittasin sen ja näytti edelleen 36. En kyllä osaa sanoa, miksi se lämpö kävi niin korkealla, vai oliko sitten mittarissa jotain vikaa.. o_O
 
@FaBuu 7 kpl paketin onestepin tehneenä en saanut niihin näkymään mitään (tosin en oikeen tehnyt noita testejä riittävän huolellisesti, en aina samaan aikaan jne. niin en oikeen laske noita testejä vielä kunnon yritykseksi:rolleyes:), tosin mulla nyt vaikuttaa siltä että kierto on pidentynyt jostain syystä tuosta 30-32pv ja kun tein one stepin testit juuri tuosta kp 11 niin ei varmaan siksikään näyttänyt mitään:cautious: Ostin nyt tähän kiertoon tuon rfsu:n 14 kpl paketin ja vasta kp 25 sain nyt siis plussan siihen, melkeen kaikki ehin käyttää siis ennen plussaao_O
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä