Heipä hei.
Ensinnäkin Onnea kaikille plussanneille! Antaa toivoa, että jospa se joskus kävisi myös mulle.
Itselläni nyt tilanne, että on ollut pakko hidastaa tahtia. Siis monen asian kanssa. Sairastuin nyt viikonloppuna keuhkokuumeeseen ja oon ollut tosi korkeassa kuumeessa pari päivää. Luultavasti tuo tauti ollut kuumeettomana jo 1-2 vko. Henkeä ahdistanut mut en tajunnut mennä lääkäriin.
Me mentiin tosiaan kesäkuussa naimisiin ja samassa kuussa ostettiin omakotitalo ja muutettiin. Vanha asunto myymättä ja siellä pyöritetty Airbnb-juttuja koko kesä. Sit mulla on vielä toisessa kaupungissa oma asunto vuokralla ja siellä ollut isot ongelmat vuokralaisen kanssa ja pitänyt nyt etsiä uusi. Sit päälle vielä uusi työpaikka, eka kertaa vakituinen ja tietysti stressi siitä. Oon ihan älyttömän väsynyt ollut. Tämä vauvan teko myös on ollut suoraan sanottuna henkisesti tosi raskasta mulle. On tuntunut, ettei ole resursseja ja kykynä käsitellä niitä pelkoja ja epävarmuutta mitä siihen liittyy. Että saanko ikinä uuden aviomieheni kanssa lasta. Ja että entä jos me ei saada lasta. Oon ollut myös tosi katkera ja tunteellisesti jotenkin lukossa. En pysty seuraamaan blogeja tai Instaa jossa on kuvia vauvoista tai pienistä lapsista jne.
Mulle eilen kuitenkin kuumeen ja ihan hirveän olon keskeltä kun en saanut nukuttua yhtäkkiä valkeni, että kyllä tästä selviää. Vaikka me ei saataisi ikinä lasta niin kyllä siitä selviäisi, kyllä se olisi mahdollista hyväksyä. En tarkoita, että lopetetaan yritys, mutta mä tajusin, että pitää hidastaa ja suhtautua tähän asiaan niin, ettei se kuluta loppuun ja vie kaikkea iloa elämästä. Me aloitettiin yritys marraskuussa 2018 eli aika tasan 9 kk sitten. Tämän saman ajan sisällä on tapahtunut ihan älyttömästi muutoksia elämässä ja stressiä on ollut ihan koko ajan. Mietin myös, että ehkä tää keuhkokuume on myös kehon tapa ilmaista, että nyt tapahtuu liikaa. Voi olla, että nyt ei vaan ole ollut oikea aika vielä vauvalle. Tää kaikki on jotenkin lohdullista.
Mies on menossa siemennesteanalyysiin ensi viikolla. Siinä pitää olla 2-5 pv selibaatissa ennen sitä. Voi olla että ovis osuu samoihin aikoihin joten on mahdollista että nuo päivät jää ns. käyttämättä tässä kierrossa.
Onko muuten kellään tietoa sellaisesta, että jos me päätettäis yksityisellä "teettää" esim. 1-2 inseminaatiota ennen kuin julkisella päästään hoitoihin, niin ottaako ne silti meidät julkisella hoitoihin ja saadaan se sama määrä yrityksiä kuin muutkin? Vai katsooko ne et jos on yksityisellä aloittanut hoidot niin julkisella ei pääse enää ollenkaan? Meillä ei ole varaa yksityisellä teettää kuin ihan näitä perustestejä ja mahdollisesti 1-2 inssiä (jos miehen spermasta löytyisi jotain niin inseminaatio olisi silloin hyvä vaihtoehto).