Haaveena vauva 2020

Hei ilmottaudun minäkin tänne mukaan, olen seurannut keskustelua ihan alusta asti. Yrityksen olemme aloittaneet 7/19 ja nyt on menossa kp. 28/27-30. Yöllä heräsin menkkamaisiin tuntemuksiin, mutta vuotoa ei ole vielä kuulunut. Mikä on hyvin epätavanomaista minulle. Päätin siis tehdä raskaustestin joka näytti negatiivista, samalla tein myös ovistestin johon yllätykseksi piirtyi haalea viiva, mutta kuitenkin selvästi näkyvä. Voiko ovulaatiotesti näyttää myös raskauden? Ja vielä ennen raskaustestiä?
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Greeneye Mun käsityksen mukaan sillon kun limat on runsaimmillaan niin on ovulaatio. Sitten kun limat loppuu niin ovulaatio on ohi.

@Saltsu_ Ovulaatiotestissä testiviivan tulee olla kontrolliviivaa tummempi jotta se on plussa. Ovulaatiotesti voi näyttää kyllä raskauden mutta käsittääkseni testiviivan pitäisi olla kontrolliviivaa tummempi. Ovulaatiotestiin tulee lähes aina kaksi viivaa, mutta haalea toinen viiva ei merkkaa mitään.
 
Omaa napaa. Ovisplussa tulee varmasti viimeistään huomenna :geek:(y) Tein testin äsken ja
tässä pari minuutin kuluttua:
https://aijaa.com/3Lp51F
Ja tässä kuivahtaneena:
https://aijaa.com/knaOIg

Joku voisi tuota jo pitää plussana kun on aika tasavahvat, mutta mulla näillä testeillä ovisplussa on niin että testiviiva on selvästi tummempi ja tulee heti. Nyt viiva tuli ensin vähän haaleampana ja tummeni vähitellen, n. 10min päästä otettu tuo jälkimmäinen kuva. Alamahaan sattuu vähän, valkovuoto venyvää muttei vielä kirkasta ja haluttaa koko ajan! Meidänhän piti talletella joka toinen pv mutta eilen illalla mies ei jaksanut, joten tänään on kyllä "pakko" kellistää mies :LOL:
Ja jos plussa tulee huomenna niin talletukset osuisi aika nappiin jos huomenna tallettelisi myös (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Greeneye Mun käsityksen mukaan sillon kun limat on runsaimmillaan niin on ovulaatio. Sitten kun limat loppuu niin ovulaatio on ohi.
Näin olen itsekin ymmärtänyt. Tosin viime kierrossa minulla kyllä limat katosivat samaan aikaan kun testi lakkasi näyttämästä plussaa. Onkohan mahdollista, että ovis on melkein samaan aikaan kun testi näyttää plussaa? Jotenkin tuntuisi oudolta, että oviksen aikaan olisi jo ihan kuivaa ja halutkin loppuneet (n)
 
Kyllä se ovis joillakin tulee tosi nopeasti lh-piikistä. (y) mut tarkkaan en tiedä. Ensimmäisestä plussasta ovis on 48 tunnin sisällä, mut kuinka lähellä ovista lh on vielä niin koholla, että testi näyttää plussaa. En tiedä.

Mä en noihin rsfu:n ovisliuskoihin saa tasavahvoja viivoja mitenkään. Tyhmä testi.
Äsken oli puikko vielä ainakin plussaa ja nyt alkoi jäätävät kivut alakerrassa. :confused: viiltää ja vetää niin ettei kävellä pysty. Tunne on ihan keskellä peräsuoleen asti. Onkohan nää kuitenkin vaan muniksen kasvukipuja? (n) tai jotain muuta.... No, kai se tästä selviää.

*muoks. Ihan kuin vähän vasemmalla olis enemmän kipuja... Ku:n ovis oli juhannuksena oikealla, ja yksi kierto jäi ovuloimatta, vaikka vuoto tuli normaaliin aikaan. Ja nyt on sitten seuraava ovis eli varmaan sitten vasemmalla?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ehka2020
Kp 15 eikä vieläkään ovisplussa. Lähellä oli mut ei tasapaksut. Eli vissiin taas kp17 tulee vasta ovis, kuten viime kierrossakin, jos ei sit tuu pikaovis, eli ovisplussa ja ovis samana päivänä. Eli pakko vielä huomenna varmistella talletukset :D tai sit jo tänään. Toisaalta eilen ja sit jos huomenna, nii luulis olevan just hyvä, varsinkin jos ovis oliski vasta sunnuntaina :D
Tässä sitä taas ollaan. Tällänen "rento, ei yrittämällä yritetä" kierto :LOL:
 
@Titi-Love just nii. :whistle:
kerrasta se tulee jos on tullakseen. :p

Tässä just mietin että toivottavasti päästään tänään tallettamaan. Kaikki 5 lasta kotona ja nuorin nukahti eilenkin vasta 22. Onneksi viikonloppu ja miehelläkin vähän myöhäisempi aamu. Teinit tosin valvoo varmaan yli puolen yön, joten hipi hiljaa sitten. :cool: eikä mitään maratoonia.
En tiä olisko se O ollu jo, kun kipuilee lievästi alakerta. Aamulla näen ehkä aamulämmöstä; pitää vaan mittailla 6.30 että on sama aika kuin yleensä.
 
Onnea kaikille plussanneille, ihanaa kun niitä ropisee. Toivottavasti kaikille meille jonain päivänä.
Täällä on kp 1. :cry: mut voisi poistaa listalta.
Ei ole aikaa osallistua keskusteluun.

Omaa stressiä on helpottanut hedelmällisyysaiheisten podcastien kuuntelu. Jokaisen niistä sanoma on ollut: terveet elämäntavat, sopivasti lääkäreiden apua ja kärsivällisyyttä niin eiköhän se vauva sieltä tule. Tiedän että kaikilla se vain ei onnistu, mutta pitää vain uskaltaa luottaa siihen että kyllä minäkin saan lapsen vielä jonain päivänä. Yritän muistaa tämän, kun nyt valmistaudun tutkimuksiin kun keskenmenosta tulee vuosi täyteen.

Tsemppiä kaikille! :)
 
@KirJoh89 kyllä toi plussalta näyttää. :love: varovaiset onnittelut.

Täällä vielä tikutan ovista, mut nyt ainakin näyttää negalta.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@Lastunen voi ei! Mutta, ainakin alkoi kuukautiset mikä on myös ihan hyvä merkki kierron palautumisen kannalta :) ja sulla on sentään pidempi luteaalivaihe kun mun 8 päiväinen jolla ei lasta saada! :cry:

Tosta luteaalivaiheesta vielä, jos mulla jatkuu luteaalivaihe noin lyhyenä niin olisiko hölmöä mennä vaikkapa jo joulun paikkeilla käymään gynellä? Yksityiselle menisin. Koska jos tulen huomaamaan että se on joka kuukausi tuon 8 päivää säännöllisesti niin haluaisin selvittää sitä enkä viitsis vuotta odottaa jos huomaa että siitä ainakin kiikastaa. Toki nyt vielä toivon että johtuis pillerien lopetuksesta...

Ovis on lähenemässä samoihin aikoihin kuin viime kierrossa, nyt KP13 ja viiva vahvistui vähän, viimeksi KP15 plussa.

Tsemppiä kaikille ja vauvapölyä!! :love::love::love:
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

24.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Naarassusi..................kp 57/33
-Brita-..........................kp 54/31
VernaMaria...................kp 37/28-30
Amadecasa..................kp 33/34-55
Haaveilija-31.................kp 31/38
Vauvahaaveilija2396.....kp 29/28-30
Keltasirkku-...................kp 27/27-32
taikinatonttu..................kp 27/28
mimmik.........................kp 27/28-32
Vauvameille..................kp 26/28-35
Hope91......................... Kp25/30-32
Pilvinentaivas...............kp 25/28-30
Addison.........................kp 23/xx
Minic..............................kp 23/28
Ilonetsijä........................kp 23/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 22/xx
Millimetrii...................... kp 21/28-29
Veevavi.........................kp 21/28-30
Ehka2020......................kp 21/28
Mammakatri..................kp 20/22-41
Helmiina1978...............kp 19/32
Apustaja......................kp 18/30-35
Persikka123.................kp 17/34
Haavejuttu....................kp 16/xx
Titi-Love.......................kp 16/28-30
Nyyyti...........................Kp 15/24
EnkeliRinkeli.................kp 15/28
satsuma13....................kp 14/29-31
Mahaotus.....................kp 13/23
Greeneye......................kp 13/29-34
FaBuu...........................kp 10/28
Tiukuliina89.................. kp 9/31
Tingeli..........................kp 9/34-36
nieve30.........................kp 7/28
Karvakorvat..................kp 7/28
Poreilevalimu................Kp 4/25-26
Hipposka.......................kp 4/30
W.we.............................kp 2/25
Lastunen.......................kp1/xx

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Taikinatonttu.............. dpo 12
Vauvameille.................dpo 11
Keltasirkku-................. dpo 9
veevavi........................dpo 7
Haaveilija-31...............dpo 6
Helmiina78..................dpo1

★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille, ihanaa kun niitä ropisee. Toivottavasti kaikille meille jonain päivänä.
Täällä on kp 1. :cry: mut voisi poistaa listalta.
Ei ole aikaa osallistua keskusteluun.

Omaa stressiä on helpottanut hedelmällisyysaiheisten podcastien kuuntelu. Jokaisen niistä sanoma on ollut: terveet elämäntavat, sopivasti lääkäreiden apua ja kärsivällisyyttä niin eiköhän se vauva sieltä tule. Tiedän että kaikilla se vain ei onnistu, mutta pitää vain uskaltaa luottaa siihen että kyllä minäkin saan lapsen vielä jonain päivänä. Yritän muistaa tämän, kun nyt valmistaudun tutkimuksiin kun keskenmenosta tulee vuosi täyteen.

Tsemppiä kaikille! :)
Pahoittelut uudesta kierrosta ja muillekin joilla kuukautiset alkoivat. Toivottavasti uusi kierto olisi Teidän Kierto. :love::barefoot:

Mitä podcasteja kuuntelet, jos jaksat tarkemmin listata? Mä oon tippunut nykyajan kelkasta enkä oo ikinä yhtäkään podcastia kuunnellut, oon kyllä lukenut niistä ja suunnilleen tiedän mistä on kyse. :ROFLMAO:

Varovaiset onnittelut @KirJoh89! Vaikka kyseessä onkin Rfsu:n testi, niin aika vahva olisi viivanpaikaksi. Onko sulla raskausoireita? Muoks. Oonpa sokea, tuossahan lukikin että kyseessä one step eikä rfsu!

Täällä menossa dpo 2 ja tänään olisi festarihommia tiedossa. Ehkä uskaltaudun siiderin tänään juomaan jos tekee mieli, mutta ryyppäämään en ala, kun pelkään että se vaikuttaisi haitallisesti, jos mulla olisikin se munasolu hedelmöittynyt toissapäivänä.
 
@Lastunen voi ei! Mutta, ainakin alkoi kuukautiset mikä on myös ihan hyvä merkki kierron palautumisen kannalta :) ja sulla on sentään pidempi luteaalivaihe kun mun 8 päiväinen jolla ei lasta saada! :cry:

Tosta luteaalivaiheesta vielä, jos mulla jatkuu luteaalivaihe noin lyhyenä niin olisiko hölmöä mennä vaikkapa jo joulun paikkeilla käymään gynellä? Yksityiselle menisin. Koska jos tulen huomaamaan että se on joka kuukausi tuon 8 päivää säännöllisesti niin haluaisin selvittää sitä enkä viitsis vuotta odottaa jos huomaa että siitä ainakin kiikastaa. Toki nyt vielä toivon että johtuis pillerien lopetuksesta...

Ovis on lähenemässä samoihin aikoihin kuin viime kierrossa, nyt KP13 ja viiva vahvistui vähän, viimeksi KP15 plussa.

Tsemppiä kaikille ja vauvapölyä!! :love::love::love:
Haha, olin oikeastaan vaan onnellinen, että alkoi, koska tiesin negasta testistä, että pian on alkamassa. Ja toisaalta hyvä myös tietää, että luteaalivaihe on normaali. Toki kierron pituudesta en vielä tiedä, mutta vaikuttaa lupaavalta tähän mennessä (y)
 
@Veevavi kiitos avusta :) voisin vielä katella tän ja seuraavan kierron että pysyykö luteaali samana. Ja sitten lähteä lääkärissä käymään jos sama meno jatkuu... menkat alkaa 10 pv päästä jos sama meno jatkuu niin ei kauaa ehi niitäkään ootella :ROFLMAO::poop:

@Wintersun muistatko lliko sulla ennen pillereitä minkäpituinen kierto? Vai onko kierto ollut samanpituinen mutta luteaali vain lyhyt pillerien jälkeen?
 
  • Tykkää
Reactions: Veevavi
Mitäs muut olette tästä mieltä?
https://aijaa.com/bg2Yu1
Ylemmässä testissä selvät tasavahvat viivat, mutta tuo on eilinen ja kuiva testi. Testiajalla (10min sisällä) ei siis ollut tasavahva. Alempi testi äsken tehty. Mä odotin tasavahvoja tälle päivää, mutta onkohan nyt kuitenkin dpo 0? (n) Eilisen illan nipisteli ja vihloi alamahaa, tänään ei mitään tuntemuksia.
 
Kyllä tuo eilinen on plussa!
Okei, niin mä vähän ajattelinkin mutta ihmetytti kun oli vasta kuivuttuaan muuttunut tasavahvaksi että voiko vielä tulkita. Odotin plussaa tälle päivää ja järkytys oli suuri kun testi olikin valkoinen ja kaivoin eilisen roskiksesta ja näin tasavahvat :LOL:


Mulle voi siis päivittää dpo 0 ja kp 16/29. Ompa mukava huomata että kierto taitaa vihdoin tasoittua tohon 29 päivään. Ennen pillereitä kierto oli 28 päivää, nyt on toinen kierto kun on todennäköisesti 29 päivää. Aiemmat kierrot ollut kaikkea 30 ja 40 väliltä, yleensä kuitenkin n. 32 päivää. Tallettelut meni nyt vähän huonosti kun mies ei ollutkaan eilen kotona, edelliset tallettelut on ti-ke yönä eli dpo -3 (n) Toivottavasti tänään ei ole myöhäistä talletella, odotin plussaa tälle päivää joten ajattelin ettei haittaa kun eiliset tallettelut jäi väliin mutta nyt kun plussa tulikin jo niin saattaahan se haitata.. :unsure:
 
Okei, niin mä vähän ajattelinkin mutta ihmetytti kun oli vasta kuivuttuaan muuttunut tasavahvaksi että voiko vielä tulkita. Odotin plussaa tälle päivää ja järkytys oli suuri kun testi olikin valkoinen ja kaivoin eilisen roskiksesta ja näin tasavahvat :LOL:


Mulle voi siis päivittää dpo 0 ja kp 16/29. Ompa mukava huomata että kierto taitaa vihdoin tasoittua tohon 29 päivään. Ennen pillereitä kierto oli 28 päivää, nyt on toinen kierto kun on todennäköisesti 29 päivää. Aiemmat kierrot ollut kaikkea 30 ja 40 väliltä, yleensä kuitenkin n. 32 päivää. Tallettelut meni nyt vähän huonosti kun mies ei ollutkaan eilen kotona, edelliset tallettelut on ti-ke yönä eli dpo -3 (n) Toivottavasti tänään ei ole myöhäistä talletella, odotin plussaa tälle päivää joten ajattelin ettei haittaa kun eiliset tallettelut jäi väliin mutta nyt kun plussa tulikin jo niin saattaahan se haitata.. :unsure:

Mulla tekee ovistestit välillä sitä että ne haalenee ennen varsinaista plussaa. Tänä aamuna sain puol 11 tosi haalean viivan ja eilen oli lähellä tasapaksut, mut oon varma että ovis on vasta itsellä ainakin edessä päin. Kipujakin on ollut, mutta itsellä ne on ainakin ollut kasvukipuja vielä.
Et jos yhtään epäilyttää niin testaa vielä tänään myöhemmin uudestaan. Ja tallettelut tietysti kannattaa aina ;) vaikka ovis oliskin ollut jo eilen.





Meillä on tänään illasta tän oviksen viimeinen tallettelu :) vaikken ovisplussaa oo vielä saanut, ooon varma että ovis on viimeistään huomenna. Koska mun pää on niin kipeä sekä pahoinvointia. Voisin siis hyvin lopettaa oviksen tikuttelun, koska mulla on näin vahvat oireet muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Okei, niin mä vähän ajattelinkin mutta ihmetytti kun oli vasta kuivuttuaan muuttunut tasavahvaksi että voiko vielä tulkita. Odotin plussaa tälle päivää ja järkytys oli suuri kun testi olikin valkoinen ja kaivoin eilisen roskiksesta ja näin tasavahvat :LOL:


Mulle voi siis päivittää dpo 0 ja kp 16/29. Ompa mukava huomata että kierto taitaa vihdoin tasoittua tohon 29 päivään. Ennen pillereitä kierto oli 28 päivää, nyt on toinen kierto kun on todennäköisesti 29 päivää. Aiemmat kierrot ollut kaikkea 30 ja 40 väliltä, yleensä kuitenkin n. 32 päivää. Tallettelut meni nyt vähän huonosti kun mies ei ollutkaan eilen kotona, edelliset tallettelut on ti-ke yönä eli dpo -3 (n) Toivottavasti tänään ei ole myöhäistä talletella, odotin plussaa tälle päivää joten ajattelin ettei haittaa kun eiliset tallettelut jäi väliin mutta nyt kun plussa tulikin jo niin saattaahan se haitata.. :unsure:
Ehditte kyllä talletella vielä tänään. Eikö se ole niin että siittiöillä kestää matka munanjohtimiin muutaman tunnin. Mekin talleteltiin viis tuntia oviskipujen alkamisen jälkeen ja uskon että hyvin vielä ehti. :) Munasolu elää irtoamisen jälkeen 12-24 tuntia.
 

Yhteistyössä