L
linnu
Vieras
nii ja riippuu tietty et minkäikäsii lapsia?mut jos ei ole varaa antaa 100e ni antakaa vähemmän,älkää nyt sentakia jättäkö menemättä,ei se raha niin tärkeetä ole!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ödkl:Alkuperäinen kirjoittaja linnu:etiketin mukaan 25e per aikuinen
Minkä etiketin? Laihialaisen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja lyyti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No kun täällä on nyt niiiin paljon näitä etiketistä ja rahoista tietäviä. Sanokaa nyt mitä 7 henkinen perhe (2 aiku+5 lasta) antaa miehen serkulle (todella harvoin ollaan tekemisissä, nähdään kerran vuodessa korkeintaan juhlissa) lahjaksi??? Veikkaan, että tulee aika isoja summia![]()
No satasen mä antaisin. Ainakin jos meette häihin koko perheellä.
Ok me taidetaan jättää menemättä. Ei me 100? todellakaan anneta lahjaksi. Koska jo sen takia, että pyysivät meiltä häihin lainaksi erästä isompaa juttua.
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Ok me taidetaan jättää menemättä. Ei me 100? todellakaan anneta lahjaksi. Koska jo sen takia, että pyysivät meiltä häihin lainaksi erästä isompaa juttua.
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Ok me taidetaan jättää menemättä. Ei me 100? todellakaan anneta lahjaksi. Koska jo sen takia, että pyysivät meiltä häihin lainaksi erästä isompaa juttua.
Mutta häälahjahan kuuluu antaa, vaikka ei häihin menisikään. Jos siis etikettiä mietitään.
En ole koskaan ollut häissä jossa tarjoilut on lähelläkään 50?/pää. Eikä muuten olis mun tehtävä kustantaa överihintaisia tarjoiluja. Kyllä 25/hlö riittää hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En ole koskaan ollut häissä jossa tarjoilut on lähelläkään 50?/pää. Eikä muuten olis mun tehtävä kustantaa överihintaisia tarjoiluja. Kyllä 25/hlö riittää hyvin.
Teepä pieni kyselykierros juhlapaikkoihin ja pitopalveluihin.
Pelkästään ruoka on helposti 25-30 euroa per aikuinen. Kahvi ja kakku vähintään 5?. Siihen sitten viinit, konjakit ja yöpalat päälle.
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:No ei tarvi antaa mitään. Mistä ihmiset repii näitä "etiketin mukaan,,," jos jokaiselle kumminkaimalle ja koko kylälle joutuu lahjan min. 100e aina kun kutsu tulee niin yksinkertasesti menen konkurssiin. Oikeesti kun parhaana kuukautena 3 jotka kaikki niin etäisiä ettei edes mennä (matkaakin olis) niin pitäs min 300e laittaa tässä kuussa lahjaksi menemään. Nou vei. Meidät on sitten helppo aina kutsuu kun ei me mennä noiden etästen kaukana oleviin juhliin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Itse en kehtaisi ainakaan antaa vähempää kuin häissä kulutan. Tarjoilut on helposti 30-40 euroa per vieras. Viimeksi annettiin kaveripariskunnalle 100e.
Alkuperäinen kirjoittaja Kutsuvieras Jenny:Eli siis ystävän häät tulossa.Paljonko hääparille yleensä ystävä antaa rahaa?
Kokemuksia?
Alkuperäinen kirjoittaja xx:Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:No ei tarvi antaa mitään. Mistä ihmiset repii näitä "etiketin mukaan,,," jos jokaiselle kumminkaimalle ja koko kylälle joutuu lahjan min. 100e aina kun kutsu tulee niin yksinkertasesti menen konkurssiin. Oikeesti kun parhaana kuukautena 3 jotka kaikki niin etäisiä ettei edes mennä (matkaakin olis) niin pitäs min 300e laittaa tässä kuussa lahjaksi menemään. Nou vei. Meidät on sitten helppo aina kutsuu kun ei me mennä noiden etästen kaukana oleviin juhliin.
Revin lähinnä kotikasvatuksestani. Ehkä meillä on pienempi tuttavapiiri, mutta olen seurannut vanhempieni esimerkkiä. Aina lähetän onnittelukortin ja kukkia tai lahjakortin, jos en paikalle pääse.
Mitä te sitten teette? Soitatte ja ilmoitatte, että ei me nyt tulla? Lähetättekö korttia edes?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Teepä pieni kyselykierros juhlapaikkoihin ja pitopalveluihin.
Pelkästään ruoka on helposti 25-30 euroa per aikuinen. Kahvi ja kakku vähintään 5?. Siihen sitten viinit, konjakit ja yöpalat päälle.
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Ajatteleeko monikin hääpari sitten, että koska pitopalvelu ja juomat maksoi, pitää ihmisten maksaa se heille takaisin?
Minusta oli ainoastaan mukavaa TARJOTA vieraille hyvä ruoka, viinit ja konjakit ym. En odottanut kenenkään maksavan siitä minulle mitään. Ja toivon ettei yksikään vieras ajatellut niin.
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:Tarjoilun mukaan rahan laskeminen on sama asia kun laittaa suoraan että ei lahjoja mutta illalliskortti ostettava. Idea on täysin sama. Morsiusparin pitäs lähtee ajatuksesta että kukaan ei tuo mitään. Rahan ja lahjojen odottaminen on kornia ihan idea tasollakin. Loppuksi tosiaan vielä summat kaikkien nähtäville että voidaan oikein porukalla arvostella ettei noi Virtasetkaan, rikas perhe, antaneet kun 15e/henkilö. Häytöntä. Mä pidän edelleen kiinni että me/mä en mene kun ihan lähimpien häihin. Ei mitenkään edes pihiyden tai persaukisuuden takia vaan siksi että mä en tahdo tohon rumbaan mukaan ollenkaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:Pitäs pyytä tarjottavista listaa eukäteen että vois arvioida summaaSitten jos on lihan esim lammasta nota siis inhoan noinko vähentää tämän ruuan kustannukset lahjasummasta? mites tarkka tämä logiigga on?