Rahat erikseen, toisen ystävän häät, häälahjaksi rahaa, mites maksut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Kuhan mietin tällaista... Miten teillä, joilla ei oo yhteistä taloutta, toimitaan, kun on pelkästään toisen ystävän esim häät, joihin kuitenkin on molemmat kutsuttu? Pelkästään tämä ystävä maksaa häälahjasta?

Se maksaa, kumman ystävä tai sukulainen on kyseessä, on sitten häät, synttärit, hautajaiset yms. Meillä on juhlia ollut tasapuolisesti kummankin puolelta, niin ei tästä oo tullu mitään ongelmaa. Ehkä sitten jos esim. toisen suku olis tosi kaukaa tms. niin täytyis miettiä ettei toinen "aina" joutuis maksajaksi.

Ettekö voisi perustaa yhteistä taloustililä miltä nämä muiden talousmenojen ohella maksettaisiin?

En kyllä tajua tuollaista systeemiä muutenkaan enkä ikinä suostuisi mihinkään sinun ja minun -rahat sössöilyyn. Onko teillä erilliset ruoatkin omilla hyllyillään jääkaapissa?

Ettekö voisi perustaa yhteistä taloustililä miltä nämä muiden talousmenojen ohella maksettaisiin?

En kyllä tajua tuollaista systeemiä muutenkaan enkä ikinä suostuisi mihinkään sinun ja minun -rahat sössöilyyn. Onko teillä erilliset ruoatkin omilla hyllyillään jääkaapissa?

On meillä taloustili, mutta kun ei olla nähty tossa lahjojen yms. erikseen maksamisessa mitään ongelmaa, niin ei ole tullut sitä tohon asiaan käytettyä.... Mulla on omat rahat, se on mulle tärkeää ja olen ylpeä siitä :)