Häät tulossa paljonko yleensä annetaan hääparille rahaa??? KOMMENTOIKAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutsuvieras Jenny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ollut tapana laittaa häälahjaksi 50 ?/aikuinen, mennään sitten omalla perheellä tai isommalla sukulaisporukalla. Jos ei osallistuta häihin, niin sitten laitetaan vaan sähke tms.

En ole koskaan ollut häissä jossa tarjoilut on lähelläkään 50?/pää. Eikä muuten olis mun tehtävä kustantaa överihintaisia tarjoiluja. Kyllä 25/hlö riittää hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja linnu:
etiketin mukaan 25e per aikuinen

Minkä etiketin? Päivittykö tämä etiketti aina rahan arvon muutoksien myötä?

Mun mielestä hyvä nyrkkisääntö on, että oma syömisensä pitää maksaa. Tämä ei siis tarkoita sitä, että hääpari haluaisi rahaa kustannusten kattamiseksi tms. mut mun mielestä se on hyvä nyrkkisääntö summasta. Joten siinä mielessä tuo väh. 25?/hlö on ihan oikeaan osuva summa. pariskunnalta siis 50? ja perheeltä 50?-100?. Ja mitään rajojahan lahjan suuruudella ei ole kumpaankaan suuntaan!

Mun hyvä ystävä meni naimisiin 5 vuotta sitte ja toivoivat rahaa; laitettiin 30 euroa. Olikohan tuo ihan hävyttömän vähän? :ashamed:

Itse vaan käänsin sen markoiksi, markka-aikaan annettiin 100-150 euroa. Ei oltu käyty häissä pitkään aikaan.

Mua rupesi tää mietityttään nyt, kun ihmiset pitävät 50 euroa sopivana. Meitä oli 2 aikuista juhlimassa. (Ja mulle ei riittänyt ruokaa... toiset vieraat etuilivat ja hakivat lisää, mä en saanut kuin pelkkää salaattia).

Alkuperäinen kirjoittaja v:
100e on yleinen.

Niin ne ajat muuttuu... meillä oli häät 5v sitten ja 50? oli hyvin yleinen lahjasumma pariskunnalta. Tädit ja sedät antoivat monet hiukan enemmät, serkut antoivat n. 30?/pari. ja ihan hyvn toimeentulevaa porukkaa suurin osa on. Inflaatio siis syönyt häälahjasummatkin näköjään :)

No kun täällä on nyt niiiin paljon näitä etiketistä ja rahoista tietäviä. Sanokaa nyt mitä 7 henkinen perhe (2 aiku+5 lasta) antaa miehen serkulle (todella harvoin ollaan tekemisissä, nähdään kerran vuodessa korkeintaan juhlissa) lahjaksi??? Veikkaan, että tulee aika isoja summia :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kun täällä on nyt niiiin paljon näitä etiketistä ja rahoista tietäviä. Sanokaa nyt mitä 7 henkinen perhe (2 aiku+5 lasta) antaa miehen serkulle (todella harvoin ollaan tekemisissä, nähdään kerran vuodessa korkeintaan juhlissa) lahjaksi??? Veikkaan, että tulee aika isoja summia :)

:D Kalliiksi tulee!

100? on mun mielestä oikein hyvä summa.

no siis yleisen etiketin mukaan mitä hääsivuilta olen lukenut,siis kaverilta 25e vähintään per aikuinen ja sukulaiset 50e per aikuinen,meillä oli häät viime kesänä ni tuli noit juttuja tutkittua,kyl mun mielestä oli ihan tarpeeks ku kaveripariskunta antoi 50e

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

100? on mun mielestä oikein hyvä summa.

En todellakaan antaisi lahjaksi 100 euroa, vaan 50 euroa on mielestäni oikein passeli summa.

No satasen mä antaisin. Ainakin jos meette häihin koko perheellä.

Alkuperäinen kirjoittaja lyyti:

No satasen mä antaisin. Ainakin jos meette häihin koko perheellä.

Ok me taidetaan jättää menemättä. Ei me 100? todellakaan anneta lahjaksi. Koska jo sen takia, että pyysivät meiltä häihin lainaksi erästä isompaa juttua.

60 e riittää, jos ette ole paljon tekemisissä.

Yhteistyössä