Häät ILMAN ALKOHOLITARJOILUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
juu voisi lapsillekin laittaa yhden lasin maitoa ja jos joku haluaa lisàà voi kàydà itse tilaamassa (en ihan ymmàrrà).

Mitä sä et nyt ymmärrä?

ettà miksi jotakin ruoka tai juoma-ainesta rajoitetaan? jos on kerran tarjolla... ymmàrsitkò?

Ei kai niitä ruokiakaan rajattomasti oo tarjolla?

no ei,mutta hyvà jos eivàt ihan heti loppuisi. semmoisetkin olisi kurjat hààt, kyllà masu pitàà saada tàyteen

Reilu vuosi sitten serkkuni häissä ei mulle jäänyt ainuttakaan perunaa :( Mut eipä sekään tunnelmaa latistanut :D

Minusta aikuinen ihminen ei tule örvellyskuntoon siitä, että juo aterian kansaa 2 lasia viiniä, alkumaljan ja kahvin kanssa konjakin/liköörin. Nämä tuovat vaan mielestäni juhlavuutta häihin ja siksi niitä suosisin. Boolin ym. voi jättää pois, jos juhlissa ei ole tarkoitus viihtyä pikkutunneille.

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
Veikkaan, Phoebs, että tulee teille aika tylsät häät... Se on ihan fakta, enkä halua että kutsut minua alkoholistiksi tai mitään muutakaan tökeröä, mutta se on vaan faktaa että suomalaiset ei osaa ottaa rennosti ilman jonkinsortin tarjoilua eikä juhlissa viihdytä pitkään jos mitään tarjoilua ei ole.

Kyllä juhlaillalliseen OLEELLISENA osana kuuluu punaviini/valkoviini, ja se on sivistyksessä aukko jos tätä ei tiedä. Ja sivistykseen kuuluu myös se, että ymmärtää että viini ei ole "ryyppäysjuoma", pitäisi ainakin ymmärtää...

Hassua, miten mä kuitenkin tiedän ja tunnen ne ihmiset jotka tulevat kutsun saamaan. He pitävät musiikista ja hyvästä ruuasta, ja toistensa seurasta. He ovat sivistyneitä, ja luulen että osaavat pitää mölyt mahassaan jos alkoholin ilmainen tarjoilu puuttuu.

Heille olennaista on tunnelma, jonka he itse luovat naurullaan ja jutuillaan.

Se, että sun mielestä viinin litkiminen on sivistystä on sun mielipide. Mun mielestä sivistystä on juhlaväen ymmärtää, millaiset juhlat hääpari on halunnut luoda.

Mä en tiedä mitä tähän enää sanoisi... Toivotan onnea että päivästäsi tulee sellainen kuin toivot :)

Ja viiniä ei litkitä, eikä sen kanssa läträtä... ihan näin vinkkinä.

Ai et tiedä mitä sanoisit siihen, että mun tuttuni osaavat luoda tunnelman myös ilman sofistikoitunutta viinin LITKIMISTÄ? :D

Ei ei, kun siihen että et näytä käsittävän että alkoholia voi juoda myös SIVISTYNEESTI, kaikki eivät ryyppää.. Tiedä sitten millaisia tuttusi ovat kun alkoholia ei voi olla tarjolla ilman että tiedossa on ryyppäjäiset.

juu voisi lapsillekin laittaa yhden lasin maitoa ja jos joku haluaa lisàà voi kàydà itse tilaamassa (en ihan ymmàrrà).

Mitä sä et nyt ymmärrä?

ettà miksi jotakin ruoka tai juoma-ainesta rajoitetaan? jos on kerran tarjolla... ymmàrsitkò?

Kyllä mä ymmärrän että sä haluat vängätä tästä vaikka loppuillan.

Alkumalja kuuluu juhlaan ja lasi viiniä hääpaikan menuun. Loppu on vieraan omalla "vastuulla".

ihan miten haluat. ei kannata vàngàtà, ei. ( ps. minà menen kaikkiin hàihin jonne saan kutsun )

Alkuperäinen kirjoittaja ajatus:
Minusta aikuinen ihminen ei tule örvellyskuntoon siitä, että juo aterian kansaa 2 lasia viiniä, alkumaljan ja kahvin kanssa konjakin/liköörin. Nämä tuovat vaan mielestäni juhlavuutta häihin ja siksi niitä suosisin. Boolin ym. voi jättää pois, jos juhlissa ei ole tarkoitus viihtyä pikkutunneille.

Tätä juuri tarkoitan. Ne tuovat tunnelmaa, juhlavuutta jne, eikä siltikään tarkoitus ole järjestää mitään ryyppäjäisiä!

Meijän häissä oli vain kahvit+kakut, alkumaljatkin tais olla alkoholittomia,kun lapsiakin oli.
Illalla oli sit erikseen juhlat ravintolassa,mistä sai muutakin juomaa,jos niin halusi.

Näin!

en nyt jaksanu lukea koko ketjua läpi, mutta olen ollut yksissä häissä joissa ei ollut alkoholitarjoilua ollenkaan (siis ei pisaraakaan) ja ne oli tylsimmät häät missä oon ikinä ollu, kaikin puolin.
Mutta ymmärsin että teillä on tervetulijaismalja ja viiniä ruuan kanssa, se on musta hyvä:) ja on hyvä jos on sit joku baari josta voi halutessaan osta lisää. Kuulostaa hyvältä!

Outoa ettei nykyihmiset osaa pitää hauskaa ilman alkoholia.

yleistystà

Perustelut kiitos.

eli minusta aina ei ole nàin. ketjussa kyse oli esim viinistà ruoan kanssa, ei ryyppààmisestà

En minäkään puhunut ryyppäämisestä vaan siitä ettei osata nauttia esim. antimista ilman alkoholia. Ruoka maistuu kyllä ihan yhtä hyvältä vaikka veden kera.

Veikkaan, Phoebs, että tulee teille aika tylsät häät... Se on ihan fakta, enkä halua että kutsut minua alkoholistiksi tai mitään muutakaan tökeröä, mutta se on vaan faktaa että suomalaiset ei osaa ottaa rennosti ilman jonkinsortin tarjoilua eikä juhlissa viihdytä pitkään jos mitään tarjoilua ei ole.

Kyllä juhlaillalliseen OLEELLISENA osana kuuluu punaviini/valkoviini, ja se on sivistyksessä aukko jos tätä ei tiedä. Ja sivistykseen kuuluu myös se, että ymmärtää että viini ei ole "ryyppäysjuoma", pitäisi ainakin ymmärtää...

Hassua, miten mä kuitenkin tiedän ja tunnen ne ihmiset jotka tulevat kutsun saamaan. He pitävät musiikista ja hyvästä ruuasta, ja toistensa seurasta. He ovat sivistyneitä, ja luulen että osaavat pitää mölyt mahassaan jos alkoholin ilmainen tarjoilu puuttuu.

Se, että sun mielestä viinin litkiminen on sivistystä on sun mielipide. Mun mielestä sivistystä on juhlaväen ymmärtää, millaiset juhlat hääpari on halunnut luoda.

Mä en tiedä mitä tähän enää sanoisi... Toivotan onnea että päivästäsi tulee sellainen kuin toivot :)

Ai et tiedä mitä sanoisit siihen, että mun tuttuni osaavat luoda tunnelman myös ilman sofistikoitunutta viinin LITKIMISTÄ? :D

Ei ei, kun siihen että et näytä käsittävän että alkoholia voi juoda myös SIVISTYNEESTI, kaikki eivät ryyppää.. Tiedä sitten millaisia tuttusi ovat kun alkoholia ei voi olla tarjolla ilman että tiedossa on ryyppäjäiset.

Miten voi käsittää noin väärin?? Mä en halua lisää alkoholia sinne ja piste. Mä en sano että se olisi ryyppäämistä jos kahvin kanssa olisi konjakki. Ja mitä tulee mun tuttuihin, niin joo tottakai ne vetää perseet kun jossain vaan on ilmaista alkoa joo :xmas: :headwall:

Meillä tarjottiin häissä, alkumalja ja ruuan kanssa lasi viiniä. Juhlapaikalla oli baari josta jokainen sai itse ostaa juomaa niin paljon kun halusi. Ja meillä todellakin oli rahakysymys tämä miksi ei kustannettu 50 ihmisen ryyppäämistä!! Siis maksettaisi itsemme kipeeksi, ottaisi hirveä laina, sen takia et joku ei halua itse ostaa omia juomia?! Me panostettiin juhlapaikkaan sekä äärettömän hyvään ruokaan. Vanhemmat vieraat poistuivat kahvin jälkeen mutta ystävät ja nuoriso jäi ryyppäämään. Eikä YKSIKÄÄN ihminen valittanut siitä et joutui itse kustantamaan juomisensa. Juhlat jatkui aamu neljään jollon meidät ajettiin sieltä pois ;) Mä en käsitä miksi otetaan et juhlapari kustantaa kaiken! Että häihin tullaan vaan sen takia et sieltä saa ILMASET KÄNNIT!!!! Se ei ole häiden tarkoitus, vaan juhlia tuoretta avioparia.

Juuri tämä voi olla ongelma. Esim meidän tuttavapiirissä ja miehen suvussa ei tunneta sanaa kohtuudella. Joko kännit tai ei lainkaan. Siksi ei ollut tarjolla. Siitä voi tulla sanomista jos on vaan ruoan kanssa, kukaan ei sanonut siitä ettei ollenkaan. Seurusteltiin sitten muuten ja kivaa oli. Toisin kun häissä joissa kannettiin porukkaa ulos.

no mun mielestä on tosi typerää tarjota YKSI lasi viiniä. Mielummin älkää tarjotko ollenkaan ja sitä haluavat sitten ostavat itse. Tuosta yhdestä lasista ei tule muuta kuin olo, että ompa kitsas isäntäväki. Mielummin ei ollenkaan alkoa.

Ei haittaisi vaikka alkoholia ei olisikaan. Meillä molempien suvussa on alkoholisteja joten viinattomat häät olisivat olleet meidänkin ratkaisumme jos olisimme hääjuhlan pitäneet. Ja kun joku ehdotti ettei kutsu häiriköiviä vieraita niin olisi aika kummat häät jos morsiammen isää eikä sulhasen äitiä ja isäpuolta kutsuttaisi ollenkaan... Myös molempien tädeissä ja sedissä/enoissa on alkoholisteja.

Päätimme säästyä stressiltä ja monelta surulta kun menimme naimisiin pienellä profiililla ja ihan ilman vieraita, maistraatissa.

Tätä juuri tarkoitan. Ne tuovat tunnelmaa, juhlavuutta jne, eikä siltikään tarkoitus ole järjestää mitään ryyppäjäisiä!

Minä tulen melkoiseen humalaan noin paljosta juomisesta.

no mun mielestä on tosi typerää tarjota YKSI lasi viiniä. Mielummin älkää tarjotko ollenkaan ja sitä haluavat sitten ostavat itse. Tuosta yhdestä lasista ei tule muuta kuin olo, että ompa kitsas isäntäväki. Mielummin ei ollenkaan alkoa.

Ja sulle ei sitten riitä mikään? Se, että saat hyvät ruuat, hienot puitteet ja lasin viiniä ei ole tarpeeksi? Vaan pitää saada vähintään 2 lasia?! Paljonko sä yleensä tarviit juomaa ruuan kanssa? Montako lasillista maitoa tai vettä sä juot kotona päivällisen yhteydessä?

Tästä tuli juuri mieleen, että samanlaisia ajatuksia meidän suvulle tuli kun sellainen pari, joka ei itse juo alkoholia tarjosi yhden kupongin alkoholiin. Kaikki vaan ajatteli, että onpa kitsasta, kun ei enempää tarjonnut ja onpa outoa kun pitää itse _ostaa_ alkoholi. (ravintolahinnat) Mutta sitten toinen piti täysin alkoholittomat häät ja vieraat vaan sanoi, että no, kukin järjestää sellaiset mitkä haluavat ja asia oli ok.

Jos teillä on kuitenkin _myytävänä_ alkoholia voi se tuoda juuri tuollaisen mielikuvan helposti. Eikä tuo ravintolahinnoittelu pitänyt kuitenkaan niitä "känniläisiä" edes pois häistä...

Loppuyhteenveto:

On sivistynyttä, että alkumaljan lisäksi olisi ruuan kanssa KAKSI lasia viiniä (mun yhden sijaan)
ja kahvin kanssa konjakki. Boolia ei ole pakko olla, mutta silloin kukaan ei viihdy pitkään. (Ei, vaikka saisi itse ostaa baarista ihan mitä haluaa niin kauan kuin hänelle myydään)

Mä en ymmärrä mitä on ryyppääminen koska en juo viiniä. Mä siis luulen kaiken alkoholinjuomisen olevan sikakännijuomista.

Mä en myöskään ymmärrä mikä on suomalainen tapa ja mikä on sivistynyttä noin muutenkin.

Ja kaikkein paras: koska mun tuttavani osaavat pitää hauskaa ilman viinaa, he ilmaista viina saatuaan vetävät apinaperseet :xmas:

Kaikelle huumorilla ja kunnioituksella: tulen varmasti nauttimaan kauniista juhlapaikasta, intiimistä salista, hyvästä ruuasta, mahtavasta musiikista ja ennen kaikkea vieraista, joille me ollemme se tärkein juttu.

ja mä en käsitä että yleensäkin syötetään ja juotetaan sukulaiset häissä, onneksi menin maistraatissa. säästypä nekin rahat, eikä tarvinnu kaksplussalle kirjotella.

Niin, se kuuluu siihen juhlamenuun se YKSI lasillinen viiniä. Täytyy kertoa sille menun suunnittelijalle miten kitsas ihminen se on.

Niin, se kuuluu siihen juhlamenuun se YKSI lasillinen viiniä. Täytyy kertoa sille menun suunnittelijalle miten kitsas ihminen se on.

No tuo selittää paljon! :)

Suomalaisten tabu ja pyhä lehmä - alkoholi.

Sitä pitää olla saatavana kaikkialla, sen haitoista ei saa puhua, ilman sitä ei voi olla hauskaa, ihminen ei ole normaali jos ei juo.

Mikäköhän muu aihe saisi näin pitkän ketjun aikaan?

Yhteistyössä