haarukka ja veitsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
onko teijän mielestä haarukan ja veitsen käyttö hienostelua? äijän kaa kinattiin siitä ku sen mielestä himassa ei tartte käyttää veistä, ja mun mielestä se kuuluu vaan perus hyviin tapoihin.

Meillä mies ei käytä veistä muuta kuin ihmisten ilmoilla ja sielläkin vasta kun on pakko. Olen mä sille koittanut asiasta montakin kertaa motkottaa, mutta mies päästää mun motkotukset toisesta sisään ja toisesta ulos ja jatkaa haarukoimistaan |O :headwall:

Muoks: ja mun mielestä veitsen käyttö ei ole hienostelua. Mä en edes osaa syödä ruokaa ilman veistä, tuntuu että ruoka menee karkuun pelkän haarukan kanssa.

Helpompi veitsellä on pihvi paloitella.
Minua välillä vähän ärsyttää kun mies käyttää pelkkää haarukkaa.

Haarukalla syödään salaatit, munakkaat ja kohokkaat, ilman veistä. Veitsellä ja haarukalla syödään sellaiset esimerkiksi liha ja kalaruuat joita täytyy syödessä pilkkoa pienempiin paloihin. Palat pienitään yksi pala kerrallaan, sitä mukaa kun syödään

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä on ihan sama juttu , kauhoo haarukalla jolla myös palottelee ruuan, äsken sytiin pihviä, ja siitä tää sai alkunsa

Käyttää kaiketi vielä pikkulasten tyyliin "paistinpannuotetta" ja pyyhkii suunsa kädenselkämykseen, ettei vain saa hienostelevaa mainetta? Pesunkestävä juntti.

Nythän on niin, ettei kaikkia ruokia pidä eikä saa syödä veitsellä ja haarukalla. Esim perunamuusin, pastojen ja riisin syöminen veitsellä ja haarukalla(vielä niin, että haarukan piikit osoittavat ylöspäin) on idiootin näköistä ja osoittaa vain sen ettei kotona näitä taitoja ole opetettu. En tiedä kuka on saanut näille lastentarhan opeille päähän opettaa vääriä, ei-eurooppalaisia ruokalailutapoja!

Yhteistyössä