Gynelle menosta

  • Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti
Mietiskelijä
Mulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennyt 6 viikkoo sitten.ja nyt varasin ajan jälkitarkistukseen.Sain ajan ens viikolle.Sellasta vaan mietin ku mulla ei oo viä tullu menkkoja et jos ne nyt sit alkaa ni voinko mennä niiden aikana tarkistukseen,ajatus tuntuu hiukan epämiellyttävältä.Mut pakko sinne ois mennä pikkuhiljaa.Varasin ajan yksityiselle kun terveyskeskukseen en halunnut mennä.Siellä ois joku yleislääkäri katsonut vaan päällisin puolin kuulemma ja haluun et varmasti on kaikki kunnossa ennen ku seuraavaa yritetään ni tahdon et ultrataan kunnolla. enkä huomannu kysyy hintaa.Onko kokemuksia mitä on maksanut tällanen jälkitarkistus.Tietysti vaihtelee paikkakunnittain mut aattelin et tiätäs vähän suurinpiirtein mihin varautua.
Onko joku teistä alkanu yrittään vauvaa jo ennen ekoja menkkoja?Ja miten on onnistuttu.
Sit viä semmonen juttu.Et mahtaako ne menkat ees alkaa mulla ku eilen tuli toisesta nännistä maitoa kun puristin.Ihan vaa muutama tippa.Ennen en oo moista huomannut.Meillä on esikko nyt vuoden mut imetyksen lopetin jo yli 7kk sitten.Enkä oo enen huomannut tollasta maidon tuloa.Kysyn kyl sit siä gyneltä näit juttui mut aattelin vaa et oisko jollain asioihin omakohtasia kokemuksia.Kiitos jo etukäteen vastauksista. :wave:
 
pipari harmaana
Voisko olla, että sulla on yhä raskaushormonia veressä eli sun kroppasi luulee, että olet juuri synnyttänyt ja sen takia maidon tulo. (En siis todellakaan tiedä, järkeilen vain)

Minulle on kanssa tehty lääkkeellinen "tyhjennys" ja kunnallisella puolella tehtiin jälkitarkastukset. Oikeammin keskussairaalassa. Kunnolla tutkivat ja ultrasivat. Tämän lisäksi vielä liuta verikokeita, joilla seurattiin raskaushormonin poistumista verestä.

Kuulostaa oudolta, että olisi tavallinen gynekäynti ollut tuo jälkitarkastus.
Tavallinen gynekäynti yksityisellä vaihtelee hurjasti. Riippuen tietenkin käytetystä ajasta. 20 min. voi olla 40 e ja 30 min. yli 80 euroa siis ultran kanssa.

Toivottavasti tästä oli jotakin apua.
 
pipari harmaana
Ai niin unohtu laittaa, että me aloitettiin vauvan teko jo ennen ensimmäisiä menkkoja huonolla menestyksellä, mutta siitä meillä on jo historiaa muutenkin. :(
 

Yhteistyössä