Grrr! Kauppa kuulemma ihan tyhjänä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kans ihmettelen tuota sädekehän kiillotusta, kun ei saa valittaa jos kaupasta ei löydy tuoretta lihaa, leikkeleitä jne. Eikä ole löytynyt moneen viikkoon, yli kuukauteen. Ei meidänkään ole silti tarvinnut nälkää nähdä mutta kyllä se silti ottaa kupoliin katella kaupassa tyhjiä hyllyjä. Kun vaan yksinkertaisesti tykkään että on mitä ostaa. Täällä pienessä kaupassa kun ei ole muutenkaan kauheasti valikoimaa. Ja ei ole rahaa ostaa kalliita ruokia.

Jännä kun meitä pk-seutulaisia aina kiusataan ("meilläpäs onkin riistaa pakastin täynnä/oma kasvimaa/oma metsä") ruoan suhteen, mutta nyt onkin niinpäin että itketään kun me voimme mennä esim. kauppahalliin ostamaan sitä lihaa :D.

Meillä ei ollut kuin pari marinoitua possunlihapakettia hyllyssä. :( Eineshylly lähes tyhjä mutta sen nyt arvasikin- sitä en tiennyt että mitään korvaavaa eivät olleet saanet tilalle esim. lihojen suhteen. Aika ikävää.

Ps. Aiemmin kirjoitettiin hyvin (vaikkakin kärkkäästi) niistä papusotkuista. Ihan tosi: kuinka monen maha kestää niitä useampana päivänä? Ja syökö monen mies noita? Meillä on tuo palkokasviallergia perheessä niin voin vain arvailla.

Alkuperäinen kirjoittaja stadi:
Meillä ei ollut kuin pari marinoitua possunlihapakettia hyllyssä. :( Eineshylly lähes tyhjä mutta sen nyt arvasikin- sitä en tiennyt että mitään korvaavaa eivät olleet saanet tilalle esim. lihojen suhteen. Aika ikävää.

Ps. Aiemmin kirjoitettiin hyvin (vaikkakin kärkkäästi) niistä papusotkuista. Ihan tosi: kuinka monen maha kestää niitä useampana päivänä? Ja syökö monen mies noita? Meillä on tuo palkokasviallergia perheessä niin voin vain arvailla.

Mies meillä enemmän syö palkokasveja kuin minä. Minä olen enemmän kalaihmisiä.
:p

Meidän ruoat viikon ajalta:

tonnikalapasta
lohipasta
täytetyt paprikat ja kesäkurpitsat
tofua hapanimeläkastikkeessa + riisiä
ruokaisa salaatti kalkkunasta ja kasviksista
lohipiirakka + salaatti
itse tehty pizza
kasvissosekeitto
parmankinkkuun käärityt puna-ahven fileet + höysteet
Papupata

Ei ole ruoasta ollut puutetta. :)

Helppo se on sanoa, jos ei ole erityisruokavaliota ja pystyy itse tekemään ruoan. Mietin vain niitä, jotka esim. sairauden tai vamman vuoksi kaipaavat puolivalmista/einestä tai jotka allergioiden/muiden ruokarajotteiden vuoksi eivät voi syödä sitä mitä kaupasta tällä hetkellä saa. On "hieman" mustavalkoista sanoa, että menkää torille, syökää kalaa.

Varsinkin pienet lähikaupat, joihin on lisäksi pitkä matka, kärsivät paljon tästä tilanteesta. Mummoni ajaa pyörällä lähimpään kauppaan 30km, kauppa-auto käy kerran viikossa mutta kuulemma valikoimaa ei ole. Uskoisin että joku kuljettaa hänelle ruokaa.

Esikoinen on kala-allergikko joka ei voi olla keittiössä kun siellä laitetaan/syödään kalaa. Muitakin allergioita on, ruoan tekeminen on ollut haasteellista, kun ei saa broileria/lihaa kaupasta. Mutta niin.. Toivottavasti saavat sovun aikaan ennen seuraavaa lakkoa.

Missä ihmeen kaupoissa te käytte? :o Meidän Cittarista saanut koko ajan jauhelihaa, pihviä ym. sen kun valkkaa haluaako possua vai nautaa vai jotain sekoitusta. Tänään K-supermarketissa oli hyllyt väärällään lihoja. Eineshyllytkin näyttivät enemmän täydeltä kuin tyhjältä!

Alkuperäinen kirjoittaja Hahahhaha:
Voi hemmetin älykääpiöt ja pallopäät teitä!!!!! Mua niiiiiiiiiin tosi paljo ottaa aivoon noi tosi typerät iänikuset linssi-papu-kala ja blaa blaa hehkutukset. Kyllä se on kuulkaas arvon TÄYDELLISET KOTIROUVAT NIIN, että saatte ihan vapaasti tehdä niitä linssejänne vaikka joka vitun päivä. Mutta mitä teette jos KAIKKI hamstraa niitä ja ne loppuu kaupasta??? Mitä sitte teette tilalle?? Millä korvaatte kalan ja kaikki muut jos ne loppuu.

Meillä tuo harvinaisen kranttu ja ronkeli perheenisä, syö tasan sitä jauheliha-makkara-nakki-liha ym. perusruokaa ja kanaaki pitkin hampain. Teeppä hälle tosiaan jotain linssi-papupaskaa ja tarjoo ihan pokkana kun tulee nälkäsenä töistä. Ja kalalle on allerginen. Ei viitti kovin montaa päivää sitä hernekeittoa syödä. Ja pelkkä peruna ja kastikeki alkaa tympiä.

Toripäivä on perjantaisin eikä oo kun sitä kalaa, mitä ei voi syödä allergian takia.

Miettikääs nyt hiukka järjellänne kun mollaatte meitä perusruuan kannattajia. Terveellistä saa ihan noista lihoistaki kyllä. Ja jos jotain soijaa ehdotatte, niin senku käytätte. Meillä ei käytetä. Piste. Mäki voisin sanoo teille että opetelkaa tekee lihastaki jotain ja lakatkaa paasaamasta. Mutta, mulle on ihan sama mitä muut syö.

Ja kyllä. on ollu kauppa tääläki tyhjänä monta viikkoa. tekis jo vaihtelua mieli.

Ps. tasan yksi kauppa on ja muut sitte väh. 60km päässä.
Mun mielestä on vaan aika huvittavaa, että porukka on niin avutonta ettei osaa soveltaa ja tehdä ruokaa niistä aineksista, mitä on saatavilla. Kyllä mä osaisin lihastakin ruokaa vääntää, jos kaikki muu olisi lopussa. En mä itkisi että nyt kuollaan nälkään kun ei saa sitä ja tätä. Ja mun mielestä on kyllä aika surkuhupaisaa, jos aikuinen mies näkee nälkää kun ei kasvispöperöt kelpaa. Ei niitä ole kenenkään pakko syödä, mutta fakta on kuitenkin se että niistä kyllä saa hyvää safkaa tehtyä ja nälkää ei tarvi kenenkään nähdä. Se on sitten oma syy, jos mieluummin nyrpistelee ja nirsoilee kuin pikkulapsi. Sitten voi vaikka hakea kebabia tai hampparia grilliltä.

Ei, vaan ne einesruuat tuovat helpotusta allergisellekin. Musta oli ihanaa kun kaupasta saattoi ostaa välipalaksi tyrnikiisseliä-sisälsi vettä, tyrniä, maissijauholla suurustettu ja sokeria. Oli mukavaa kun tiesi että kaupasta saa edes YHTÄ valmista tuotetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
PORKAKANASTA LOIHTII HYVÄN PORKKANASOSEKEITON ESIM. jA ITTE VOI LEIVÄTKIN LAIPOA, HALVPAA JA TASTUSI PAREMPAA

:laugh: :ashamed:
Joo, on halvpaa ja tastusi parempaa mutta hei; porkkanasosekeitto on tosi kevyt sapuska, näin grillikauden alettua olisi kiva grillata ja chillata ystävien kanssa mutta kun kaupat myy ei-oota. Leipomiseen ei ole kaikilla aikaa eikä haluja.
Kyllä hyllyjen tyhjyys haittaa ainakin meitä ihan oikeasti.

Hyviä grillattavia, joita kyllä saa kaupasta:

kala
herkkusienet (täytetyt :p )
kesäkurpitsa
maissi
munakoiso
paprika
tomaatit
ananas
soijamakkarat

esim.

Jos siis tosiaan kanaa, naudan tai possun sisä- tai ulkofileitä, kebakoita tai makkaroita ei kaupasta löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyviä grillattavia, joita kyllä saa kaupasta:

kala
herkkusienet (täytetyt :p )
kesäkurpitsa
maissi
munakoiso
paprika
tomaatit
ananas
soijamakkarat

esim.

Jos siis tosiaan kanaa, naudan tai possun sisä- tai ulkofileitä, kebakoita tai makkaroita ei kaupasta löydy.

Soijamakkara on ollut loppu jo kauan.
Tomaatti, kala, maissi ja paprika eivät käy...

LIHAA olisi kiva grillata. Kasviksien lisäksi. Lähikaupassamme on vain sianlihaa ja hunajamarinoitua broilersuikaleita (jotka nekin taisi olla tänään loppu!) ja näin on ollut jo kauan :kieh:

Noh, maa kuhisee venäläisiä, joten eikös tää oo ihan normia sielläkin joskus ollut, että olis sitä massia millä ostaa, mut kaupat myy ei oota :D Uuh mihin me vielä joudutaankin...:(

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Eikö pian taas ala lakko?

Mua alkaa vituttaa, äänestän ns. jaloillani ja alan suosimaan ulkomaalaisia elintarvikkeita :kieh:

Joo,mutta kannattaa yrittää aatella että ihan turhasta ei lakkoilla...vituttaa se kun ei ole kaupassa tuotteita..mutta toivon mukaan TA puoli antaa periksi. Kyllä niin isot asiat työntekijöille kyseessä että ehdottomasti lakko on pakallaan!

ottaa teille kuva meidän kaupasta!!! Kattokaas kun täälä maalla ei kauapan valikoimiin ihan mitkä tahansa erikoisuudet kuulu!! On todellaki aina ne samat, tutut ja turvalliset mitä porukka ostaa. osaan tehdä ruokaa sekä lihasta, kalasta että kanasta. mutta kun noista ei yksinkertasesti MITÄÄN ole ollut kaupassa viikkokausiin. emme ole nälässä, kun pääsemme luojan kiitos kaupunkiin kauppaan. mutta tiedän myös ihmisiä, jotka eivät pääse. entäs sitten ne pienissä asunnoissa asuvat, kun pakastin on pelkkä lokero jääkaapin yläosassa??!! Miten hamstraat sinne mitään? Ja kun muutenki kaappitila on mitä on.

Sitä on täälä palstalla niin helppoa ja hienoa esittää sellasta oikeen täydellistä kun osaa tehdä ruuan mistä vaan, miten vaan ja koska vaan. Teen ruuan joka päivä kyllä ja on välillä sovittelua vauvan rytmien mukaan. mutta en valita. ottaa vaan aivoon tää keskustelu taasen.

Ite en voi sietää mitään linssipaskaa tai muuta vastaavaa. ei sitä silloin tarvi miehen ja lastenkaan syödä. Voisin yhtähyvin sanoa kaikille kasvissyöjille, että alkakaa syödä lihaa, se on niin hyvää ja halpaa! Meillä ei myöskään syödä eineksiä. Raskasta fyysistä työtä tekevä mies kaipaa kunnon ruokaa, lihasoppaa, ja sen sellasta, kunnon ruokaa. Jokasella on tapansa kokata ja syödä.

Mutta totuus on, että jos ei päästäis muualle kauppaan, niin aika kuiva ois ruokavalio.

Haukkukaa vaan, antakaa tulla. jos se jotakuta helpottaa.

Yhteistyössä