Grrr! Kauppa kuulemma ihan tyhjänä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin tänään kaupassa ja kaikkea löytyi. Lihahyllyt täynnä ruokaa. Lihan puutetta ei olla podettu, vähintään possua on ollut koko ajan saatavilla. Nautaaki usein, ei jauhelihaa mutta paloja.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ja mieskö ei itse osaa pohtia mitä ostaa tilalle, jos kebakot on loppu? Oisko fiksumpaa että sinä menisit sinne kauppaan?

Kebakkojen tilalle osaa ottaa jotain muutakin (anteeksi, että käytämme eineksiä - olin tänään niin poikki että on einespäivä ). Mutta jos ei ole sitä lihaa/kanaa, jota olen pyytänyt, niin niille korvaavan tuotteen keksiminen on vaikeampaa. Siinä muuttuu usein aterian muutkin ainekset, ja koska minä olen se ruoanlaittaja meillä, mies ei osaa sitä hommaa.

Ja oi kuinka mielelläni menisinkin kauppaan, mutta kyynärsauvojen kanssa se on lievästi sanottuna hankalaa.

No jos vielä huomennakin se tyhjyys vaivaa, niin mites olis seisoppaa sitten pariksi päiväksi? Tai saa sitä muitakin kaloja pakasteena, josta voi sopan tai mitä vaan kalaruokaa tehdä.

Onko se ihan pakko olla kanaa tai lihaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Airi:
No kaikilla juu ei ole sitä kauppahallia tai toria.
Meilläkin kaupat edelleen tyhjänä. Siis ei mitään lihatiskillä, ei kalaa, ei kanaa.
Eli mistä sitä ruokaa tekee paitsi pakasteista tai säilykkeistä. Lidiinkin on tunnin matka eli ei hirveesti sinne huvita ajaa.

Sori mutta mua risoo tää lakko ja lakon alku ja jälki ja keskimainingit.

Lidlissä oli aivan yhtä tyhjää kun eilen kävin, ei edes jauhelihaa.

Nyt on käyty kaupassa ja sain kaikkea mitä halusin.
Ruisleipää oli ja Pirkka-jauhelihaa vaikka kuinka. Ainoastaan broileria oli vähän mutta muutama paketti basilikamarinoituja suikaleita löytyi. Leivänpäällisleikkeleet oli aika vähissä mutta sitä kinkkua jota useimmiten ostan, oli.
Ja tietty kasviksia ja vihanneksia oli normaaliin tapaan.

allergisen äitinä ei ole mahdollisuutta kauheesti soveltaa. Lihasta käy vain possu ja sitä ei ole saanut moneen viikoon jauhelihana, mikään valmiiksi marinoitu ei käy ja makkaroistakin vai harvat ja valitut, alkaa kohta olla vitsit vähissä, jos tilanne ei muutu.
Meillä oli kyllä cittarissa hyllyt täynna marinoituja lihoja tai sellasia eineksiä, mitä meillä ei voi syödä. Kalakaan ei tuo helpotusta elämään, kun sitä ei voi syödä.

Voi hemmetin älykääpiöt ja pallopäät teitä!!!!! Mua niiiiiiiiiin tosi paljo ottaa aivoon noi tosi typerät iänikuset linssi-papu-kala ja blaa blaa hehkutukset. Kyllä se on kuulkaas arvon TÄYDELLISET KOTIROUVAT NIIN, että saatte ihan vapaasti tehdä niitä linssejänne vaikka joka vitun päivä. Mutta mitä teette jos KAIKKI hamstraa niitä ja ne loppuu kaupasta??? Mitä sitte teette tilalle?? Millä korvaatte kalan ja kaikki muut jos ne loppuu.

Meillä tuo harvinaisen kranttu ja ronkeli perheenisä, syö tasan sitä jauheliha-makkara-nakki-liha ym. perusruokaa ja kanaaki pitkin hampain. Teeppä hälle tosiaan jotain linssi-papupaskaa ja tarjoo ihan pokkana kun tulee nälkäsenä töistä. Ja kalalle on allerginen. Ei viitti kovin montaa päivää sitä hernekeittoa syödä. Ja pelkkä peruna ja kastikeki alkaa tympiä.

Toripäivä on perjantaisin eikä oo kun sitä kalaa, mitä ei voi syödä allergian takia.

Miettikääs nyt hiukka järjellänne kun mollaatte meitä perusruuan kannattajia. Terveellistä saa ihan noista lihoistaki kyllä. Ja jos jotain soijaa ehdotatte, niin senku käytätte. Meillä ei käytetä. Piste. Mäki voisin sanoo teille että opetelkaa tekee lihastaki jotain ja lakatkaa paasaamasta. Mutta, mulle on ihan sama mitä muut syö.

Ja kyllä. on ollu kauppa tääläki tyhjänä monta viikkoa. tekis jo vaihtelua mieli.

Ps. tasan yksi kauppa on ja muut sitte väh. 60km päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Kyllä siellä kaupassa nyt jotain on. Käytä mielikuvitusta, älä aina syö samaa.

osta vaikka sieniä ja tölkkihernekeittoa. Säilykelihaa varmasti löytyy.
KAsviksia on kaupat täynnä ja pakstealtaistakin löytyy vaikka mitä, seitiä, kalapuikkojam, pakastebroileria,riistakäristystä esim. marjoista voi tehdä vaikka piirakkaa tai kiisseliä

Alkuperäinen kirjoittaja g:
allergisen äitinä ei ole mahdollisuutta kauheesti soveltaa. Lihasta käy vain possu ja sitä ei ole saanut moneen viikoon jauhelihana, mikään valmiiksi marinoitu ei käy ja makkaroistakin vai harvat ja valitut, alkaa kohta olla vitsit vähissä, jos tilanne ei muutu.
Meillä oli kyllä cittarissa hyllyt täynna marinoituja lihoja tai sellasia eineksiä, mitä meillä ei voi syödä. Kalakaan ei tuo helpotusta elämään, kun sitä ei voi syödä.

miksi ei broisku käy? tai poronliha

Täytyy kyllä sanoa että onnetonta menoa jos eineslakko saa ihmiset murehtimaan ettei ole mitään syötävää. Ai kauheeta, ei nakkeja tai makkaraa tai jauhelihaa kaupassa. No kokeile tuoretta lihaa, kalaa tai kasviksia. Jotkut vielä hamstrannut pakkaseen ruokaa, ettei vaan kuolis nälkään kun lihikset on finaalissa. Voi jeesus.

Alkuperäinen kirjoittaja sirmunen:
Täytyy kyllä sanoa että onnetonta menoa jos eineslakko saa ihmiset murehtimaan ettei ole mitään syötävää. Ai kauheeta, ei nakkeja tai makkaraa tai jauhelihaa kaupassa. No kokeile tuoretta lihaa, kalaa tai kasviksia. Jotkut vielä hamstrannut pakkaseen ruokaa, ettei vaan kuolis nälkään kun lihikset on finaalissa. Voi jeesus.

NO VOI HYVÄ TAVATON!! Missä säki asut?? EI se ollut pelkästään eineslakko. Ihan oon kuules tuoretta lihaa myöden hyllyt tyhjät. Tietääkseni jauheliha ei ole eines. Kaikki ei ihan oikeesti asu missään suuressa kaupungissa, missä ois vara valita. Jos kylässä asuu 3000 ihmistä ja yks hikinen Sale, niin mitä luulet, loppuuko se ruoka joskus jos ei uutta tuu??? Ei oo leipää, maitotuotteita eikä lihaa. Perusruokaan tottunu perhe joutuu aikalailla soveltaan ja menee bensaanki rahaa, kun ajetaan pidemmälle kauppaan. Näillä helteillä tosi mielekästä se ajelukin. Ja entäs, jos on perheessä kala-allergikkoja jne. Pelkät kasviksetki alkaa kyllä jossain vaihees tympiä.

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Alkuperäinen kirjoittaja sirmunen:

NO VOI HYVÄ TAVATON!! Missä säki asut?? EI se ollut pelkästään eineslakko. Ihan oon kuules tuoretta lihaa myöden hyllyt tyhjät. Tietääkseni jauheliha ei ole eines. Kaikki ei ihan oikeesti asu missään suuressa kaupungissa, missä ois vara valita. Jos kylässä asuu 3000 ihmistä ja yks hikinen Sale, niin mitä luulet, loppuuko se ruoka joskus jos ei uutta tuu??? Ei oo leipää, maitotuotteita eikä lihaa. Perusruokaan tottunu perhe joutuu aikalailla soveltaan ja menee bensaanki rahaa, kun ajetaan pidemmälle kauppaan. Näillä helteillä tosi mielekästä se ajelukin. Ja entäs, jos on perheessä kala-allergikkoja jne. Pelkät kasviksetki alkaa kyllä jossain vaihees tympiä.

KASVIKSIA VARMAAN LÖYTYY, PORKAKANASTA LOIHTII HYVÄN PORKKANASOSEKEITON ESIM. jA ITTE VOI LEIVÄTKIN LAIPOA, HALVPAA JA TASTUSI PAREMPAA

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
miksi ei broisku käy? tai poronliha

On sille kanallekin allerginen, eikä porokaan ole sopinut nuorimmalle. Se possu on ainut joka käy kaikille, eikä vittisi laitta kovin monenlaista ruokaa joka päivä, kun olis muutakin tekemistä. Ne pavut ja herneet ja soijakaan eikäy, eli pakasteperuna on ainut mitä syödään ja se on pidemmän päälle aika yspuolista.

Meidän kylän kaupoissa ei ole ollut moneen viikkoon juuri mitään. Melkein kaikki lihat on loppu, leikkeleet loppu, limsat loppu ja kun olisin ostanut eineksiä pahimpaan hätään niin nekin loppu! Kasviksia on ollut ihan kiitettävästi, mutta ystäväni kertoi, että heidän kaupassaan myös ne vähissä. Ja uusi lakko taas tulossa.. Jippajee :D

Mä näin tänään jauhelihaa kaupassa. Sitä oli moooooooonen monta pakettia. Kunnes tuli lihava mies ja osti ostoskärryllisen, jolloin hyllyyn jäi paaaaaaaaaaljon vähemmän jauhelihaa =)

Ja varmaan jos ukko suostuu syömään vaan lihaa ja nakkeja, on korkea aika opetella syömään jotakin muuta. Ja jos se valittaa ja kitisee, niin eiku pupujahtiin pistätte ukkonne, onhan metsästäminen perinteisesti miesten laji :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
PORKAKANASTA LOIHTII HYVÄN PORKKANASOSEKEITON ESIM. jA ITTE VOI LEIVÄTKIN LAIPOA, HALVPAA JA TASTUSI PAREMPAA

:laugh: :ashamed:
Joo, on halvpaa ja tastusi parempaa mutta hei; porkkanasosekeitto on tosi kevyt sapuska, näin grillikauden alettua olisi kiva grillata ja chillata ystävien kanssa mutta kun kaupat myy ei-oota. Leipomiseen ei ole kaikilla aikaa eikä haluja.
Kyllä hyllyjen tyhjyys haittaa ainakin meitä ihan oikeasti.

Toissapäivänä oli makkaroita, grillattavaa lihaa, jauhelihaakin-vielä illalla kun käytiin.
Ja ei se kahden ruuan tekeminen niin hemmetin vaikeaa ja aikaa vievää ole, meillä sille allergiselle vaihdettiin vaan liha pääosin. Meille makaroonilaatikko, lapselle glut. makaroonilaatikkoa broilerista. Perunoita ja lihapullakastiketta, lapselle broilerista itse tehdyt lihapullat.
Onneks ei tarvitse enää kolmea erilaista ruokaa tehdä, se alkoi jo rajoilla olla. Onneksi lapselle saattoi tehdä hervottomia määriä ruokaa ja pakastaa, sulattaa vaan annoksen kerralla.
Mutta kai tästäkin asiasta voi tehdä vaikean, jos Haluaa.

Yhteistyössä