~~ Great Girls ~~ vol.3

R86
Heippa! Täällä viikonlopun viettoa aloittelen:) En tosin tee mitään ihmeellistä, varmaan vähän siivoilen ja teen oppimispäiväkirjaa ja yritän miehestäni nauttia:)

Mutta nytpä en tiiä, onko mulla menossa YK1 ja kp 38 vai YK2 ja kp 2. Mulla siis eilen alkoi menkat ja ne myös loppuivat eilen :eek: Iltapäivällä siis vuosin kuten kuukautisten aikana yleensäkin, mutta alkuillasta menkat loppuivat kuin seinään, eivätkä ole tulleet takaisin. Äsken kun kävin vessassa, niin paperiin jäi vaan keltasia limaklönttejä ja muutenkin on runsasta sitkeää valkkaria tullut. Ihan ihmehommaa. Onko teillä muilla, jotka olette pillerit lopettaneet, ollut samanlaista?
 
Tallinnan reissu "suoritettu" :) Isäntä herkistyi ja osti minulle kauniin kynttiläjalan, jossa sydämen muotoinen jalka ja kristallinen ruusu yläosassa :heart: Menkat ovat vieläkin kateissa, eli kierto mennyt ihan ketuilleen taas...Mies jo tärpistä haaveilee :D
Mutta näillä taas jatketaan...katotaan koska alkavat...Onnea kaikille vanhentuneille :flower:
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 15/28..............yk 19
Liisa75........................kp 43/26-30.........yk 12.....-3/15kg
yöperhonen................kp 9/28..............yk 21....-12kg
kiharapää...................kp 23/28-35.........yk 24
Bebek.........................kp 5/?.................yk 2
R86.............................kp 33/28...............yk 1
moumou.....................kp 6/?.................yk 11

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk 3.........-10 kg
marleena-84..............kp 16/28................yk 14

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 7/25-29...........yk 4/5
jojo369......................kp 32/35.................yk 14...-2/15 kg
adama.......................kp 17/24-47..........yk 2....-8/10 kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan, Enkelinäiti

Haamuilijat


Plussanneet


Selis
Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite (enkeli 08/09)
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 16/28..............yk 19
Liisa75........................kp 44/26-30.........yk 12.....-3/15kg
yöperhonen................kp 10/28..............yk 21....-12kg
kiharapää...................kp 24/28-35.........yk 24
Bebek.........................kp 6/?.................yk 2
R86.............................kp 34/28...............yk 1
moumou.....................kp 7/?.................yk 11
anu84.........................kp 5/32...............yk 21

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk 3.........-10 kg
marleena-84..............kp 17/28................yk 14

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 8/25-29...........yk 4/5
jojo369......................kp 33/35.................yk 14...-2/15 kg
adama.......................kp 18/24-47..........yk 2....-8/10 kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan, Enkelinäiti

Haamuilijat


Plussanneet


Selis
Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite (enkeli 08/09)
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 17/28..............yk 19
Liisa75........................kp 45/26-30.........yk 12.....-3/15kg
yöperhonen................kp 11/28..............yk 21....-12kg
kiharapää...................kp 25/28-35.........yk 24
Bebek.........................kp 7/?.................yk 2
R86.............................kp 35/28...............yk 1
moumou.....................kp 8/?.................yk 11
anu84.........................kp 6/32...............yk 21

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk 3.........-10 kg
marleena-84..............kp 18/28................yk 14

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 9/25-29...........yk 4/5
jojo369......................kp 34/35.................yk 14...-2/15 kg
adama.......................kp 19/24-47..........yk 2....-8/10 kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan, Enkelinäiti

Haamuilijat


Plussanneet


Selis
Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite (enkeli 08/09)
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 
Sori päivitys meni vähän pitkään.. Heräsin joskus kymmenen aikaan ja lähdin samantien katsomaan agility-kisoja sekä sieltä suoraan töihin.
Töiden jälkeen en ole ollut kotona ennen puolta yötä, kun oltiin kaverin kanssa vielä illalla myöhään koiralenkillä.
Huomenna mennään jälleen katsomaan kisoja ja sitten sieltä puolestaan agilitytreeneihin..

KP
 
Täällä kipujen perusteella ovuloidaan.. Hitto mulla tulee nää ovikset tosi myöhään... :kieh: Oon jo varautunut että kierto venyy parilla päivällä kun kävin luovuttamassa verta, se on yleensä tehnyt sen että menkat on pari päivää myöhässä. Nyt sit vaan koitetaan pupuilla ja toivotaan tärppiä. Oon jo vähän alkanut välillä epäilemään mun vauvakuumetta kun nyt on tytön kanssa mennyt kaikki niin hyvin ja tyttö alkaa olemaan jo sen verran "iso" ettei joka hetki roiku housun puntissa vaan viihtyy omissa leikeissä ja syö nätisti itse ja antaa mamman tehdä kotihommia. Mietin et miten taas oppisin siihen pieneen vauvaan ja kaikkiin pienen ihmisen tarpeisiin... Toisaalta vauvakuume on hirmuinen ja pahenee taas kierron loppua kohti, mutta toisaalta kun yritys on venynyt ja tyttö on kasvanut ja arki rullaa vähän kuin omalla painollaan niin sitä alkaa miettimään. Tai sitten sitä alitajuisesti alkaa totuttamaan itseään ajatukseen että mitä jos meille ei sitä toista suodakaan. Eilen mun kaveri oli kahden tyttönsä kanssa meillä ja meillä oli tosi hellyyttävä rauhoittumis hetki kun kaveri kävi nopeasti piipahtamassa kaupassa ja tytöt jäi meille. Riehumisen lomassa sovittiin että katsotaan elokuvaa kun mies meni töiden jälkeen päiväunille niin ei möykätä kauheasti. Mä otin puoli makaavan asennon sohvalla ja tuo oma 2-vuotias oli toisessa kainalossa ja pian sellainen vähän alle 5-vuotias kömpi toiseen kainaloon ja lopuksi vielä kaverin 3-vuotias tuli syliini pötköttämään. Tytöt malttoivat olla ehkä vain kymmenisen minuuttia siinä pötköttelemässä ja rauhoittumassa mun kanssa ja vähänkö mua harmitti kun ei ollut ketään ottamassa kuvaa meistä. Kaveri oli kauheella kiireellä kaupassa ja mietti et miten meillä menee kun kaikki kolme tyttöä juoksi ympäriinsä kuin heikkopäiset juuri ennen kuin kaveri lähti ja kun kaveri tuli takaisin niin silloin vasta senkin tytöt hoksasi kysyä että missä äiti oli ollut, vaikka kaveri kyllä sanoi lapsille menevänsä käymään. Saan siis ehkä toisenkin kerran tytöt meille leikkimään... :D Musta on ihanaa kun välillä on hulinaa ja huisketta ja muksuja meillä leikkimssä kun ei tuolla meidän neidillä oikein ole leikkikavereita. Kai jossain mun sisällä asuu pieni suurperheenäiti ja mies kun on sitä mieltä että kaksi lasta on maksimi... :eek: Oon vähän miestä kiusannut että mitäs jos nyt tärppäisi ja tulisikin kaksoset...Mitäs sitten laitettaisiinko joku huuto.nettiin ettei vain miehen kiintiö ylity..? :LOL: No kyllä mä vähän luulen että mies pehmenisi ajan kanssa kolmannellekin ja miksei neljännellekin jos nyt vain ensin saataisiin se toinen.
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 18/28..............yk 19
Liisa75........................kp 46/26-30.........yk 12.....-3/15kg
yöperhonen................kp 12/28..............yk 21....-12kg
kiharapää...................kp 26/28-35.........yk 24
Bebek.........................kp 8/?.................yk 2
R86.............................kp 36/28...............yk 1
moumou.....................kp 9/?.................yk 11
anu84.........................kp 7/32...............yk 21

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk 3.........-10 kg
marleena-84..............kp 19/28................yk 14

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 10/25-29...........yk 4/5
jojo369......................kp 4/32.................yk 15...
adama.......................kp 20/24-47...........yk 2....-8/10 kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan, Enkelinäiti

Haamuilijat


Plussanneet


Selis
Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite (enkeli 08/09)
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 
heeeeei taas. onpas taas syksyisen masentavaa ja tää alkukierto ku tuntuu aina niin pitkältä. Mulle on iskenyt ihan jotain ihme ihottumaa jalkoihin ja kutina on aivan kauhea. Lääkäriaikaa ei sit saanut ku vasta huomikseks...höh. Plussaisitte nyt joku niin ois paljon paljon kivempaa!! ;)

Niin joo KP, mulla taitaa olla jo kp 10/28-30... en kyl vielä vaihda tuota kiertopäivien määrää isommaks vaikka kaks kuukautta onkin nyt venähtänyt jopa 35 kiertopäivään, mut ku ei mul koskaan ennen ole niin katotaan nyt sit vielä tämä kuukausi tälla tavalla :)
 
En ole ehtinyt kirjoitella kun aika on mennyt uuden kodin järjestelyyn ja remonttiin. Työstressi painaa päälle :kieh: Nyt on menossa kp 20 ja eilen tuli vähän tuhruvuotoa paperiin lievien menkkajomotusten kera. Inhottaa nämä välivuodot ja pelkään, että kierto venyy pitkäksi jälleen :( Mitään ovislimoja ei ole näkynyt viime kierrossa kuten ei tässäkään. Outoja mahakipuja ja nipistyksiä oli kp 15 mutta jotenkaan en jaksa uskoa että oli ovulaatio. Jos nyt kuitenkin oli ni menkat alkavat luultavasti jo pe-su kun suuresti epäilen minulla olevan liian lyhyt luteaalivaihe. Sitä vissiin pohtii Marleenakin omalla kohdalla :wave: Nyt kuitenkin menossa vasta yk 2 (tjot) joten ihan hävettää tämmöinen narina :ashamed:

R86 sinullapa outo tilanne vuotojen suhteen. Oletko tehnyt toista raskaustestiä vielä?
Tsemppiä kaikille yritykseen ja toivottavasti saadaan plussia pinoon piristämään synkkää syksyä B)
 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 19/28..............yk 19
Liisa75........................kp 47/26-30.........yk 12.....-3/15kg
yöperhonen................kp 13/28..............yk 21....-12kg
kiharapää...................kp 27/28-35.........yk 24
Bebek.........................kp 9/?.................yk 2
R86.............................kp 37/28...............yk 1
moumou.....................kp 10/?.................yk 11
anu84.........................kp 8/32...............yk 21

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk 3.........-10 kg
marleena-84..............kp 20/28................yk 14

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 11/25-29...........yk 4/5
jojo369......................kp 5/32.................yk 15...
adama.......................kp 21/24-47...........yk 2....-8/10 kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan, Enkelinäiti

Haamuilijat


Plussanneet


Selis
Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite (enkeli 08/09)
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 
Hiiiiop ja ylös :D Aikas hiljaista tässä pinossa. Itsekään en kyllä aktiivisesti kirjoittele. Lukemassa käyn päivittäin, mutta kirjoittelen sitten harvemmin. Minulla on tytöt tosi tyhmä ja nolo ongelma :ashamed: En kehtaa mennä gynekologille koska olen näin lihava. Siis oikeesti en kehtaa. En ole vuosiin käynyt ja nyt jo pitäisi kun menkatkin välillä heittelee ja on noita välivuotoja. Lisäksi joulukuisen keskenmenon jälkeen on kuukautisveren mukana aina tullut hyytymiä. Sellaisia peukalon pituisia mutta vähän ohuempia :x Toisillahan noita tulee kai aina menkkojen aikana, mutta minulla alkoi vasta tuon keskenmenon jälkeen, kuten kaikki nämä muutkin vuoto ongelmat. En käynyt silloin jälkitarkistusultrassa kun ajattelin kaiken tulleen ulos ja ei tullut mitään kipuja tms. Joo ihan hölmöä :headwall:

Pelkään gynekologin sanovan pahasti tästä vauvan yrityksestä kun on niin paljon tuota ylipainoa. Minulla on vielä se vaarallinen vyötärölihavuus riesana. Maha on ISO löllö joka valuu karvoituksen päälle ja peittääkin sen lähes kokonaan yäk :x Mites siinä sitten voi painella sisätutkimuksessa mitään kohtua tai muutakaan kauhea kerros ihraa päällä. Minun pitäisi itse nostaa tuo läski tieltä pois ja sekin on niin noloa. Voi miksi en saa otettua itseäni niskasta kiinni ja aloitettua elämäntaparemonttia taas :'( Kesällä meni niin hyvin mutta viimeiset kaksi kuukautta ihan älytöntä syömistä ja mässäämistä. Voi kun olisin edes päärynä enkä tällainen hemmetin omena. Tää vyötärölihavuus on sitä vaarallisinta tietenkin ja vielä niin tosi naisellista :kieh: Minulla vyötärönympärys on reilusti yli 100 cm ja olen sentään vain 159 cm pitkä joten voitte kuvitella mikä pallo minun mahani on ja juu näytän todellakin siltä kuin olisin vähintään kahdeksannella kulla raskaana koko ajan. Tää kolmannen lapsen kaipuu on hirmuinen mut ei vaan pysy näpit irti herkuista ja turhasta syömisestä. Sit pelottaa et mitäs jos laihtuiskin edes sen kymmenen kiloa ja sit kuitenkaan ei onnistuis tulemaan raskaaksi. Samalla kuitenkin tietää, että tulee vauvaa tai ei ni laihtuminen olis vaan hyvästä ja pakollistakin. Äh ku sekavaa tekstiä, sori vaan :ashamed:

Teitä on täällä monia jotka olette haaveilleet vauvasta ja yritys kestänyt monien kuukausien tai joidenkin kohdalla yli vuoden tai kahdenkin ajan. Ihailen teitä suuresti ja sydämestäni toivon juuri teille kaikille plussaa pian. Sitten on meitä (tai no minä) joiden pää hajoaa jo kahden kuukauden yrityksen jälkeen kun plussaa ei näy :headwall:

Joo parempi lopetta nyt tämä kirjoitus kun yhtä ruikuttamista. Palailen taas parempana päivänä.
:hug: kaikille jotka täti on viime päivinä yllättänyt.
 
Hei!

Lähden siirtyilemään Esikoista pitkään yrittäneisiin, mutta toivottelen kaikille hyvää ja vauvantuoksuista jatkoa :) Kyllä se siitä! :heart: :heart:

T: Lumo ja vielä tyhjä syli :flower:
 
adama: Mä tiiän niin tasan miltä susta tuntuu. :hug: Mua ei sinänsä pelota mennä, oon vaan niin hiton saamaton tekemään yhtään mitään. Mullekin kätilö sanoi helmikuisen km:n jälkeen,että papa ois hyvä ottaa (otettiin viimeks 2006), mutta yllättäen en oo vieläkään varannut siihen aikaa.
Mulla kans on maha alkanut valua kivasti ton pilden päällä. :x Semmoinen läskipussi. Yök!
Mies rakastaa mun vartaloa, mun 117 kiloista ruhoani! Ja se ei todellakaan helpota tätä fiilistä. Mä tarvitsen motkotusta, että saan jotain aikaiseksi.
Kelatkaa nyt tytöt; tammikuussa mä painoin 100,9kg ja nyt tosiaan melkein 120kg.
Röökin lopetin 5 viikkoa sitten, minkä takia on paino selvästi noussut 2kg. Keskenmenon jälkeen tää kaikki kuitenkin alkoi.
Kaikki vaatteet puristaa ja kunto on ihan nollilla. Tänään kävelin ekaa kertaa puoleen vuoteen portaat duunissa ylös. 2 ja puol kerrosta jaksoin kunnolla, mut sit meinasin oikeesti pyörtyä. Hitto mikä kunto. Neljänteen kerrokseen kapusin. Portaat kävelin sit alas, ekaa kertaa....hissi on niin näppärä normaalisti...Nyt kuitenkin ajattelin, että aina, jos on hiukankin aikaa ennen töihin menoa, niin kiipeän ne pirun portaat. Ja alas meinaan mennä jatkossa omilla jaloilla. Pitäkää peukkuja, että mä onnistun.

Mutta huolimatta viime vuoden pudotuksesta, niin raskaaksi tulin vasta 7kk yrityksen jälkeen..ja sekin meni siis kesken..Emmä nyt ainakaan omalla kohdallani painonpudotuksen nimiin vannois.

Mutta painoa on pakko pudottaa, mä voin huonosti, nukun huonosti ja näytän huonolta!!! Mun reidet on pelkkää appelsiini-ihoa. yök yök yök!!!

 


Ensimmäistä Kuumeilee


Piglet..........................kp 21/28..............yk 19
Liisa75........................kp 49/26-30.........yk 12.....-3/15kg
yöperhonen................kp 15/28..............yk 21....-12kg
kiharapää...................kp 29/28-35.........yk 24
Bebek.........................kp 11/?.................yk 2
R86.............................kp 39/28...............yk 1
moumou.....................kp 12/?.................yk 11
anu84.........................kp 10/32...............yk 21

Toista Toivovat


Nalatus...................................................yk 3.........-10 kg
marleena-84..............kp 22/28................yk 14

Kolmatta Kaipailee


jenmo........................kp 13/25-29...........yk 4/5
jojo369......................kp 7/32.................yk 15...
adama.......................kp 23/24-47...........yk 2....-8/10 kg

Mukana Myös


Arcatha, drakonia, Vilinäiti, Lumo, lillet, tch, akujalmari, mama1988, Minttu-Emilia, Juizzi-77, Jeju81, Rosmariini-74, hyrskylän muori, largelady, tii-tikkä, Hope73, Bianca72, pisita, nasunen-82, syttis, sokeripulla, Allunmamma, papaijaa81, nallekarhu, touhu tenava, Härveli, Heidsu, Kahlan, Enkelinäiti

Haamuilijat


Plussanneet


Selis
Kalamama
Lilo
äityli30
shaken
Petite (enkeli 08/09)
nelosenkaipuu
tikruliini
JULIAN
Emmama
Iloinen
Sinderella
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen
 
adama nyt reippahasti huomenissa puhelin käteen ja soitat gynelle aikaa!!!! Tuo "paino" ei saa missään tapauksessa olla este sinne menolle! Siellä on kuule tädit(sedät) nähneet jos jonkinlaista, pientä&vähän isompaakin naista!!:D..itse kuulun noihin isoimpiin naisiin, painoa yli 120kg ja en anna sen olla esteenä gynelle menoon-ei missään nimessä!! Minulle ei ole pahaa sanaa sanottu siellä koskaan ja olen puhunut raskaus haaveistani myös Äippäpolin lääkäreille..lääkäri tuumasi, että "tiedät faktat, jotta saattaapi olla raskautuminen/raskaus vaikia ylipainon(kin) vuoksi-puhumattakaan iästäni"(44)

..vielä pikkuisen askaa..jos en olisi käynyt säännöllisesti gynellä, olisi jäänyt huomaamati/hoitamati nuo minun pahalaatuiset syövän esiaste muutokset kohdunnapukasta tyystin..takana kolposkopia ja loop-konisaatio..ja nyt ihan lääkärinkin lupa, ettei ole estettä raskautua!!!=)

Suosittelen siis gynellä käyntiä siulle lämpimästi niin kuin muillekin, joilla samanmoisia ajatuksia sinne menosta!!


jojo369 tunistan tuon sinun itseinhosi kroppaasi kohtaan, näin tunnen monasti itsekkin. Otin niskasta ittiäni kiinni ja aloitin kuntorempan ja sopivana porkkanana on-vaavihaave!!:heart:..pienin pienen askelin etiäpäin, vaikkapa sellaisia 5kg etappeja- hitaasti hyvä tulee!=)

Paljon plussasätehiä, voimia&jaksuja teille ja muillekin haaveilijoille täällä!!!!


mur-mur
 
Kiitos mur-mur rohkaisevista sanoistasi. Vielä uskallan tämän vuoden puolella ajan varata, pakkohan se on :whistle:

jojo369 toi itseinho on niiiiiin tuttua :wave: :( Kuntoilu ei maistu täälläkään ja portaiden nousu ylemmäs kuin ensimmäiseen kerrokseen ihan tuskaa ja noloa. Meillä on nyt tuttujen koira hoidossa taas viikon joten onneksi on pakko edes lenkkeillä vähän =) Hienoa, että lopetit tupakan polton! Tsemppiä jotta pysyt päätöksessäsi! Minä poltan yhden tai kaksi tupakkaa kuukaudessa, aina silloin kun olen vähän otoksissani. Ihan hölmöä ja turhaa touhua kun pärjäisin hyvin ilmankin. Meillä mies myös rakastaa kaikkia läskejäni eikä koskaan sano pahaa sanaa, mutta toki kannustaa aina kun yritän "laihduttaa" :heart:

Nyt alan valmistautua töihin lähtöön...
 
Kun täällä lukee teidän juttuja niin joskus tulee sellainen olo kuin olisin itse kirjoittanut osan noista jutuista... :eek: On tavallaan terapeuttista huomata että muutkin painiskelee samanlaisten asioiden ja ajatusten kanssa kuin mitä itsekin ajattelee mutta ei osaa puhua kenellekään. Itseinho on myös yksi näistä, ei oikein voi kahvipöydässä aloittaa keskustelua lausahduksella "Hei mua ällöttää ja inhottaa aina kun näen itseni peilistä..." Oon nyt koittanut pönkittää itsetuntoani liika kiloista huolimatta ja hokea itselleni että olen kaunis ja kilot ei haittaa kunhan vain osaan kantaa ne... En vain meinaa aina uskoa sitä itse. Olen nyt jo pidempään koittanut hokea tuota itselleni ja joskus jopa tulee hetkiä etten koko ajan muista vihata itseäni. Pienet asiat saavat olon tuntumaan hyvältä, kuten kulmien muotoileminan ja värjääminen tai säärien ajelu. Juu tuntuu hullulta ehkä ajatuksena, mutta silloin kun olen hoitanut nuo asiat niin olo on hitusen naisellisempi. Nyt kun kaikki pienet naiselliset asiat on retuperällä laiskuuden ja viitsimättömyyden vuoksi ja osittain ajan puutteen vuoksi (ei viitsi ottaa lasta katselemaan kun mamma höylää kinttuja ja ähisee kun ei meinaa taipua) niin olokin on paljon huonompi. Olen myös yrittänyt meikata ja pukeutua kauppaankin menoa varten viime aikoina että tuntisin oloni paremmaksi. Kuitenkaan kaikki nämä asiat eivät saa mua täysin unohtamaan omaa kroppaani jota en meinaa sietää. Edes pieni painon putoaminen aika ajoin ei ole onnistunut muuttamaan ajatusmaailmaani täysin... Kun hoksasin jonkin aikaa sitten onnistuneeni vuoden sisällä pudottamaan painoa 20kg oli olo tosi hyvä, kun nuo kilot lähti pikku hiljaa niin en sen vuoden aikana tajunnut painon tippuneen kun aina vain tuntui että paino junnaa paikallaan. Mies kannustaa mua kyllä kovasti ja rakastaa mua kuulemma juuri tällaisena...

Meinasin tuossa taannoin menettää hermoni erääseen ystävääni kun hänen exänsä on jollain ihme ilveellä onnistunt polkemaan hänen itsetuntonsa vähän joka asiassa. Exä vähätteli ystävääni niin ihmisenä, naisena kuin äitinäkin. Tuolloin päätin hokea ystävälleni vaikka hamaan maailman loppuun saakka että hän on oikeasti hyvännäköinen eikä hänellä ole mitään saakelin mahamakkaroita (joita hän itselleen kuvitteli ja niitä ei oikeasti ole) ja että hän ei todellakaan ole niin huono kaikessa mitä hänen exänsä hänelle on väittänyt. Olisin voinut sillä hetkellä kuristaa sen sällin kun tajusin kuinka pahan loven hän on ystäväni itsetuntoon saanut aikaiseksi. :kieh: Kun tuo tilanne oli pahimmillaan niin silloin seisotin jopa ystäväni peilin eteen kanssani ja huomautin että mulla kun noita makkaroita on oikeesti niin katsoo nyt oikeen peiliin ja miettii mitä oikeen laukoo itestään. Silloin oli hetki jolloin mun oli pakko viihtyä omissa nahoissani kun halusin näyttää ystävälleni että katsoo nyt oikein tarkkaan sinne peiliin jossa me ollaan vierekkäin ja koittaa sitten väittää ettei muka olisi hyvännäköinen nainen (jolla on myös lapsia) koska vieressä seisoo ylipainoinen mamma jonka tukka hapsottaa ja kulmat rehottaa eikä ryhdistäkään ole kuin muisto ja se ihminen on sitä mieltä että näyttää hyvältä ja toisinaan jopa vetävältä. Siinä oli hetki jolloin oli vähän kuin pakko viihtyä omassa kropassaan ja olla sinut itsensä kanssa.

 
Voih, oikein lämmin halitus kaikille painon kanssa tuskaileville ja siitä kärsiville! Mulla ihan samanlaisia mietteitä, etenkin kun mieheni taas on hyvännäköinen,lihaksikas,hoikka ja itsestään huolehtiva :( Jotenkin se tuntuukin menevän niin,että mitä enemmän hän kohkaa omasta kunnostaan ja kaikesta, niin sitä enemmän minä painun maanrakoon eikä voisi vähempää enää kiinnostaa painonpudotus. Eilen otin itteeni niskasta kiinni ja lähdin tytön kanssa lenkille, käytiin kävellen (hän pyörällä) reipasta vauhtia pienen haudalla ja oikeesti oli tosi hyvä olo sen jälkeen. Jospa sitä taas yrittäs tänään :) Mulla ei ole määrällisesti paljon ylipainoa,mutta olen niin siro muuten ollut,että muutos on tosi kova sillä lasten myötä jäi n. 25kg ,joista ainakin 15kg pitäs pudottaa. Tiedän,että homma toimii sitten kun pääsee sen kamalan ekaviikon yli,mutta kun ei saa edes kunnon alulle sitä ekaa dieettiviikkoa. Ja tavoitteenani olis pysyvä elintapojen muutos, joten sikälikin olen kai nostanut riman jo liian korkeelle..

Raskautumisesta.. mulla on nyt kp. 19/26 ja DPO7, oireita alkanu tulla parin päivän sisällä, mm. lämmöt korkeella,kuumottaa ja jomottaa alapäätä. Testit polttelee kaapissa,mutta yritän jaksaa olla testaamatta kun ei ne mitään näytä kumminkaan. Edellisessä raskaudessa sain ekan haamun jo DPO10 ja siitä ne vahvistu joka päivä,kunnon plussa tuli jo 4 päivää ennen kierron loppua. Mut odotellaan nyt..

plussatuulia kaikille, hyvää viikonloppua!
 
Mie rohkaisen teitä kaikkia upeita naisia nauttimaan siitä mitä on, eikä surkutella mitä ei ole!!!

..tokihan mie jos kuka, ymmärrän nuo ajatuksenne/tunteenne, joista edellä kirjoittelitte..mutta tuolla itsesäälillä olo tulee vain valitettavasti surkiammaksi :( ..enkä tahdo loukata ketään tätä kirjoittaessani:) Painon "vartioiminen" EI ole helppoa..miullakin se koko elämän kestävä juttu!!!

Vielä kulkee ylimääräistä riippaa matkassa 45kg..en koetakkaan päästä kaikesta tuosta eroon-ainakaan hetkessä. Miulla vain tuo vaavihaave niin kova, että se toimii sopivana porkkanana:heart:..joulukuun puoleen väliin mennessä olen, jos hyvin käy -10% pienempi:wave:..ja silloin mie taputan ittiäni olkapäälle ja tuumaan, "hyvä mie"!!!:D

Ps. Tiesittehän, että jo -10% painonpudotus, saattaa auttaa raskautumisessa PALJON!!=)

..jos tahtoa/haluja riittää, kannatta ensin tähdätä tuohon ja siitä sitten etiäpäin..

Itse laihduin -30kg/9kk..olo oli naisellisempi, vaikka maan vetovoima vetikin löysää nahkaa alemmas, alemmas :p..paino vain lähti liian nopsaan-lihasta paloi ja nesteitä läksi..valitettavasti tämä ei ollut pysyvää muutosta, koska laihduin liian NOPSAAN! Korostan siis tuota: "hitaasti hyvä tulee" painon pudottamisessa..vaikka en olekkaan mikään "ammattilainen" niin tämä on nyt itse koettu/nähty ja se toimii!=)


************************************************************
((muoks))..ja tiedättekös..mie sauhuttelen säännölliseti tuon 2-3 tupakkia/vrk ja nautin "ilojuomaa" aina välistä..eilenkin meni pannukakkua ja rommi-rusina jäätelöä:whistle: ;)

Nämä on elon pieniä iloja ja ne sallin ittelleni..mutta: Vain tiettyyn rajaan asti!!..olen "tunne syöppö" ja saatte uskoa, menisikö kiduksiin "lohtu herkkuja" esim. silloin, kun olen testannut r-testillä negan?..niin, vastaus on KYLLÄ, KYLLÄ ja KYYYYLLÄÄÄÄÄÄ!!!!!|O

..mie vaan hissukseen nyt opettelen tätä "itsehillintää" syömisien suhteen ja onnistumiset tuottaa valtavaa tyydytystä..esim. tänään vaaka näytti - lukemaa -7.2kg/2kk takana kuntoremppaa..ole NIIN tyytyväinen taas itteeni..hetken ;)..

************************************************************



Toivottelen kaikille hyvää mieltä ja ihanaa tulevaa talvea, kohtahan se joulukin jo..=)
Hirmusti laittelen myös Onnen pipanoita ja onnistumisen iloa!!!!:heart:

mur-mur
 

Yhteistyössä