~Great Girls~ vol.2

Mulla on kerran ollut kysta, mutta siitäkin alkaa olla jo kymmenisen vuotta aikaa. Se oireili yhden illan aivan mielettömän kipeänä (en voinut kävellä, liikkua tai mitään muutakaan) ja sen jälkeen sitä vain aristi pari päivää. Se meni sitten itsekseen ohi eikä sille tehty mitään.

Noita kystan oireita mulla ei ole sen koommin ollut eikä nämäkään oireet vedä kyllä vertoja kystan oireille! Tuli vain tänään tuosta nipistelystä mieleen... Nooh, mikä ettei niitä kystiakin voi olla erilaisia ja eri tavalla oireilevia, että jospa tämä onkin kysta nro 2!
 
Tulipa muuten mieleen yhtäkkiä vuosien takainen asia. Mullakihan on ollut kysta, joka huomattiin kun joskus vuonna mitä lie olin hakemassa pillerireseptiä. Muistaakseni kuukauden päästä piti sitte mennä uusintaultraan OYS:aan ja sieltä sitte ois pitäny mennä tähystykseen ja kystan poistoon. Kummastus oli suuri ku tässä kontrolliultrassa kystaa ei löytynykkää. Jossain vaiheessa vaan vatsa oli mullaki ollu tosi tosi kipeä vähä aikaa. Oisko kysta sillon häippässy/puhennu ittekseen?
 
Joo, se voi puhjeta ihan itsestään ja kadota kokonaan ilman, että sille on tehty mitään. Mutta sitä mä en tiedä, puhkeaako se just siinä kivuliaassa vaiheessa. Mä en ennen kipukohtausta tiennyt mahdollisesta kystasta yhtään mitään. Se selvisi vasta kipukohtauksen jälkeen seuraavana tai sitä seuraavana päivänä ja silloin kysta oli vielä jäljellä. Uusintatarkastuksessa sitä ei kuitenkaan ollut.

Yhdeltä tutulta puhkaistiin just kysta, kun se vain kasvoi kasvamistaan eikä ymmärtänyt itse puhjeta. Hui, se kuulosti aika karmivalta...
 
Tanaa on tuntunu valil ku valuis jtn :| Oon koko ajan rampannu vessas myos siks koska on naita menkkajuilintoja.. argh :kieh:

Ja 3n selassa olevan jattifinnin seuraksi on liittynyt yksi jattifinni lisaa... harvinaisen arsyttavaan paikkaan :ashamed: En tiennyt, etta sinnekkin voi tulla finneja :eek: Siis elkaa lukeko jos allottaa, mutta se on tuossa hapykummulla siina missa alapaakarv. alkaa 0_o What. Ei oo siellakaan ennen ollu sit :D Onneks sentaan yks vaan.
 
Heips tyttöset! olen ollu nyt vähemmän aktiivisesti täällä, kun on ollut kaikenlaista av(i)okriisin poikasta liikkeellä. Ukon yllätti jonkinlainen ramppikuume tuossa juuri oviksen aikaan (siis että kiitos!!) ja tuli kauheaa angstaamista että ollaanko me nyt hyvä pari oikeasti ja voidaanko me hankkia lapsi ja mitä jos me ei osata kasvattaa sitä jne jne jne... Mutta eipä ole pillereitä uusiksi alotettu, ja tuon kriiseilyn jälkeen ukko on ollut jotenkin paljon varmempi lapsesta kuin ikinä olisin kuvitellut sen olevan :heart:

drakonia et oo ainoa jolla noita on puhjennut mitä oudompiin paikkoihin.... ;) Mullakin alkanut finnejä tulee suunnilleen samaan tahtiin kun joskus 14 vuotiaana. Kyllä melkein kiinnostas ottaa pillerit takasin kun iho oli niiiiin sileä ja hyväkuntonen.. Oih niitä aikoja :LOL:
 



ENSIMMÄISTÄ KUUMEILEE


Jeju81.............TJOT................yk1
Liisa75............kp16/28............yk2.....(-)1/30kg
Arcatha...........kp16/28............yk15
yöperhonen.....kp17/28...........yk11
Rosmariini -74.kp21/29-34......yk4....(- )4/15 kg
drakonia..........kp22/n.30........yk3.....(-)4.5kg/20kg
kiukkutäti........kp22/30-34......yk19
Iloinen.............kp24/27............yk1
Lillet................kp25/30-35........yk1
tch..................kp28/30............yk3
Piglet...............kp30/29............yk12 km. jlk...(-)4kg
kiharapää........kp31/30-35.......yk15
Lumo..............kp38/28-35......yk3
Pohojola..........TJOT................yk.12... (-)1kg/25kg



TOISTA TOIVOO


Selis................kp17/30..........yk9....(-)2.7kg/15kg
marleena-84...kp14/28.............yk4....18kg
Vilinäiti............kp74/43............yk



KOLMATTA KAIPAILEE


jojo369.........kp5/30-35........yk?....(-)15.6kg/45kg
shaken..........kp9/28-31........TJOT
Emmama......kp22/28-33..........yk6....(-)2kg/17kg
hyrskylän muori



MUKANA MYÖS


largelady
tii-tikkä (-)1.7kg/30kg
Hope73
Bianca72
lilo
pisita
nasunen-82
syttis
tikruliini
akujalmari
sokeripulla
Piijuska-78..(-)4kg/25kg
Allunmamma....10kg
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli



HAAMUILIJAT


Sinderella.......kp30/32..............yk6



PLUSSANNEET


Meritähti
nelosenkaipuu
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGubben
 
Huomenet.
Täällä metsästellään ovista tai lähinnä siihen viittaavia tuntemuksia. Kp on nyt 14/28, eli jossain näillä main sen kai pitäisi olla. Päätin ottaa tän kierron rennommin, enkä ole käyttänyt mitään ns poppakonsteja (greippimehu ja vehnänalkioöljy olleet nyt pari kiertoa käytössä). Niin meinaa tympiä tämä yritys kun aina se täti vaan tulee. Toivon että onnistuisin olemaan testailemattakin ennen kuin menkkojen oikeasti pitäisi alkaa. Mies on sopivasti jo talvilomalla niin on illat sen kanssa vapaata aina kun lapsi menee nukkumaan. Ollaan nyt alettu vähän jättää lapselta toisia päikkäreitä pois että ollaan saatu se ajoissa illalla nukkumaan. Onkin ollut tosi ihanaa kun illasta on jäänyt sitten meille enemmän sellaista aikuisten aikaa.

Päivät mä olen töissä ja tänään pitäisi mennä vielä illaksikin töihin kun on joulujuhlat. Mä en käsitä miksi, mutta mua jännittää ihan sikana ne joulujuhlat ja miten lapsilla menee näytelmä ym esitykset. :eek: Mua jännittää varmaan enemmän kuin lapsia itteään. Vielä tämä ja huominen päivä ja sitten alkaa ansaittu joululoma. Ihanaa, perheen omaa aikaa! Vähän on huono omatunto kun en lähde sukuloimaan viikonloppuna Etelä-Suomeen, mutta ei riitä rahaa ja siinä menisi meidän joulurauhoittumis aika jos pakattaisiin koirat ja tenava autoon kaikkine romuineen (samalla menisi myös oman äitini joulurauhoittumisaika kun se koittaisi majoittaa meidät kaksioonsa). Viikonloppuna sitten voidaan vaikka siivota ja laittaa viimeiset joulu jutut kotiin ja sitten vain odotellaan ja joulu saa tulla. Siivous otetaan vähän rennommin, että ei aleta seiniä myöten hinkkaamaan (mitä nyt pahimman pölyt jollain huiskaisen pois kun on lauta/paneeli seinät). Riittää että pahimmat pölyt pyyhitään, imuroidaan ja pestään lattiat, matot ja petivaatteet käytetään ulkona ja lakanat tietty vaihdetaan. Pyykkikori pitää saada tyhjäksi ja vessat + sauna/suihku pestä. Se millä tehdään joulufiilis, on kynttilät ja himmeät jouluvalot niin ei edes näe jos joku kohta on vähän huonommin otettu ja kun pesee lusikkalaatikon niin siitä tulee sellainen olo kuin olisi paremminkin siivonnut keittiön... :LOL:

Ja näin taas tuli vain omaa napaa höpöteltyä pitkät lätinät... Alan varmaan taas aktivoitumaan täälläkin enemmän sitä mukaa kun kp:t lisääntyy. Alku kierto on aina mulla vähän hampaiden kiristelyä ja odottelua.. Nyt koitetaan vaan ottaa rennosti ja uusi vuosi sitten näyttää kuinka tässä kierrossa käy.
 
Lillet, vai sai miehesi ramppikuumeen just ennen h-hetkeä? No, nythän tuo tilanne kuulostaa kuiteski hyvältä ku hän on saanu tuumata asiaa vielä. Ittekki sitä muistaa joskus vuosia sitte miettineensä ihan samoja kysymyksiä, osaako sitä kasvattaa jne. mutta niin se vaan on että kyllä sitä osaa ;)
 
Huomenta!! :)

Marleena Toivottavasti pongaat oviksen pian. Onnea tahan kiertoon <3

Taalla edellleen :headwall: jatkuu menkkatuntemukset. Aamulla nenaki oli tukossa ja hitusen kurkkukipea, et se eilinen raan valunta ja lampo saattaa johtua kylla ihan flunssasta! :x Lammot koholla tanaki aamuna. No ma meen syomaan aamupalaa :)
 
Hei! Vieläkö mahtuu uusi mukaan? Mulla oli menkat joulukuun alussa ja nyt sitte on 1. yrityskierto alkanut =). Toinen lapsi olisi haaveissa ylipainosta huolimatta, jota on kertynyt n. 30 kg. Siinä on 10 kg enemmän mitä esikoista odottaessani. Odotus meni silloin niin hyvin, että olen aika toiveikas. Yritän tässä samalla nyt pudottaa painoa, sellainen 15 kg ois jo unelma saada pois..
 
Mulla on huomenna varmaan nyrkin kokoset mustelmat polvessa ja pakarassa, silla kompuroin vahan portaissa :LOL: Ei yhtaan satu ei... :whistle:

Huh maha vahan rauhottu aamusesta, mut royhtailyttaa vielaki koko ajan varsinki syomisen ja juomisen jalkeen.

Arsyttaa taa flunssailu, ku ma otin viel just taks talveks flunssarokotteenki. Mut ehka sit on sit kulkenu liian vahilla vaatteilla :/
 
Minttu-Emilia :wave: !

Sinderella, olin tossa lukevinani että haamuilet. Onnea haamusta, toivottavasti vahvistuu :D .

Mulla tosiaan on nyt vähän masis tän vauvakuumeilun kanssa :( . Tuntuu vaan että kaikki tökkii ja pahasti... Tässä kierrossa ei mun käsittääkseni voida raskautua kun mulla on se primolut kuuri. Nyt sitten tulee väkisin esikoisen ja kakkosen väliin yli kolmenvuoden ikäero :| .
Sitten oon vielä ollut kipeenä viikonverran että kyllä tökkii...

Plussatuulia +++++++++++ =)
 
selis voi olen pahoillani , toivotan teille niiiiiiin paljon parempaa uutta vuotta :hug: :hug:


Ma tassa just nukuin 2h paikkarit kun vasytti niin paljon, vaikka nukuin kylla yollaki 10h ja vast herasin 3h ennen paikkareita : p
 
voi Selis :hug: :hug: olen niin pahoillani.!!!! yhdyn drakonian sanoihin ja toivon parempaa uutta vuotta teille.! :heart:

drakonia, mäki vedin vähä päikkäreitä :D tulis kunnon talvi ni ois valosampaa, eikä väsyttäis tää pimeys... toisaalta illalla on kiva olla kullan kainalossa kynttilän valossa :)

hitsi, just kuulin kaverilta että sen serkulta oli leikattu kysta ja se oli sit heti seuraavassa kierrossa raskautunu :) eli mulla on kai mahiksia....
 
HOLA.... :wave:

Tää mami vois kans liittyy tähän pinoon. Meillä ruvettiin haaveilemaan/yrittämään toista. Tyttö täyttää helmikuussa 4-v ja vaikka olin vannonut että saa jäädä ainokaiseksi niin niin se mieli vaan muuttuu :heart: Ei ole ollut helppoa tuon ensimmäisen kanssa mutta itse tässä kasvanut ja kypsynyt ajatukseen että jos vaikka sit kuitenkin =)

Joten mitenkäs täällä toimitaan? :p
 
mukavaa saada lisää kuumeilijoita, tervetuloa Juizzi :)
laitahan itsestäsi vähän lukua niin saan lisättyä tuonne listaa :)

drakonia, huoh... oispa täälläkin...!! toivossa on hyvä elää :D mutta milläs se pukki tulee jos ei oo lunta.? :eek:
 
Kiitos kiitos...

Kuun vaihteessa kävin kierukan poistattamassa joten ensimmäinen yritys tässä menossa. Eli oliskohan noi luvut sitten niinku kp21/30 ja yk 1? Ja tuota pudotettavaa olis sellanen 25kg :ashamed: yritän ottaa itseäni niskasta kiinni mut kun kaikkee jouluherkkuu on tarjolla :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja yöperhonen-:
drakonia, huoh... oispa täälläkin...!! toivossa on hyvä elää :D mutta milläs se pukki tulee jos ei oo lunta.? :eek:
Jaa-a ;) :p


Mun maha on rauhottunu! Ja nyt mua pelottaa, ku oireet loppuu :eek: Mut kai ne voi valilla loppuaki en tieda :( En kesta, jos kierto on taas jotenki sekasin :'(


No royhtaily sentaan jatkuu :LOL: Ja lammot lahentelee jo 37.. sen kylla tuntee itsessaankin, kun oon ku joku lampopatteri, 1,5 astetta normaalia korkeampi lampotila.
 

Yhteistyössä