~Great Girls~ vol.2

Löytyipäs uusi ketju, sori kun on ollut hiljaista täältäkin suunnalta.
Peitonheilutukset aloitettiin eilen, eihän sitä tiedä mihin aikaan kuusta se ovis oikeasti on. Lauantaina on kp11, ja silloin alkaa tikutus. Miehelle en aio vinkata, turha se on kahden hermoilla niitä oviksia, lähtee vielä pelkkiä tuhkis-uimareita kun liikaa jännittää :x

Diabeteshoitajan aika siirtyi torstaille joten sitten mennään keskustelemaan sokeriarvoista ja tavoitteista. Ties vaikka saisi oikealle diabeteslääkärille ajan ja lähetteen verikokeisiin kun ei tää omalääkärisysteemi täällä toimi. Ihan sama mitä menee vaivaa on, aina se sanoo, ettei kuulu sille ja pitää mennä yksityiselle :/
 
Liisa75
Siis miten tää Suomen terveydenhuollon tila voi olla tällänen! Eihän julkisen puolen lääkäri voi käskeä (tai edes kehottaa tai pyytää) menemään yksityiselle! Pitäähän sen määrätä julkisella puolella eteenpäin. Tai sitten todeta, että hoidon tarvetta ei ole. Ja toi miten yöperhosta pompotetaan! Aargh! Käyn ihan hiilenä täällä teidän puolesta!

Onko kukaan teistä kuulunut koskaan Painonvartijoihin? Mun lääkäri kovasti kauppasi sitä mulle. (Yksityinen lääkäri, maksoi ihan sikana.) Oon aina ajatellut, että en nyt todellakaan ala maksaa laihduttamisesta, mutta nyt oisin jotenkin valmis tekeen mitään vaan, mikä auttais raskautumista ;) Voishan siitä saada tsemppiä tähän touhuun, kun ois vertaisryhmää ja kohtalotovereita. Vaikka onhan nyt tää virtuaalinen vertaisryhmä ;)
 
En oo kuulunu painonvartijoihin, mut aiti on laihduttanu siella ja sit meilla oli niit kaikkia lappuja kotona ja maki innostuin ...aina valilla pariks paivaks... :D Mut jos ei tas seuraavien kksien aikana tulla raskaaks ja tuun suomeen niin vois tosissaa yrittaa jtn tallasta... :snotty: :)
 
Kokeilin joskus Painonvartijoita, mutta se oli yhtä huuhaata. Samat mammat siellä pyörii vuodesta toiseen maksamassa hirveää viikkomaksua. Voi se olla vetäjästäkin kiinni, saako se oikeasti innostettua ja kannustettua ihmisiä laihduttamaan vai onko se vaan kuiva ja nuiva "käsikirjastalukija", jollainen täällä oli vetäjänä.
Mä oon nyt kokeillut pari viikkoa kiloklubia, http://kiloklubi.fi/ , plussaa siitä että se on ilmainen ja tosi helppo käyttää, ja pallurarivi on helppo saada vihreäksi kun syö riittävästi kuituja ja kasveja, ja herkutteluunkin jää varaa. Ja toi neuvoo koko ajan, ei tarvitse itse laskea onko nyt syöty riittävästi kaikkea.
 
heipä hei.!!

täältä tulee nyt vähän viisaampi YP :wave:
nyt kerron teille koko tarinan tän päiväisestä lääkärikäynnistä :) varautukaa mukavalla asennolla jos meinaatte lukea :D
menin siis lääkäriin ja sanoin ilmoittautumisessa näin: "oon nyt kolmatta päivää täällä putkeen vatsakipujen takia, haluan nyt tutkimuksiin, että tiedän missä vika"
no johan rupes tapahtuu :D
lääkäri kutsu heti melkeen sisään ja teki ensimmäiseksi gynekologisen tutkimuksen kuultuaan oireeni. määräsi virtsa- ja veritesteihin ja kutsui sitten uudestaan sisään.
sanoi että hänen diagnoosinsa on nyt se että joko se on kysta tai sitten se on paksusuolen tulehdus... ja on luojan lykky, etten ole raskautunut.
huomenna käyn varaamassa hänelle perjantaiksi kaksi aikaa... torstaina käyn taas uudestaan verikokeissa ennen perjantaista vastaanottoa.
lisäksi minun täytyy saada lähete naistenklinikalle jatkotutkimuksiin.!! ja sen jälkeen lääkärin sanojen mukaan: "onnea raskautumiseen". :)
joten nyt saa vauvapuuhat edetä ihan omalla painollaan, tärkeintä on nyt saada oma terveys kuntoon, jotta vauva voi sitten turvallisesti masussa kasvaa :)

tiedoista huojentunut YP :)
 
Valtavasti kiitoksia haamuonnitteluista jokaiselle! Nyt uskaltaa jo vähä huokasta ku tuli testiin se punerrus. Ku kierron tässä vaiheessa ei vahvempaa vois ollakkaan (oviksenhan onnistuin tikuttaan). Ja toisaalta jos tässä vaiheessa ei mitään ois näkyny niin oisin sitte tienny että uuteen kiertoon lähettiin. Mulla on aina aikasemmissa raskauksissa hormoni noussu niin nopeasti että vahva plussa on tullu heti sillon ku täti on myöhässä. Perjantaina tai lauantaina palaamme asiaan.......
 
Liisa75, mulla oli vuosia sitten Painonvartijoiden kirjekurssi, jonka avulla laihdutin kotona. Laihduin muistaakseni8 kg ja sen jälkeen loppui veto. :ashamed:

Yksi kaverini käy tällä hetkellä Painonvartijoiden ryhmissä ja onkin laihtunut syksyn aikana kymmenisen kiloa. Olen tutkaillut hänen lappusiaan ja tullut siihen tulokseen, ettei se mua varten enää olisi. Mutta jos syömiset on ihan retuperällä eikä "itse" saa hommaa aloitettua, niin mikä ettei sitä voisi kokeilla.

Mä olen kuitenkin nyt jo yli vuoden laihdutellut ihan yksikseni ja pudostusta saanut enemmän kuin koskaan, lähemmäs 22 kg tällä hetkellä, joten mulla ei vain ole vetoa nyt Painonvartijoihin.

Nukuin viime yön eka kertaa pitkästä aikaa kunnolla ja hyvin, kun monta yötä on mennyt aivan älyttömän huonosti, mikä on harvinaista mulle. Aamulla olikin sitten levollisempi olo ja tuntui, että vointikin on tasoittunut. Ja tuli sellainen fiilis, että no niin, enhän mä raskaana olekaan! Tuntuu, että olen tässä oireillut nyt viikon verran aivan mahdottomasti...

No, aamulla alkoi heti kohta alavatsaa juilia tuttuun tyyliin, mitä on nyt viikon ajan ollut. Se kipu ei lähde syömällä eikä vatsakaan ole sekaisin. Eikä vatsalihaksiakaan arista, vaikka olen kyllä kuntoillut normaaliin tahtiin! Tämä on ihan alavatsalla sellaista juilimista... Muitakin oireita on tietysti ollut ja paljon! :LOL: Vatsaoirekin on sellainen, että sen huomaa jopa töissä kiireiseen aikaan eli ei kai se ihan kuviteltua voi olla!

Menkat pitäis alkaa maanantaina 22.12. Meillä on sitä ennen risteilykin luvassa miehen kanssa! Ja puhuttiin, että testataan vasta aattoaamuna, jos tarvetta on. Oon hamstrannut hulluna raskaustestejä kotiin ja jos/kun jätetään testaaminen noin myöhäiseksi, niin taitaapi täti yllättää ensin ja kaikki testit säästyvät! :'(
 
Uusi ketju ja uusi "joulun ihme" Sinderella haamuineen =) Onnea kovasti!Puhuttiin vauva-asiaa isännän kanssa, se mietiskeli et ekat kaks vuotta elättää sitten mut ja vauvan... :D Mä pohdin jotain vaaleanpunaisten rillien läpi ja isäntä miettii tuollasia =) Tyypillistä!
 
Sinderella, haluatko että laitan sinut jo plussanneisiin vai haluatko rauhassa odottaa vahventuvaa viivaa.? :)
mut oon melkeen varma et ku just nyt ei tarttis raskautuu ni enköhän mä pamahda paksuks :D:D

drakonia, on kyllä paljon parempi fiilis nyt kun tietää että asiaa ruetaan hoitamaan eteenpäin :)
 




ENSIMMÄISTÄ KUUMEILEE


Jeju81.............TJOT................yk1
Liisa75............kp15/28............yk2.....(-)1/30kg
Arcatha...........kp15/28............yk15
yöperhonen.....kp16/28...........yk11
Rosmariini -74.kp20/29-34......yk4....(- )4/15 kg
drakonia..........kp21/n.30........yk3.....(-)4.5kg/20kg
kiukkutäti........kp21/30-34......yk19
Iloinen.............kp23/27............yk1
Lillet................kp24/30-35........yk1
tch..................kp27/30............yk3
Piglet...............kp29/29............yk12 km. jlk...(-)4kg
kiharapää........kp30/30-35.......yk15
Lumo..............kp37/28-35......yk3
Pohojola..........TJOT................yk.12... (-)1kg/25kg



TOISTA TOIVOO


Selis................kp16/30..........yk9....(-)2.7kg/15kg
marleena-84...kp?/28.............yk4....18kg
Vilinäiti............kp73/43............yk



KOLMATTA KAIPAILEE


jojo369.........kp4/30-35........yk?....(-)15.6kg/45kg
shaken..........kp8/28-31........TJOT
Emmama......kp21/28-33..........yk6....(-)2kg/17kg
hyrskylän muori



VIIDETTÄ TOIVOO


Sinderella.......kp29/32..............yk6



MUKANA MYÖS


largelady
tii-tikkä (-)1.7kg/30kg
Hope73
Bianca72
lilo
pisita
nasunen-82
syttis
tikruliini
akujalmari
sokeripulla
Piijuska-78..(-)4kg/25kg
Allunmamma....10kg
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli



PLUSSANNEET


Meritähti
nelosenkaipuu
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGubben
 
Huomenta leidit :wave: :)

Nukuinki viime yona 10h taas :D Lammot oli viela korkeemmalla ku eilen aamuna. Nyt melkeen asteen korkeammalla kun normaalisti. Mahaa on ennemmin nippaillu tanaan, mut ei kauheesti juilinu.

Mul on niin hirvee nalka, et piti heti ekana aamusta alkaa syomaan kunnon ruokaa :ashamed: :D Spaghetit kiehuu tuol liedella ja jauhelihakastiketta niiden kanssa :p
 
Kiitoksia haamuonnitteluista! YP, mää varron vielä tuolla paikalla vähä aikaa. Palaamme asiaan sitte ku oon tehny sen toisen testin...

Mulla on joskus ollu käytössä se Paikkareitten cd-romppu. Sen avulla sai ihan kivasti painoa alaspäin kakkosen ja kolmosen välissä. Tuo kiloklubi kans vaikuttaa hyvältä. Oon sinne rekisteröityny, vaan nyt tosiaan ku tää kuntoilu on jääny vähemmälle en oo vähää aikaa siellä käyny. On kyllä loisto juttu että on nykyään ilmanen!
 
Taalla ei uskalla ees nauraa tai yskia ku maha on kipea. Tuntuu ihan ku menkat ois tulossa :S

Hyi ja mun selkaan on tullu 3 kamalaa finnia :kieh: |O

Lisaks ma oon oikeesti alkanu miettimaan, etta oonko ma niin kamala normaalisti et royhtailen kaiken aikaa, meinaan sita on nyt tas ollu jo pari paivaa, jatkuvaa royhtailya :D Tai siis oon miettiny et oonko ma ennenki oikeesti tehny nain ja kiinnittany siihen huomioo vaan parina viimesena paivana 0_o
 
No joo, mut mie en uskalla uskoo ja pelkaan et kuvittelen vaan ja nyt ku rupesin kirjottaa tata nii melkee rupesin itkee : DD Oon lueskellu netista ties minka kystien oireita seka etta mista kaikesta kauhea royhtaily ja melkeen narastyski voi johtua :s

Tisseissa mulla ei tunnu sitten yhtikas mitaan! Vaikka oon yrittany kuvitellakkin :D Mut ei.

Mut joo nyt on taas niin tukala olo et meen ostaa suklaata tahan menkkajuilintaan :ashamed: :D
 
Samat kystat täälläkin on ollut mielessä! :LOL:

Olin tänään pilates-jumpassa ja siellä tuntui ihan selvästi vasemmalla puolella aina tiukkaa nipistystä, jos piti esim. vetää selällään maaten jalat koukussa vatsan päälle (eli tuli painetta). Kun tulin kotiin, sanoin miehelle, että joko mulla on kysta, joka varmasti päädytään leikkaamaan tai sitten oon raskaana! :LOL:

Se jatkuva vatsajuilinta on onneksi jäänyt tältä päivältä väliin.

Olen syönyt viime päivien aikana ruukullisen basilikaa, jonka nimi on Täti vihreä. Toivon, että kun olen jo tämän tädin ottanut kylästelemään tässä kuussa, niin Täti punainen ymmärtää pysyä poissa, koska eihän kaikki Tädit voi kylästellä yhtä aikaa. ;)
 
drakonia ja iloinen, mulla kun tää kysta hyvin tidennäköisesti on niin en kyllä osannut YHTÄÄN kuvitella että sellainen ois, vaan olin melko varma olevani raskaana... toivotaan teille parempaa onnea kuin minulle.!!!! :) :heart:

YP
 

Yhteistyössä