graavilohi raskaana

  • Viestiketjun aloittaja kyselee hän
  • Ensimmäinen viesti
kyselee hän
Oletteko syöneet graavilohta raskaana ollessanne?

Tuntuu nuo ohjeet eroavan paikkakunnittain neuvoloissa.. Osa sanoo, että saa syödä kunhan ei ole ollut vakuumipakkauksessa ja osa taas että ei vaikka olisi tuoretta.

Lähinnä mietin joulua... isoisä graavaa aina itse tuoreen kalan. Voiko sitä syödä joulupöydässä?
 
En mä söisi kalaa, jota ei ole lämminkypsennetty. Kyllä sitä yhden joulun voi olla ilman raakaa kalaa, vaikka sitä rakastankin. En viitsi ottaa turhia riskejä, kun aina se listerian aiheuttama sikiökuolema jonkun kohdalle osuu.
 
ap
Niin, eli kuten tästäkin huomaa vastaukset jakaantuu! Saas nähdä mitä sitä sitten tekee... En tykkää kinkusta enkä laatikoista, joten jouluherkut on muutenkin aika vähissä.

Mätiä ei saa syödä, se on kielletty kaikkialla.
 
mäti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, eli kuten tästäkin huomaa vastaukset jakaantuu! Saas nähdä mitä sitä sitten tekee... En tykkää kinkusta enkä laatikoista, joten jouluherkut on muutenkin aika vähissä.

Mätiä ei saa syödä, se on kielletty kaikkialla.
Ai jaa... en ole kuullutkaan ja olen syönyt mätiä joka kerta raskaana ollessani useita kertoja...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mätiä ei saa syödä, se on kielletty kaikkialla.
Luulisi, että raaka kala on ihan yhtä "vaarallista".
No niinhän sitä voisi luulla, mutta kaipa esim. espoon neuvoloilla on jokin syy kieltää nimenomaan vakuumipakattu kala ja mäti, kun taas tuoretta, itse graavattua kalaa ei.
 
Mä söin ihan kaikkea hyvällä ruokahalulla. 5 raskauden aikana mies ja appiukko olivat molemmat lukeneet, etten muka saisi syödä, mutta kun olin jo 4 raskautta noita fisuja himoinnut ja syönyt usen, niin en alkanut välttelemään niitä sittenkään.
 

Yhteistyössä