graavilohi raskaana

  • Viestiketjun aloittaja kyselee hän
  • Ensimmäinen viesti
...
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä söin ihan kaikkea hyvällä ruokahalulla. 5 raskauden aikana mies ja appiukko olivat molemmat lukeneet, etten muka saisi syödä, mutta kun olin jo 4 raskautta noita fisuja himoinnut ja syönyt usen, niin en alkanut välttelemään niitä sittenkään.
Samalla logiikalla ei sitten varmaan tarvitse käyttää autossa turvavöitä jne... Kun ei ole ennenkään sattunut, ei voi ikinä sattua mitään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä söin ihan kaikkea hyvällä ruokahalulla. 5 raskauden aikana mies ja appiukko olivat molemmat lukeneet, etten muka saisi syödä, mutta kun olin jo 4 raskautta noita fisuja himoinnut ja syönyt usen, niin en alkanut välttelemään niitä sittenkään.
Samalla logiikalla ei sitten varmaan tarvitse käyttää autossa turvavöitä jne... Kun ei ole ennenkään sattunut, ei voi ikinä sattua mitään...

Niin voisi ja moni vanhempi ajatteleekin noin esim. pyöräilykypärän tarpeellisuudesta. Itse kuitenkin olen käyttänyt turvavöitä ja istuimia jo silloin -70 luvulla... ja sen pyöräilykypäränkin olen ottanut käyttöön ihan malliksi lapsilleni.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja E-lise:
Graavia lohta saa syödä raskaana silloin kun ei ole vakuumipakattua. Graavi lohi ei ole raakaa vaan ilman kuumennusta kypsennettyä. Googleta graavilohi.
Joo, jos olet itse suurinpiirtein kalastanut kalan ja suoraan iskenyt joulupöytään tarjolle. Jos ostat kalan kaupan tiskistä, et voi olla varma onko sen kylmäketju pitänyt loppuun asti. Toisin sanoen listeria-riski on myös graavilohessa.

T. ketjun aloittaja joka tarkisti asian viime viikolla espoolaisesta neuvolasta.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja E-lise:
Graavia lohta saa syödä raskaana silloin kun ei ole vakuumipakattua. Graavi lohi ei ole raakaa vaan ilman kuumennusta kypsennettyä. Googleta graavilohi.
Ja listeria-bakteeri kuolee vain ja ainoastaan kuumentaessa (yli 70 astetta). Googleta listeria. ;)
 

Yhteistyössä