GoJuttaGo...ja kilot karisee =)

Mä meinasin tuohon lähteä mukaan :wave:

Pitää poiketa kaupan kautta hakemassa mehukeittoa, vehnäleseitä, kaurahiutaleita ja raejuustoa...ja sitten karistamaan kiloja :D :wave:

Ketkä on mukana?

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Metso:
Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja:
Hae vain kunnon possunfilettä ja kermaa ja ala karppaamaan.
Karppaus on toinen huono vaihtoehto tiputtaa painoa.
Karppaamista on ihan hemmetin monta alalajia, mikä nissä mättää?
Kerro enemmän ne alalajit, ihan mielenkiinnosta kyselen =)
Atkins diet, Antti Heikkilän Pellinki-dieetti, ketokarppaus, kasvikarppaus, kwasniewski optimal diet, montignacin dieetti, pätkäpaasto, warrior, zone...

Mäkin ihan mielenkiinnosta kysyn mikä niissä mättää. =) Nämäkin edellämainitut voi pitää sisällään vielä eriäviä kuppikuntia... Itse en ole tutustunut lähemmin kuin Atkinsin, Antti Heikkilän ja Montignacin dieetteihin.

Enkä ala...karppaaminen on mulle liian hankalaa. Olen karpannut aikoinaan noin 4kk, mutta sitten petti hermo. Karppi kun ei saa oikeastaan mitään ruokaa ns. valmiina vaan kaikki pitää aina valmistaa. Ei siis ole mitään sellaista pikaista jonka voi äkkiä vain heittää naamaan, kuten esim. leipä tai vaikapa tuo rahka, jota Jutan ohjeilla märssytään.

Karppaus on toinen huono vaihtoehto tiputtaa painoa.
Karppaamista on ihan hemmetin monta alalajia, mikä nissä mättää?
Kerro enemmän ne alalajit, ihan mielenkiinnosta kyselen =)
Atkins diet, Antti Heikkilän Pellinki-dieetti, ketokarppaus, kasvikarppaus, kwasniewski optimal diet, montignacin dieetti, pätkäpaasto, warrior, zone...

Mäkin ihan mielenkiinnosta kysyn mikä niissä mättää. =) Nämäkin edellämainitut voi pitää sisällään vielä eriäviä kuppikuntia... Itse en ole tutustunut lähemmin kuin Atkinsin, Antti Heikkilän ja Montignacin dieetteihin.
Mikäs toi Antti Heikkilän Pellinki dieetti on, onko sulla laittaa jotain linkkiä siitä mitä saa syödä jne?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
En ikinä alkaisi Jutan keskitysleiridieettiin, imetätkö sä ap?
En imetä.
Hyvä, mutta siltikin toi on liian aneeminen dieetti :/
Paljon sulla on tiputettavaa?
Kyllähän tuossa on kaloreita silti ihan reippaasti...siis yli tonnin kuitenkin. Jotta en mä sitä sentään keskitysleiridietiksi kutsuisi :D

Pudotettavaa on 22-32 kg, riippuen siitä että milloin peilikuva näyttää kivalta.

Tuo 22 kiloa on sellainen, jonka olen painanut vuosikaudet ennen kun aloin paisumaan kuin pullataikina. Hoikka en ollut silloinkaan, mutta antaisin aika paljon jos nyt saisin sen kropan takaisin, vaikka aikoinaan en siihen tyytyväinen ollutkaan.

Mikäs toi Antti Heikkilän Pellinki dieetti on, onko sulla laittaa jotain linkkiä siitä mitä saa syödä jne?
En löytänyt mitään tarkkoja ruoka-aineita listattuna, Heikkilän Pellinki-dieetti on ehkä tehty diabeteslasit jo silmillä. HH 30-72g, viljoja ei suosittele mutta ruisleivän joissain määrin antaa anteeksi, 3 ateriaa päivässä luonnonmukasta ruokaa ja rasvoja (luomua mielell. ). Veikkaisin et Heikkilän nettisivuilta löytyis kans ihan hyvin tietoa. Omaan makuun vähän turhan kallis noudattaa (ja metsästää luomua) ja ruokaohjeet oli vähän gourmeeeeee.... Muuten kivat keittokirjat kyllä tehny :D

En löytänyt mitään tarkkoja ruoka-aineita listattuna, Heikkilän Pellinki-dieetti on ehkä tehty diabeteslasit jo silmillä. HH 30-72g, viljoja ei suosittele mutta ruisleivän joissain määrin antaa anteeksi, 3 ateriaa päivässä luonnonmukasta ruokaa ja rasvoja (luomua mielell. ). Veikkaisin et Heikkilän nettisivuilta löytyis kans ihan hyvin tietoa. Omaan makuun vähän turhan kallis noudattaa (ja metsästää luomua) ja ruokaohjeet oli vähän gourmeeeeee.... Muuten kivat keittokirjat kyllä tehny :D
Joo, en mä millee luomudieetille ryhdy, liian kallista :D

En ikinä alkaisi Jutan keskitysleiridieettiin, imetätkö sä ap?
En imetä.
Hyvä, mutta siltikin toi on liian aneeminen dieetti :/
Paljon sulla on tiputettavaa?
Kyllähän tuossa on kaloreita silti ihan reippaasti...siis yli tonnin kuitenkin. Jotta en mä sitä sentään keskitysleiridietiksi kutsuisi :D

Pudotettavaa on 22-32 kg, riippuen siitä että milloin peilikuva näyttää kivalta.

Tuo 22 kiloa on sellainen, jonka olen painanut vuosikaudet ennen kun aloin paisumaan kuin pullataikina. Hoikka en ollut silloinkaan, mutta antaisin aika paljon jos nyt saisin sen kropan takaisin, vaikka aikoinaan en siihen tyytyväinen ollutkaan.
Laita tähän mitä siinä saa päivän aikana syödä.

heei
Enkä ala...karppaaminen on mulle liian hankalaa. Olen karpannut aikoinaan noin 4kk, mutta sitten petti hermo. Karppi kun ei saa oikeastaan mitään ruokaa ns. valmiina vaan kaikki pitää aina valmistaa. Ei siis ole mitään sellaista pikaista jonka voi äkkiä vain heittää naamaan, kuten esim. leipä tai vaikapa tuo rahka, jota Jutan ohjeilla märssytään.
jos ny puhutaan jutta G:stä niin sehän nimeen omaan veti tiukkaa ketoosia eli hiilarit alle 20g ja itse olen karpannu jo tammikuulta lähtien ja kyllä niitä nopeitakin juttuja löyty just toi mainitsemasi rahka kuuluu mulla ruokavalioon ja jo -16kg mulla

Onko toi gojuttago-ruokaohje tehty muuten ankarasti reenaavalle vai ihan normi kadun tallaajallekin? Minua epäilyttää nuo kaikenmaailman rasvattomat... Ja protskua ihan huima määrä. En pystys pitää pitkään tollast ruokavalioo.

Alkuperäinen kirjoittaja heei:
jos ny puhutaan jutta G:stä niin sehän nimeen omaan veti tiukkaa ketoosia eli hiilarit alle 20g ja itse olen karpannu jo tammikuulta lähtien ja kyllä niitä nopeitakin juttuja löyty just toi mainitsemasi rahka kuuluu mulla ruokavalioon ja jo -16kg mulla
Kyllä mä koen silti Jutan dietin mulle itselleni helpommaksi, koska siinä tosiaan pitää vähemmän valmistaa ruokaa.

Mä söin karppiaikana paljon partaäijää (mäkin olin ketokarppi) jotta onhan siinäkin toki jotain nopeasti popsittavaa, mutta mä silti koen tuon Jutan ruokavalion helpommaksi. Ehkä sen tekee se, että joku on nyt ns. mun puolesta katsonut että tätä ja tätä syömällä kroppa saa riittävästi jne.

Karpatessa ei kuitenkaan voi noin yksipuolista ruokavaliota vetää (siis että 4 viikkoa söisin samaa) koska sillä tavoin saattasin olla aikamoisessa puutostaudissa kuukauden kuluttua. Toki asia olisi ero, jos joku mulle tekisi sellaisen vuorokausikokonaisuuden jolla pärjäisi, mutta kun ei kukaan tee
:saint:

Onko toi gojuttago-ruokaohje tehty muuten ankarasti reenaavalle vai ihan normi kadun tallaajallekin? Minua epäilyttää nuo kaikenmaailman rasvattomat... Ja protskua ihan huima määrä. En pystys pitää pitkään tollast ruokavalioo.
Sopii molemmille, mutta liikunta tulee tuohon mukaan. Jos vaan sohvalla makaat, niin et tuota määrää protskua varmasti tarvitsekaan, mutta sinne sivuille on tulossa kotijumppaoheet joita ne tavallisetkin tallaajat voivat noudattaa.

kermaa pöytään
Valmisruoka on aina epäterveellistä. Ai että sitä E-koodi viidakkoa. Natriumglutamaattia unohtamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja kermaa pöytään:
Valmisruoka on aina epäterveellistä. Ai että sitä E-koodi viidakkoa. Natriumglutamaattia unohtamatta.
Ei ole. Kurkkaa vaikka viiliä...siinä ei ole yhtään E-koodia, tai mitään muutakaan ja se on eines.

Sopii molemmille, mutta liikunta tulee tuohon mukaan. Jos vaan sohvalla makaat, niin et tuota määrää protskua varmasti tarvitsekaan, mutta sinne sivuille on tulossa kotijumppaoheet joita ne tavallisetkin tallaajat voivat noudattaa.
Niin eiku meinasin vaan, että muistuttaa aika paljon mun paikkariaikojen ruokavaliolta joka kyllä tehos, mutta nälkä oli hirmunen. Osaiskohan joku laskee ton pisteet? :D Kiinnostas. Makrot jo löysinki karppisivuilta: HH 77, R 18,7 ja P 132,4, kaloreita 1000.

Kokeilkaa vaihtaa ruokavalio oikeaksi. Voita ja kermaa, kylmäpuristettua öljyä näin alkuun. Syödä saa normiruokaa kohtuullisesti, ei tarvitse jättää pois mitään muuta kuin kevyttuotteet. Jopa suklaata saa siis syödä!
Muutama aputuote mukaan, kropan pH kuntoon, niin laihtuu kuin itsestään, ja jos jaksaa vielä liikuntyaa lisätyä, niin johan tulee tulosta. Tämä on takuuvarma juttu. Ja samalla oppii syömään oikien, niin ne kilot eivät takaisin tule. Kysykää YV:llä, jos kiinnostaa!

Yhteistyössä