GoJuttaGo...ja kilot karisee =)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Aria:
Karppaus on siksi kivaa kun kokoajan tekee mieli kokata :)
Mä aloitin eilen nutriletin B)
:$
Tätäkin olen kokeillut, en pysyny kärryillä kuin viikon ja koko sinä aikana yritti nutrit juosta ylämäkeen kurkussa. :/ Lykkyä pyttyyn! Tuttu laihtui noilla tosi hyvin, mutta vähän pelkään että lähti lihasta samalla...

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kurjenkello:
Kokeilkaa vaihtaa ruokavalio oikeaksi. Voita ja kermaa, kylmäpuristettua öljyä näin alkuun. Syödä saa normiruokaa kohtuullisesti, ei tarvitse jättää pois mitään muuta kuin kevyttuotteet. Jopa suklaata saa siis syödä!
Muutama aputuote mukaan, kropan pH kuntoon, niin laihtuu kuin itsestään, ja jos jaksaa vielä liikuntyaa lisätyä, niin johan tulee tulosta. Tämä on takuuvarma juttu. Ja samalla oppii syömään oikien, niin ne kilot eivät takaisin tule. Kysykää YV:llä, jos kiinnostaa!
ma myos laihdutan pelkastaan maaraa vahentamalla...

Kokeilkaa vaihtaa ruokavalio oikeaksi. Voita ja kermaa, kylmäpuristettua öljyä näin alkuun. Syödä saa normiruokaa kohtuullisesti, ei tarvitse jättää pois mitään muuta kuin kevyttuotteet. Jopa suklaata saa siis syödä!
Muutama aputuote mukaan, kropan pH kuntoon, niin laihtuu kuin itsestään, ja jos jaksaa vielä liikuntyaa lisätyä, niin johan tulee tulosta. Tämä on takuuvarma juttu. Ja samalla oppii syömään oikien, niin ne kilot eivät takaisin tule. Kysykää YV:llä, jos kiinnostaa!
Oikeaksi...onko aputuotteet oikeaa ruokavaliota? :eek:

Kiva myyntipuhe..."laihdut kuin itsestään"...öööh...jos mä karppaan ja liikun, niin mä laihdun. Jos mä syön pisteillä ja liikun, niin mä laihdun. Jos noudatan juttadiettiä ja liikun niin mä laihdun. Eli ihan samalla tapaa millä tahansa dietillä "laihduu kuin itsestään" :D

Kuulostaa ihan miun ruokavaliolta jonka lasken karppaukseks. Luonnollisia rasvoja ja paljon kasviksia. Ei kokonaan viljaton. Suklaatakin syön. Ja viime perjantaina paino oli pudonnut 12kg. Nyt voi olla et vappurieha nosti vähän lukemia...krhm.

Eikös tota kropan pH-tason vaikutuksesta ole tehty aika paljon tutkimuksia? Miten se vaikuttaa hedelmällisyyteen, terveyteen ja painoon? Muistaakseni jotain aasialaisperäsiä dieettejäkin joissa painotetaan ruokien pH-tasapainoa.

Anteeksi chef kun innostuin pälpättämään ketjussasi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Metso:
Kuulostaa ihan miun ruokavaliolta jonka lasken karppaukseks. Luonnollisia rasvoja ja paljon kasviksia. Ei kokonaan viljaton. Suklaatakin syön. Ja viime perjantaina paino oli pudonnut 12kg. Nyt voi olla et vappurieha nosti vähän lukemia...krhm.

Eikös tota kropan pH-tason vaikutuksesta ole tehty aika paljon tutkimuksia? Miten se vaikuttaa hedelmällisyyteen, terveyteen ja painoon? Muistaakseni jotain aasialaisperäsiä dieettejäkin joissa painotetaan ruokien pH-tasapainoa.

Tää on keskustelupalsta, joten pälpätä ihan rauhassa :saint:

Juu, mutta mulla menee hiilareita sitä tahtia, ettei voi puhua edes hyväkarpista! ;)

tiedostaja
Tämä ei nyt elämäntapamuutokselta noiden kovien rasvojen vuoksi kyllä kuulosta. Eli päivitetty ravitsemussuositus kyllä suosittaa vaihtamaan kovat eläinrasvat pehmeisiin kasvisrasvoihin. Voissa ja kermassa on noita kovia rasvoja, samoin maitosuklaata olis hyvä välttää.
Ravitsemussuosituksen mukainen ruokavalio sisältää päivittäin 6-9 viipaletta täysjyväleipää, 6 dl rasvatonta maitotaloustuotetta, ½ kiloa kasviksia/vihanneksia päivässä.

Mutta tärkeintä kaikessa on muistaa kohtuus kaikessa, noudatti sitten minkälaista ruokavaliota tahansa.

batti
Eikö ton jutan ruoka juttukin ole määrä ja mitä lautaselle pistää tyyppinen..
moni mättää sitä ruokaa suuhun vailla päämäärää eikä syö säännöllisesti..sehän siinä itu on et syöt pieniä määriä tasaisesti että maha tottuu siihen pieneen annokseen..

Alkuperäinen kirjoittaja tiedostaja:
Tämä ei nyt elämäntapamuutokselta noiden kovien rasvojen vuoksi kyllä kuulosta. Eli päivitetty ravitsemussuositus kyllä suosittaa vaihtamaan kovat eläinrasvat pehmeisiin kasvisrasvoihin. Voissa ja kermassa on noita kovia rasvoja, samoin maitosuklaata olis hyvä välttää.
Ravitsemussuosituksen mukainen ruokavalio sisältää päivittäin 6-9 viipaletta täysjyväleipää, 6 dl rasvatonta maitotaloustuotetta, ½ kiloa kasviksia/vihanneksia päivässä.

Mutta tärkeintä kaikessa on muistaa kohtuus kaikessa, noudatti sitten minkälaista ruokavaliota tahansa.
IL 8.3. Rasva tappaa - vai tappaako?

"American Journal of Clinical Nutrition -lehdessä julkaistiin tammikuussa yhteenveto 21:stä epidemiologisesta tutkimuksesta, joissa seurattiin, kuinka sydän- ja verisuonitaudit kehittyivät 350 000 henkilöllä.

Meta-analyysin mukaan käsitys maaeläinrasvan yhteydestä sepelvaltimotautiin on virheellinen. Terveellinen ruokavalio on vähähiilihydraattinen, ei vähärasvainen.

Nyt suomalaiset asiantuntijat kiistelevät tutkimuksen luotettavuudesta."

Tämän kiistelyn lopputulosta mielenkiinnolla odottaen...

Rouva
Mä olen mukana! :wave:

Innostuin tästä eilen. Olen aloittanut liikunnan helmikuussa, n. 6 tuntia viikossa tanssia ja voimajoogaa. Tiputettavana 5-10 kiloa, riippuen siitä, miltä peilikuva milloinkin näyttää... =) Ajattelin jättää puntarin pois ja käyttää mittarina vaatteita ja mittanauhaa.

Tehdäänkö oma tsemppausketju, jossa ei olis noita atkins-uskovaisten käännytyspuheita ja tappeluita siitä, mikä ruokavalio on oikea ja mikä väärä?

Annettais ihmisille se vapaus valita oma diettinsä, jookosta?

ehkä mukana
Onko noita omega3 pakko ottaa? Entäs kun siellä puhutaan jostakin palautusjuomista? Mä en edes tiedä mistä tuollaista juomaa saa ja onko se kuinka kallista? Ei mulla ole kauheasti rahaa ostella jotakin tuollaisia. Enhän mä edes tiedä mikä tuollaisen juoman tarkoitus on.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Tehdäänkö oma tsemppausketju, jossa ei olis noita atkins-uskovaisten käännytyspuheita ja tappeluita siitä, mikä ruokavalio on oikea ja mikä väärä?

Toivottavasti kukaan nyt ei ottanut käännytyksenä meikälääsen lässytyksiä täällä :headwall: Ja jos on ottanut, niin anteeksi siitä. Helposti sitä vaan intoutuu kun omalla kohdalla toimii niin hyvin ja päätä hakannut seinään liian monta kertaa paikkareissa, kaalikeittodieetillä ja nutratessa.

Kaikki tervetulleita meitin porukoihin laihdutusketjuun, laihdutustavasta tai muusta katsomatta, linkki ks. ketjuun löytyy mun nimimerkin takaa. Vaikka aiheena onkin pudottaminen kesään, niin ainakin meikä jatkaa vielä hyvin kesän ylikin :D

tiedostaja
Alkuperäinen kirjoittaja tiedostaja:

IL 8.3. Rasva tappaa - vai tappaako?

"American Journal of Clinical Nutrition -lehdessä julkaistiin tammikuussa yhteenveto 21:stä epidemiologisesta tutkimuksesta, joissa seurattiin, kuinka sydän- ja verisuonitaudit kehittyivät 350 000 henkilöllä.

Meta-analyysin mukaan käsitys maaeläinrasvan yhteydestä sepelvaltimotautiin on virheellinen. Terveellinen ruokavalio on vähähiilihydraattinen, ei vähärasvainen.

Nyt suomalaiset asiantuntijat kiistelevät tutkimuksen luotettavuudesta."

Tämän kiistelyn lopputulosta mielenkiinnolla odottaen...
Ravitsemussuositus perustuu kansanvälisiin ja kansallisiin suosituksiin, joten ei nuo suositukset mitään huuhaa-tietoa ole. Suomalainen perusterveydenhuolto käyttää ravitsemussuosituksia elämäntapaohjauksissa. Jos rasva-asiat enemmänkin kiinnostaa, niin kannattaa tutustua mm. Suomen sydänliiton sivustoihin tai Diabetesliiton sivustoihin, joista mm. tuo ravitsemussuosituskin löytyy.

Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:

Toivottavasti kukaan nyt ei ottanut käännytyksenä meikälääsen lässytyksiä täällä :headwall: Ja jos on ottanut, niin anteeksi siitä. Helposti sitä vaan intoutuu kun omalla kohdalla toimii niin hyvin ja päätä hakannut seinään liian monta kertaa paikkareissa, kaalikeittodieetillä ja nutratessa.

Kaikki tervetulleita meitin porukoihin laihdutusketjuun, laihdutustavasta tai muusta katsomatta, linkki ks. ketjuun löytyy mun nimimerkin takaa. Vaikka aiheena onkin pudottaminen kesään, niin ainakin meikä jatkaa vielä hyvin kesän ylikin :D
Täytyy tunnustaa, etten jaksanut edes lukea kaikkia kirjoituksia tästä ketjusta, kun huomasin, mihin sävy menee... Enkä tarkoita tällä mitenkään erityisesti sinua!

Joskus vaan ottaa päähän kun jotkut karppaajat sekaantuvat ketjuun kuin ketjuun ja suu vaahdossa paasaavat oman ruokavalionsa oikeellisuudesta ja nauravat ja haukkuvat ihmisiä, jotka ovat valinneet toisen tavan. Jotenkin fanaattista touhua... enkä taaskaan tarkoita tällä erityisesti sinua! =)

Yhteistyössä