GoJuttaGo...ja kilot karisee =)

Alkuperäinen kirjoittaja tiedostaja:
Ravitsemussuositus perustuu kansanvälisiin ja kansallisiin suosituksiin, joten ei nuo suositukset mitään huuhaa-tietoa ole. Suomalainen perusterveydenhuolto käyttää ravitsemussuosituksia elämäntapaohjauksissa. Jos rasva-asiat enemmänkin kiinnostaa, niin kannattaa tutustua mm. Suomen sydänliiton sivustoihin tai Diabetesliiton sivustoihin, joista mm. tuo ravitsemussuosituskin löytyy.
Tutustuttu on ja omalla kohdalla en pysty syömään noin. Mutta ei siitä sen enempää. Ihan oikeasti odotan mielenkiinnolla mihin nää jutut eläinrasvasta alkaa menemään. Että oottaako mua tulevaisuudessa sydäri ja onko suonet täynnä klähmää vaikka olo onkin nyt hyvä. :D Voisin ilmottautuu ihmiskokeisiin?

tiedostaja
Alkuperäinen kirjoittaja Metso:
Ravitsemussuositus perustuu kansanvälisiin ja kansallisiin suosituksiin, joten ei nuo suositukset mitään huuhaa-tietoa ole. Suomalainen perusterveydenhuolto käyttää ravitsemussuosituksia elämäntapaohjauksissa. Jos rasva-asiat enemmänkin kiinnostaa, niin kannattaa tutustua mm. Suomen sydänliiton sivustoihin tai Diabetesliiton sivustoihin, joista mm. tuo ravitsemussuosituskin löytyy.
Tutustuttu on ja omalla kohdalla en pysty syömään noin. Mutta ei siitä sen enempää. Ihan oikeasti odotan mielenkiinnolla mihin nää jutut eläinrasvasta alkaa menemään. Että oottaako mua tulevaisuudessa sydäri ja onko suonet täynnä klähmää vaikka olo onkin nyt hyvä. :D Voisin ilmottautuu ihmiskokeisiin?
Hyvää osviitta verisuontesi tilasta antaa jo tällä hetkellä kolesterolipaketti? Onko näitä verikokeita joskus sinulta otettu (kokonaiskolesteroli, LDL, HDL ja triglyt). Olisi suositeltavaa ruokavalion olleellisesti muututtua kontroloida verenkolesteroliarvot, koska ne joskus saattavat ruokavalio muututtua kääntyä myös epäedulliseen suuntaan

huomhuom
Diabetesliittojen ohjeita ei tähän kannata laitella, ne kun on kopioitu suoraan tutkimuksesta joka sattumoisin puoltaa mm. viljoja ja runsashh-ruokavalioita, joissa diabeteslääkäreiden omat rahat ovat kiinni :D. Kokeilkaa mielummin itse miltä tuntuu kun verensokerit ei heittele koko ajan; jättäkää pasta ja leipä pois, syökää vaikkapa höyrytettyä lohta ja vihanneksia voilla. Olo on "normaali" ruokailun jälkeen eikä väsytä tai tee mieli makeaa- siinäpä meille hiilarihiirille uusi tuntemus!

aasi
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja aasi:
En ikinä alkaisi Jutan keskitysleiridieettiin, imetätkö sä ap?
ASian vierestä, mutta toisille tuo reilu 1000kcal on ihan normi määrä eikä vaikuta imetykseen millään tavoin.
:D Liikunnan ohella kyllä vaikuttaa, eiköhän tohon dieettiin kuulu runsas liikunta, Jutan tuntien.
Edelleen ei :) Jos on siihen tottunut, mutta tietenkin jos ei ole niin ei pidäkään aloittaa sellaista imetysaikana. Esikoista imetin tuolla kalorimäärällä ja 17h/vko treenimäärällä ja maitoa tuli vaikka muille jakaa. Toista nyt imetän tuolla kalorimäärällä mutta tunnustan että liikuntaa tulee nyt paljon vähemmän harrastettua ja maitoa riittää ihan hyvin :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä meinasin tuohon lähteä mukaan :wave:

Pitää poiketa kaupan kautta hakemassa mehukeittoa, vehnäleseitä, kaurahiutaleita ja raejuustoa...ja sitten karistamaan kiloja :D :wave:

Ketkä on mukana?
Moro,mä oon mukana!! Meen kohta kauppaan... en oo rekisteröitynä tänne,teen sen päivällä kun tuun kotiin. Ois kiva jos ois ketju,missä vois verrata tuloksia! Täälläkin. Mulla mitat nyt aamulla 166cm,66,6 kg :D oikeesti..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä meinasin tuohon lähteä mukaan :wave:

Pitää poiketa kaupan kautta hakemassa mehukeittoa, vehnäleseitä, kaurahiutaleita ja raejuustoa...ja sitten karistamaan kiloja :D :wave:

Ketkä on mukana?
Moro,mä oon mukana!! Meen kohta kauppaan... en oo rekisteröitynä tänne,teen sen päivällä kun tuun kotiin. Ois kiva jos ois ketju,missä vois verrata tuloksia! Täälläkin. Mulla mitat nyt aamulla 166cm,66,6 kg :D oikeesti..
Mä tein jo ketjun! :wave: Löytyy mun profiilista.

Hyvää osviitta verisuontesi tilasta antaa jo tällä hetkellä kolesterolipaketti? Onko näitä verikokeita joskus sinulta otettu (kokonaiskolesteroli, LDL, HDL ja triglyt). Olisi suositeltavaa ruokavalion olleellisesti muututtua kontroloida verenkolesteroliarvot, koska ne joskus saattavat ruokavalio muututtua kääntyä myös epäedulliseen suuntaan
Kokonaiskolesteroliarvot kääntyi itseasiassa parempaan suuntaan. Kok.kol. 3,9, LDL reilusti alle suositusarvon ja triglyt samaten. Ennen LDL oli melko koholla suhteessa HDL:n ja kok.kol. oli...no. Koholla. Sellai nätisti sanottuna ;) Verenpaine laski myös. Ja arvot otettu kun karpattu 2kk. Ennen joulua lekuri varotteli verenpaineesta ja pelotteli lääkitykselläkin, nyt ei ollut puhettakaan moisesta. Menen uudestaan taas ronklattavaksi kesän jälkeen, kattellaan niitä arvoja sitte uuestaan.

Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Muakin kiinnostais tuo Jutan dieetti, mutta vahvasti epäilen että mun itsekuri ei riitä tuohon :ashamed:
No muakin pelottaa tuo leivästä luopuminen, kun ihan jo vatsan toiminnan kannalta ruisleipä on mulle elinehto... mutta kyllä mä yritän ainakin kovasti! Ja luulisin, ettei noilla proteiinimäärillä nälkä pääse yllättään! =)

vier@s
Alkuperäinen kirjoittaja aasi:
En ikinä alkaisi Jutan keskitysleiridieettiin, imetätkö sä ap?
ASian vierestä, mutta toisille tuo reilu 1000kcal on ihan normi määrä eikä vaikuta imetykseen millään tavoin.
:D Liikunnan ohella kyllä vaikuttaa, eiköhän tohon dieettiin kuulu runsas liikunta, Jutan tuntien.
tuskin olet perehtynyt asiaan yhtään, ja silti tulet ihan ihme juttuja tänne laukomaan :eek: jos sua ei tämä dietti kiinnosta, niin anna olla =)
Tässä ei ole tarkotus tehdä neljässä viikossa kropasta "jutta-kroppaa" (antasin mitä vaan jos lihaksia sais 4viikossa kasvatettua!), vaan ylipainoiset laihtuu ja normipainoiset kiinteytyy ja poistaa kropastaan huimasti rasvaa. Tämä ei ole mikään nälkä-dietti, vaan syödään 2-4h välein aika tuhdisti, mutta todella tarkkoja määriä.

vier@s
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Muakin kiinnostais tuo Jutan dieetti, mutta vahvasti epäilen että mun itsekuri ei riitä tuohon :ashamed:
No muakin pelottaa tuo leivästä luopuminen, kun ihan jo vatsan toiminnan kannalta ruisleipä on mulle elinehto... mutta kyllä mä yritän ainakin kovasti! Ja luulisin, ettei noilla proteiinimäärillä nälkä pääse yllättään! =)
Tossa on paljon kuitenkin kasviksia ja jonkinverran leseitä, pasta ja riisi täysjyvää ja vettä vähintään 3litraa päivässä, joten kyllä sillä pitäis mahan saada toimimaan :)

vier@s
Mulle taas tuommoinen tarkasti määrätty sopii todella hyvin :)
mulle kans! Tuolleen kun on tarkka lista määrineen ja vaikka kellonaikoineen jääkaapinovessa niin tasan tulee syötyä vain ne määrät ja ruoat :D

maissihiiri
No leipä ei mulle taas merkkaa mitään, mutta kun tuo ruokavalio vaan kuulostaa jotenkin niin aneemiselta ja mauttomalta :( . Ulkonakaan ei vois käydä syömässä, karppina sentään pystyi sitäkin tekemään :( Ei mulla nyt onneks juuri laihdutettavaa oo, mutta kyllä tuosta mahan roikosta olis silti kiva joskus päästä eroon...

tiedostaja
Alkuperäinen kirjoittaja Metso:
Kokonaiskolesteroliarvot kääntyi itseasiassa parempaan suuntaan. Kok.kol. 3,9, LDL reilusti alle suositusarvon ja triglyt samaten. Ennen LDL oli melko koholla suhteessa HDL:n ja kok.kol. oli...no. Koholla. Sellai nätisti sanottuna ;) Verenpaine laski myös. Ja arvot otettu kun karpattu 2kk. Ennen joulua lekuri varotteli verenpaineesta ja pelotteli lääkitykselläkin, nyt ei ollut puhettakaan moisesta. Menen uudestaan taas ronklattavaksi kesän jälkeen, kattellaan niitä arvoja sitte uuestaan.
Hyvältä kuulostaa :). Kuten tuolla aikaisemmin mainitsinkin, että tärkeintä on kohtuus kaikessa, noudatti sitten mitä ruokavaliota tahansa. Tämä näyttää pätevän myös sinun kohdallasi! =)

Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja vier@s:
Tossa on paljon kuitenkin kasviksia ja jonkinverran leseitä, pasta ja riisi täysjyvää ja vettä vähintään 3litraa päivässä, joten kyllä sillä pitäis mahan saada toimimaan :)
No hyvä homma, en muuten ajatellutkaan, että vettäkin tulee noin paljon...

Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja vier@s:
Mulle taas tuommoinen tarkasti määrätty sopii todella hyvin :)
mulle kans! Tuolleen kun on tarkka lista määrineen ja vaikka kellonaikoineen jääkaapinovessa niin tasan tulee syötyä vain ne määrät ja ruoat :D
Sama vika rahikaisella! =)

Yhteistyössä