GLANDIN-25:n käyttäjät

Niin ja muistaakseni tämä auttaa juuri limakalvon paksuuntumiseen joka tapahtuu alkukierrosta, jotta se sitten oviksen aikaan olisi täydessä terässä ottamaaan munasolun vastaan ja kiinnittymään kunnolla, mutta korjatkaa edelleenkin jos olen väärässä tässä asiassa =)
 
Siis en missään nimessä tarkoittanut säikäyttää, ei tuon GLA:n ottaminen varmasti tarkoita automaattisesti ettei mitään toivoa ole, muutenhan sitä varmaan käytettäisiin jälkiehkäisypillerinä!

Raskauden aikana helokkiöljyssä on nimenomaan haitallista se GLA, eli ihan sama vaikuttava aine kun tässä GLANDINissakin. En nyt tähän hätään ehdi kaivaa niitä tutkimuksia uudestaan, mutta äkkigoogletuksella "GLA" ja "Pregnancy" löytyi tämä:

"Borage seed oil, and possibly other sources of GLA, should not be used during pregnancy because they may be harmful to the fetus and induce early labor. "

http://www.umm.edu/altmed/articles/gamma-linolenic-000305.htm

Tuo ennenaikainen synnytysriski johtuu nimenomaan siitä kohdun sileiden lihaksien supistelua aiheuttavasta vaikutuksesta. Saman on todettu lisäävän (varmaankin todella minimaalisesti) keskenmenon riskiä ja heikentävän kiinnitymistä. Huom heikentävän, ehkä, ei missään nimessä estävän!



 
Tässä on vielä tietoa tuosta Leinikin maintsemasta prostaglandiinista:

Prostaglandiinit ovat kudoshormoneihin kuuluvia tyydyttymättömiä rasvahappoja, joilla on vaikutuksia monien elinten toimintaan. Ne voivat aiheuttaa supistuksia tai supistuksen laukeamista kohdun lihaksistossa, verisuonten seinämissä tai keuhkoputkien sileissä lihaksissa, ja niitä käytetäänkin usein abortin tai synnytyksen käynnistämisessä. Prostaglandiinien synteesi elimistössä kiihtyy kuumeen ja kivun aikana, sillä ne vaikuttavat tulehdusreaktion syntyyn. Useimmat tulehduskipulääkkeet estävätkin prostaglandiinien synteesiä. Lisäksi niillä on vaikutusta verisolujen yhteenliittymisessä. Prostaglandiineja elimistö syntetisoi arakidonihaposta, joka on monityydyttymätön rasvahappo. Prostaglandiini I2 eli prostasykliini estää verihiutaleiden yhteenliittymistä.

Haettu osoitteesta http://fi.wikipedia.org/wiki/Prostaglandiini

GLA on prostaglandiinin esiaste.
 
..............Maanantai 12.5.2008................

Tatyana...................9/28-30...............yk3.........2.GLA-kierto
Muumimuu..............29/30...................yk2.........1.GLA-kierto
maarunen..............23/32-49..............yk2.........1.GLA-kierto
Leinikki...................14/31...................yk3.........1.GLA-kierto

Pitkästä aikaa täällä. Toivottavasti laitoin kaikille päivät oikein B)
Tännepä oli tullu paljon tekstiä viime kerran jälkeen :9 Taas tuli uutta tietoa noista Glandineista myös mulle.

Huomenna ajattelin alottaa ovistestailun.

Jokos muumimuulla on jännät päivät? Näyttää sun kiertos lähenevän loppuaan :)

Plusatuulia +++++++++++ :whistle:
 
Tatyana: Mulla on jännät päivät vasta kaukana edessäpäin. Ts. menkat sieltä taas tupsahti ja vielä etuajassa mokomat :kieh: Asiaa ei tietenkään yhtään auta se, kun kuulin tuossa juuri, että miehen sisko on raskaana. Yritys meillä on aloitettu suunnilleen samoihin aikoihin (sisko ei sitä tiedä) Joillakin se vaan käy helposti ja nopeesti... Tiedän, on tässä itselläkin tosi vähän yritystä vasta takana, mutta silti ottaa päähän!

Eli kiertopäivää 1/28-30 mennään (yk 3, GLA-kierto 2). On se kumma kun mulla on nyt yritysvaiheessa yhtäkkiä ruvennut kierto temppuilemaan. Ennen menkat tuli lähes kellon tarkkuudella. On tainneet nuo terolutit sekoittaa pahemman kerran. Eikä ne edes pitäneet tiputtelua poissa, päinvastoin *Huoh* Taidan tässä kierrossa luottaa ihan vaan omiin hormoneihin. Ja glandinit tietty varmuuden vuoksi lopetan ovikseen, kuten tuossa aikaisemmin neuvottiin.

Tilasin just halpatesti.fi:stä ovulaatiotestejä. Ne oli jotain kiinalaisia (vaikuttaa luotettavalta B) ), mutta ei kuitenkaan halvimmasta päästä. Saas sitten nähdä, milloin se ovis on vai onko ollenkaan.

Plussailkaapa te muut munkin puolestani! =)
 
Tatyana. Mun kiertopäivät meni ainakin oikein :D

Muumimuu. Pahoittelut menkoista

tiedän tunteen kun tuntuu vaan että kaikki muut plussailee mutta itselle se plussa ei tunnu irtoavan. Me ollan yritetty jostain syys-lokakuusta jo, no olinhan mä siinä välissäkin raskaana mutta se tietenkin meni kesken. Mutta se pointti että ei näy meillä vieläkään vauvamahaa.
Mä oon käyttänyt pari kiertoa ovistestejä, ja oon niiden kautta oppinut tutemaan vähän omaa rytmiäni. Suosittelen.

ON. Mulla oli vaan yks ovistesti vaan jäljellä kun en raaskinut tilata nyt lisää. Tänään tuli paljon paksua limaa. Ja muutenkin tässä kierrossa erona muihin kiertoihin on valkovuotoa tullut hyvin kun ennen alapäässä vallitsi sahara. Ovistesti ei vielä tänään näyttänyt kunnon viivaa mutta jo aika vahvan. Eli veikkaisin oviksen tulevan parin seuraavan päivän aikana. Sitten taas alkaa uusi pitkä odotus....
ei vaan jaksais eikä malttais odottaa...
 
Muumimuu: voi harmi. :hug: Varmasti mieli on malttamaton kun lähipiirissä ollaan jo raskaana. Mulla on ihan sama tilanne, että kolme kaveria on raskaana..

Mulla on tänään 5 dpo, joten pikkuhiljaa alkaa taas kuumeilu ja oireiden kyttääminen. Saa nähdä mihin asti jaksan odottaa ennen kuin testaan. Minä olin paripäivää sitten lääkärissä ja siellä katsottiin ultralla, että limakalvon paksuus oli ihan normaali. Se tietysti nostatti toiveita entisestään. Minä myös lopetin glandinit ovulaatioon. Aika tarkkana saa kyllä kaikkien pillereiden kanssa olla, että syö niitä oikein. Kuinkakohan kauan glandineja pitäisi syödä, jotta ne vaikuttaisivat limakalvoihin? Näitä ei ole varmaan vielä tutkittu kovin paljoa?
 
..............Torstai 15.5.2008................

Tatyana...................12/28-30...............yk3.........2.GLA-kierto
Muumimuu..............4/30...................yk2.........2.GLA-kierto
maarunen..............26/32-49..............yk2.........1.GLA-kierto
Leinikki...................17/31...................yk3.........1.GLA-kierto
 
..............Perjantai 16.5.2008................

Tatyana...................13/28-30...............yk3.........2.GLA-kierto
Muumimuu..............5/28-30...................yk3.........2.GLA-kierto
maarunen..............27/32-49..............yk2.........1.GLA-kierto
Leinikki...................18/31...................yk3.........1.GLA-kierto
nöttiäinen...............31/29-31.............yk5..........1. GLA-kierto

Korjasin tuohon omat tietoni, eli yk 3:sta jo mennään. Ja lisäsin nöttiäisen myös. Toivottavasti kaikkien tiedot meni oikein. Meillä on Tatyana näköjään ihan saman verran yritystä takana. Toivottavasti pian edes jommalla kummalla tärppäis =)

Mites nöttiäisellä, jännät päivät menossa vissiin...?

maarunen: Muistaakseni luin jostain toisesta keskustelusta, että GLA- ja muita öljyvalmisteita pitäis syödä vähän aikaa niin että "rasvavarastot täyttyy", ennen kuin on vaikutusta. Aiotko maarunen testailla jo ennen kuin menkat on myöhässä? Olen itse ajatellut, että yhtään raskaustestiä en osta ennen kun menkat on oikeasti myöhässä, ettei turhaan tarvitse hakata päätä seinään :headwall:
Toivottavasti se plussa sinulle sieltä pompsahtaa =)
 
Oon ottanu myös aina helokkiöljyjä koko kierron ja nyt masentaa, että oonkohan jo ehkä neljässäkin kierrossa pilannu mahdollisuuden ja lisänny supisteluja kun mulla on niitä kipuja välillä muutenkin loppukierrossa :( Ja nekin kaikki jo otetut kapselit menny tavallaan haaskuun..että ensin parantaa mahdollisuutta mutta sitten huonontaa..+-0 Ärsyttävää! No, tietääpä nyt ainaki lopettaa ajoissa noi loput..
Onko siis kuitenkin päivittäin otettava määrä suunnilleen sama helokkiöljyssäkin, mutta niitä tarvii ottaa vaan useempi (se 4) päivässä, eli että noi glandinit on vaan vahvempia..?
 
Muumimuu Pahoittelut tädistä :hug: Olen kyllä luottavainen että tässä kierrossa meitä onnistaa =)

ON Tänään alko ovistestin viiva olee jo niin vahva ja joitain oireitakin mahdollisesti havaittu, että täytyy vähentää päivittäistä pilleri annosta :LOL: Nyt vaan sit viikonloppuna paljon pupuilua ja halutun lopputuloksen varmistelua :) Täytyy kyl yrittää ottaa tää loppukierto rauhallisemmin ku viime kierto. Viime kuussa tuntu välil et repeen liitoksista ku mielialat vaihteli niin paljon. Välillä oli olo et oon varma et nyt tärppäs ja seuraavana hetkenä aivan varma et ei tärppää ikinä :LOL: Tässä kierrossa en stressaa... :LOL:

Oottekos muut syöny omegaakin vain ovikseen asti?
 
Minä testasin tänään aamulla siis dpo 10 Aconin kasettitestillä vaaleanpunaisen viivan. Vielä en uskalla kuitenkaan kovasti hehkuttaa, kun mulla on ollut niin monta kemiallista peräjälkeen. Kuitenkin pieni toivo takaraivossa sanoo, että nyt tämä voisi olla pysyvä plussa. Laitan toivoni siihen, että tämä on ensimmäinen kokonainen kierto ilman imetystä, eli josko kroppa olisi nyt normalisoitunut niin, että pystyisi pitämään pikku hippusesta kiinni. :heart:
 
Maaruselle varovaisen varovaiset onnittelut täältä! Taitaapi olla tän pinkan eka plussa!


Voi että mä pidän täällä peukkuja nyt pystyssä että pikkuruinen jaksaa pysyä sitkeästi kyydissä!

ON. Mulla nipistelee ja juilii mahaa jo kolmatta päivää ja tissit tuntuu raskailta ja aroilta. Saas nähdä mitä tää nyt sitten enteileekään...

Leinikki
 
...........Tiistai 20.5.2008...........

Tatyana...................17/28-30...............yk3.........2.GLA-kierto
Muumimuu..............9/28-30...................yk3.........2.GLA-kierto
maarunen..............31/32-49..............yk2.........1.GLA-kierto
Leinikki...................22/31...................yk3.........1.GLA-kierto
nöttiäinen...............4/29-31.............yk6..........2. GLA-kierto

Varovaiset onnittelut maaruselle!
 
Nii ja Tatyanalle vielä piti vastata että ehdottomasti kannattaa syödä kokoajan Omega-3 ja erityisesti raskaus aikanakin, koska se ehkäisee tehokkaasti pienten lasten allergioita. Tästä on tehty paljon tutkimuksia. Meilläkin on hirveän allerginen poika vaikka meillä kummallakaan vanhemmista ei ole koskaan ollut mitään allergioita. Joten ihan kuka vain voi saada allergisen lapsen. Samaten Foolihappo koko raskaus ajan syötynä ehkäisee myös. Itse syön sellaista foolihappo valmistetta kuin Bio- Folin. Sen pitäisi olla kaikista parhaiten imeytyvä.
 
Kiitokset onnitteluista!
Testasin tänäänkin ja nyt viiva oli hieman vahvistunut! :heart:

Leinikki Kiitos tuosta omega vinkistä. Minä lopetin senkin ovulaatioon, mutta taidan nyt sitten jatkaa sitä. Lisäksi olen syönyt multitabsin raskaus vitamiineja, joita tietysti nyt vielä jatkan. Niissä on mm. foolihappoa.
 
Moi!

Ilmoittaudunpa minäkin tänne. Eli Glandinin aloitin tuossa viime viikolla, ajattelin että se palauttaisi kierron nopeammin km:n jälkeen.. en tiedä onko merkitystä asiaan, mutta ei kai tuosta haittaakaan ole. Kovasti kärsimättömänä meinasin jo, että josko aloittaisi heti yrittämisen uudelleen (Leinikki tästä onkin toisesta ketjusta tietoinen ;) ), mutta mullapa onkin sellainen järjen ääni kotona kuin mies :) Eli mies sanoi, että eheii, nyt odotetaan ettei vaan käy mitenkään hullusti. Ja nyt siis odotetaan menkat ennenkuin uusi yritys alkaa.

Aattelin nyt syödä tuota Glandinia koko ajan menkkoihin asti ja sitten jokusen päivän ovulaatioon josta mulla ei ole kyllä mitään havaintoa, siis että milloin se on.. Siksipä arvelin että jos ostais niitä ovulaatiotikkuja. Ihan muutenkin mielenkiinnosta olis hyvä tietää enemmän tästä kierrosta, en oo nimittäni aiemmin ajatellut minkään mahdollisen kolotuksen ym liittyvän ovikseen. Joten, jos teillä on tikuista kokemusta, niin antakaa vinkkiä esim. mitkä tikut on hyviä jne. Kiitos jo etukäteen!

Glandinien lisäksi syön LadyVita Plus -vitamiineja (vaikka en enää raskaana olekaan) ja juon greippimehua. Että kaikenlaista sitä pitää kokeilla :) Toi greippimehu on kyllä mielestäni hyvää, että siinä mielessä voisin juoda sitä muutenkin.

Onnittelut plussasta maaruselle ja tsemppiä muillekin!!
 
Onnea maaruselle! :flower: :flower: :flower: Pidetään peukkuja pystyssä!

Tervetuloa joukkoon jonniina :wave: Minä tein myös ensimmäisen ovulaatiotestin. ehkä vähän turhan aikasessa vaiheessa kiertoa (kp9/28-30) mutta ajattelin että turha niitä on näin eka kerralla säästellä kun ei ole mitään tietoa siitä milloin se ovis oikeesti on. Ne testithän on kyllä aika kalliita, mutta mä tilasin halpatesti.comista, tulivat nopeasti ja ilman ongelmia. Ovat jotain kiinalaisia, puikkomallisia. Ne liuskat on aikas hankala käyttää mun mielestä. Maksoivat jotain 20 e/14 kpl. Mutta mitäpä sitä ei maksais tän asian vuoksi. Kalliita ne on nuo glandinit ja muut pilleritkin ;)

Olen myös miettinyt tuota että pitäiskö nuo kalaöljykapselit lopettaa ovikseen. hyvä tietää että niitä voi huoletta käyttää. Eli ovikseen pitää lopettaa vain glandinit.

Pahoittelut vielä nöttiäiselle menkoista :hug:, ei saa menettää toivoa, kyllä se plussa sullekin vielä pompsahtaa! =)
 
Mihinkähän sen gammalinoleenihapon vaikutus parustuu..? Mietin että jos se esim. paksuntaa limakalvoa, tai parantaa aineenvaihduntaa, verenkirtoa tms. niin tekeehän se sitä vielä loppukierrossakin, eli sen suhteen pitäs kuitenkin edesauttaa vaikka niitä supistelujakin voi aiheuttaa? No, empä oo kyllä huomannu minkäänlaista vaikutusta verenkään määrässä..

Luin myös että tän (ainakin helokkiöljyn) kans pitäs samaan aikaan käyttää omega-3a, ettei joku tasapaino häiriinny ja tuu helpommin jotain tulehduksia ja huonoo prostaglandiinia (vai miten se oli..:D ).. en viitsis enää ostaa mitään kalaöljyä kun niitä kapseleitakin on enää niin vähän jäljellä, mutta luin että rypsiöljyssäkin sitä on ja nyt otan varmuuden vuoks vajaan rkl niiden kapseleiden perään.. tiedä sitten ajaako yhtään samaa asiaa...Öljy on muuten aika hyvää :eek: ;)
 
Jonniinalle tervetuloa kanssa tänne! Maltoitte sitten kuitenkin odotella. Muistan kyllä itse meinasin kanssa sortua samaan km:n jälkeen, mutta sitten ihan väkisin maltoin mieleni.


Sydänyö. Jos haluaa rypsiöljyllä pitää rasvahappotaseita kohdillaan niin kannattaa käyttää _kylmäpuristettua rypsiöljyä_. Siinä ovat kaikki rasvahapot tallella. Tavallisessa rypsiöljyssä ne ovat aikalailla tuhoutuneet. Tämä perustuu siihen tapaan miten se öljy on puristettu.
Mä itse lisään sitä melkein joka ateriaan, koska arvelen että mulla on varastot aika tyhjät. Mulle tehtiin myös rasvahapppotase mittaukset joista tulokset kuulen vasta ens kuussa.

Ja kylmäpuristettu rypsiöljy on tosi hyvän makuista. Käytän sitä aamupuurossani voisilmänä =)

Mä en käytä muuten mitään vitamiinilisiä ja yritän vain syödä kunnolla paljon tuoretta vihannesta ja marjoja ja hedelmiä. Koska en usko noihin synteettisiin vitamiineihin yhtään. Mun lääkärikin sanoi että jos haluaa syödä vitamiineja niin ne kannattaa aina ostaa luontaistuote kaupasta eikä apteekista. Eli ei mitään Multitabseja :) Ne eivät kuulemma imeydy kovin hyvin. Ne ovat vielä aika kovan hintaisia siihen verrattuna jos niiden teho ei ole kovin hyvä. Siksi kysyn aina luonataistuote kaupasta että mikä on parhaiten imeytyvä tuote. Jonkun sinkki ja seleeni lisän varmaan kuitenkin vielä aloitan. Mulla ei näköjään ole kotiäitinä muuta tekemistä kuin tutkia kaikkia ihme asioita :LOL:

Niin ja tähän loppuun vielä =) Myös maitohappobakteereja kannattaisi syödä läpi koko raskauden koska ne tutkitusti ehkäisevät myöskin pienten lasten alergioita. Tässä Turun yliopiston tutkimuksessa käytettiin Bioteekin Probiootti Plus maitohappobakteeri kapseleita. Niitä myöskin syön ihan säännöllisesti joka päivä 2 kapselia.

"Leinikki the vitamiini friikki" =)
 
Jonniina: ovistesteistä. Minä sain tässä kierrosta paikallistettua oviksen noilla tikuilla. Tilasin kotitesti.fi:stä, se on mielestäni aika edullinen. Samasta paikasta ostin raskaustestejäkin. Tuolta kun tilaa ei mene toimituskuluja ja on jo yleensä seuraavana päivänä perillä. Glandinit ostin verkkoapteekista ja siellä maksoivat alle 20 euroa. Toivotaan, että ovis löytyy ja tulee hyödynnettyä!! B)

Sydänyö mietti tuota glandinin vaikutusta. Minäkin luin, että vaikuttaisi limakalvoihin ja sen vuoksi sitä aloinkin syömään. Mulla on ollut siis peräjälkeen useampia kemiallisia raskauksia. Mulla on ollut luteaalivaihe vain 10 päivää ja uskon myös, että limakalvo ei ole ollut riittävän paksu kun alkio ei ole pystynyt kiinnittymään. Nämä on ollut siis vain itse tekemiäni arvailuja. Mutta tässä kierrossa olin lääkärissä oviksen jälkeen niin lääkäri katsoi ultralla ja sanoi, että limakalvo on nyt ihan normaali paksuinen, joten siitä ei kiinnittymisen ainakaan pitäisi olla kiinni. Tämä on myös ensimmäinen koko kierto ilman imetystä. Vielä en siis tiedä, että onko tämä plussa pysyvä, mutta nyt olisi ainakin paremmat edellytykset. =)
 
...........Keskiviikko 21.5.2008...........

Tatyana...................18/28-30...............yk3.........2.GLA-kierto
Muumimuu..............10/28-30...................yk3.........2.GLA-kierto
maarunen..............32/32-49..............yk2.........1.GLA-kierto
Leinikki...................23/31...................yk3.........1.GLA-kierto
nöttiäinen...............5/29-31.............yk6..........2. GLA-kierto

Jonniina.............odotteleee yrityksen alkua

Tervetuloa mukaan Jonniina :wave:

Leinikki Kiitos omaga tiedoista. Oon aikaisemmin syönyt vain ovikseen asti kun en ole tiennyt onko hyötyä syödä pidempään. Nyt täytyy ottaa ne läpi kierron :)
 
Tein tänään digitaalisen raskaustestin, joka näytti, että raskaana ollaan. :D Kai minä nyt sitten jo uskon, joten mut voi laittaa plussanneisiin. Ja eka glandin kierto! Tosin en tiedä auttoiko se vai ei, mutta ompahan hyvän näköinen sitten "tilastoissa". :LOL:

Tsemppiä kaikille, kyllä ne plussat vielä teillekin tulee! :wave:
 
...........Perjantai 23.5.2008...........

Tatyana...................20/28-30...............yk3.........2.GLA-kierto
Muumimuu..............12/28-30................yk3.........2.GLA-kierto
Leinikki...................25/31.....................yk3.........1.GLA-kierto
nöttiäinen...............7/29-31................ yk6..........2. GLA-kierto

Jonniina.............odotteleee yrityksen alkua

Plussanneet:

maarunen..............yk2.........1.GLA-kierto.......5/08

Paljon onnea Maarunen =) :flower:

Kyllä tulikin aika nopeasti eka plussa. Näyttää heti listakin paljon kivemmalta kun on plussaajiakin mukana =)
 
...........Keskiviikko 28.5.2008...........

Tatyana...................25/28-30...............yk3.........2.GLA-kierto
Muumimuu..............17/28-30................yk3.........2.GLA-kierto
Leinikki...................30/31.....................yk3.........1.GLA-kier to
nöttiäinen...............12/29-31................ yk6..........2. GLA-kierto

Jonniina.............odotteleee yrityksen alkua

Plussanneet:

maarunen..............yk2.........1.GLA-kierto.......5/08

Täällä alkaa pikku hiljaa jännittämään ja raskaustestit polttelemaan kaapissa :kieh: Vielä täytyis melkeen viikko pystyy odottamaan ennen mahdollista ekaa testausta :LOL: Voipi olla että viikonloppuna jo sorrun :kieh:

Mikäs tunnelma Leinikillä on? Näyttää sullakin olevan jännät päivät käsillä :)
 

Yhteistyössä