Jonniinalle tervetuloa kanssa tänne! Maltoitte sitten kuitenkin odotella. Muistan kyllä itse meinasin kanssa sortua samaan km:n jälkeen, mutta sitten ihan väkisin maltoin mieleni.
Sydänyö. Jos haluaa rypsiöljyllä pitää rasvahappotaseita kohdillaan niin kannattaa käyttää _kylmäpuristettua rypsiöljyä_. Siinä ovat kaikki rasvahapot tallella. Tavallisessa rypsiöljyssä ne ovat aikalailla tuhoutuneet. Tämä perustuu siihen tapaan miten se öljy on puristettu.
Mä itse lisään sitä melkein joka ateriaan, koska arvelen että mulla on varastot aika tyhjät. Mulle tehtiin myös rasvahapppotase mittaukset joista tulokset kuulen vasta ens kuussa.
Ja kylmäpuristettu rypsiöljy on tosi hyvän makuista. Käytän sitä aamupuurossani voisilmänä =)
Mä en käytä muuten mitään vitamiinilisiä ja yritän vain syödä kunnolla paljon tuoretta vihannesta ja marjoja ja hedelmiä. Koska en usko noihin synteettisiin vitamiineihin yhtään. Mun lääkärikin sanoi että jos haluaa syödä vitamiineja niin ne kannattaa aina ostaa luontaistuote kaupasta eikä apteekista. Eli ei mitään Multitabseja
Ne eivät kuulemma imeydy kovin hyvin. Ne ovat vielä aika kovan hintaisia siihen verrattuna jos niiden teho ei ole kovin hyvä. Siksi kysyn aina luonataistuote kaupasta että mikä on parhaiten imeytyvä tuote. Jonkun sinkki ja seleeni lisän varmaan kuitenkin vielä aloitan. Mulla ei näköjään ole kotiäitinä muuta tekemistä kuin tutkia kaikkia ihme asioita
Niin ja tähän loppuun vielä =) Myös maitohappobakteereja kannattaisi syödä läpi koko raskauden koska ne tutkitusti ehkäisevät myöskin pienten lasten alergioita. Tässä Turun yliopiston tutkimuksessa käytettiin Bioteekin Probiootti Plus maitohappobakteeri kapseleita. Niitä myöskin syön ihan säännöllisesti joka päivä 2 kapselia.
"Leinikki the vitamiini friikki" =)